هارولد کوشنر، نویسنده کتاب «وقتی اتفاقات بد برای مردم خوب می افتد» در 88 سالگی درگذشت:


خاخام هارولد کوشنر، که در 10 ژوئیه 2008 در اینجا دیده شد، روشی با کلماتی داشت که با خوانندگان در سراسر جهان و ادیان طنین انداز شد.

آریل کوشنر هابر


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

آریل کوشنر هابر


خاخام هارولد کوشنر، که در 10 ژوئیه 2008 در اینجا دیده شد، روشی با کلماتی داشت که با خوانندگان در سراسر جهان و ادیان طنین انداز شد.

آریل کوشنر هابر

خاخام هارولد کوشنر که هرگز از پاسخ دادن به آزاردهنده ترین سؤالات زندگی در مورد از دست دادن، خوبی و خدا دور نشد و با این کار باعث آرامش مردم در سراسر جهان شد، روز جمعه در حالی که در کانتون، ماساچوست در بیمارستانی در ماساچوست درگذشت.

آریل کوشنر هابر، دختر کوشنر، به گفت: “او یک غول برای خانواده ما و یک پدر و پدربزرگ فوق‌العاده فداکار بود که می‌توان روی همه چیز حساب کرد. ما خوشحالیم که می‌دانیم افراد زیادی با ما غمگین هستند.”

مراسم تشییع جنازه کوشنر روز دوشنبه در معبد اسرائیل ناتیک در ناتیک ماساچوست برگزار خواهد شد، جایی که وی به مدت 24 سال به عنوان خاخام جماعت خدمت کرد.

کوشنر در محله ای عمدتاً یهودی در بروکلین نیویورک به دنیا آمد و بزرگ شد. او در دانشگاه کلمبیا تحصیل کرد و بعداً در سال 1960 از مدرسه علمیه الهیات یهودی در نیویورک انتصاب خاخام را دریافت کرد.

کوشنر، نویسنده 14 کتاب، شاید بیشتر به خاطر عنوانش شناخته شود. وقتی اتفاقات بد برای افراد خوب می افتد، که پس از از دست دادن فرزند اولش نوشت.

این تراژدی کوشنر غمگین را وادار کرد تا به کتاب مقدس نگاه کند تا شجاعانه با مسائل رنج، انصاف و نقش یک خدای قادر مطلق روبرو شود – وظیفه ای که بسیاری برای توضیح آن جرأت کرده اند اما تعداد بسیار کمی به اندازه او مؤثر و با ظرافت پاسخ داده اند.

“خدا دوست دارد مردم در زندگی به آنچه که لیاقتش را دارند برسند، اما او همیشه نمی تواند آن را ترتیب دهد. مجبور است بین خدای خوب که کاملاً قدرتمند نیست یا خدای قدرتمندی که کاملاً خوب نیست یکی را انتخاب کند، نویسنده کتاب ایوب. کوشنر می‌نویسد که ایمان به خوبی خدا را انتخاب می‌کند.

این کتاب که بیش از چهار دهه پیش منتشر شد، پیامی را ارائه داد که خوانندگان در طول نسل‌ها نیاز به شنیدن آن داشتند: عشق خدا نامحدود است و برنامه نهایی خدا این است که مردم در دنیایی کم‌عمق، شجاعانه و معنادار زندگی کنند.

نوشته های کوشنر با خوانندگان در سراسر مذاهب طنین انداز شد

آثار دیگر کوشنر به طور مشابه به دشوارترین سؤالات زندگی در مورد خوبی، شکست و هدف پرداختند. اگرچه آنها عمدتاً از یک الهیات یهودی مطلع بودند، اما نوشته او در بین خوانندگان ادیان طنین انداز شد.

پس از وقایع فاجعه بار 11 سپتامبر 2001، مراقبه کوشنر در مزمور 23 پرفروش شد و راهنمایی هایی را در مورد چگونگی یافتن ایمان و شجاعت در میان تراژدی غیرقابل تحمل ارائه کرد.

او نوشت: “بیشتر اوقات، ما نمی‌توانیم آنچه برایمان اتفاق می‌افتد را کنترل کنیم. اما همیشه می‌توانیم نحوه واکنش خود را به اتفاقاتی که برایمان می‌افتد کنترل کنیم.” “اگر نمی توانیم خوش شانس باشیم، با استعداد باشیم، دوست داشته باشیم، می توانیم قدردان باشیم، از آنچه هستیم و آنچه داریم راضی باشیم و بر اساس آن رفتار کنیم.”

کوشنر در مصاحبه ای با رنه مونتانی از در سال 2010 اعتراف کرد که در این مورد احساس تعارض داشته است. وقتی اتفاقات بد برای افراد خوب می افتد همچنان به جذب خوانندگان جدید ادامه می دهد.

او گفت: «در مورد این واقعیت که همچنان طنین انداز می شود، احساس می کنم کمی تعارض دارم، زیرا این بدان معناست که افراد بیشتری با مشکلات جدید رنج روبه رو هستند. “همیشه یک منبع تازه از افراد غمگین وجود دارد که می پرسند: “وقتی که من بیشتر به او نیاز داشتم خدا کجا بود؟” “

کوشنر که در آن زمان 74 سال داشت، در پاسخ به این سوال که آیا رابطه او با خدا با افزایش سن تکامل یافته است یا خیر، گفت: نه.

“احساس من این است که من و خدا چند دهه پیش با همدیگر به توافق رسیدیم، جایی که او به چیزهایی که من قادر به انجام آنها نیستم عادت کرده است، و من با چیزهایی که او قادر نیست کنار آمده ام.” او گفت. و ما هنوز هم خیلی به هم اهمیت می دهیم.»