چگونه محصول خود را فراری در مورد رژیم کتوژنیک بسازیم

مجاز های کتوژنیک رژیم کتوژنیک برای اولین بار برای درمان تشنج در بیماران صرعی استفاده شد که بسیار موثر هشت روش سکسی برای بهبود کاهش وزن با رژیم کتوژنیک شما 1402 بود. رژیم کتوژنیک به اندازه کافی کربوهیدرات، پروتئین کم و چربی دارد که بدن را وادار به سوزاندن چربی های ذخیره شده به جای کربوهیدرات های مصرفی برای انرژی می کند. چیزی که این رژیم را به یکی از بهترین رژیم ها تبدیل می کند این است که نیازی به کالری شماری، گرسنه ماندن یا تلاش برای سوزاندن کالری از طریق ورزش های شدید نیست. بدن را به سوزاندن چربی به جای مصرف کربوهیدرات ها به عنوان منبع اصلی انرژی تحریک کنید. این رژیم شامل دوره هایی است که مصرف کربوهیدرات بیشتر است. دوره یا CKD که در آن رژیم غذایی خود را به مدت 5 روز دنبال می کنید، اما در 2 روز آخر هفته مجاز به خوردن کربوهیدرات بیشتری هستید. گرچه ناراحتیهای گوارشی، یکی از عوارض این رژیم بود و یکی از بیماران بههمین دلیل از مصرف آن منصرف شد، اما تهیهٔ غذاهای قابل تحمل و خوشطعم برای کودکان آسانتر بود. در رژیم کتوژنیک، شما باید کمتر از 50 گرم کربوهیدرات در روز مصرف کنید.

در مورد رژیم کتوژنیک، ناگفتههایی وجود دارد که به شما گفته نمیشود. با این وجود ، محققان هشدار دادند که مشخص نیست که این نتایج به علت کاهش وزن به صورت کلی یا افزایش سطح کتون بادی ها بوده است. این نکته را در نظر بگیرید که برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری به هیچ وجه مناسب ورزشکاران نیست و باعث عضله سوزی و پایین آمدن سطح انرژی بدن شان می شود. هیچ رژیم لاغری کامل و بی نقص نیست. پنیرهای کامل حاوی 0.5 تا 1.5 گرم کربوهیدرات خالص در هر اونس یا حدود 1.4 فنجان. هر 5 اونس حاوی صفر گرم کربوهیدرات خالص است. سویا کربوهیدرات کمتری نسبت به سایر لوبیاها دارد و زمانی که پخته می شود حاوی حدود 1-3 گرم کربوهیدرات خالص در هر 1.2 فنجان است. یک مطالعه در سال 2013 که در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد نشان داد که افرادی که از رژیم کتوژنیک استفاده می کردند در مدت زمان طولانی نسبت به افرادی که رژیم غذایی کم چربی (کمتر از 30 درصد چربی) داشتند وزن بیشتری اضافه کردند. این آمار که توسط وبسایت healthline منتشر شده، قدرت رژیم کتوژنیک در کاهش وزن رو به خوبی نشون میده. این موضوع علاوه بر لاغری روی سلامت بدن هم تاثیر گذاره که این یعنی با یک تیر چند نشون رو میزنه.

ده روش از طریق به رژیم های کتوژنیک شما

در این مدت لازم است تا شما با مشورت پزشک، از مکمل ها و ویتامین های مورد نیاز برای کاهش ریزش مو استفاده کنید. بیشتر ویتامین C مصرفی ما از طیف وسیعی از میوه ها تامین می شود ، بنابراین اگر میوه جات را حذف کنید ، باید مطمئن شوید که سبزیجات کافی به منظور تامین ویتامین c مورد نیاز خود استفاده میکنید. به همین خاطر بهتره که طبق نظر پزشک هفته ای یک قرص ویتامین دی مصرف کنید. شکلات هایی که درصد کاکائو کمتری دارند، حاوی قند بیشتری هستند که مصرف کربوهیدرات شما را افزایش می دهد. دلیل این اتفاق کاهش طبیعی سطح قند خون و حذف اثر منفی انسولین بالای خون هستش. همانطور که گفته شد در رژیم کتوژنیک، تولید انسولین کاهش می یابد که این خود به کاهش شیوع آکنه پوستی کمک می کند. دکتر رکسانا عباسی، متخصص بیماری های داخلی و گوارشی و عضو انجمن طب داخلی آمریکا، با داشتن سابقه ای درخشان در ارائه و پیگیری رژیم های غذایی، از جمله رژیم کتوژنیک، می تواند شما را در مسیر لاغری و کاهش وزن بدون تجربه عوارض خطرناک یاری کند. رژیم های کتوژنیک، مانند اکثر رژیم های کربوهیدراتی، با تجزیه گلوکز عمل می کنند.

