فاکس نیوز با تهیه کننده سابق تاکر کارلسون برای 12 میلیون دلار توافق کرد:


ابی گروسبرگ، تهیه‌کننده سابق فاکس نیوز، که در مصاحبه‌ای در MSNBC در اینجا دیده شد، ادعا کرد زمانی که او در برنامه تاکر کارلسون کار می‌کرد، محیط خصمانه‌ای وجود داشت که توسط تبعیض جنسی و یهودستیزی وجود داشت.

MSNBC/عکس از


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

MSNBC/عکس از


ابی گروسبرگ، تهیه‌کننده سابق فاکس نیوز، که در مصاحبه‌ای در MSNBC در اینجا دیده شد، ادعا کرد زمانی که او در برنامه تاکر کارلسون کار می‌کرد، محیط خصمانه‌ای وجود داشت که توسط تبعیض جنسی و یهودستیزی وجود داشت.

MSNBC/عکس از

فاکس نیوز روز جمعه 12 میلیون دلار برای حل و فصل دعوی یک تهیه کننده سابق که ادعا می کرد برنامه تاکر کارلسون مکانی توهین آمیز برای کار است و با تعصب، زن ستیزی و قلدری تعریف می شود، پرداخت کرد.

لباس ابی گروسبرگ به برکناری کارلسون در بهار امسال کمک کرد. این موضوع همچنین بر حل و فصل یک دعوی افترای پرفروش علیه فاکس توسط Dominion Voting Systems در مورد جعلیات تقلب در انتخابات 2020 تأثیر گذاشت.

او در بیانیه‌ای که توسط وکیلش تنویر رحمان منتشر شد، گفت: «بر اساس گفتگوهای امروز ما با فاکس نیوز، امیدوار هستم که این قطعنامه یک گام مثبت از سوی این شبکه در رابطه با رفتارش با زنان و اقلیت‌ها در محل کار باشد.

گروسبرگ، که پیش از این رئیس مهمانان برنامه کنسل شده کارلسون بود، مدعی شد که محیطی خصمانه که توسط تبعیض جنسی و یهودی ستیزی در هم آمیخته شده است. در یک نمونه، او تصاویری را توصیف کرد که در اطراف دفتر کار گذاشته شده بود که نانسی پلوسی، رئیس مجلس وقت مجلس را در لباس شنا با یقه‌ای فرو رفته نشان می‌داد. در موردی دیگر، او یک سرپرست را متهم کرد که در دو نوبت جداگانه کارکنان را به چالش کشیده است تا بگویند با کدام یک از دو کاندیدای زن برای انتخابات فرمانداری میشیگان ترجیح می دهند با آنها رابطه جنسی داشته باشند.

او مدعی شد که رئیسش در نمایشگاه، جاستین ولز، پذیرفت که دستمزد کمتری نسبت به همتایان مرد دریافت کرده است. و طبق دادخواست او، ایرادات در مورد ایمان یهودی او بی امان بود.

در نقطه اصلی کت و شلوار او این ادعا بود که فرهنگ بازتاب حساسیت خود کارلسون است – و اظهارات اغلب شدیداً جنسیتی و نژادپرستانه او در برنامه خود. در مصاحبه ای در اواخر آوریل، گروسبرگ به گفت که شکایات او توسط یک سرپرست رد شده است. او در ادامه گفت: «پاسخ او به من این بود که «ما فقط از لحن تاکر پیروی می‌کنیم». نسخه صبح. “و من واقعاً معتقدم که همه چیز از بالا پایین می آید.”

او در مصاحبه ای با MSNBC گفت که کارلسون “زندگی من را تبدیل به جهنم کرد.”

کارلسون پس از طرح شکایتش به گفت: “من چیزی در مورد او نمی دانم. هرگز او را ندیدم.” گروسبرگ در سپتامبر 2022 از تیم فاکس ماریا بارتیرومو به برنامه پیوست. کارلسون از زمان شروع همه گیری از راه دور پخش می شد. گروسبرگ ادعای خود را رد می کند و می گوید که او اغلب در تماس های تیمی شرکت می کرد.

