این طرح نابغه رژیم کتوژنیک برای چه کسانی مناسب است را نگاهی به

انواع غذاهای رژیم کتوژنیک یکی از مهمترین و البته مؤثرترین رژیمهای کاهش دهنده تری گلیسیرید خون، رژیم کتوژنیک و عاری از کربوهیدرات هشت روش سکسی برای بهبود کاهش وزن با رژیم کتوژنیک شما 1402 است. جالب است بدانید، اگر فکر میکنید که با داشتن رژیم کمچرب میتوانید تری گلیسیرید خونتان را کاهش دهید، سخت در اشتباهید چرا که مشخص شده است در رژیمهای کمچرب عموماً درصد تری گلیسیرید بعد از یک دوره افزایش پیدا میکند. تحقیقات در مورد این موضوع محدود است، اما این را در نظر بگیرید: میتوانید با جایگزین کردن یک وعده غذایی با این نوشیدنی قهوه، بدن خود را از مواد مغذی کلیدی مانند ویتامینها و مواد معدنی محروم کنید. یکی از روشهایی که میتوانید با استفاده از آن وزن خودتان را کم کنید این است که شروع کنید به کم کردن اشتها و به مرور زمان میزان کالری دریافتی خودتان را در مقابل کالری مصرفی کاهش دهید تا در نهایت با چربی سوزی مواجه شوید. میزان پروتیئن در رژیم کتوژنیک باید متعادل باشه، مصرف زیاد پروتئین میتونه روی انسولین تاثیر گذار باشه و فرایند کتوز رو مختل کنه، بنابر این حداکثر تا ۳۰-۳۵% از کالری دریافتیتون رو باید پروتئین های تشکیل بدند. برای حل این مشکل میتونید از آدامس های بدون قند استفاده کنید. Conte nt has be​en g en​er​at ed by GSA C​ontent G enerator DEMO.

با این کار نه تنها مشکل کمتری خواهد داشت بلکه طول عمر نیز افزایش مییابد. رژیم کتوژنیک کنترل شده نه تنها سبب لاغری بلکه باعث کاهش درصد احتمال بروز مشکلاتی از جمله کلسترول خون بالا میشود. لیپوپروتئین با چگالی بالا یا HDL که با عنوان کلسترول خوب شناخته میشود یکی از دو نوع کلسترولهای موجود در خون شما است. همانطور که در مورد تری گلیسیریدها گفتیم، در رژیم کمچرب، کلسترولهای مضر بر اساس فرایندهای پیچیده به جای کاهش یافتن دچار افزایش میشوند این در حالی است که در یک رژیم کتوژنیک ساده و خالی از کربوهیدرات، کلسترول مفید خون به سرعت رو به افزایش میگذارد. میلیونها نفر در جهان مبتلا به بیماری قند خون هستند و این افراد برای مبارزه با افزایش سطح قند خون و همچنین سطح انسولین نیاز به یک رژیم غذایی مناسب هستند. صرع: رژیم غذایی کتوژنیک سبب کاهش تشنج در کودکان مبتلا به صرع می شود. در بسیاری از موارد، رژیم کتوژنیک میتواند بسیاری از کودکان صرعی را درمان کند. Post w as c​re᠎ated by GSA Con​tent Gen erator Demoversi on.

انواع غذاهای رژیم کتوژنیک

متابولیسم کتوژنیک قبل از اینکه به عنوان یک رژیم غذایی همگانی شناخته شده باشد، بره عنوان درمان بیماران دارای اختلال مغزی و کودکان صرعی به کار گرفته میشد. چربی اطراف شکم از جمله زمختترین چربیهای موجود است که به علت مقاومت در برابر انسولین و همچنین اختلال در متابولیسم به وجود میآید. افرادی که دچار اختلال در اکسیداسیون اسید چرب هستند، قادر به سوختوساز اسیدهای چرب موجود در این رژیم (که جایگزین کربوهیدرات برای تأمین انرژی شده) نیستند. اسیدهای چرب امگا ۳ چربی های سالمی هستن که به صورت اسید آلفا لینولنیک، درون ترکیبات غذاهایی مثل گردو، تخم چیا، روغن سویا و غیره به وفور وجود دارن. در آسیا، منبع اصلی دریافت انرژی در رژیم غذایی معمولیِ، برنج و نودل است و به همین دلیل، حذف آنها سخت است؛ بنابراین، رژیم کتوژنیکی که از روغن MCT تشکیل شده باشد (که حاوی کربوهیدرات بیشتری نیز هست)، بسیار سودمند است. چربیهای سالم: روغن زیتون بکر، روغن آووکادو و روغن نارگیل (روغن نارگیل غنی از MCT ها است که می تواند تولید کتون را افزایش دهد. قسمتهای دیگری از مغز وجود دارند که ماده کتون مصرف میکنند، این ماده به هنگام بروز گرسنگی و همچنین مصرف کم کربوهیدرات تولید میشود. بدن و مغز که جزئی از آن است نیاز به گلوکز دارد تا بتواند فعالیتهای خود را انجام دهد چرا که برخی از قسمتهای مغز فقط میتوانند از این نوع قند تغذیه کنند.

