ستاره NFL در اوایل سال جاری به دلیل commotio cordis سقوط کرد. :


دامار هملین در رویدادی با قانونگذاران برای معرفی قانون دسترسی به AED در 29 مارس 2023 در واشنگتن دی سی شرکت می کند.

کوین دیچ/گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

کوین دیچ/گتی ایماژ


دامار هملین در رویدادی با قانونگذاران برای معرفی قانون دسترسی به AED در 29 مارس 2023 در واشنگتن دی سی شرکت می کند.

کوین دیچ/گتی ایماژ

او کیست؟ دامار هملین یک بازیکن 25 ساله ایمنی NFL برای Buffalo Bills است و اوایل امسال به دلیل سقوط در زمین در جریان بازی مقابل سینسیناتی بنگالز در 2 ژانویه، تیتر خبرها شد.

  • هملین در آن بازی پس از برخورد با بازیکن حریف به زمین افتاد و دیگر بلند نشد. او بلافاصله در زمین بازی احیا شد و به سرعت به بیمارستان منتقل شد.
  • هاملین روزها در وضعیت بحرانی باقی ماند و تا 11 ژانویه در بیمارستان بستری بود.
  • در حالی که او از آن زمان از مردم برای حمایت آنها تشکر کرده است، او فقط علت ترس وحشتناک سلامتی خود را در این هفته اعلام کرد.
  • سقوط او به دلایل متعدد توجه را به خود جلب کرد. واکنش سریع NFL کمک به نجات جان هملین دانسته شده است، و این حادثه توسط نظریه‌پردازان توطئه ضد واکسن به عنوان خوراکی علیه شات COVID-19 مورد استفاده قرار گرفت.

روزنامه‌نگاری سلامت بیشتری می‌خواهید؟ گوش دادن به این را در نظر بگیرید در مورد اینکه چگونه نارکان بدون نسخه می تواند به نجات جان افراد کمک کند

چه چیز بزرگی است؟ این هفته، هاملین مجوز بازگشت به NFL را در ماه سپتامبر اعلام کرد، با هدفی تازه: افزایش آگاهی برای بیماری قلبی که در وهله اول باعث سقوط او شد.

  • به گفته انجمن قلب آمریکا، هاملین سقوط خود را به commotio cordis، یک علت نادر ایست قلبی، نسبت داد، “که با ضربه ای به قفسه سینه در نقطه ای دقیق در زمان نامناسب در ضربان قلب شروع می شود.”
  • پس از بهبودی و مشورت با کارشناسان پزشکی، او یک پاس واضح برای بازگشت به بازی دریافت کرد. اکنون، او بر افزایش آگاهی تمرکز کرده است و هدف جدید خود را به اشتراک گذاشته است:
  • “Commotio cordis علت اصلی مرگ و میر در ورزشکاران جوان در تمام رشته های ورزشی است. بنابراین این چیزی است که من شخصاً برای ایجاد تغییر در آن گام برخواهم داشت. همچنین، با این گفته، تمام آگاهی در مورد CPR و دسترسی به AED ها وجود دارد. این رقم را نیز کاهش داده اند.”

الان مردم چی میگن؟

در مورد احساس او نسبت به بازگشت به ورزش:

قلب من هنوز در آن است. قلب من هنوز در بازی است، من عاشق بازی هستم. این چیزی است که می خواهم به خودم ثابت کنم – نه هیچ کس. من فقط می خواهم به مردم نشان دهم که ترس یک انتخاب است. شما می توانید بدون داشتن پاسخ و بدون دانستن آنچه در انتهای تونل وجود دارد، وارد کاری شوید. یا ممکن است احساس اضطراب کنید، ممکن است هر راهی را احساس کنید، اما آن پای راست را جلوی پای چپ قرار می دهید و به راه خود ادامه می دهید. من می خواهم برای آن بایستم.

در زنده ماندن از این مصیبت:

“کلیشه ای به نظر نمی رسد، اما لحظه وحشیانه هر روز این است که بتوانم از خواب بیدار شوم و نفس های عمیق بکشم و زندگی آرامی داشته باشم. داشتن خانواده، داشتن افرادی در اطرافم که مرا دوست دارند و به من اهمیت می دهند و برای آنها مردم هنوز مرا در زندگی خود داشته باشند. می دانید که آنها نزدیک بود مرا از دست بدهند. من در تلویزیون ملی در مقابل چشم تمام دنیا مردم. بنابراین، من آن را از همه منظرها می بینم. آنها را داشته باش، این به هر دو طرف پیش می رود. و من تعداد زیادی از مردم را در زندگی خود از دست دادم، و من یکسری از مردم را می شناسم که مردم را در زندگی خود از دست داده اند، و من این احساس را می دانم. برای اینکه من هنوز مردمم را داشته باشم و مردم من همچنان مرا داشته باشند.”

حالا که چی؟

  • به گفته NFL، بنیاد Hamlin، Chasing M، آگاهی را نسبت به آموزش CPR و تلاش برای ارائه دفیبریلاتور برای ورزش های جوانان افزایش خواهد داد.
  • علیرغم این تجربه گذشته در فوتبال، هاملین در بازگشت خود می گوید: “من در تمام زندگی ام آمار را شکست داده ام، بنابراین شانس هایم را در اینجا دوست دارم.”

بیشتر بخوانید: