در حالی که کاندیداها در مورد راه حل‌ها بحث می‌کنند، تعداد مهاجران در مرز رکورد می‌کنند:


مهاجرانی که برای گرما در یک اردوگاه بازداشت غیررسمی در جاکومبا، کالیفرنیا جمع شده اند. تعداد بی سابقه ای از مردم در سال گذشته به مرز جنوبی ایالات متحده رسیده اند.

Ash Ponders برای


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

Ash Ponders برای


مهاجرانی که برای گرما در یک اردوگاه بازداشت غیررسمی در جاکومبا، کالیفرنیا جمع شده اند. تعداد بی سابقه ای از مردم در سال گذشته به مرز جنوبی ایالات متحده رسیده اند.

Ash Ponders برای

بر اساس داده های گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده، ماموران فدرال در سال 2023 با حدود 2.5 میلیون مهاجر در مرز جنوبی روبرو شدند.

در حالی که بحث ها در ایالات متحده بر سیاست مهاجرت داخلی متمرکز است، یک واقعیت غیرقابل انکار وجود دارد: سال شاهد افزایش تاریخی در تعداد افراد آواره در سراسر جهان بود.

این در مرز و در پناهگاه‌های شهرهای آمریکا آشکار است: یک داروساز ونزوئلایی که در صف پناه گرفتن در شهر نیویورک می‌خوابد. یک معلم انگلیسی کرد در حال عبور از مرز کالیفرنیا. یک پزشک روسی در تیجوانا که در صف درخواست پناهندگی با صحبت کرد. پسرانش در حال ورود به دوران سربازی بودند. او گفت: “روسیه خیلی سخت است. من نمی توانم آن را توصیف کنم.” “این برای من خیلی سخت است. فاجعه.”

کاستروفا، فاجعه. این توصیف مناسبی از وضعیت مهاجران در مرز است.

سیاست مهاجرتی رئیس جمهور بایدن دوگانه بوده است. از یک سو، مهاجرانی را که بدون مدارک از مرز عبور می کنند با دشوارتر کردن دریافت پناهندگی مجازات کنید. این موضوع بحث برانگیز است زیرا فردی که از خطر فرار می کند ممکن است وقت نداشته باشد درخواست ورود به ایالات متحده را پر کند.

از سوی دیگر، بایدن مسیرهای بیشتری را برای مهاجران برای درخواست ورود قانونی به ایالات متحده باز کرده است و آزادی مشروط بشردوستانه و وضعیت حفاظت شده موقت را گسترش داده است.

بسیاری از جمهوری خواهان این سیاست را به عنوان یک دری باز برای مهاجران توصیف می کنند.

از سال 2022، فرمانداران جمهوری خواه با اتوبوس مهاجران را به شهرهای دموکرات در سراسر کشور منتقل می کنند. خوزه آنتونیو اهل ونزوئلا از تگزاس به نیویورک فرستاده شد و اکنون در آنجا بی خانمان است.

Jose A. Alvarado Jr. برای


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

Jose A. Alvarado Jr. برای


از سال 2022، فرمانداران جمهوری خواه با اتوبوس مهاجران را به شهرهای دموکرات در سراسر کشور منتقل می کنند. خوزه آنتونیو اهل ونزوئلا از تگزاس به نیویورک فرستاده شد و اکنون در آنجا بی خانمان است.

Jose A. Alvarado Jr. برای

از سال 2022، فرمانداران جمهوری خواه مانند گرگ ابوت در تگزاس و ران دیسانتیس در فلوریدا شروع به حمل و نقل مهاجران به مکان هایی مانند نیویورک، بوستون و شیکاگو کردند. آنها در سال 2023 به این کار ادامه دادند – علیرغم شکایت مقامات شهر. نیویورک به تنهایی بیش از 150000 مهاجر را پذیرفته است. رهبران شهر می گویند آنها در ظرفیت هستند. آنها شروع به بیرون راندن مردم از پناهگاه ها کرده اند و به مشکل بی خانمانی شهر افزوده اند.

نامزدهای جمهوری خواه ریاست جمهوری به همه اینها به عنوان نتیجه سیاست بد مهاجرتی بایدن اشاره می کنند. آنها وعده افزایش تبعیدها، گسترش بازداشت و بستن مرزها را می دهند. آنها همچنین خواستار سیاست های سختگیرانه تر در مورد پناهندگی هستند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا این را متعهد شده است با پیروی از الگوی رئیس جمهور آیزنهاور، ما از تمام منابع لازم فدرال، ایالتی، محلی و نظامی برای آغاز بزرگترین تلاش برای اخراج داخلی در تاریخ آمریکا استفاده خواهیم کرد.”

از جمله وعده‌های جنجالی‌تر نامزد جمهوری‌خواه: پایان دادن به شهروندی حق تولد. حذف شهروندی حق تولد به این معنی است که کودکی که در ایالات متحده از مادری بدون مدرک متولد می شود، شهروند ایالات متحده نخواهد بود. ایده تغییر حق زاد و ولد جدید نیست، دهه‌ها است که وجود داشته است، و زمانی که ترامپ در آخرین دوره ریاست‌جمهوری خود آن را پیشنهاد کرد، بیشتر به جریان اصلی تبدیل شد. علمای حقوق به این نکته اشاره کرده اند که خلاف قانون اساسی است.

جان ایستمن، استاد حقوق اساسی در دانشگاه چپمن و مدیر مؤسس مرکز مؤسسه کلرمونت می‌گوید: «ما این تصور را داریم که در 40 یا 50 سال گذشته کاملاً بدون هیچ گونه صلاحیت قانونی شکل گرفته است. فقه قانون اساسی.

در حالی که وعده های نامزد جمهوری خواه برای سرکوب مهاجرت چیز جدیدی نیست، این لفاظی ها بی سابقه بوده است. ترامپ اخیراً به دلیل اینکه گفت مهاجران «خون کشور ما را مسموم می‌کنند» مورد انتقاد قرار گرفت. دیسانتیس گفته است که در صورت انتخاب، ارتش آمریکا را به مکزیک می فرستد.

دولت بایدن این فشار را احساس کرده است. بایدن در نظرسنجی ها از ترامپ عقب مانده است. از ماه اکتبر، او پروازهای اخراج به ونزوئلا را از سر گرفت و به تگزاس اجازه داد که به ساخت دیوار مرزی ادامه دهد.

اما احتمالاً بزرگترین نشانه تغییر در موضع بایدن در مذاکرات کنونی در کنگره است. بایدن برای اوکراین و اسرائیل درخواست کمک کرد و جمهوری خواهان با خواستار تغییر شدید در سیاست مهاجرت، که درخواست و دریافت پناهندگی در مرز را دشوارتر می‌کند و همچنین اخراج‌ها را افزایش می‌دهد، پاسخ دادند. به طور قابل توجهی، به نظر می رسد کاخ سفید مایل به مذاکره است.

این می تواند به معنای تغییر عمده ای در سیاست پناهندگی کشور باشد.

لی گلرنت، معاون پروژه حقوق مهاجران در ACLU در صحبت با گفت: “اگر تصمیم بگیریم دیگر پناهندگی نخواهیم داشت.، پس از دادن یک قول جدی پس از [World War II] ما هرگز مردم را به خطر باز نمی‌گردانیم، ما واقعاً به یک لحظه مهم در تاریخ ایالات متحده نگاه می‌کنیم.»