شش راه‌های جذاب برای بهبود رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران مهارت‌های شما

فواید و عوارض رژیم کتوژنیک با این جود با توجه به میزان بالای دریافتی چربی در رژیم کتوژنیک نیاز است تا فاکتور های لیپیدی فرد هشت روش سکسی برای بهبود کاهش وزن با رژیم کتوژنیک شما 1402 کنترل شود. این روش میتواند به بدنتان یاد بدهد که برای تولید انرژی باید چربی بیشتری بسوزاند. تمرکز روی اضافه کردن مواد معدنی در طول رژیم کتوژنیک بسیار مهم است مخصوصا زمانی که به تازگی شروع کرده باشید. زمانی که ما کربوهیدرات و قند رو حذف میکنیم و بعد طبق اصول درست مواد غذای چرب و پروتئین ها رو جازگزین میکنیم، به بدنمون یاد میدیم که از چربی ها استفاده کنه. به گفته دانشمندان، قند نه تنها سلول های سرطانی را بیدار و تحریک می کند، بلکه آنها را بسیار تهاجمیتر می سازد. تحقیقاتی که بودجه ی آنها توسط بنیاد مایکل جی فاکس تأمین شده به این نتیجه رسیده که رژیم کتوژنیک باعث تجزیه این پروتئین ها و کاهش میزان آلفا سینوکلئین در مغز می شود. کتون ها منبع عالی سوخت برای مغز هستند. اگر می خواهید نتایج عالی داشته باشید ، هر دو را محدود کنید. تخم مرغ را می توانید به هر طریقی که می خواهید به غذا اضافه کنید البته بدون افزودن کالری اضافی. اگر شما گیاهخوار یا اصطلاحا “vegan” هستید و می خواهید به رژیم کتوژنیک روی بیاورید بخاطر داشته باشید که محدودیت های رژیم غذایی گاهی اوقات می تواند کمی شدید باشد. ​Po st was created by GSA C​on᠎te᠎nt Generator Demoversion.

با دادن منبع انرژی بهتر و مطمئن تری به بدن خود ، در طول روز

انرژی بیشتری خواهید یافت.چربیها مؤثرترین مولکول سوختی برای متابولیسم هستند. رژیم کتوژنیک به کاهش وزن، حفظ توده عضلانی و بهبود نشانه های بسیاری از بیماری ها کمک زیادی می کند. مبنای اصلی برنامه غذایی شما باید شامل گوشت، ماهی، کره دانه ها و مغزها، روغن های سالم، آووکادو و حجم بالایی از سبزیجات با کربوهیدرات پایین تشکیل شده باشد. همانطور که گفتیم در رژیم کتو مصرف کربوهیدرات بسیار پایین است، پس بدیهی است که میتواند برای افراد مبتلا به دیابت مناسب باشد. که این موضوع نشون میده رژیم کتو برای افراد دیابتی مفیده. هنوز هم یکی از پرکاربردترین روشهای درمانی برای کودکانی که امروزه صرع کنترل نشده دارند محسوب می شود. خصوصاً افرادی که به سایر روش های درمانی پاسخ نداده اند. این ورزش هوازی به تجهیزات زیاد و گرانی نیاز ندارد و انجام دادن تمرینهای آن نیز چندان سخت نیست و مانند سایر ورزشها از تمرینهای سبک آغاز میشود و رفته رفته سنگینتر میشوند تا جایی که در یک جلسه بتوانید حدود ۱۵۰۰ کالری رژیم کتوژنیک در کبد چرب و دیابت بسوزانید.

حداقل 70٪ کالری خود را از چربی دریافت کنید.

یکی دیگر از عوارض رژیم غذایی کتوژنیک می تواند افزایش کلسترول LDL باشد که آن هم می تواند بیماری های قلبی را به دنبال داشته باشد. همچنین این شرایط میتواند به تغییر دیابت نوع ۲ نیز کمک کند. این برنامه عمومی است و می تواند بر اساس نیاز و خواسته های هر فرد تغییر کند. از رایج ترین سبزیجات کم کربوهیدرات می توان به اسفناج،کاهو،گل کلم، کلم بروکلی و لوبیا سبز اشاره نمود. باعث تعجب است، مگر رب گوجه و گوجه جزو سبزیجات نیستند، در بالا اشاره شده از این دسته از خوراکی ها دوری کنیم. از آنجایی که بسیاری از غذاهای فرآوری شده برای رژیم غذایی کتوژنیک مناسب نیستند، تغییر به سمت خرید غذاهای کامل و فرآوری نشده ممکن است گران به نظر برسد، به خصوص با تاکید بر غذاهای پرچرب و غنی از پروتئین. در این مدت بدن به این موضوع عادت می کند که باید انرژی مورد نیاز خود را از طریق سوزاندن چربی به دست آورد. حداقل 70٪ کالری خود را از چربی دریافت کنید. برخی محققان معتقدند که این نتایج صرفاً به دلیل دریافت پروتئین بالاتر است و برخی دیگر فکر میکنند که یک مزیت متابولیک متمایز برای رژیمهای کتوژنیک وجود دارد (9, 10). سایر مطالعات رژیم غذایی کتوژنیک نشان دادهاند که افراد در صورت عدم کنترل یا محدودیت در مصرف چربی میتوانند، کاهش چربی و کاهش وزن را تجربه کنند.

