قانون جدید ورود غیرقانونی تگزاس، قدرت ایالت ها را آزمایش خواهد کرد:


مهاجران از مکزیک در نزدیکی ال پاسو، تگزاس از ریو گرانده عبور می کنند. قانون جدید ورود غیرقانونی به تگزاس از یک کشور خارجی را جرم ایالتی می داند. این قانون همچنین به یک قاضی ایالتی اجازه می دهد تا پس از دستگیری، به کسی دستور دهد که به مکزیک بازگردد.

جولیان آگیلار/ اتاق خبر تگزاس


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

جولیان آگیلار/ اتاق خبر تگزاس


مهاجران از مکزیک در نزدیکی ال پاسو، تگزاس از ریو گرانده عبور می کنند. قانون جدید ورود غیرقانونی به تگزاس از یک کشور خارجی را جرم ایالتی می داند. این قانون همچنین به یک قاضی ایالتی اجازه می دهد تا پس از دستگیری، به کسی دستور دهد که به مکزیک بازگردد.

جولیان آگیلار/ اتاق خبر تگزاس

در حالی که جمهوری خواهان در سراسر کشور به محکوم کردن سیاست های مرزی بایدن به عنوان “خارج از کنترل” ادامه می دهند، یکی از ایالت های قرمز – تگزاس – به تلاش های خود برای در دست گرفتن امور اجرایی مهاجرت ادامه می دهد.

فرماندار گرگ ابوت در سال 2021 یک تلاش امنیتی مرزی بحث برانگیز تحت رهبری ایالت به نام “عملیات ستاره تنها” را راه اندازی کرد. از آن زمان، تگزاس سیم تیغ، یک مانع شناور در ریو گراند نصب کرده است، و هزاران سرباز ایالت تگزاس و گارد ملی را به آن اضافه کرده است. سربازان برای گشت زنی در بخش هایی از مرز 1254 مایلی این ایالت با مکزیک.

اما به همین جا متوقف نشده است. قانونگذار تگزاس اخیراً قانون جدیدی را تصویب کرده است که ورود غیرقانونی به تگزاس از یک کشور خارجی را جرم ایالتی می داند. این اقدام، دستگیری و پیگرد قانونی افرادی را که از مکزیک از مرز عبور می کنند را برای مجریان قانون ایالتی و محلی آسان تر می کند.

گروه های حقوق مهاجرت و دموکرات ها در ایالت قصد دارند شکایت کنند. آنها می گویند که این قانون از اختیارات ایالتی فراتر رفته و منجر به ایجاد پروفایل نژادی عملی می شود و همه افراد رنگین پوست را بدون توجه به وضعیت مهاجرتشان، هدف پلیس قرار می دهد.

این قانون، لایحه شماره 4 سنا که توسط سناتور ایالتی چارلز پری، یک جمهوری خواه لوباک حمایت می شود، ورود غیرمجاز را به عنوان یک جنایت کلاس B در اولین جرم معرفی می کند. این اتهام بسته به سابقه جنایی مهاجر، از جمله اینکه آیا آنها به اتهام ورود غیرقانونی قبلی محکوم شده اند یا خیر، به جنایت تبدیل می شود. این قانون همچنین به یک قاضی یا قاضی شهرستان اجازه می دهد تا دستور بازگرداندن مهاجر به بندر ورودی را صادر کند.

حامیان جمهوری خواه قانون، که انتظار می رود توسط فرماندار ابوت امضا شود، به تعداد نزدیک به رکورد دستگیری مهاجران در مرز جنوبی ایالت در زمان بایدن اشاره می کنند که نشان می دهد تگزاس باید برای پر کردن شکاف و محافظت از خود وارد عمل شود. ساکنین خود این قانون در همان هفته به تصویب رسید که گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده آماری را منتشر کرد که نشان می‌داد گذرگاه‌های غیرمجاز در ماه اکتبر در مجموع حدود 189000 نفر در ماه بود.

همانطور که بارها در طول این جلسه شنیده‌ایم، مشکل با مرز باز، کارتل، نفوذ تروریست‌ها، بحران فنتانیل، [and] سناتور پری گفت: قاچاق انسان که در آن با مردم به عنوان کالا رفتار می شود.

ماریسا لیمون گارزا، مدیر اجرایی مرکز حمایت از مهاجران لاس آمریکا مستقر در ال پاسو، می‌گوید خانواده‌های دارای وضعیت مختلط، که حداقل یکی از اعضای آن فاقد مدرک است، ممکن است به دلیل اعمال قانون در سراسر ایالت از هم جدا شوند. این بدان معناست که یک افسر پلیس در حال حاضر لزوماً نیازی به دیدن شخصی که از ریو گرانده عبور می کند تا او را بازجویی یا بازداشت کند، ندارد.

او می گوید: “این واقعاً خانواده ها را از هم خواهد پاشید. این فقط برای سلامتی و رفاه خطرناک است.” اگرچه هنوز مشخص نیست که هر شهرداری چگونه قانون را اجرا خواهد کرد، گارزا معتقد است که مطمئناً بر امنیت عمومی در جوامع مرزی تأثیر خواهد گذاشت.

