چرا بچه ها کتوژنیک و لاغری را دوست دارند

همه چیز راجب رژیم کتوژنیک آیا واقعا رژیم کتوژنیک در لاغری هشت روش سکسی برای بهبود کاهش وزن با رژیم کتوژنیک شما 1402 موثر است؟ کره و خامه: تا حد امکان بهتر است از شیر حیواناتی تهیه شود که تغذیهی طبیعی داشتهاند. بهتر است از تخممرغهای ارگانیک و محتوی امگا ۳ استفاده کنید. بررسیهای بیشتر روی رژیم کتوژنیک نشان داده است که تداوم این رژیم در بلند مدت میزان قند خون و همچنین سطح انسولین در بدن را که افزایش آن منجر به مقاومت انسولینی میشود را کاهش میدهد. آکنه: سطح انسولین پایین و مصرف کمتر شکر و غذاهای فراوری شده به بهبود آکنه و مشکلات پوستی کمک می کند. خوشبختانه در ورزش هوازی، برعکس ورزشهای قدرتی شدت بالا، نیازتان به گیلکوژن و شکر کمتر بوده و در نتیجه رژیم کتوژنیک عملکردتان در حین ورزش هوازی را مختل نخواهد کرد. ورزشکاران این مقاله را از دست ندهند : چرا سرد کردن بعد از ورزش مهم است؟ بیماریهای قلبی: به نظر میرسد این رژیم غذایی از آن دست رژیمهایی است که به جای کلسترول بد، سطح کلسترول خوب را در بدن افزایش میدهد. رژیم کتوژنیک یک رژیم با کربوهیدرات کم و چربی بالا است که درنهایت باعث کاهش قند خون و سطح انسولین می شود و متابولیسم را از مسیر کربوهیدرات به مسیر کتوز میبرد. ᠎Data w as creat ed wi᠎th G᠎SA C᠎on​te᠎nt᠎ G᠎ener ator ᠎DE MO.

راهنمای نهایی کتوژنیک چیست

لیست خرید رژیم کتوژنیک متابولیسم کتوژنیک قبل از اینکه به عنوان یک رژیم غذایی همگانی شناخته شده باشد، بره عنوان درمان بیماران دارای اختلال مغزی و کودکان صرعی به کار گرفته میشد. در گذشته، این رژیم بیشتر برای کودکان مورد استفاده قرار میگرفت؛ اما اخیرا بزرگسالان نیز از آن استفاده میکنند. حتما شما هم اسم رژیم کتوژنیک (Ketogenic diet) یا کتو به گوشتان خورده است؛ اگرچه این رژیم غذایی عمدتا برای کاهش وزن و لاغری سریع استفاده میشود اما برای درمان بعضی از بیماریها مانند دیابت در کنار درمانهای پزشکی و دارو میتواند کمک کننده باشد. دیگر رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات هم ممکن است ادعا کنند رژیم کتو هستند؛ اما این ادعا به این شرط پذیرفته است که شامل کمتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات در روز و فقط مقدار متوسطی پروتئین شوند (پروتئین میتواند در چربیسوزی اختلال ایجاد کند)، در غیر این صورت شما را وارد فاز چربیسوزی نخواهند کرد. اگر دائما احساس خستگی و ضعف میکنید، میتونه نشونه این باشه که به طور کامل وارد حالت کتوزی نشدین. توقف روند کاهش وزن میتونه دلایل متفاوتی داشته باشه. اگر تشنجها همچنان زیاد باشد یا کودک وزن کم کند، باید رژیم را تعدیل کرد. در حالی که تحقیقات نشان می دهد که این رژیم به کاهش وزن و لاغری یا کنترل بیماری کمک می کند، اما بهتر است بدانید که عوارض رژیم کتوژنیک چیست. ​This c on te nt was g​ener᠎ated ᠎with the help of G SA Content Gen erat or Demov᠎ersi on!

این کاهش کربوهیدرات بدن شما را در وضعیت متابولیکی بنام کتوز قرار می دهد که وقتی این اتفاق بیفتد ، بدن شما در سوزاندن چربی ها فوق العاده کار می کند، همچنین بدن این چربی ها را به کتونهای موجود در کبد تبدیل می کند ، که می تواند انرژی مغزی را تامین کند. هنوز علت قطعی این مسئله برای متخصصان مشخص نیست اما احتمالا کتونهای که بدن برای به دست آوردن انرژی میسوزاند سبب محافظت از سلولهای مغز در برابر آسیب های عصبی میشوند. بله اما ممکن است مانند یک رژیم متوسط با کربوهیدرات و بدنسازی مؤثر نباشد. این علائم معمولاً بعد از سازگاری بدن با فاز چربیسوزی کمکم برطرف میشوند، اما اگر از فاز چربیسوزی خارج شده و دوباره وارد این فاز شوید ممکن است دوباره این علائم را تجربه کنید. برای دانستن ترفندی که این رژیم به بدن وارد میکند در ادامه ی این مقاله از اسپرت اسکولار با ما همراه باشید. این دقیقاً اتفاقی است که با کاهش خوردن گلوکز در بدن شروع میشود. علت آن نیز کاملا واضح است، زیرا در این رژیم با کم کردن کربوهیدرات، سوخت مورد نیاز بدن از چربیها تامین میشود که میتواند باعث لاغری و چربی سوزی شود.

