آلاباما قانون مصونیت IVF را تصویب کرد:


هانا مایلز از بیرمنگام با دکتر مامی مک‌لین در خارج از ساختمان ایالتی آلاباما در مونتگومری، آلا در 28 فوریه 2024 صحبت می‌کند. آنها در میان بیماران و پزشکان بودند که از قانونگذاران آلاباما خواستند تا برای دریافت خدمات IVF در ایالت اقدام کنند. کلینیک های باروری برخی از خدمات را در پی حکم دادگاه ایالتی در رابطه با بچه بودن جنین ها بر اساس قانون ایالتی متوقف کردند.

کیم چندلر/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

کیم چندلر/AP


هانا مایلز از بیرمنگام با دکتر مامی مک‌لین در خارج از ساختمان ایالتی آلاباما در مونتگومری، آلا در 28 فوریه 2024 صحبت می‌کند. آنها در میان بیماران و پزشکان بودند که از قانونگذاران آلاباما خواستند تا برای دریافت خدمات IVF در ایالت اقدام کنند. کلینیک های باروری برخی از خدمات را در پی حکم دادگاه ایالتی در رابطه با بچه بودن جنین ها بر اساس قانون ایالتی متوقف کردند.

کیم چندلر/AP

قانونگذار ایالت آلاباما چهارشنبه شب لایحه ای را تصویب کرد که به ارائه دهندگان و دریافت کنندگان خدمات لقاح آزمایشگاهی مصونیت مدنی و کیفری اعطا می کند.

کی آیوی فرماندار جمهوری خواه این لایحه را در عرض یک ساعت پس از تصویب در سنای آلاباما امضا کرد.

این قانون به گونه‌ای طراحی شده است که به بیماران و کلینیک‌ها اجازه می‌دهد تا درمان‌های IVF را در آلاباما از سر بگیرند، بدون ترس از عواقب قانونی اگر جنین‌ها در طول عمل پزشکی یا خدمات مرتبط مانند نگهداری و حمل جنین آسیب ببینند یا از بین بروند.

بسیاری از کلینیک‌ها ماه گذشته خدمات IVF را متوقف کردند، زیرا حکم دادگاه عالی ایالت مبنی بر اینکه جنین‌های فریز شده «کودکانی» هستند که بر اساس قانون اساسی حق حیات دارند، این روش در قلمرو قانونی نامشخص قرار گرفت.

کلینیک های IVF به طور معمول جنین های غیرقابل زنده ماندن و باقیمانده را دور می اندازند، عملی که می توانست به اتهام قتل غیرعمد یا قتل تحت سابقه قانونی جدید منجر شود.

دانشگاه آلاباما در بیرمنگام، یکی از بزرگترین ارائه دهندگان IVF در ایالت، بیانیه ای را منتشر کرد که این قانون “حفاظت هایی را ارائه می کند و بنابراین به UAB اجازه می دهد تا درمان های لقاح آزمایشگاهی (IVF) را از سر بگیرد.”

یکی دیگر از ارائه دهندگان IVF در اوایل روز به گفت که آنها قبلاً بیماران را برای انتقال جنین در روز پنجشنبه برنامه ریزی کرده بودند و پیش بینی تصویب قانون مصونیت داشتند.

خشم عمومی از حکم دادگاه، قانونگذاران را تحت فشار قرار داد

قانون‌گذاران ایالتی به سرعت لایحه‌ای را تصویب کردند که به درمان‌های IVF اجازه می‌دهد پس از انتقاد و اعتراض شدید بیماران، والدین و متخصصان پزشکی از سر گرفته شوند.

کورین اوبراین از ائتلاف مبارزه برای خانواده های آلاباما می گوید: «آنها با صدای بلند و واضح صدای ما را می شنوند که این موضوع بر خانواده های آلابامایی تأثیر می گذارد. او یکی از صدها مدافعی است که در ساختمان ایالتی لابی کرده است، و می‌گوید این تلاش – به علاوه بیش از 20 هزار ایمیل – باعث افزایش فشار بر قانون‌گذاران آلاباما برای اقدام شد.

اوبراین که خودش از طریق IVF باردار است و با کسانی که در اواسط درمان بودند همدردی می‌کند، می‌گوید: «هفته‌های گذشته برای مردم ویران‌کننده بوده است و آن‌ها در بلاتکلیفی اتفاقاتی که قرار است رخ دهد، رها شده‌اند. زمانی که حکم دادگاه مجبور به توقف شد.