از آنجایی که اکثر مردم رژیم های غذایی غنی از کربوهیدرات می خورند، بدن به طور معمول از

گلوکز (یا شکر) برای انرژی استفاده می کند. تغییر ، از استفاده از گلوکز در گردش تا از بین بردن چربی ذخیره شده به عنوان منبع انرژی ، معمولاً طی دو تا چهار روز از خوردن کمتر از ۲۰ تا ۵۰ گرم کربوهیدرات در روز اتفاق می افتد. با کاهش چشمگیر مصرف کربوهیدرات خود به کمتر از ۵۰ گرم در روز ، بدن شما مجبور می شود تا از گلیکوژن های خود برای انرژی استفاده کند – و درنهایت به استفاده از کتون ها به عنوان سوخت تبدیل شود .مدت زمان لازم برای ورود کتوز در افراد مختلف متفاوت است . محدود کردن مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف چربی منجر به کتوز می شود. این مورد مهمترین عامل برای دستیابی به سطح کتوز است. آنها همچنین سطح تری گلیسیرید و کلسترول HDL را بهبود می بخشند.

در واقع، رژیم کتو بعید است که

تأثیر منفی بر سطح کلسترول داشته باشد در حالی که تأثیری روی چربی دارد. یک مطالعه نشان داد که رژیم غذایی و مصرف غذاهای کتو به مدت 24 هفته باعث کاهش گلیسرید، کلسترول LDL و قند خون در چند درصد از بیماران شد و در عین حال سطح کلسترول خوب یا HDL را در بدن افزایش داد. بهتر است روزانه حداکثر ۵۰ گرم کربوهیدرات مصرف کنید که حالت ایدهآل آن ۲۰ گرم در روز است. حتی رایجترین مثال از رژیم کتوژنیک معمولاً اگر از آن پیروی کنید، مفت خوبی برای شما به ارمغان میآورد. جالب است بدانید در این حالت، بدن برای فراهم نمودن انرژی مورد نیاز مغز، چربی را به کتون (ketone) در کبد تبدیل میکند. برای مثال، ماست میتواند شما را برای مدت طولانیتری سیر نگه دارد و پروبیوتیکهای مفیدی برای روده شما فراهم کند. پرفسورJonathan Little، نویسنده ی ارشد این مقاله و استاد دانشکده بهداشت و علوم ورزش درUBCO می گوید: رژیم کتوژنیک یا کتو، برای کاهش وزن یا مدیریت بیماری هایی مانند دیابت نوع 2، بسیار رایج است.

دیگر رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات هم ممکن است ادعا کنند رژیم کتو هستند؛ اما این ادعا به این شرط پذیرفته است که شامل کمتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات در روز و فقط مقدار متوسطی پروتئین شوند (پروتئین میتواند در چربیسوزی اختلال ایجاد کند)، در غیر این صورت شما را وارد فاز چربیسوزی نخواهند کرد. بنابراین، شما باید مقدار زیادی آب بنوشید و غذاهای حاوی سدیم، پتاسیم و سایر الکترولیت ها مصرف کنید. مطالعه ای بر روی 135000 بزرگسال از 18 کشور مختلف نشان داد که مصرف زیاد کربوهیدرات با خطر مرگ و میر بیشتر مرتبط است، در حالی که چربی های کامل و انواع مختلف چربی خطر مرگ و میر را کاهش می دهند و اسیدهای چرب کامل و چربی با بیماری های قلبی عروقی، انفارکتوس میوکارد یا مرگ مرتبط نیستند. ممکن است لازم باشد تا شما کربوهیدرات بیشتر را مصرف کنید. زیرا مصرف زیاد فرآورده های حیوانی باعث افزایش اسیدهای خون و ادرار می شود. به همین دلیل همه رژیم ها باید زیر نظر پزشک رعایت شود تا مواد لازم در بدن کم و زیاد نباشد.

در واقع همه چیز به عادت برمیگرده. نکته مهمی که اینجا باید ذکر کنیم این هست که لزوما جایگزین کردن چربی به روغن نارگیل و ماهی قزل آلا ختم نمیشه.