به این صورت که برای لاغری، بیشترین کالری مورد نیاز بدن از طریق دریافت چربی و پروتئین تامین میشود و مصرف کربوهیدارتها به خصوص موادی مثل نان سفید، سودا، شکر، انواع خمیر و پاستا و سایر کربوهیدرات که زودهضم هستند ممنوع است. بهعنوان مثال در کنترل فشار خون بالا، کاهش قند خون و چربی بدن مؤثر است و سطح کلسترول خوب خون را افزایش میدهد. میلیونها نفر در جهان مبتلا به بیماری قند خون هستند و این افراد برای مبارزه با افزایش سطح قند خون و همچنین سطح انسولین نیاز به یک رژیم غذایی مناسب هستند. اگر بخواهید بدانید که ایدهآلترین مقدار کربوهیدرات در این رژیم چقدر است پاسخ ما، ۵۰ گرم در روز و یا ۴ تا ۱۰ درصد از کالری مورد نیاز روزانه است. در طول روز چقدر کربوهیدرات بخورم؟ به طور کلی مقدار کربوهیدراتی که در رژیم های لو کرب مجاز به استفاده هستیم کمتر از 50 گرم در طول روز هست. رژیم کم کربوهیدراتی از جمله روشهای غذایی است که هر کسی میتواند به سادگی توسط آن، میزان فشارخون خود را کنترل کند. با نصب اپلیکیشن ازپزشک از بهترین متخصصان تغذیه برنامه غذایی بگیرید و زیر نظر بهترین متخصصان تناسب اندام داشته باشید. بدن و مغز که جزئی از آن است نیاز به گلوکز دارد تا بتواند فعالیتهای خود را انجام دهد چرا که برخی از قسمتهای مغز فقط میتوانند از این نوع قند تغذیه کنند.

زمانی که بدن شما برای تامین انرژی مورد نیاز خود، چربی میسوزاند این امر سبب ساخت کتون می شود. به همین دلیل است که بدن با استفاده از کبد، پروتئین را به گلوکز تبدیل میکند تا کاهش مقدار گلوکز در بدن احساس نشود. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا شامل ۶۰٪ چربی، ۳۵٪ پروتئین و ۵٪ کربوهیدرات است. رژیم کتو ژنتیک بالینی (CKD): این رژیم شامل افزایش دوره ایی مقدار کربوهیدرات است بهعنوانمثال 5 روز رژیم کتوژنیک و 2 روز کربوهیدرات بالا. رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): این رژیم شامل مقدار بسیار کمی کربوهیدرات، مقدار متوسطی پروتئین و مقدار زیادی چربی است. با پیروی از یک برنامه غذایی کیتو دایت کربوهیدرات ها را به شدت محدود خواهید کرد، بنابراین شروع به خوردن بین 20 تا 30 گرم کربوهیدرات در روز کنید و همچنین مطمئن شوید که کدام غذاها عمدتا حاوی کربوهیدرات، چربی و پروتئین هستند تا بتوانید انتخاب های درستی داشته باشید. همانطور که در مورد تری گلیسیریدها گفتیم، در رژیم کمچرب، کلسترولهای مضر بر اساس فرایندهای پیچیده به جای کاهش یافتن دچار افزایش میشوند این در حالی است که در یک رژیم کتوژنیک ساده و خالی از کربوهیدرات، کلسترول مفید خون به سرعت رو به افزایش میگذارد.

کاهش وزن با کتوژنیک

در نهایت باید گفت رژیم کتوژنیک به رژیم کم کربوهیدراتی و چربی بالا شهرت دارد، این اسم نباید شما را فریب دهد چرا که رژیم کتوژنیک بر اساس مطالعات نشان داده است که نه تنها چربی را افزایش نمیدهد بلکه باعث میشود تا کلسترول مفید خون شما بهبود یابد. در حال حاضر دستور العملهای زیادی به کسانی که با کتو دست و پنجه نرم میکنند اختصاص داده شده است، برخی از آنها به قدری خوشمزه هستند که ادامه دادن به انها پشیمان یشوند، اما مطمئناً ادامه این سبک غذا برای مدت طولانی بدون وسوسه و ترفند یک چالش بزرگ است. در مجموع باید گفت که رژیم کم کربوهیدراتی در کاهش دادن تری گلیسیرید خون که عامل به وجود آورنده انواع مشکلات قلبی است، نقش مؤثری دارد. رژیم کتوژنیک میتواند به شما در از دست دادن چربی اضافی که با دیابت و سندرم متابولیک در ارتباط است، کمک کند. افرادی که سطح کلسترول بد آنها بیش از مقدار مجاز است، بیش از دیگران در معرض بروز سکتههای قلبی قرار دارند. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا: این رژیم شبیه به رژیم استاندارد است، با این تفاوت که دارای مقدار بیشتری پروتئین است. اما با این تفاوت که محتوی مقدار بیشتری پروتئین است.

