تگزاس برخی ناشران کتاب های درسی را تحت فشار قرار می دهد تا مطالب مربوط به سوخت های فسیلی را حذف کنند:


خورشید در 15 سپتامبر 2021 در میدان‌های نفتی پنول، تگزاس، پشت پمپ‌جک‌ها غروب می‌کند.

الی هارتمن/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

الی هارتمن/AP


خورشید در 15 سپتامبر 2021 در میدان‌های نفتی پنول، تگزاس، پشت پمپ‌جک‌ها غروب می‌کند.

الی هارتمن/AP

آستین، تگزاس – هیئت آموزشی تگزاس روز جمعه کتاب‌های علوم جدید را تصویب کرد، اما از برخی ناشران خواست مطالبی را که برخی جمهوری‌خواهان به‌عنوان تصویر نادرست یا منفی از سوخت‌های فسیلی در بزرگترین ایالت نفت و گاز ایالات متحده انتقاد کرده بودند، حذف کنند.

این رای اختلافاتی را در هیئت آموزش ایالت تگزاس در مورد نحوه یادگیری دانش آموزان در مورد تغییرات آب و هوا ایجاد کرد. در سال‌های اخیر، این پانل با نبردهای داغ دیگری در مورد چگونگی آموزش تکامل و تاریخ ایالات متحده به بیش از 5 میلیون دانش‌آموز مواجه شده است.

گلن برانچ، معاون مرکز ملی آموزش علوم گفت: «ناشران آن را خیلی کم نمی‌کنند، زیرا ناشران می‌خواهند کتاب‌های درسی دقیق علمی داشته باشند، اما می‌خواهند آن‌ها را در تگزاس بفروشند».

تگزاس بیش از 1000 ناحیه مدرسه دارد و هیچ کدام موظف به استفاده از کتاب های درسی تایید شده توسط هیئت مدیره نیستند. با این حال، تاییدیه ها وزن دارند. قدرت خرید تگزاس مربوط به کتاب‌های درسی مدت‌هاست که نگرانی‌هایی را در مورد تصمیمات ایالتی که بر آموخته‌های دانش‌آموزان در سایر ایالت‌ها تأثیر می‌گذارد، ایجاد کرده است، اگرچه ناشران می‌گویند که نفوذ کاهش یافته است.

رای روز جمعه برای تصمیم‌گیری این بود که کدام کتاب‌های درسی استانداردهای تعیین‌شده در سال 2021 را برآورده می‌کنند که عوامل انسانی را به عنوان عوامل تغییر آب و هوا توصیف می‌کند و از خلق‌گرایی به عنوان جایگزینی برای تکامل نام نمی‌برد. برانچ گفت که چندین کتاب مطابق با اجماع جامعه علمی بوده است.

اما برخی نتوانستند برش را انجام دهند. یکی از ناشران، Green Ninja، توسط برخی از اعضای هیئت مدیره GOP به دلیل درسی که از دانش‌آموزان خواسته بود داستانی وانمودی بنویسند و به خانواده و دوستانشان در مورد تغییرات آب و هوایی هشدار دهد، مورد انتقاد قرار گرفت. در پایان هیئت به رد کتاب های درسی خود رای داد.

استاچی چایلدز، عضو هیأت مدیره ایالت دموکرات، گفت که ناشر مایل بوده گفتگوهای خود را در مورد نفت و گاز “متوازن تر و مثبت تر” کند. اما در نهایت، هیئت مدیره کتاب های درسی را رد کرد.

چایلدز گفت: “معلم سابق بودن، داشتن مواد خوب در دستان شما بسیار مهم است و من فکر می کنم این نمونه ای از آن است.”

چهار ناشر کتاب‌هایی را به فهرست تایید شده منتقل کردند، برخی با شرایطی که در محتوای آن تغییراتی در موضوعاتی که شامل انرژی، سوخت‌های فسیلی و تکامل می‌شد، اعمال شود. یکی از کتاب‌های درسی زیست‌شناسی به شرط حذف تصاویری که انسان‌ها را به‌عنوان نسب مشترک با میمون‌ها نشان می‌دهند، تأیید شد.

برخی از جمهوری‌خواهان در هیئت 15 نفره این هفته گزینه‌های کتاب درسی فعلی را به‌عنوان بسیار منفی نسبت به سوخت‌های فسیلی و ناتوانی در گنجاندن جایگزین‌هایی برای تکامل مطرح کردند. یکی از تنظیم‌کننده‌های صنعت نفت و گاز تگزاس، وین کریستین، جمهوری‌خواه، از هیئت مدیره خواسته بود کتاب‌هایی را انتخاب کند که اهمیت سوخت‌های فسیلی را برای ارتقای انرژی تبلیغ می‌کنند.

کریستین در بیانیه‌ای پس از رای‌گیری گفت: «نسل‌های آینده آمریکا برای شستشوی مغزی آنها در کلاس درس برای نفرت از نفت و گاز طبیعی نیازی به برنامه‌های چپ‌گرا ندارند.

آرون کینزی، عضو هیئت مدیره جمهوریخواه و مدیر اجرایی یک شرکت خدمات میدان نفتی در غرب تگزاس، به رد کتاب درسی مالی شخصی به دلیل اینکه چگونه بازار نفت را به تصویر می کشد، رأی داد. او همچنین خطی را که صرفه‌جویی در انرژی را برای دستیابی به استقلال انرژی ضروری توصیف می‌کند، «نیمه حقیقت» نامید.

دانشمندان به طور قاطع موافق هستند که گازهای به دام انداختن گرما که از احتراق سوخت‌های فسیلی آزاد می‌شوند، دمای جهانی را بالا می‌برند، الگوهای آب و هوا را تغییر می‌دهند و گونه‌های جانوری را به خطر می‌اندازند.

در نامه‌ای روز پنجشنبه، انجمن ملی آموزش علوم، که متشکل از 35000 مربی علوم در سراسر ایالات متحده است، از هیئت مدیره خواست تا “اجازه ندهد اعتراضات نادرست به تکامل و تغییرات آب و هوایی مانع پذیرش کتاب‌های درسی علوم در تگزاس شود.”