فروشگاه کتوژنیک در تهران

البته برای اثبات قطعی برخی از موارد بالا به مطالعات بیشتری نیاز است. بقیه موارد هم بطور مفصل در پست توضیح داده شده. در این دو هفته کاملاً باید با دقت برنامه رو جلو ببرید تا وارد فاز کتوزیس بشید یعنی بدن شما بجای کربوهیدرات از چربی برای سوخت و ساز استفاده کنه که این هم علائمی داره که در مطلب توضیح دادیم. فیبرهای عضلانی تند انقباض برای عملکرد به انرژی بیشتری نیاز دارند، بنابراین هنگامی که مخزن گلیکوژن حداکثر پر است، انجام تمرینات بی هوازی مانند HIIT یک راه بسیار موثر برای تخلیه سریع ذخایر شما است. قدم دوم » بدن شما در نبود کربوهیدات و گلوکز به منبع دیگه ای برای جذب انرژی نیاز داره. به همین دلیل است که بدن با استفاده از کبد، پروتئین را به گلوکز تبدیل میکند تا کاهش مقدار گلوکز در بدن احساس نشود. واضح است که چربی ها سیرکننده تر هستند (احساس رضایت بیشتری به شما می دهند) زیرا انرژی شما در هر گرم همان پروتئین و کربوهیدرات ها را با هم تأمین می کند! در رژیم کتوژنیک توجه شایان ما به حداقل رساندن میزان کربوهیدرات سالم متواند امیدبخش سالم زیستی و سلامت محوری در جامعه را به ارمغان بیاورد در رژیم کتوژنیک کربوهیدرات فقط 5 درصد از برنامه در رژیم کتوژنیک اهداف مختلفی از جمله کاهش قندخون ،کاهش وزن کاهش عوارض کبدچرب در بر گرفته میشود در رژیم کتو با مصرف چربی میتواند چربیسوزی کنید به دلیل اینکه مصرف کربوهیدرات در بدن به حداقل میرسد بدن از منبع سوخت اولیه که همان کربوهیدرات میباشد نا امید شده و به سوزاندن چربی روی می اورد.

آموزش رایگان رژیم کتوژنیک

مصرف پروتئین در این رژیم 35 درصد، چربی 60 درصد و کربوهیدرات همان 5 درصد انجام میشود. اگر بخواهیم با اعداد و ارقام بگوییم، شما بر اساس این نوع رژیم لاغری روزانه باید ۷۰% چربی، ۲۰% پروتئین و فقط ۱۰ درصد کربوهیدرات مصرف کنید. همانطور که در بالا ذکر شد، کربوهیدراتهای بسیار کمی با شاخص گلیسمی پایین، مقادیر متوسط پروتئین و دوز ثابت چربی، البته موارد خوب هستند. شروع ناگهانی باعث تغییر دوز داروها و بیاثر شدن آنها میگردد. افرادی که سطح کلسترول بد آنها بیش از مقدار مجاز است، بیش از دیگران در معرض بروز سکتههای قلبی قرار دارند. مطالعات نشان داده است که کودکان با رژیم کتوژنیک به مقدار ۵۰ درصد، کاهش حملات صرع تجربه کردند، این در حالی است که ۱۶ درصد این کودکان بدون تشخیص علت صرع بودند. مطالعات نشان داده است در افرادی که مصرف کربوهیدرات به هر دلیلی به مانند رژیم کتوژنیک کاهش و مصرف چربی و پروتئین افزایش مییابد، در مجموع کالری دریافتی افراد کمتر میشود. رژیم کتوژنیک هدفمند(Targeted Ketogenic Diet) : رژیمی است که برای ورزشکاران مناسب است و به آنها این امکان را میدهد که نزدیک به زمان مسابقات یا فعالیتهای سنگین ورزشی مقدار قند یا کربوهیدرات رژیم غذایی خود را افزایش دهند.