او می‌گوید: «این در واقع نباید یک عمل واقعی باشد تا بتواند تأثیری سردکننده در جوامع داشته باشد و بر پلیس جامعه تأثیر بگذارد». تنها چیزی که باید داشته باشد، آن شبح خشونت است، آن تهدیدی که باعث آسیب شود.»

قانون مطمئناً محدودیت های اقدامات دولت را در اجرای مرزها آزمایش می کند. کارشناسان قانون مهاجرت استدلال می کنند که تگزاس از اختیارات خود فراتر رفته است زیرا روش های مهاجرت و اخراج مدت هاست در صلاحیت دولت فدرال بوده است نه ایالت ها.

دیوید دوناتی، وکیل اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در تگزاس، می‌گوید در حالی که ایالت‌ها عموماً آزادی زیادی برای وضع قوانینی دارند که بر سیاست داخلی تأثیر می‌گذارند، مسائل مهاجرت خارج از این محدوده است.

“ایالت تگزاس می تواند قوانین خود را در مورد بازاریابی محصولات تنباکو تصویب کند، به عنوان مثال، در مورد نحوه تنظیم Medicaid، به عنوان مثال، در مورد قوانین راهنمایی و رانندگی. بنابراین اینها سلامت، ایمنی و رفاه سنتی ساکنان یک ایالت است که به طور سنتی حق امتیاز است. دوناتی گفت. “کنترل های مهاجرت، اخراج مطلقاً خارج از پنجره ای است که ایالت ها معمولاً آزادانه قانون گذاری می کنند.”

بیش از دوجین قاضی سابق مهاجرت نیز قانون جدید را محکوم کرده اند. در بیانیه‌ای که در اواسط نوامبر منتشر شد، قضات که توسط دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان منصوب شده بودند و زیر نظر آنها خدمت می‌کردند، گفتند این لایحه «باید به کسانی که حمایت‌های قانون اساسی ما را ارزشمند می‌دانند، توهین کند». آنها بار دیگر تاکید کردند که مهاجران، چه به صورت قانونی یا غیر قانونی در این کشور باشند، از حق برخورداری از حمایت های خاص و حق درخواست پناهندگی در ایالات متحده برخوردارند.

“قانون پیشنهادی تگزاس، که به قاضی دادگاه ایالتی اجازه می دهد حکم عزل صادر کند، قانونی نیست. مهاجرت آشکارا یک وظیفه فدرال است. قانونگذاران ایالتی نمی توانند قوانین مهاجرت را به همان دلایلی که کنگره ایالات متحده نمی تواند ایالت تگزاس را تصویب کند، تصویب کند. قانون،” آنها نوشتند.

علیرغم این ادعاها، جمهوری خواهان در تگزاس امیدوارند که اکثریت محافظه کار در دادگاه عالی ایالات متحده حداقل در حکم سال 2012 که تایید شده مهاجرت عمدتا تابعی از دولت فدرال است، تجدید نظر کنند. این در صورتی است که آنها اصلاً این مورد را در نظر بگیرند، که اسپانسر لایحه خانه تگزاس گفت تضمینی نیست.

نماینده ایالتی دیوید اسپیلر، R-Jacksboro، در نوامبر به خبرنگاران گفت: “این در تضاد با قوانین فدرال نیست، قانون فدرال بر آن تاکید ندارد و تگزاس از حق، وظیفه و اختیار قانون اساسی برای محافظت از مرزهای خود برخوردار است.”

قانونگذاران همچنین از کلانترهای محلی شنیده اند که با این لایحه به دلیل هزینه هایی که پس از اجرایی شدن آن متحمل خواهند شد، مخالف هستند. لری اسمیت، کلانتر شهرستان اسمیت، در مقابل کمیته ای از مجلس تگزاس شهادت داد که به دلیل اعمال این لایحه در سراسر ایالت، هر منطقه ای این بار را به دوش می کشد.

اسمیت که همچنین رئیس انجمن کلانتر تگزاس است، گفت: «هر زندان شهرستانی در ایالت تگزاس می‌تواند تحت تأثیر این بازداشت‌شدگان حضور غیرقانونی قرار گیرد».

سناتور ایالتی سزار بلانکو، دموکرات ال پاسو، گفت که شهرستان وی مصمم است که یک بازداشتگاه جدید با صدها تخت بسازد تا فضای کافی برای مهاجرانی که تحت این لایحه تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند، داشته باشد. این هزینه بر عهده شهرستان خواهد بود زیرا قانون مستلزم بازپرداخت هزینه از سوی دولت نیست.

“[That’s] بلانکو طی مناظره ای در صحن سنای تگزاس گفت: با هزینه 162 و 60 میلیون دلاری سالانه، فقط برای حفظ عملیات، بازداشت ها، تعقیب قضایی و هزینه های دفاعی و قضایی.

قانون جدید سه ماه دیگر اجرایی خواهد شد.