نحوه یادگیری برنامه غذایی کتوژنیک

انواع غذاهای رژیم کتوژنیک منبع اولیه انرژی شما در کتوژنیک بهجای استفاده از کربوهیدراتها، چربیها هشت روش سکسی برای بهبود کاهش وزن با رژیم کتوژنیک شما 1402 هستند. و اگر یک ورزشکار ورزش حرفهای با حجم سنگینی از ورزش هستید، در ازای هر کیلوگرم از وزن بدن ۱. این را سفارش دهید و هر نوع غذای پر کربوهیدرات را با سبزیجات اضافی جایگزین کنید. بیشتر رستوران ها غذای گوشتی یا ماهی تهیه می کنند. این ممکن است برای ورزشکاران یا کسانی که می خواهند مقدار زیادی عضله یا وزن اضافه کنند مناسب نباشد. یکی از رژیمهای غذایی موثر در کاهش کلسترول بد، رژیم کتوژنیک یا کم کربوهیدراتی، دارای مقدار زیاد چربی مفید است. از آنجایی که در رژیم غذایی کتو مصرف کربوهیدرات ها بسیار کم است؛ بنابراین بدون شک می تواند یک رژیم مناسب برای افراد دیابتی باشد. بسیاری از وعده های غذایی رستوران ها می توانند کتوژنیک باشند. تمام انواع دسرها مانند کوکی ها، کیک ها، کیک های میوه ای، بستنی. مرحلهی دوم: بدن شما برای تأمین انرژی خود به دنبال منابع سوخت جایگزین میگردد که شما باید چربیهایی مانند ماهی قزلآلا، آووکادو و روغن نارگیل را جایگزین آنها کنید. در رژیم کتوژنیک به علت حذف سختگیرانهی کربوهیدرات و همچنین مصرف بالای چربیها، عوارضی وجود دارد که دانستن آنها ممکن است باعث صرفنظر شما دنبال کردن این رژیم شود.

عملکرد رژیم کِتون به اینگونه است که برای کاهش وزن، غذاهای کربوهیدرات دار به کل باید حذف شوند. رژیم کتوژنیک جزو محبوب ترین رژیم لاغری های شناخته شده در سراسر جهان است که بسیاری از افراد برای سریع تر لاغر شدن از آن استفاده می کنند. وعده های غذایی مبتنی بر تخم مرغ نیز مانند املت یا بیکن یک گزینه عالی است. هنوز هم یکی از بهترین رژیم های غذایی برای کاهش وزن در نظر گرفته می شود. نوع و اندازه مصرف رب گوجه در برنامه های غذایی مختلف متفاوت است، غالبا از این محصول در ۳ وعده غذایی در طول هفته استفاده میشود. با وجودی که روی رژیم کتوژنیک استاندارد و پروتئین مطالعات بیشتری صورت گرفته است، ولی رژیم کتوژنیک دوره ای و هدفمند طرفدار بیشتری دارد و معمولا بدنساز ها و ورزشکار ها بیشتر از آن استفاده می کنند. به عبارتی در این برنامه کاهش وزن، مقدار زیادی عضله از بین میرود. فراموش نکنید که حتما آمار غذاهایی که میخورید را داشته باشید و مقدار و میزان و تعداد دفعات آنها را یادداشت کنید. ما به شما توصیه میکنیم که اگر تمایل دارید در رژیم کتوژنیک خود عضلهها را از دست ندهید، حتما میزان پروتئین را افزایش دهید و نگران این موضوع نباشید که مصرف پروتئین سبب خارجشدن بدن از فاز کتوز خواهد شد.

انواع رژیم غذایی کتوژنیک

CKD معمولاً در فاز اول حدود 50 گرم کربوهیدرات در روز و در مرحله بارگیری کربوهیدرات به حدود 450-600 گرم کربوهیدرات نیاز دارد. در این موارد باید حتما با پزشک و یا متخصص تغذیه مشورت کنید. پزشک خود را از برنامه غذایی خود مطلع کنید تا شما را راهنمایی کند. رژیم کتوژنیک به دلیل محدودیت مصرف کربوهیدرات آن نیازمند محصولات غذایی میباشد که فاقد هرگونه کربوهیدرات اضافی باشد و شما را از فاز کتوز خارج نسازد. در ۲ هفته اول با رعایت کردن این رژیم شما وارد فاز کتوزیس خواهید شد و فرایند تبدیل چربی به انرژی و کاهش وزن برای شما آغاز میشود. دمنوشهای گیاهی علاوه بر سمزدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریعترین روش لاغری و چربیسوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفتانگیزی خواهید شد. زمانی که چیزی میخورید انسولین در خون بالا رفته و با حضور انسولین چربیسوزی صفر خواهد شد. در سال 1920 محققین سعی کردن از این رژیم برای کنترل بیماری افرادی استفاده کنن که نسبت به دارو های صرع واکنش مثبتی نشون نمیدادن. رژیم کِتوژنیک رژیم مناسب برای کاهش وزن بوده و ما توصیه میکنیم که بهتر است هم کربوهیدراتهای کل مصرفی در این رژیم و هم کربوهیدراتهای خالص مصرفی در آن را بهخوبی کنترل کنید. Th᠎is c on te nt h as been do​ne by GSA C on᠎tent Gener᠎at or DE MO!