زیرا بدن آنها برای عضله سازی نیاز به پروتئین کافی دارد. 4. آب بنوشید. سعی کنید روزانه بین 13 تا 16 لیوان آب بنوشید و اطمینان حاصل کنید که مقدار آب مصرفی به طور کامل منجر به هیدراته شدن و آبرسانی کامل بدن شود. همان طور که در ابتدا گفته شد حالت کتوز حالتی است که بدن از کتون برای انرژی استفاده میکند. افرادی که از فشار خون بالا رنج میبرن. هرچه مصرف کربوهیدرات های خود را محدودتر کنید (کمتر از 25 گرم کربوهیدرات خالص در روز) ، سریعتر وارد کتوز می شوید. این امر نه تنها به تنظیم بسیاری از عملکردهای حیاتی بدن کمک می کند بلکه به کنترل میزان گرسنگی نیز کمک می کند. در حالی که تحقیقات نشان می دهد که این رژیم به کاهش وزن و لاغری یا کنترل بیماری کمک می کند، اما بهتر است بدانید که عوارض رژیم کتوژنیک چیست. دانشمندان دریافتند که رژیم لاغری کتو میتواند از بدن در برابر ابتلا به بیماریهایی نظیر دیابت، صرع، آلزایمر و انواع مختلف سرطانها محافظت کرده و باعث بهبود کیفیت زندگی شما شود.

چاقی در ادامه عین حال خطر ابتلا به بیماریهای دیگری از جمله دیابت و سایر بیماریهای متابولیک رژیم کتوژنیک در دوران شیردهی را افزایش میدهد. مواد معدنی: نمک اضافه شده و سایر مواد معدنی می توانند هنگام شروع کار به دلیل تغییر در تعادل آب و مواد معدنی مهم باشند. در این برنامه غذایی طبق استنانداردهایی که قرار داده میشود، مواد مورد نیاز بدن به صورت دوره ای مصرف میشود. مصرف روزانه ۲ تا ۴ واحد میوه کامل برای بدن ضروری و کافی است و به درمان کبد چرب کمک میکند؛ اما با توجه به اینکه میوهها حاوی قند ساده فروکتوز هستند، مصرف بیش از حد آنها باعث تبدیل فروکتوز به تریگلیسیرید و تجمع آن در کبد میشود. نکته جالب دیگه این هست که بعد از یک مدت استفاده از این رژیم، دیگه قند بدنتون افت پیدا نمیکنه. با بالا بردن انجام حرکات ورزشی با وزنهها، کالری زیادی میسوزانید و از کند شدن متابولیسم که یکی از عارضههای جانبی رایج در کاهش وزن است، جلوگیری میکنید. پیش آمده است، باید بگوییم این رژیم عوارض خاصی ندارد اما بهطورکلی اگر مبتلا به بیماری دیابت هستید و انسولین مصرف میکنید یا برای فشارخون بالا دارو مصرف میکنید یا در دوران شیردهی هستید، گرفتن این رژیم توصیه نمیشود.

رژیم کتو ممکن است برای افراد مبتلا به بیماری های مختلف از جمله فشار خون بالا، بیماری قلبی، اختلال در تغذیه، دیابت یا بیماری کلیوی خطراتی ایجاد کند. مقدار چربی، پروتئین و کربوهیدرات در رژیم غذایی کتو به گونهای است که به کتوزیس منجر میشود. میوه و آبمیوه همراه سه وعده غذا داده میشود. شما باید کربوهیدرات های خود را محدود نگه دارید و بیشتر به مصرف سبزیجات ، آجیل و لبنیات روی بیاورید.کربوهیدرات تصفیه شده مانند گندم (نان ، ماکارونی ، غلات) ، نشاسته (سیب زمینی ، لوبیا ، حبوبات) یا میوه های با کربوهیدرات بالا نخورید. بیشتر افراد تمایل دارند فقط روی کربوهیدرات خالص تمرکز کنند و مصرف کبوهیدرات های پیچیده(نشاسته و فیبر)را کاهش نمی دهند. شما بر اثر گرسنگی در کتوژنیک وزن کم نمی کنید. شاید همانگونه که خود نیز تجربه کردهاید، متوجه شدهاید که بسیاری از برنامههای غذایی توام با احساس گرسنگی زیاد یا عدم رضایت از نتیجه نهایی هستند. این آموزش ها که به همراه تصاویر جذاب ارائه شده اند، به شما کمک خواهد کرد که علاوه بر دستیابی به اهداف رژیمی خود، تجربه ای جدید و لذتبخش از آشپزی داشته باشید. سعی کنید در دراز مدت انواع گوشت ها و سبزیجات موجود در برنامه ی غذایی تان را عوض کنید.