گروسبرگ همچنین مدعی است که مدیران مرد این شبکه مدام مجریان زن برنامه، از جمله بارتیرومو و جینین پیرو را تحقیر و تحقیر می کردند.

گروسبرگ کلید پرداخت 787 میلیون دلاری فاکس برای تسویه ادعای افترا بود

گروسبرگ از زمانی که اخراج شد، در یک شکایت جداگانه مدعی شده بود که تیم حقوقی فاکس او را تحت فشار قرار داده است تا در قسم خورده خود در کت و شلوار Dominion دروغ بگوید. وکلای Dominion در حالی که به دنبال یک پرونده افترا به دلیل پخش مکرر ادعاهای بی اساس فاکس مبنی بر اینکه این شرکت فناوری رای به تقلب در رقابت 2020 علیه رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ کمک کرده است، او را تحت سوگند بازجویی کردند.

گروسبرگ در کت و شلوار خود گفت که احساس می کرد برای دفاع از کارلسون تحت فشار است که دروغ بگوید وقتی وکلای Dominion از او پرسیدند که آیا او تعجب کرده است که او به یکی از متحدان زن ترامپ با یک اصطلاح جنسی زننده و تحقیرآمیز اشاره کرده است.

در دادخواست او آمده بود: «خانم گروسبرگ به خوبی می‌دانست که آقای کارلسون بسیار قادر به استفاده از چنین الفاظ منزجرکننده‌ای در مورد زنان است. و اضافه کرد که “همکاران در فاکس نیوز به طور مداوم عبارات زن ستیزانه را به او (یا در گوشش) می گویند.”

فاکس صراحتاً ادعاهای خود در مورد ارعاب را رد کرد، اگرچه قاضی پرونده بارها وکلای خود را به خاطر تاکتیک هایشان سرزنش کرده بود.

گروسبرگ پس از اخراج گفت که ده ها نوار از خبرنگاران فاکس که به طور خصوصی صحبت می کردند در اختیار دارد. در آستانه محاکمه افترا، او پیشنهاد کرد که شاهد اصلی برای Dominion شود.

متعاقباً این شبکه انتقادات خود را نسبت به او کاهش داد و درست قبل از شروع بحث با پرداخت 787.5 میلیون دلار، پرونده Dominion را حل و فصل کرد. همانطور که در مورد گروسبرگ، افشای عمومی اندازه مالی تسویه حساب به عنوان نوعی اعتراف به تخلف عمل می کند. فاکس به خاطر ادعاهای بی‌اساسی که روی آنتن پخش شد، عذرخواهی نکرد، اگرچه با عبارات منفعلانه تصدیق کرد که دادگاه برخی اظهارات را نادرست تشخیص داده است.

یک هفته بعد، برنامه کارلسون را لغو کرد و با او بر سر برنامه‌های بعدی‌اش برای ارسال نظرات سیاسی در توییتر و دیگر پلتفرم‌ها بحث کرد. فاکس به دنبال این است که تا پایان قرارداد کاری اش که فراتر از انتخابات 2024 است به او دستمزد بدهد تا او را کنار بگذارد.

پرداخت قابل توجهی برای ادعای حقوقی از این ماهیت

مقدار پولی که فاکس به گروسبرگ پرداخت کرده است قابل توجه است.

تام وینر، یک وکیل حقوقی بازنشسته که پرونده های فاکس را به درخواست دنبال کرده است، در اطلاع از اندازه شهرک گروسبرگ گفت: «گاو مقدس». «فاکس به پرداخت مبالغ غیرمعمول تسویه حساب ادامه می دهد تا تلاش کند از تمام صحنه غم انگیز پوشش خبری خود از پیامدهای انتخابات 2020 عبور کند.

وینر افزود: «ابی گروسبرگ نه تنها ادعاهای نکوهشی مبنی بر تبعیض جنسی و یهودستیزی در محل کار فاکس مطرح کرد، بلکه وکلای فاکس را متهم کرد که او را برای دادن شهادت طفره‌آمیز و دروغین در رسم سلطنتش تحت فشار قرار داده‌اند». “با این حال داستان هنوز به پایان نرسیده است.”