مرحلهی سوم: در غیاب حضور گلوکز در بدن شما، بدن شروع به سوختوساز چربیها کرده و کتون تولید میکند. شما در حالت کلی سوختوساز اصلی بدن خود را از کربوهیدرات یا فراوردههای قندی به دست خواهید آورد. اگر تصمیم داشتید که این رژیم را شروع کرده و رعایت کنید، بدون شک به مواد غذایی احتیاج خواهید داشت که بهصورت اختصاصی باید در این رژیم رعایت شوند و ما آنها را در این مطلب به شما ارائه کردیم. غلات: اگر می خواهید به سرعت دچار کتوز شوید، باید مصرف کربوهیدرات خود را محدود کنید. بعدازاین شما با دقت بیشتری باید این رژیم را رعایت کنید. از تمرینات شدید خودداری کنید. بعد از گذشتن یک ماه از شروع و رعایت مقتدرانه رژیم کتوژنیک، علائم بهآهستگی خود را نشان خواهند داد و شما شاهد تغییرات مهمی هستید. تحقیقات نشان داده است که رژیم کِتون فعالیت آدنوزین را تقویت کرده و سبب ایجاد آرامش در سیستم عصبی افراد میشود.

بله درست متوجه شدید روزه گرفتن موجب تقویت سطح کتون موجود در بدن شما میشود. کیتو دایت به تقویت سلول های عصبی و افزایش متابولیسم کمک می کند. یک مکمل مانند ام سی تی اویل یا کتون نیز ممکن است کمک کند. به طور کلی روغن دریافتی روزانه در این نوع رژیم چیزی در حدود سه چهارم فنجان روغن زیتون می باشد.در مورد میزان مصرف روزانه میوه و سبزیجات باید گفت که این رژیم بر روی مصرف میوه و سبزیجات غیر نشاسته ای مانند هویج، اسفناج و … تا حد امکان، تمامی قرصها و داروهای ضد تشنج بیمار را باید به انواعی تغییر داد که فاقد قند در فرمولاسیون خود هستند. اولازهمه باید یک هدف واقعبینانه داشته باشید. در طول روز برای شما که قرار است رژیم کِتون را اجرایی کنید ممکن است بارهاوبارها احساس گرسنگی داشته باشید که در ادامه ما میان وعدههای مناسبی را برای شما توصیه خواهیم کرد. در هر 1 فنجان (که بهصورت خام وزن شده) 27 کالری، 2 گرم کربوهیدرات خالص، 3 گرم پروتئین، 0 گرم چربی وجود دارد. در هر 1 فنجان (خرد شده بهصورت خام) 18 کالری، 3 گرم کربوهیدرات خالص، 1 گرم پروتئین و 0 گرم چربی وجود دارد.

هر چقدر میزان کربوهیدرات کمتر باشد، این رژیم موثرتر خواهد بود. جالب اینجاست که آدنوزین در طول روز در بدن ما انباشته خواهد شد و همین امر سبب میشود که ما در طول روز بیداری کمتر و هوشیاری پایینتری را تجربه کنیم و در نتیجه خوابی عمیق در شب را داشته باشیم. برای این منظور روزانه باید کمتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات مصرف کنید که این امر سبب میشود، قند خون شما پایین آمده و انرژی بدن شما تحلیل برود. برای برخی از بیماریها خطراتی وجود دارد برای گرفتن این رژیم در طولانیمدت با پزشک خود صحبت کنید. با پزشک خود در مورد برنامه و اهداف غذایی خود صحبت کنید تا تصمیم بگیرید که آیا یک برنامه غذایی کتو برای شما مناسب است یا خیر. در مورد نیازهای تغذیه ای خود با پزشک خود صحبت کنید. اگر تحرک کمی دارید، ۸/۰ گرم پروتئین در ازای هر کیلو وزن از بدن شما کافی است. مرحله چهارم: هر زمانی که سطح کتو در خون به یک نقطه خاص می رسد، به حالت کتوز وارد می شود. مرحلهی چهارم: درست زمانی که خون شما میزان کتون مناسبی دریافت کرده و کتون به نقطه و میزان خاصی رسید، بدن به حالت کتوز وارد خواهد شد.

