چرا دانشمندان خاورمیانه در پی جنگ اسرائیل و حماس خودسانسوری می کنند:


حامیان طرفدار فلسطین و اسرائیل در تظاهرات دانشجویان دانشگاه نیویورک در ماه نوامبر گرد هم آمدند.

اندرو لیختنشتاین/کوربیس از طریق گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

اندرو لیختنشتاین/کوربیس از طریق گتی ایماژ


حامیان طرفدار فلسطین و اسرائیل در تظاهرات دانشجویان دانشگاه نیویورک در ماه نوامبر گرد هم آمدند.

اندرو لیختنشتاین/کوربیس از طریق گتی ایماژ

درگیری بین اسرائیل و حماس در حال آزمایش محدودیت‌های آزادی بیان در سراسر دانشگاه‌ها است. و همچنین بر کسانی که خاورمیانه را مطالعه می کنند نیز تاثیر می گذارد.

آنها چه کسانی هستند؟ آنها دانشمندانی هستند که در دانشگاه های ایالات متحده در مورد خاورمیانه تحقیق و تدریس می کنند

  • یک نظرسنجی اخیر – که توسط دانشگاه مریلند و دانشگاه جورج واشنگتن به نام فشارسنج محقق خاورمیانه انجام شد – از 936 نفر از جمله اساتید و دانشجویان فارغ التحصیل نظرسنجی کرد.
  • از آنها پرسیده شد که آیا و چگونه وقتی در مورد خاورمیانه به طور کلی و به طور خاص در مورد مسئله اسرائیل و فلسطین صحبت می کنند، خودسانسوری می کنند.

چه چیزی پیدا کرد؟ مشخصاً، مشخص شد که اکثریت واضحی از محققان مستقر در ایالات متحده (69٪) هنگام صحبت در مورد خاورمیانه به طور کلی نیاز به خودسانسوری ندارند، بلکه به طور خاص در محیط های دانشگاهی و حرفه ای صحبت می کنند.

  • این نظرسنجی نشان داد که دانشمندان همچنین در هنگام صحبت در مورد مسائل اسرائیل و فلسطین بیشتر خودسانسوری می‌کنند و 82 درصد گفته‌اند که احساس نیاز به انجام این کار دارند.
  • در پاسخ به این سوال که در مورد کدام موضوع بیشتر احساس نیاز به خودسانسوری می کنند، 81 درصد انتقاد از اسرائیل را بیان کردند، در حالی که تنها 11 درصد انتقاد از فلسطینی ها و 2 درصد انتقاد از سیاست های ایالات متحده را گفتند.
  • پرسیده شد چرا آنها سخنرانی خود را در مورد مسئله فلسطین و اسرائیل محدود کردند، 60 درصد از پاسخ دهندگان مستقر در ایالات متحده گفتند که دلیل آن نگرانی در مورد فرهنگ دانشگاه و توهین به دانشجویان است. 53 درصد به نگرانی در مورد فشار از سوی گروه های مدافع خارجی اشاره کردند. 40% نگران نظم و انضباط مدیران دانشگاهی بودند. و 19 درصد فکر می کردند که می تواند بر جذب سرمایه نهادی تأثیر بگذارد.

آیا می خواهید در مورد این درگیری بیشتر بدانید؟ گوش دادن به این را در نظر بگیرید در مورد اینکه آیا حمایت بی قید و شرط بایدن از اسرائیل به مرز خود نزدیک شده است.

اعضای هیئت علمی دانشگاه کلمبیا در ماه نوامبر در محوطه دانشگاه کلمبیا در حمایت از آزادی بیان تظاهرات کردند.

اسپنسر پلات/گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

اسپنسر پلات/گتی ایماژ

مردم چه می گویند؟ این نظرسنجی توسط شیبلی تلهامی – استاد دولت و سیاست و مدیر نظرسنجی مسائل انتقادی دانشگاه مریلند – و مارک لینچ – استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل در دانشگاه جورج واشنگتن انجام شد.

تلحمی صحبت کرد همه چیز در نظر گرفته شد میزبان آری شاپیرو در مورد یافته ها و چگونگی تغییر جو دانشگاهی.

در مورد انگیزه های دانشمندانی که برای خودسانسوری انتخاب می کنند:

نکته کلیدی این است که بیشتر آن در واقع ترس بود تا حساسیت. و بنابراین این جذاب بود.

بسیاری هستند که خودسانسوری می‌کنند، زیرا از همکاران ارشد یا مدیران توصیه می‌کنند که چیزی نگویند که ممکن است توسط مردم تفسیر توهین‌آمیز شود، و این برای حرفه‌شان، به‌ویژه استادیاران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی، خوب نیست.

پس این دقیقاً خودسانسوری نیست زیرا شما حساس هستید. بیشتر در مورد نگرانی از عواقب آن است. ما همکاران زیادی داشتیم که گفتند وقتی دانشگاه رویدادهایی را درباره موضوع تخصصی آنها برگزار کرد، دعوت نشدند، زیرا نگران بودند که دیدگاه‌هایشان با آنچه در دانشگاه مورد نیاز است مطابقت نداشته باشد.

برخی بودند که مدیران به آنها گفته بودند که مراقب آنچه می گویند علنی باشند. بنابراین ما تحت تأثیر جوی قرار گرفتیم که بسیاری از همکاران ما در سراسر دانشگاه های ایالات متحده در مورد این موضوع با آن مواجه بودند، بسیار بیشتر از آنچه من انتظار داشتم.

در مورد نحوه بازی کردن:

فکر می کنم دانشگاه ها با فشارهای متفاوتی روبرو هستند. یکی از فشارها، بدیهی است که ما افزایش واقعی و واقعی در یهودی ستیزی، اسلام هراسی، ضد فلسطینی، و احساسات ضد اسرائیلی داریم.

و دانشگاه ها باید همه اینها را مدیریت کنند و اطمینان حاصل کنند که همه افرادشان احساس امنیت می کنند. بسیاری از آن‌ها واقعی هستند – هیچ چیز غیراصیلی در مورد آن وجود ندارد – باید جدی گرفته شود.

اما گروه های زیادی هستند که در برخی از مسائل به صورت نامتناسب عمل می کنند. و بدون شک بسیاری از محققانی که این موضوع را دنبال می‌کنند، احساس می‌کنند که فضای عمومی با تفسیرهای حرفه‌ای خودشان از اسرائیل و فلسطین مطابقت ندارد. بنابراین آنها نگران انتقاد علنی اسرائیل هستند.

در مورد اهمیت سنجش تجربیات علما:

وقتی خشونت را توضیح می دهید، خشونت را پذیرفته نیستید. این چیزی است که ما به عنوان دانشمندان علوم اجتماعی البته همه آن را درک می کنیم. ما هرگز نباید با خودمان تکرار کنیم.

اما جامعه اطراف ما همیشه آن را درک نمی کند زیرا آنها فکر می کنند که شما در حال توضیح دادن چرایی اتفاقات هستید، طرفداری می کنید. اما اگر توضیح ندهید که چرا اتفاقات رخ می دهد، همان اشتباه را بارها و بارها تکرار خواهید کرد.

بیشتر بدانید:

مصاحبه با شیبلی تلهامی توسط آری شاپیرو، تهیه کنندگی کارن زامورا و سردبیری تینبت ارمیاس انجام شده است.