جسی دیگینز پس از دومین قهرمانی در جام جهانی: یک نیروگاه اسکی کراس کانتری ایالات متحده است.


جسی دیگینز برنده شدن در مسابقات اسکی جام جهانی FIS 20 کیلومتری زنان در فالون سوئد را جشن می گیرد.

آندرس ویکلوند/ خبرگزاری تی تی/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

آندرس ویکلوند/ خبرگزاری تی تی/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ


جسی دیگینز برنده شدن در مسابقات اسکی جام جهانی FIS 20 کیلومتری زنان در فالون سوئد را جشن می گیرد.

آندرس ویکلوند/ خبرگزاری تی تی/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

مسلط ترین مسابقه اسکی کراس کانتری در تاریخ ایالات متحده، زن یا مرد، دوباره این کار را انجام داده است.

جسی دیگینز 32 ساله که روز یکشنبه در فالون سوئد مسابقه داد، دومین عنوان قهرمانی خود در جام جهانی را در ورزشی که مدت‌ها تحت سلطه اروپایی‌ها بود، به دست آورد.

دیگینز پس از پیروزی خود در بیانیه ای که توسط تیم اسکی و اسنوبرد ایالات متحده منتشر شد، گفت: “تنها هدف من این بود که بیشترین لذت را داشته باشم.” می‌خواستم یک مسابقه شجاعانه اسکی کنم و تمام قلبم را در آنجا بگذارم و این کاری بود که کردم.»

دیگینز که زادگاهش آفتون در ایالت مین است و اغلب در ورمونت تمرین می کند، برای اولین بار در سال 2018 در کره جنوبی مدال طلای المپیک را کسب کرد.

از آن زمان او یک نیروگاه بوده است. او به‌عنوان اولین زن آمریکایی که در سال 2021 موفق به کسب عنوان قهرمانی جام جهانی موسوم به کریستال گلوب، تاریخ شد.

سپس در المپیک 2022 پکن مدال های نقره و برنز را به دست آورد.

اکنون او دومین عنوان جام جهانی را به دست آورده است و در رشته‌ای از مسابقات شرکت می‌کند که در نوامبر 2023 آغاز شد. او با پیروزی روز یکشنبه در مسابقه 20 کیلومتری سبک آزاد، یک فصل برتر را پشت سر گذاشت.

اسکی کراس کانتری ترکیبی از قدرت انفجاری، تکنیک و استقامت است.

در سال‌های اخیر، دیگینز – مانند سایر ورزشکاران – علناً در مورد چالش‌های احساسی رقابت، از جمله مبارزه خود با اختلال خوردن صحبت کرده است.

دیگینز قبل از فصل امسال گفت که پس از 12 سال بهبودی، دچار عود بیماری شده است.

دیگینز در بیانیه خود در روز یکشنبه گفت: “فراز و نشیب های زیادی بوده است و آسان نبوده است.” او درباره تیمش گفت: «سال سختی بود و به همین دلیل آنقدر خاص است که ما با هم این کار را انجام دادیم.

دیگینز موفق ترین ورزشکار ایالات متحده است که تلاش می کند در ورزشی رقابت کند که در آن ورزشکاران اروپایی از مزایای بزرگی برخوردار هستند. اسکی کراس کانتری در اروپا، به ویژه در کشورهای شمال اروپا، بسیار محبوب تر و از نظر حرفه ای سودآور است.

بر خلاف بسیاری از دیگر مسابقات اسکی کراس کانتری درجه یک آمریکایی، دیگینز موفق شده است به برنده شدن ادامه دهد. او پس از آخرین پیروزی خود به مربیان و هم تیمی هایش اعتبار می بخشد.

او گفت: “من واقعاً به این که فصل چگونه به پایان رسید افتخار می کنم، اما حتی بیشتر به تیمم افتخار می کنم که در کنار من بود.”