بایدن به وضعیت اضطراری ملی COVID پس از اقدامات کنگره پایان داد:


پرزیدنت جو بایدن در 4 آوریل 2023 در واشنگتن در طی جلسه ای با شورای مشاوران رئیس جمهور در علم و فناوری در اتاق غذاخوری ایالتی کاخ سفید صحبت می کند.

پاتریک سمنسکی/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

پاتریک سمنسکی/AP


پرزیدنت جو بایدن در 4 آوریل 2023 در واشنگتن در طی جلسه ای با شورای مشاوران رئیس جمهور در علم و فناوری در اتاق غذاخوری ایالتی کاخ سفید صحبت می کند.

پاتریک سمنسکی/AP

واشنگتن – وضعیت اضطراری ملی ایالات متحده برای پاسخ به همه‌گیری کووید-19 روز دوشنبه به پایان رسید، زیرا جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا یک قطعنامه دو حزبی کنگره را امضا کرد تا آن را پس از سه سال به پایان برساند – هفته‌ها قبل از اینکه در کنار یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی جداگانه منقضی شود.

وضعیت اضطراری ملی به دولت این امکان را داد که گام‌های گسترده‌ای برای واکنش به ویروس و حمایت از سیستم‌های اقتصادی، بهداشتی و رفاهی کشور بردارد. برخی از اقدامات اضطراری قبلاً با موفقیت حذف شده اند، در حالی که برخی دیگر هنوز در حال حذف شدن هستند. وضعیت اضطراری بهداشت عمومی – که زیربنای محدودیت های مهاجرتی سختگیرانه در مرز ایالات متحده و مکزیک است – قرار است در 11 مه منقضی شود.

کاخ سفید روز دوشنبه بیانیه ای تک خطی صادر کرد و گفت بایدن پس از مخالفت علنی با این قطعنامه، اما نه در حد وتو، این مصوبه را پشت درهای بسته امضا کرد. بیش از 197 دموکرات در مجلس نمایندگان با تصویب آن در ماه فوریه توسط مجلس تحت کنترل حزب جمهوری خواه به آن رای منفی دادند. ماه گذشته، در حالی که این طرح با 68 رای موافق در مقابل 23 رای موافق در سنا تصویب شد، بایدن به قانونگذاران اطلاع داد که آن را امضا خواهد کرد.

دولت گفت هنگامی که مشخص شد کنگره در حال حرکت برای تسریع پایان وضعیت اضطراری ملی است، برای تسریع آمادگی آژانس برای بازگشت به روال عادی کار کرد. از جمله تغییرات: برنامه تحمل وام مسکن کووید-19 وزارت مسکن و شهرسازی قرار است در پایان ماه می به پایان برسد و وزارت امور ایثارگران اکنون به الزام برای ویزیت در منزل برای تعیین صلاحیت برای کمک مراقبین بازمی گردد. .

قانون‌گذاران در سال گذشته انعطاف‌پذیری‌های بهداشت از راه دور را که به عنوان ضربه کووید-19 معرفی شدند، برای دو سال دیگر تمدید کردند و سیستم‌های مراقبت بهداشتی در سراسر کشور را به ارائه منظم مراقبت‌ها از طریق تلفن هوشمند یا رایانه سوق دادند.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، بیش از 1.13 میلیون نفر در ایالات متحده در سه سال گذشته بر اثر کووید-19 جان خود را از دست داده اند، از جمله 1773 نفر در هفته منتهی به 5 آوریل.

الکس آزار، وزیر بهداشت و خدمات انسانی رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ، برای اولین بار در 31 ژانویه 2020 وضعیت اضطراری بهداشت عمومی اعلام کرد و ترامپ در ماه مارس، همه گیری کووید-19 را یک وضعیت اضطراری ملی اعلام کرد. از زمان روی کار آمدن بایدن در ژانویه 2021، شرایط اضطراری بارها توسط بایدن تمدید شده است و او پس از ورود به کاخ سفید استفاده از اختیارات اضطراری را گسترش داد.