در واقع، چالش های حقوقی دلهره آور هنوز برای فاکس باقی مانده است. اسمارت‌ماتیک، یکی دیگر از شرکت‌های فناوری رای‌گیری، شکایت ۲.۷ میلیارد دلاری خود را علیه فاکس به دلیل تقلب در انتخابات دارد که ارتباط نزدیکی با مواردی که باعث ایجاد پرونده Dominion شده است. رهبری فاکس کورپ، شرکت مادر فاکس نیوز، با شکایت هایی که شامل سهامداران ناراضی نیز می شود، مواجه است.

کت و شلوار گروسبرگ سوالاتی را در مورد اینکه چقدر محل کار فاکس پس از تهدیدات قانونی قبلی تکامل یافته است، ایجاد کرد. شکایت هایی که در مورد آزار و اذیت جنسی و رفتار نادرست در فاکس مطرح شد، منجر به اخراج راجر ایلز، رئیس فقید فاکس نیوز و بیل اوریلی و اد هنری، مجریان ستاره سینما شد.

سابق فاکس و دوستان گرچن کارلسون مجری برنامه 20 میلیون دلار دستمزد دریافت کرد تا در سال 2016 از شکایت خود علیه آیلس صرف نظر کند. او پیشبردهای جنسی رئیس فاکس را ضبط کرده بود که او تا زمان مرگش در سال بعد آن را تکذیب کرد. فاکس 40 میلیون دلار به عنوان جدایی از خدمت به آیلس پرداخت کرد. مجموع هزینه‌های آن مربوط به رسوایی‌های بزرگ‌تر آزار جنسی نزدیک به 200 میلیون دلار بود.

از آن زمان، سوزان اسکات، رئیس فاکس نیوز، علناً تأکید کرد که تغییرات گسترده‌ای را در فرهنگ محل کار شبکه ایجاد کرده است. این شبکه و شرکت فاکس اظهارات اصلاحات اساسی را تقویت کرده اند.

ادعاهای گروسبرگ به چالش می کشد که چقدر عمیق ریشه دوانده اند.

فاکس به دنبال پاکسازی عرشه هاست

گروسبرگ گفت که «به صحبت در مورد مسائل و دلایل آن ادامه خواهد داد [she believes] از جمله روزنامه نگاری، برابری، کرامت و احترام در محل کار.”

رحمان در اظهارات خود گروسبرگ را ستایش کرد: “ابی یک پیشگام است. امیدوارم اعلام شهرک سازی امروز الهام بخش زنان دیگری مانند او باشد که جلو بیایند و داستان خود را به دنیا بگویند.”

با حل و فصل گروسبرگ، که در آستانه تعطیلات آخر هفته اعلام شد، به نظر می رسد فاکس مشتاق به پاکسازی عرشه ها تا حد امکان است.

جانشینی برای بازی قبلی کارلسون در شب هفتگی انتخاب کرده است: جسی واترز، که به عنوان تهیه کننده و شاگرد مردی که کارلسون در ساعات پربیننده جایگزین شد، یعنی بیل اوریلی، شروع به کار کرد. (فاکس همچنین گرگ گاتفلد مجری محافظه کار طنزآمیز را به ساعت 10 شب منتقل کرد و لورا اینگراهام را جانشین کرد و او را به محل اولیه عصر که قبلاً توسط واترز برگزار می شد منتقل کرد.)

مانند کارلسون، واترز نیز مکرراً متهم شده است که به جنجال‌های جنسی و نژادپرستانه پرداخته است. این شبکه امیدوار است رتبه‌بندی‌های پربیننده خود را که پس از پخش کارلسون کاهش یافت، تقویت کند.

ولز، تهیه‌کننده اجرایی سابق کارلسون، با او باقی مانده است و اکنون در حال کار بر روی ویدیوهای ارسالی او در توییتر است. این شبکه اعضای باقیمانده خدمه پربیننده کارلسون را از بین برده است.