به عبارتی رژیم کتوژنیک کاملا به طور غیرمستقیم سبب بهبود خواهد شد. اما آیا این رتبهبندی درست است و رژیم کتوژنیک براساس پزشکی مبتنی بر شواهد (مقالات علمی) به طور دقیق رتبهبندی شد؟ توضیح ساده تر اینکه، چربی ها از بالاترین قسمت هرم غذایی به پایین ترین قسمت آن منتقل خواهند شد. به نظر می رسد برنامه غذایی کتوژنیک یک رژیم مد روز (Fad diet) است و اخیرا بر سر زبان ها افتاده. History and origin of the ketogenic diet بایگانیشده در ۵ ژوئن ۲۰۱۱ توسط Wayback Machine (PDF). بدن ما در حالت معمولی کربوهیدرات هایی رو که دریافت میکنه رو تبدیل به قند یا همون گلوکز میکنه. قدم اول » حذف گلوکز و قند ساده ای که از طریق مصرف کربوهیدارت ها وارد بدن میشن. به عبارتی کربوهیدراتهایی که هضم آسانی دارند؛ مانند نوشابه، شکر، نان سفید و شیرینیها در این رژیم حذف شدهاند. غذاهای حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات، شامل شیرینیها و خوراکیهای نشاستهای نباید خورده شوند. خلاصه: سعی کنید اساس رژیم غذایی خود را بر پایه غذاهایی مانند گوشت، ماهی، تخممرغ، کره، آجیل، روغنهای سالم، آووکادو و مقدار زیادی سبزیجات کمکربوهیدرات قرار دهید.

رژیم کتوژنیک دکتر روستایی ورزش و فعالیت بدنی اجباری در این رژیم غذایی وجود ندارد. برنامهای که در آن، میزان مصرف کربوهیدرات شخص، طبق فعالیتهای ورزشی او تعیین میشود. در شرایط خاصی، مانند روزهداری یا فردی که برای مدت طولانی به غذا دسترسی نداشته باشد، بدن به کمک سلولها و کبد شروع به تغییر رویۀ متابولیسم خود میکند؛ یعنی از چربیها بهعنوان منبع اصلی تولید انرژی به جای قند استفاده کرده و موجب لاغرشدن فرد میشود. آنها از مولکول های قند تشکیل شده اند که در زنجیره های طولانی و پیچیده به هم می رسند. کربوهیدرات ها همچنین به ما کمک می کند تا برای جلسات تمرینی طولانی تر، دویدن یا پیاده روی ذخایر گلیکوژن را تامین و بارگیری کنیم. روزه داری متناوب (IF، روزه متناوب) به یک روند تغذیه ای بسیار محبوب تبدیل شده است و به رژیم کتوژنیک کمک زیادی می کند. به عنوان مثال، رژیم کتوژنیک ممکن است برای زنان باردار یا شیرده، کودکان و نوجوانان مناسب نباشد.

همچنین ممکن است برای سبک زندگی پایدار مناسب نباشد. نوشیدنی های مجاز در رژیم کتو معمولا شامل آب ، قهوه ، چای است . الکل: به علت داشتن کربوهیدرات، بسیاری از نوشیدنی های الکلی می توانند از رژیم کتوز خارج شوند. آنفولانزای کتو مجموعه ای از علائم است که برخی افراد در اولین شروع رژیم کتو تجربه می کنند. تمام مواردی که در این قسمت برای شما ذکر شد کمک میکند تا شما در زمان ورزش و در دوره رعایت رژیم کتوژنیک، نهتنها عضله از دست ندهید، بلکه کالری مناسبی را دریافت کرده و حجم عضلات خود را نیز افزایش دهید. اما سؤال اینجاست که چطور میتوان چربی خورد و لاغر شد؟ اما علم بارها و بارها نشان داده است که چربی های غذایی برای تولید بهینه هورمون هایی مانند تستوسترون مهم هستند. در این رژیم غذایی روشهای زیاد و متنوعی بدون شک اجرا میشوند؛ اما ما یک روش ۵ مرحلهای را برای شما آماده کردهایم که بهترین نتیجه را برای شما حاصل میکند. هدف اصلی ارائه نکات، اصول و روشهای کاربردی برای کاهش وزن در این رژیم است. از طرف دیگر چند گروه از خوراکیها باید در رژیم کتوژنیک باید رژیم کتوژنیک حذف شوند. فراموش نکنید که میان وعدهها نباید حذف شوند تا کاهش وزن شما مداوم و اصولی باشد.