محققان اعلام کردند که رژیمی به مانند رژیم کتوژنیک باعث میشود که اندازه ذرات کلسترول بد افزایش یابند اما در مجموع تعداد ذرات کاهش پیدا میکند. برای کاهش آنها پیشنهاد میکنیم ابتدا رژیمی با کربوهیدرات کم را برای چند هفته بردارید. ولی میتوان از همان شربت آبلیمو با قند ساخارین یا نوشابۀ رژیمی در قالبهای بستنی ریخت و در فریزر گذاشت تا به صورت بستنی یخی درآید و بین غذا مصرف کرد. بهعنوان مثال در طول هفته، ۵ روز از رژیم کتوژنیک پیروی میکنید و در ۲ روز بعدی مصرف کربوهیدرات را افزایش میدهید. معمولا بعد از شروع رژیم، یک تا دو روز طول میکشد که این حالت ایجاد شود. بویی شبیه به میوه یا استون ممکن است از عرق و نفس فرد ایجاد شود. ۲. در مواردی ممکن است که فرد به سنگ کلیه مبتلا شود. فشارخون را میتوان عامل اصلی بسیاری از بیماریها نظیر بیماری قلبی، سکته مغزی و همچنین نارسایی کلیه است. اجسام کتون سنتز شده در بدن می توانند به راحتی برای تولید انرژی توسط قلب، بافت عضلانی و کلیه ها استفاده شوند. هورمون انسولین در بدن مسئول کنترل قند خون است . دیابت با تغییرات در متابولیسم، هیپرگلیسمی و اختلال عملکرد انسولین مشخص می شود.

رژیم غذایی کتوژنیک چیست

• محتوای چربی مادۀ غذایی: چربی سبب تأخیر در تخلیه معده و سبب کند شدن جذب گلوکز رژیم غذایی می شود. رعایت درصد بندی ها،میان وعده ها، ترتیب غذایی و کالری خیلی خیلی!

نکته کلیدی اینکه

شما باید رژیم طراحی شده کتوژنیک را بهخوبی رعایت کنید و دریافت پروتئین مناسبی داشته باشید. نکته ای که باید دقت کنید اینه که از خمیر دندان هایی که توش طعم دهنده یا شیرین کننده استفاه شده برای مسواک زدن استفاده نکنید. در این نوع رژیم لاغری به صورت دوره ای مقدار کربوهیدرات افزایش مییابد. افزایش ادرار. در اوایل دوره رژیم ممکن است ادرار شما افزایش پیدا کند. این به این دلیل است که وقتی شما در کتوز، بدن شما چیزی را تقلید می کند که در حالت روزه داری شدید احساس می کند. در نتیجه میزان گلوکز (شکر) در بدن (که مهمترین منبع انرژیایی سلولهاست) با محدودیت جدی مواجه میشود. گوشت مرغ یک منبع عالی از پروتئین با کیفیت بالاست که نشان داده شده برای حفظ توده عضلانی در یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم کمک می کند. دکتر رضا غیاثوند در 12 دقیقه صفر تا صد رژیم کتوژنیک را با زبانی ساده توضیح داده است.

چربیهای سالم: روغن زیتون بکر، روغن آووکادو و روغن نارگیل (روغن نارگیل غنی از MCT ها است که می تواند تولید کتون را افزایش دهد. مصرف این میزان از روغن MCT ممکن است در برخی کودکان، منجر به دلپیچه، اسهال و استفراغ شود. شام:ماهی سفید، تخم مرغ و اسفناج پخته شده در روغن نارگیل. تخممرغ: هر تخم مرغ کمتر از ۱ گرم کربوهیدرات دارد و می تواند ساعت ها شما را سیر نگه دارد وممکن است به حفظ سلامت چشم و قلب کمک کنند. خلاصهوار بدانید که رژیم کتوژنیک در کنار مصرف داروهای قند و کاهش دهنده انسولین کمک شایانی به بیماران کرده و باعث میشود که مصرف دارو کاهش یا از بین برود. بعد از این مدت بدن برای تامین انرژی مورد نیاز خود مصرف پروتئین و چربی ذخیره شده در بدن را آغاز میکند و این امر در نهایت منجر به کاهش وزن شما میشود که به آن در اصطلاح «کتوز» میگویند. در رژیم کتوژنیک به چه غذاهایی نیاز دارید؟ در واقع شما باید برای هر وعده غذایی خود مقدار متوسط ۱۰۰ گرم گوشت را در نظر بگیرید تا با استفاده از آن بتوانید پروتئین مورد نیاز برای بدن خود را تامین کنید.