سنا با وجود فشارهای ترامپ، کمک های خارجی را تصویب کرد:


با وجود نشانه‌هایی از سوی مایک جانسون، رئیس مجلس سنا، که این لایحه در مجلس رای نمی‌آورد، مجلس سنا با اختلاف دو حزبی به تصویب بسته کمک‌های خارجی رأی داد.

کتی کسل /


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

کتی کسل /


با وجود نشانه‌هایی از سوی مایک جانسون، رئیس مجلس سنا، که این لایحه در مجلس رای نمی‌آورد، مجلس سنا با اختلاف دو حزبی به تصویب بسته کمک‌های خارجی رأی داد.

کتی کسل /

اکثریت دو حزبی در سنای ایالات متحده با 70 رای موافق در برابر 29 رای موافق به پیشبرد بسته کمک خارجی 95 میلیارد دلاری دادند، علیرغم هشدارهای جمهوری خواهان مجلس نمایندگان مبنی بر اینکه این لایحه ممکن است هرگز رای نگیرد.

این بسته حاوی هیچ تغییری در سیاست مرزی ایالات متحده نیست، علی‌رغم اصرار اولیه جمهوری‌خواهان مبنی بر عدم حمایت از مفاد کمک‌های خارجی – که حمایت نظامی از اوکراین، اسرائیل و تایوان را فراهم می‌کند – بدون تغییرات اساسی در سیاست‌های مرزی دولت بایدن.

اما پس از ماه‌ها مذاکره دوجانبه که در اوایل ماه جاری میلادی از یک توافق مرزی و کمک‌های خارجی رونمایی شد، این طرح در عرض چند روز از بین رفت. بسیاری از سناتورهای جمهوری خواه مخالفت خود را با لایحه بیش از 300 صفحه چند ساعت پس از انتشار آن اعلام کردند. برخی به صراحت اعلام کردند که امیدوارند بحران مرزی را به عنوان موضوعی برای فصل مبارزات انتخاباتی 2024 حفظ کنند و نگرانی‌هایی را در مورد توافق مطرح شده توسط دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز ریاست جمهوری جمهوری‌خواه، تکرار کردند.

اکنون جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان که توافق دو حزب قبلی را به دلیل عدم برآورده کردن خواسته‌های تندرو در مورد مقررات مرزی رد کردند، می‌گویند که بودجه امنیتی مستقل را نیز رد خواهند کرد.

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، دوشنبه شب بسیار پیش از برنامه ریزی برای رای گیری نهایی در سنا بیانیه ای منتشر کرد.

جانسون نوشت: «وظیفه قانون تکمیلی امنیت ملی، تأمین امنیت مرزهای خود آمریکا قبل از ارسال کمک‌های خارجی اضافی به سراسر جهان بود». این همان چیزی است که مردم آمریکا خواستار و سزاوار آن هستند. اکنون، در صورت عدم دریافت هیچ تغییری در سیاست مرزی از سنا، مجلس نمایندگان باید به اراده خود در مورد این موضوعات مهم ادامه دهد. آمریکا شایسته بهتر از سنا است. وضع موجود.”

در بحبوحه فشار ترامپ، سنا کمک های نظامی را پیش می برد

این لایحه متمرکز بر کمک های خارجی هفته گذشته پس از شکست توافق مرزی منتشر شد. این طرح با حمایت میچ مک کانل، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان، آر-کی و دیگر شاهین های دفاعی جمهوری خواه آغاز شد که نگران هستند متحدان ایالات متحده بدون بودجه کافی با تهدیدات جدی مواجه شوند.

اما حمایت از این دیدگاه در میان جمهوری‌خواهان تحت فشار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، کاهش یافته است که در جریان یک گردهمایی تبلیغاتی آخر هفته اخیر گفت که اگر این متحدان به تعریف او مبنی بر پرداخت پول کافی برای دفاع نپردازند، از متحدان ناتو در برابر حملات روسیه دفاع نمی‌کند. .

اگر پول ندهیم و مورد حمله روسیه قرار بگیریم، از ما محافظت می کنی؟ ترامپ در زمانی که رئیس جمهور بود، رهبر کشور دیگری را به یاد آورد که از او پرسید. “نه، من از شما محافظت نمی کنم. در واقع آنها را تشویق می کنم که هر کاری می خواهند انجام دهند.”

مک کانل پس از سخنان ترامپ در یک سخنرانی طولانی در مجلس سنا از سرمایه گذاری های ایالات متحده در ناتو و سایر متحدان دفاع کرد.

مک کانل گفت: «ما مردم شجاع اوکراین، اسرائیل یا تایوان را به توانایی‌های مرگبار مجهز نکرده‌ایم تا بتوانیم تمجیدهای بشردوستانه را کسب کنیم.» ما فوراً دفاع در اقیانوس هند و اقیانوس آرام را تقویت نمی کنیم زیرا احساس خوبی دارد. ما از قدرت آمریکا بیهوده استفاده نمی کنیم. ما این کار را انجام می دهیم زیرا به نفع خودمان است. ما دوستان خود را برای رویارویی با دشمنان مشترکمان مجهز می کنیم. احتمال کمتری وجود دارد که مجبور شویم زندگی آمریکایی ها را برای شکست دادن آنها صرف کنیم.”

اما بسیاری از اعضای جمهوری‌خواه مک‌کانل همچنان در صف مخالفت شدید با این لایحه ایستاده‌اند. گروهی به رهبری سناتور رند پل، رئیس‌جمهور آمریکا، علی‌رغم این واقعیت واضح که این لایحه به راحتی آرای لازم برای تصویب را دارد، سخنرانی‌های طولانی‌ای را برای به تاخیر انداختن جلسات سنا ایراد کردند.

این روند با کنفرانس بزرگ امنیت ملی در مونیخ همزمان شد، جایی که مقامات ارشد دولتی به نمایندگی از متحدان اصلی آمریکا از نزدیک روند مجلس سنا را دنبال می کردند.