لیست مجاز های کتوژنیک

خرید بستنی کتوژنیک گوشت – ماهی ، گوشت گاو ، بره ، مرغ ، تخم مرغ. ناهار:سالاد مرغ با روغن زیتون و پنیر فتا. رژیم کتوژنیک یک رژیم کم کربوهیدرات با چربی بالا است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. در حالت ایده آل ، شما باید بین 1.3 گرم تا 1.7 گرم پروتئین در ازای هر کیلوگرم از وزن بدون چربی خود میل کنید. سوپرمارکت تحویل فوری اسنپ به شما کمک میکند تا با صرفهجویی در زمان و در مدتزمان حداکثر ۳۰ دقیقهای، لیست موردنیاز خود را بهراحتی درب منزل تحویل بگیرید و این یعنی شروع یک رژیم مقتدرانه و یک تصمیم مهم تا رسیدن به هدف اصلی یعنی کاهش وزن شما! در این دو هفته کاملاً باید با دقت برنامه رو جلو ببرید تا وارد فاز کتوزیس بشید یعنی بدن شما بجای کربوهیدرات از چربی برای سوخت و ساز استفاده کنه که این هم علائمی داره که در مطلب توضیح دادیم. زمانی که بدن شما شروع به سوزاندن ذخایر چربی میکند به «کلیه» فشار وارد میشود. در مطلب دیگری 12 نکته مهم برای شروع رژیم کتوژنیک را توضیح دادیم که توصیه میشود حتماً بخوانید.

دکتر برای رژیم کتوژنیک

افرادی که با وزن بالا رژیم کتو را شروع میکنند با توجه به موارد ذکر شده، معمولاً کاهش وزن بیشتری نسبت به افراد لاغرتر دارند. توجه داشته باشید که بروز برخی از عوارض و عوارض جانبی در رژیم کتو دور از انتظار نیست. قطعا تمامی آنچه که میتوانید بخورید، تنها گوشت و ماهی نیست. به طور کلی، گوشت هایی را انتخاب کنید که کم چرب تر از گوشت های بدون چربی هستند. در رژیم کتوژنیک به دلیل نوع غذاهایی که می خورید ، به طور طبیعی میزان قند خون را پایین می آید. در این رژیم انواع غذاهای شیرین که حاوی قند هستند، همچون نوشابه، کیک، شیرینی و… رژیمهای غذایی لاغری سریع زیادی وجود دارد که اغلب آنها جنبه تبلیغاتی و تجاری دارند و مورد تأیید جامعه پزشکی نیستند. رژیم کتوژنیک با کاهش سطح انسولین که نقش اساسی در سندرم تخمدان پلی کیستیک دارد در درمان این بیماری موثر است.

انواع رژیم های کتوژنیک

در این خوراکی همانطور که گفته شد، نشاسته تقریبا وجود ندارد. هستند، اما نشاسته به عنوان یک جزء عمده غلات (مانند برنج، گندم و ذرت)، حبوبات و چند گیاه ریشه مانند سیب زمینی وجود دارد، در حالی که ساکاروز به مقدار زیاد در نیشکر، چغندرقند و میوههای رسیده وجود دارد. یافته ها نشان می دهند که رژیم کتوژنیک در برابر رژیم های کم چرب تاثیر بسیار بیشتری دارد حتی در صورتی که تعداد کالری کل دریافتی یکسان باشد. گلوکز با تجزیه کربوهیدرات ها در بدن ، تولید می شود که یک فرایند بسیار ساده است و به همین دلیل است که بدن ترجیح می دهد با این روش انرژی مورد نیاز خود را تولید کند. در حالی که مطالعات تصویربرداری رزونانس مغناطیسی نشان داده اند که مصرف گلوکز باعث طولانی تر شدن افسردگی سیگنال در هیپوتالاموس می شود، اما این مورد برای سوکرالوز صدق نمی کند. فقط تنها سوالی که دارم این هست که من هنوز بعد از خوندن چند مقاله، متوجه نشدم که آیا مواد غذایی بدون کربوهیدرات را می توان نامحدود مصرف کرد یا نه. با این حال، نسبت دقیق این مواد غذایی به نیازهای خاص شما بستگی دارد. • در کل 6 گرم کربوهیدرات در یک لیوان وجود دارد.