افسران اجرای قانون سابق شهرستان رانکین به دلیل شکنجه محکوم شدند:


مایکل کوری جنکینز، سمت راست، یکی از دوستانش را تعقیب می کند که چهارشنبه وارد دادگاه فدرال در جکسون می شود، برای محکومیت سومین نفر از شش افسر سابق مجری قانون شهرستان رنکین که او و دوستش ادی را با انگیزه نژادی شکنجه کردند. ترل پارکر در سال 2023. شش افسر سابق قانون به شکنجه آنها اعتراف کردند.

Rogelio V. Solis/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

Rogelio V. Solis/AP


مایکل کوری جنکینز، سمت راست، یکی از دوستانش را تعقیب می کند که چهارشنبه وارد دادگاه فدرال در جکسون می شود، برای محکومیت سومین نفر از شش افسر سابق مجری قانون شهرستان رنکین که او و دوستش ادی را با انگیزه نژادی شکنجه کردند. ترل پارکر در سال 2023. شش افسر سابق قانون به شکنجه آنها اعتراف کردند.

Rogelio V. Solis/AP

جکسون، دوشیزه – یک قاضی فدرال می سی سی پی افسران مجری قانون سابق را در یک پرونده وحشیانه نگران کننده که در آن شش قانونگذار سفیدپوست به اتهامات حقوق مدنی فدرال به دلیل شکنجه دو مرد سیاهپوست در سال گذشته اعتراف کردند، افسران مجری قانون سابق را به زندان محکوم می کند.

آنها بخشی از یک “جوخه گون” خودخوانده بودند که در محلی به دلیل استفاده از تاکتیک های خشونت آمیز و تهاجمی در شهرستان رانکین، یکی از حومه های جکسون، خانم شهرت داشتند.

روز چهارشنبه، تام لی، قاضی منطقه ای ایالات متحده، کریستین ددمون، معاون کلانتر سابق شهرستان رانکین را به 40 سال زندان فدرال و معاون سابق دانیل اوپدایک را به دلیل نقش داشتن در حمله نژادپرستانه به مایکل کوری جنکینز و ادی ترل پارکر به 17.5 سال زندان محکوم کرد. – حکم حمله به خانه مردان سیاه پوست پس از شکایت یکی از همسایگان از ماندن آنها در خانه یک زن سفیدپوست هدف قرار گرفتند.

سه شنبه، قاضی لی معاون سابق هانتر الوارد را به 20 سال زندان و ستوان سابق جفری میدلتون را به دلیل اقداماتشان در حادثه ژانویه 2023 به 17.5 سال زندان محکوم کرد.

نمایندگان سفیدپوست ساعت ها مردان را مورد ضرب و شتم، شکنجه و تجاوز جنسی قرار دادند. زمانی که یک اعدام ساختگی ناموفق بود، لی به دهان جنکینز شلیک کرد و افسران نیز مواد مخدر و اسلحه کاشتند تا با اتهامات دروغین اقدامات خود را بپوشانند. قانون‌گذاران سفیدپوست از تفنگ‌های حیرت‌انگیز و توهین‌های نژادی استفاده کردند و به جنکینز و پارکر گفتند که «به سمت رودخانه خود برگردند»، یعنی شهر اکثر سیاه‌پوستان جکسون. شهرستان رانکین، در شرق، یک جامعه عمدتا سفیدپوست است.

قاضی لی، اقدامات افسران سابق را «فحش‌آمیز و نفرت‌انگیز» خواند و گفت که این اقدامات بالاترین محدوده را بر اساس دستورالعمل‌های مجازات توجیه می‌کند. برت مک آلپین معاون سابق و جاشوا هارتفیلد، پلیس سابق شهر ریچلند، قرار است روز پنجشنبه محکوم شوند.

جزئیات بیشتری در جلسه صدور حکم در روز سه شنبه در مورد نحوه عملکرد “جوخه گون” مشخص شد. دادستان ها گفتند این ستوان میدلتون بود که طرحی را برای سرپوش گذاشتن بر حمله و تیراندازی تصادفی طراحی کرد و به افسران همکارش گفت که اگر کسی بگوید واقعا چه اتفاقی افتاده است، او هیچ مشکلی برای کشتن آنها ندارد.

مالک شباز، وکیل قربانیان، گفت: “اجازه دهید این یک هشدار برای همه افسران پلیس در ایالات متحده آمریکا باشد.” “اگر به معاونان و افسران تحت امر خود اجازه دهید سرکش، مرتکب جنایت و سوء استفاده از افراد شوند، به همان اندازه که تیرانداز و متجاوز مسئول خواهید بود.”

قربانیان خواستار شدیدترین احکام شده بودند و برای جلسات صدور حکم در دادگاه بودند. ادی پارکر گفت که او هنوز با اثرات ماندگار آن شب مبارزه می کند. مایکل کوری جنکینز گفت که احساس می‌کند عدالت در حال اجرا شدن است و او ناامید است که این موضوع را پشت سر بگذارد.

این تیراندازی باعث شد که جنکینز فک شکسته و زبانش بریده باشد. او در بیانیه ای گفت: «آنها کارهای غیرقابل تصوری با من کردند. سعی کردند مردانگی ام را از من بگیرند».

او ددمون را بدترین نامید. او در بیانیه ای از وکیل خود گفت: “معاون ددمون تهاجمی ترین، بیمارترین و شرورترین بود.” دادستان های فدرال توصیف کردند که ددمون به آنها تجاوز جنسی کرده است.

الوارد در طول جلسه استماع خود مستقیماً با قربانیان صحبت کرد. گفت: هر شب می بینمت. “من نمی توانم به عقب برگردم و آنچه را که درست است انجام دهم. برای کاری که انجام دادم متاسفم.”

پارکر پاسخ داد “من تو را می بخشم.”

ستوان میدلتون که به قربانیان نگاه نکرد، به خاطر لکه دار کردن شهرت شهرستان رانکین، مجری قانون و خانواده اش عذرخواهی کرد. من هرگز خودم را به خاطر کوتاهی در محافظت از قربانیان بی گناه و خانواده ام نمی بخشم.»

اپدایک در دادگاه گریه کرد. او می‌گوید: «سنگینی اعمالم و آسیب‌هایی که وارد کرده‌ام هر روز مرا آزار می‌دهد. “کاش می توانستم رنج تو را از بین ببرم.”

ددمون همچنین هنگام عذرخواهی به قربانیان خود به خاطر دردی که ایجاد کرده بود، نگاه نکرد.

جنکینز و پارکر یک شکایت مدنی علیه شهرستان رانکین و کلانتر برایان بیلی تنظیم کرده اند. NAACP و دیگر گروه های حقوق مدنی به دلیل نظارت بر “فرهنگ سمی” خشونت پلیس، خواستار استعفا یا برکناری بیلی از سمت خود شده اند.

مایکل مک ایون از MPB از جکسون خانم و دبی الیوت از از اورنج بیچ آلا گزارش دادند.