سرعت اولویت بر تاثیر است

حامیان این لایحه در مجلس و سنای آلاباما ادعا می‌کنند که این لایحه مصونیت فقط یک اقدام توقفی برای از سرگیری درمان‌های باروری است در حالی که قانون‌گذاران به سؤالات باقی‌مانده مطرح‌شده توسط حکم دادگاه رسیدگی می‌کنند، که ممکن است مدتی طول بکشد.

تیم ملسون، سناتور جمهوری‌خواه و پزشک پزشکی که از قانون مصونیت حمایت می‌کند، می‌گوید: «فکر می‌کنم درباره زمانی که زندگی واقعی شروع می‌شود، اختلاف نظر بسیار زیادی وجود دارد.

ملسون اذعان کرد: “بسیاری از مردم می گویند لقاح، بسیاری از مردم می گویند لانه گزینی، بسیاری از مردم می گویند ضربان قلب.” “کاش جوابی داشتم.”

در طول بحث، ملسون اعتراف کرد که این قانون سؤالات بی‌پاسخ بسیاری را باقی می‌گذارد، مانند اینکه آیا جنینی که به مدت سه دهه قبل از لانه گزینی منجمد شده باشد، در هنگام تولد 30 سال سن دارد یا خیر.

او در این فکر کرد: «آنها می توانند به محض تولد او را برای گرفتن گواهینامه رانندگی ببرند. نمی‌دانم، اما اینها سؤالاتی است که باید به آنها پاسخ دهیم.»

ملسون به گفت که در ابتدا قصد داشت لایحه خود را تعریف شخصیت باشد، اما این زبان را حذف کرد تا تصویب لایحه را هموار کند. با این حال، او استدلال کرد که لایحه مصونیت او هدف کوتاه مدتی را که به مردم اجازه می دهد درمان را از سر بگیرند بدون ترس از اینکه تغییر دیگری در قانون ایالتی می تواند منجر به پیگرد قانونی در آینده شود را محقق می کند.

نماینده تری کالینز، که لایحه مشابه مصونیت مجلس او تنها سه روز پس از ارائه به رأی گذاشته شد، به همکارانش تأکید کرد که این لایحه یک کمک باند قانونی ضروری است.

او گفت: «ما در حال حاضر مصونیت نسبتاً گسترده‌ای را با این قانون ارائه می‌دهیم که به نظر من به ما انگیزه می‌دهد تا به کار بر روی این موضوع برای رفع طولانی‌مدت ادامه دهیم.»

اما همه اعضا با لگد زدن که می تواند پایین جاده باشد موافق نبودند.

مناظرات در حین تصویب لایحه سوالات بی پاسخی را ایجاد می کند

کریس انگلستان، نماینده ایالت دموکرات، نگران این بود که به محض امضای لایحه مصونیت، قانونگذاران احساس فوریت خود را از دست خواهند داد و در بررسی مجدد مسئله شخصیت جنینی ناکام خواهند بود.

انگليس در جريان مناظره محلي گفت: «من متوجه شدم كه مشكل بزرگي در توقف كلينيك‌ها وجود دارد… و مصونيت كمي تسکين مي‌دهد که آنها را از شکايت محافظت مي‌کند». با این حال، او از همکارانش خواست تا زبان شخصیتی را به لایحه موجود اضافه کنند.

انگلستان گفت: «راه حل موقت ما در اینجا شبیه چرخاندن شیلنگ آب روی درختی در حال سوختن در جنگلی است که در آتش است. خارج از خدمات IVF ممکن است با اتهامات قتل مواجه شود یا اینکه آیا اکنون دولت موظف است جنین های منجمد رها شده را نگهداری کند.

انگلستان به همکارانش در مجلس نمایندگان گفت: “من مطمئن نیستم که شما آماده ایجاد دپارتمان برودتی آلاباما هستید یا خیر، اما این یک مسئله است.”

ارنی یاربرو، نماینده ایالت جمهوری خواه، تخریب معمول کلینیک ها از جنین ها را به “هولوکاست” تشبیه کرد و از توقف IVF حمایت کرد تا “اطمینان حاصل شود که ما از تخریب زندگی کودکان حمایت نمی کنیم.”

در یک سخنرانی که شامل نقل قول هایی از کتاب مقدس بود، نمایش تلویزیونی ریچر، و اشعار رپر دهه 90 Vanilla Ice، Yarbrough اصلاحیه ای را به این لایحه ارائه کرد و اضافه کرد که “برای شخصی که عمداً باعث مرگ یک کودک متولد نشده مصونیت شود، مصونیت داده نمی شود.”

آن اصلاحیه که عملاً کل قصد لایحه مصونیت را نفی می کرد، رای منفی داده شد و این لایحه به عنوان یک قانون ساده و دو بند تصویب شد.