یکی از این عوارض کتو آنفولانزا نام دارد. کاهش تحرک و فعالیت از عوارض طبیعی این رژیم است. در واقع این رژیمی نیست که افراد با هر نوع بیماری به تنهایی آن را انجام دهند. تفاوت اصلی بین رژیم کتو و رژیم اتکینز این است که رژیم کتو استاندارد بر خوردن چربی های سالم تر، پروتئین کمتر و گوشت های فرآوری شده (مانند بیکن) تمرکز دارد، در حالی که تحقیقات بیشتر از اثربخشی آن حمایت می کند. چربی های مضر و مواد قندی، دشمن اصلی بدن ما هستن که توی رژیم کتوژنیک عملاً به مرور زمان اونها رو حذف و یا خیلی کم میکنیم. اگرچه پنیر، کره و خامه مواد اصلی روزمره هستند، اما به طرز شگفت انگیزی می توان بدون لبنیات کتو کرد.

خلاصه: از غذاهای حاوی کربوهیدرات مانند حبوبات، شکرها، غلات، برنج، سیب زمینی، شکلات، آب میوه و حتی برخی از میوهها در این رژیم غذایی باید اجتناب کرد. از علایم ابتلا به کتون میتوان به سردرد، سرگیجه، تهوع و یبوست اشاره کرد. کاهش مصرف سبزیجات ، میوه ها و غلات کامل با فیبر بالا نیز می تواند خطر یبوست را افزایش دهد. تحقیقات نشان می دهد که توقف مصرف گلوکز در رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات باعث می شود بدن برای سوخت کتون تولید کند. برای مقابله با این، مصرف کربوهیدرات خود را کاهش دهید و به نکات بالا بازگردید. پس نیازی به مصرف مکمل های خاص و گرون قیمت هم نیست. ساختار رژیم غذایی کتوژنیک به این صورت است که با کم کردن مصرف کربوهیدارت، چربی را جایگزین آن میکند. افراد زیادی از آن تبعیت می کنند و بسیاری، نتیجه مطلوب را کسب کرده اند. آن ها باید زیر نظر یک متخصص پزشکی یا متخصص تغذیه از این رژیم پیروی کنند.  This c ontent has ​been created with G​SA C᠎ontent G enerator DEMO​.

3 خوب روش‌ها برای استفاده رژیم کتوژنیک رایگان

دریافت رژیم کتوژنیک رایگان فارسی در این مقاله به طور کامل در مورد رژیم کتوژنیک

صحبت می کنیم و همچنین نمونه ای از رژیم کتوژنیک (رژیم کاهش وزن سریع) را به شما نشان می دهیم. برای کاهش احتمال بروز این عوارض لازم است تا فرد قبل از قطع کردن کامل کربوهیدرات، با مشورت پزشک تا چند هفته از رژیم کم کربوهیدرات پیروی کند. این مشکل یکی از شایعترین عوارض جانبی این رژیم غذایی معمولا پس از سه یا چهار هفته است. به مرور زمان آثار این کمبودها آشکار می شود و آثار مخربی به همراه خواهد داشت. در پروتکلهای قدیمی، درمان به صورت یک گرسنگی طولانیمدت آغاز میشد تا بیمار محدودیت شدید دریافت کالری داشت ۵-۱۰٪ وزن بدنش را از دست بدهد، اما نگرانیهایی که بر سرِ سلامتی و رشد کودک وجود داشت سبب شد تا در پروتکلهای جدید محدودیتهای رژیمی کمتر شود. این نکته برای ورزشکارانی مثل بوکسرها، کشتیگیران و وزنهبردارها که وزنشان پیش از مسابقه برایشان مهم است فواید بسیاری به همراه خواهد داشت. رژیم کتوژنیک پروتئین بالا: این نوع رژیم شبیه به برنامه کتوژنیک استاندارد است. رژیم غذایی با پروتئین بالا شبیه به نوع SKD است، اما شما مجاز به خوردن پروتئین بیشتری هستید. اما از اون جایی که برای استفاده از اتومبیل، حتما نباید متخصص طراحی اتومبیل و یا مکانیک خودرو بود، ما هم به شما پیشنهاد میکنیم به اندازه اطلاعات کسب کنید که برای شناخت این رژیم و اطمینان به اون کافی باشه.