دولت مالزی جشنواره را پس از اینکه متی هیلی در سال 1975 یکی از اعضای گروه را بوسید: لغو کرد.


Matty Healy از The 1975 در روز دوم Lollapalooza برزیل در 25 مارس به صورت زنده روی صحنه اجرا می کند.

مائوریسیو سانتانا/گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

مائوریسیو سانتانا/گتی ایماژ


Matty Healy از The 1975 در روز دوم Lollapalooza برزیل در 25 مارس به صورت زنده روی صحنه اجرا می کند.

مائوریسیو سانتانا/گتی ایماژ

متی هیلی برای به اشتراک گذاشتن یک بوسه روی صحنه، معمولاً با یک غریبه، به عنوان بخشی از اجرای خود شناخته شده است.

اما در مالزی، آن عمل معمولی – این بار، بوسیدن هم گروه مرد راس مک دونالد – منجر به مشکلات زیادی برای گروه و جشنواره موسیقی شد که گروه را به نواختن دعوت کرده بود.

روز شنبه، دولت مالزی جشنواره سالانه Good Vibes را که قرار بود تا یکشنبه ادامه داشته باشد، لغو کرد و همچنین موسیقی The 1975 را از اجرای مجدد در مالزی منع کرد – و افزود که گروه اقدامات و اظهارات “بی ادبانه” از خود نشان داده است.

فهمی فاضل، وزیر ارتباطات کشور، گفت: “دولت همواره متعهد به حمایت از توسعه صنایع خلاق و آزادی بیان است. با این حال هرگز حساسیت های جامعه به ویژه حساسیت های مخالف با آداب و ارزش های فرهنگ محلی را لمس نکنید.” نوشت در توییتر.

گروه موسیقی پاپ راک بریتانیایی جمعه شب در جشنواره کوالالامپور، پایتخت این کشور به اجرای برنامه پرداخت. هیلی در طول مجموعه آنها به حضار اطلاع داد که با آمدن به کشور “اشتباه” کرده است.

او گفت: «زمانی که ما برنامه‌ها را رزرو می‌کردیم، به آن توجه نمی‌کردم. من معنایی نمی بینم که 1975 را به کشوری دعوت کنیم و سپس به ما بگوییم که با چه کسی می توانیم رابطه جنسی داشته باشیم.

هیلی در ادامه یک سخنرانی پرشور از قوانین ضد دگرباشان جنسی در کشور انتقاد کرد. سپس به راس مک دونالد، نوازنده باس گروه اشاره کرد که نزدیک‌تر شود و قبل از اجرای آهنگ «من آمریکا را دوست دارم و آمریکا از من خوشش می‌آید»، آن دو را بوسیدند و در آغوش گرفتند.

همجنسگرایی در مالزی، کشوری با اکثریت مسلمان، غیرقانونی است. در بیانیه ای در وب سایت جشنواره آمده است که وزارت ارتباطات مالزی “در مقابل هر طرفی که قوانین مالزی را به چالش می کشد، تمسخر می کند یا نقض می کند” می ایستد.

این اولین اقدام هیلی نیست. در سال 2019، این خواننده در یک کنسرت در دبی با مخالفت با قوانین ضد دگرباشان جنسی، یکی از تماشاگران مرد را بوسید.

این گروه قرار است روز یکشنبه در یکی دیگر از کشورهای مسلمان اندونزی اجرا کند.

تیم گروه بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

کلویی ولتمن، خبرنگار ، در گزارشگری مشارکت داشت.