در این رژیم لاغری و در زمانهایی که نزدیک فعالیت ورزشی هستید میزان کربوهیدرات را میتوان افزایش دهید. برای این کار میزان کربوهیدرات مصرفیتان را کاهش دهید. جالب است بدانید که رژیم کتو یا رژیم کتوژنیک به عنوان درمانی در کلینیکها در طول دهه 1920 برای کاهش تشنجهای صرع مورد استفاده قرار می گرفت و بعداً به عنوان بخشی از یک برنامه درمانی برای برخی موارد سرطان به کار برده شد. پس دست به کار شید. در رژیم کتوژنیک به چه غذاهایی نیاز دارید؟ به این صورت که برای لاغری، بیشترین کالری مورد نیاز بدن از طریق دریافت چربی و پروتئین تامین میشود و مصرف کربوهیدارتها به خصوص موادی مثل نان سفید، سودا، شکر، انواع خمیر و پاستا و سایر کربوهیدرات که زودهضم هستند ممنوع است. خواندن این مقاله را از دست ندهید : چه دارویی با چه غذایی ممنوع است. به وضوح مشخص شده است که افزایش سطح تری گلیسیرید در طولانی مدت میتواند منجر به بیماریهای قلبی خطرناک از جمله سکته قلبی شود. فشارخون، بیماری خاموشی است که میتواند گریبان هر کسی را بگیرد و شناخت آن همزمان با شروع نشانههای خطرناک آن است.

مانند آنچه در مورد مصرف

چربیهای اشباع گفته شد، خطرات و مضرات عدم مصرف میوه و سبزی نیز بر کسی پوشیده نیست. آنچه که گفتیم شرح مختصری از خواص رژیم کتوژنیک بود. رژیم کتوژنیک می تواند به شما در سوزاندن چربی اضافی که ارتباط نزدیکی با دیابت نوع دو ، پیش دیابت و سندروم متابولیک دارد ، کمک کند.یک مطالعه قدیمی نشان داد که رژیم کتوژنیک حساسیت انسولین را تا میزان زیادی و %75 بهبود میبخشد.در مطالعه کوچکی که بر روی زنان مبتلابه دیابت نوع 2 بود نشان داد که پیروی از رژیم کتوژنیک به مدت 90 روز بهطور قابلتوجهی سطح هموگلوبین A1C که معیاری برای کنترل قند خون در درازمدت است را کاهش میدهد. رژیم کتوژنیک به دو شکل متفاوت وزن بدن و توده آن را کاهش میدهد، یک با از بین بردن آب اضافی موجود در اندامها و دیگری با کاهش میزان ترشح انسولین در رگهای خونی است.

لیپوپروتئین با چگالی کم یا کلسترول بد، گونه دیگر کلسترولی است که باعث بیماریهای مختلف قلبی و عروقی از جمله گرفتگی رگهای خونی میشود. دلیل این که رژیم کتوژنیک، اشتها را نیز کاهش میدهد، غنی بودن آن از مواد مغذی کم کالری است. کاهش اشتها در رژیم کتوژنیک یکی از بهترین ثمرات آن است چرا که بیشتر مردم به علت گرسنگی بیش از حد، رژیم را نهایتاً تا چند روز ادامه میدهند. متأسفانه چربیهای دور شکمی یکی از سرسختترین این چربیها است که برای از بین بردن آن باید تلاش زیادی کرد. به طور خلاصه، با رژیم کتوژنیک شما درصد زیادی از چربیهای بدن از جمله چربیهای دور شکمی را از دست خواهید داد. این مقادیر با توجه به سن، جنسیت، تحرک و وضعیت بدن شما ممکن است متفاوت باشد. رژیم کتوژنیک بار دیگر در اکتبر ۱۹۹۴ میلادی و پس از نمایش گزارشی در برنامهٔ تلویزیونی دِیتلاین دربارهٔ بیماری چارلی آبراهامز، فرزندِ تهیهکنندهٔ هالیوود جیم آبراهامز، مورد توجه عمومی رسانهای در سراسر آمریکا قرار گرفت.

در مطالعه ایی که در سال 2020 انجام شد نیز افزایش قدرت در حرکت اسکات و پرس سینه ملاک قرار گرفت. چندین نوع از رژیم کتوژنیک وجود دارد، از جمله: رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD)، رژیم کتوژنیک چرخه ایی (CKD)، رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD) و رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا. رژیم کتوژنیک هم مانند بسیاری از رژیم های غذایی در کنار فوایدی که دارد، دارای عوارض جانبی هم است. متناوباً، برخی از خدمات تحویل وعده های غذایی حتی گزینه های مناسب کتو را برای یک روش سریع و راحت برای لذت بردن از وعده های غذایی کتو در خانه ارائه می دهند. در زمان کاهش وزن حمایت کسانی که وزن کم کردن و هدفی مشابه شما دارن برای شما میتونه خیلی مفید باشه. رژیم کتوژنیک برای چه کسانی مناسب است؟ مطالعات نشان داده که رژیم کتوژنیک برای این دسته از افراد بسیار مفید است. مطالعات نشان داده است که افراد دارای رژیم کربوهیدراتی کم در مقابل کسانی که چربی کمتری میخوردند، وزن بیشتری در شروع مدت زمان رژیم از دست دادند.