داستان YA دن سولومون “جنگ برای نیمه شب” بحث سقط جنین را بررسی می کند:


دن سولومون مبارزه برای نیمه شب رمانی است که در ژوئن 2013 و در جریان طرح 13 ساعته لایحه سقط جنین توسط سناتور سابق ایالت تگزاس وندی دیویس در حال بلوغ است.

Flux Books/North Star Editions


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

Flux Books/North Star Editions


دن سولومون مبارزه برای نیمه شب رمانی است که در ژوئن 2013 و در جریان طرح 13 ساعته لایحه سقط جنین توسط سناتور سابق ایالت تگزاس وندی دیویس در حال بلوغ است.

Flux Books/North Star Editions

الکس کالینز در حال آماده شدن برای یک تابستان شوم است. این نوجوان 15 ساله پس از چند مشکل، بسیاری از دوستان خود را از دست داده و در حال انجام خدمات اجتماعی است.

سپس، از دختری تماس می گیرد که از کلاس چهارم به او علاقه داشت. کاسی رامیرز در کاپیتول ایالت تگزاس است، جایی که وندی دیویس، قانونگذار ایالتی آن زمان، در شرف تصویب لایحه‌ای است که دسترسی به سقط جنین را در سراسر ایالت محدود می‌کند. کیسی مخالف حقوق سقط جنین است و از الکس می خواهد که از او حمایت کند.

الکس بسیار هیجان زده است، با این تفاوت که او فقط به طور مبهم از آنچه در کاپیتول می گذرد آگاه است و هرگز واقعاً به سقط جنین فکر نکرده است. “من یک پسر هستم، پس چرا خواهد شد من؟”

بنابراین رمان جدید دان سولومون YA آغاز می شود مبارزه برای نیمه شب.

سولومون فیلم واقعی فیلم وندی دیویس را برای این فیلم پوشش داد کرونیکل آستین. او به یاد می آورد: “وحشی بود. من هرگز چیزی شبیه به آن ندیده بودم.”

مردم در هر سنی در هر دو طرف بحث سقط جنین آن روز در ساختمان کنگره ایالت تگزاس ازدحام کردند. فعالان طرفدار انتخاب نارنجی پوشیدند. آنها بسیار بیشتر از کسانی بودند که مخالف حقوق سقط جنین بودند و آبی پوشیدند.

سولومون می‌گوید که به نظر می‌رسید مسابقه ماراتن در سه مرحله آشکار شد.

قانون 1 کند بود. وندی دیویس تازه شروع به صحبت کرد.

دن سولومون در مورد لایحه سقط جنین توسط سناتور سابق ایالت تگزاس وندی دیویس به مدت 13 ساعت صحبت کرد. او می گوید: «وحشی بود.

جف ویلسون/کتاب های فلاکس/نسخه ستاره شمالی


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

جف ویلسون/کتاب های فلاکس/نسخه ستاره شمالی


دن سولومون در مورد لایحه سقط جنین توسط سناتور سابق ایالت تگزاس وندی دیویس به مدت 13 ساعت صحبت کرد. او می گوید: «وحشی بود.

جف ویلسون/کتاب های فلاکس/نسخه ستاره شمالی

الکس در این رمان می‌گوید: «آنچه او می‌گوید کسل‌کننده است، مثل همه چیزهایی است که می‌گوید، پنج کلمه برای گفتن آن در زمانی که یکی انجام می‌دهد، پیدا می‌کند.»

دیویس می گوید که با خواندن توصیف سلیمان از او خندید. او می‌گوید: «او در مورد من صحبت می‌کند که مدام در حال پرت کردن هستم و، بله، من این کار را در روز فیلیباستر انجام دادم، اما من به طور کلی این کار را انجام می‌دهم. “

قانون 2 با سناتورهای جمهوری خواه به نفع این لایحه سرزنده تر بود. در قانون 3، سناتورهای دموکرات سعی می‌کنند از رای‌گیری جلوگیری کنند، جمعیت را به تشویق بلند و مداوم برمی‌انگیزد و شنیدن صدای یکدیگر را برای سناتورها سخت می‌کند. سولومون به خاطر می‌آورد که «آنها تا ساعت 12:01 نمی‌توانستند اتاق را ساکت کنند.

برای پسران نوجوان، سقط جنین “دور از رادار” است

سولومون در این فکر بود که اگر او یک نوجوان بود، “وقتی آماده بودی که زندگیت هر لحظه تغییر کند، چه تجربه ای داشت.”

او قهرمان داستان خود را یک پسر نوجوان ساخت تا بتواند «معتبر» بنویسد، اما همچنین به این دلیل که او می‌گوید: «هیچکس با پسران نوجوان درباره سقط جنین صحبت نمی‌کند. به درباره یا تشویق به داشتن نظر زیاد در مورد آن.”

سلیمان با شخصیت هایش ارتباط دارد. خانواده او مانند خانواده کاسی کاتولیک هستند. او می‌گوید: «او به نوعی از افرادی مانند مادرم الگو گرفته است، و افرادی را که می‌شناسم در اعتقادشان به سقط جنین و اینکه سقط جنین اشتباه است، بسیار صادق هستند.»

که در مبارزه برای نیمه شب، الکس از طریق فرآیند کثیف کشف اینکه او کیست و به چه چیزی اعتقاد دارد، می گذرد. او می‌خواهد خود را جا بیاندازد اما مانند بسیاری از بچه‌های گروه دوستان سابقش مهمانی نمی‌گیرد. سولومون می‌گوید که در نوجوانی مشروب نمی‌نوشید یا مواد مخدر مصرف نمی‌کرد و اغلب به خاطر آن احساس می‌کرد که یک فرد خارجی است.

در مورد باورهای مربوط به سقط جنین، همانطور که سولومون می گوید، الکس یک “لوح خالی” است. در طول فیلم، او از نزدیک به دو نفر که نظرات مخالف دارند گوش می دهد.

سپس وندی دیویس، سناتور تگزاس، دی-فورت ورث، در 25 ژوئن 2013 در آستین، تگزاس، در جریان یک طرح لایحه سقط جنین صحبت می کند.

اریک گی / AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

اریک گی / AP


سپس وندی دیویس، سناتور تگزاس، دی-فورت ورث، در 25 ژوئن 2013 در آستین، تگزاس، در جریان یک طرح لایحه سقط جنین صحبت می کند.

اریک گی / AP

ما می دانیم که مادر Cassie “یک بارداری پیچیده” با او داشته است. پزشکان به او پیشنهاد سقط جنین دادند. کاسی به الکس می گوید: «من فقط به این دلیل که کاتولیک هستم طرفدار زندگی نیستم، من طرفدار زندگی هستم چون زنده

در زندگی واقعی، دیویس با مشکل مشابهی روبرو شد اما تصمیم گرفت سقط جنین کند.

“من متوجه شدم که حامله ای بسیار مورد نظر با یک ناهنجاری کشنده و جنینی هستم، و تصمیمی را گرفتم که برای من، خانواده ام و صادقانه بگویم، نوزاد مورد امیدی که به نظرم سزاوار رحمتی بود که در آن نشان دادیم، درست بود. به عنوان مثال، دیویس که اکنون مشاور ارشد برنامه ریزی والدین در تگزاس است، می گوید.

حتی قبل از اینکه با این تصمیم مواجه شود، دیویس یک مادر نوجوان بود.

در رمان سولومون، شخصیت شیرین به الکس می‌گوید که در 17 سالگی باردار شد، حتی اگر قرص مصرف می‌کرد. او برای کالج درخواست می داد و آماده مادر شدن نبود.

روند درک می تواند آشفته باشد

در ابتدا، الکس خوشحال است که کاسی – “زیباترین” و “خوبترین” دختر مدرسه – به او توجه می کند. قبل از اینکه بفهمد، با موضع خود در مورد سقط جنین دست و پنجه نرم می کند و می آموزد که بسته به اینکه چه کسی صحبت می کند، روایت چگونه تغییر می کند:

سناتور درباره همان چیزهایی صحبت می‌کند که کیسی امروز صبح به من گفت، اما او همه آن را تکان‌دهنده و اشتباه می‌کند. وقتی کاسی توضیح داد که چگونه این لایحه سقط‌های دیررس را متوقف می‌کند، پزشکان را ملزم می‌کند که بتوانند بیماران را در بیمارستان بررسی کنند و استانداردهای کلینیک را بالا ببرند، همه اینها چیزهای خوبی به نظر می‌رسیدند. اما وقتی وندی دیویس در مورد اینکه چگونه امروز برای صداهایی که شنیده نشده اند صحبت می کند، این نیز چیز خوبی به نظر می رسد. من می نشینم و برای چند دقیقه گوش می کنم که او به طرز چشمگیری در مورد «مکان تاریک» صحبت می کند که صورتحساب ما را خواهد گرفت، و اینکه چقدر به زنان و خانواده ها آسیب می رساند. اما من نمی فهمم که چگونه می تواند درست باشد

در حالی که او بازی‌های سیاسی را در جریان فیلم تماشا می‌کند، با خود می‌پرسد: «آیا مردم آبی پوش نباید دبی موناگان را متقاعد کنند. [a pro-choice character] که همه لیاقت به دنیا آمدن را دارند؟ آیا نارنجی پوشان نباید سعی کنند کاسی را متقاعد کنند که بانویی که مورد تجاوز قرار گرفته است، اگر او نمی‌خواهد، نباید آن نوزاد را حمل کند؟»

دیویس با Solomon تماس می گیرد مبارزه برای نیمه شب “فرصتی” برای تفکر متفاوت.

دیویس می‌گوید: «حتی در مواضع و عقاید بسیار محکم من در مورد حق دسترسی به سقط جنین، این به من یادآوری کرد که از آن یک گام به عقب برگردم، از همه طرف‌ها فکر کنم و با چشم‌اندازی تازه به جلو بیایم».

دیویس سلیمان را به خاطر خلق شخصیت هایی که صادقانه به موقعیت های متضاد خود رسیده اند تحسین می کند. او می گوید: «اینطور نیست که ما سعی کنیم طرف مقابل را متقاعد کنیم که آنها اشتباه می کنند، زیرا در قلب و ذهن و سیستم اعتقادی آنها بسیار درست می گویند، اما این دیدگاه نباید به من تحمیل شود. انتخاب در مورد بدن خودم.”

در مورد سقط جنین از منظر مرد، دیویس می گوید: “این موضوعی است که واقعاً به همه ما تعلق دارد.”

سولومون می‌گوید، تا کنون، این ایده به‌ویژه در میان پسران نوجوان ریشه نگرفته است. تا حدودی همین انگیزه او برای نوشتن بود مبارزه برای نیمه شب.

سولومون در مورد گروهی که الکس نمایندگی می کند، می گوید: “شما مطمئن نیستید که نقش شما در اینجا چیست؟” “اینجا یک نقش است. شما می توانید ظاهر شوید.”

نسخه صوتی و وب این داستان توسط مگان کالینز سالیوان ویرایش شده است.