در اینجا چیزی است که احتمالاً برای دسترسی به سقط جنین در سال دوم پس از سقوط Roe تغییر می کند: عکس ها


تظاهرکنندگان به مناسبت اولین سالگرد حکم دادگاه عالی ایالات متحده در این کشور تجمع کردند دابز در مقابل سازمان بهداشت زنان پرونده در واشنگتن دی سی در 24 ژوئن 2023.

اندرو کابالرو-رینولدز/AFP از طریق گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

اندرو کابالرو-رینولدز/AFP از طریق گتی ایماژ


تظاهرکنندگان به مناسبت اولین سالگرد حکم دادگاه عالی ایالات متحده در این کشور تجمع کردند دابز در مقابل سازمان بهداشت زنان پرونده در واشنگتن دی سی در 24 ژوئن 2023.

اندرو کابالرو-رینولدز/AFP از طریق گتی ایماژ

از لحظه‌ای که تصمیم دادگاه عالی مبنی بر لغو حق سقط جنین در بهار گذشته منتشر شد، محققان و صاحب نظران شروع به پیش‌بینی عواقب آن کردند.

یک سال بعد، داده ها شروع به تمرکز بر اثرات زندگی واقعی کردند. بیش از دوازده ایالت تقریباً ممنوعیت کامل سقط جنین دارند و چندین ممنوعیت ایالتی دیگر نیز در دست اجراست. حداقل 26 کلینیک تعطیل شده اند. در تگزاس، از زمان اجرایی شدن «لایحه ضربان قلب» در سال 2021، نزدیک به 10000 نوزاد دیگر در این ایالت به دنیا آمدند.

تعداد سقط جنین‌هایی که در سطح ملی اتفاق افتاد کاهش یافت، هرچند نه به اندازه‌ای که بسیاری پیش‌بینی می‌کردند. کارکنان مراقبت های بهداشتی تا مارس 2023 25000 سقط کمتر انجام دادند. طبق گزارش موسسه Guttmacher حدود 930000 سقط جنین در سال 2020 وجود داشت.

همانطور که ایالات متحده وارد دومین سال خود بدون دسترسی به سقط جنین شده است رو در مقابل وید از محققان و پزشکان سقط جنین پرسید که انتظار دارند در سال آینده چه تغییری کند.

1. کل جنوب شرق می تواند به صحرای سقط جنین تبدیل شود

تعداد فزاینده ای از ایالت ها اقداماتی را برای ممنوع کردن یا محدود کردن شدید سقط جنین انجام می دهند. محققان فکر می کنند تا 25 ایالت در نهایت می توانند این کار را انجام دهند.

Ushma Upadhyay، پروفسور و دانشمند بهداشت عمومی در دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو می‌گوید: «ایالت‌های متعددی در جنوب شرقی وجود دارند که واقعاً برای دسترسی به سقط جنین ضروری هستند – فلوریدا، کارولینای شمالی، ویرجینیا، کارولینای جنوبی نیز. او داده های سقط جنین از ارائه دهندگان را برای #WeCount، پروژه ای از انجمن برنامه ریزی خانواده، تجزیه و تحلیل کرد. او توضیح می‌دهد که در سال اول تعداد افرادی که برای سقط جنین به این ایالت‌ها سفر می‌کنند، از مکان‌هایی مانند تگزاس، آلاباما و اوکلاهاما وجود داشته است.

اما این ایالت ها یا در حال بررسی و یا شروع به اجرای ممنوعیت های جدید خود هستند. او می‌گوید اگر و زمانی که این ممنوعیت‌ها اعمال شوند، «دسترسی مردم در کل جنوب شرقی از غرب تگزاس تا نیمه‌ی ساحل اقیانوس اطلس را قطع خواهد کرد».

آنچه در فلوریدا اتفاق می‌افتد می‌تواند تأثیر زیادی داشته باشد. این ایالت بزرگ و پرجمعیت با 21 میلیون ساکن است. در حال حاضر، سقط جنین در آنجا تا 15 هفته قانونی است، اما ران دیسانتیس، فرماندار و نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا، مشتاق است تا آن را تغییر دهد. ممنوعیت شش هفته ای در انتظار تصمیم گیری در مورد پرونده ای است که قانون فعلی سقط جنین را به چالش می کشد.

در کنوانسیون ملی فعالان حقوق ضد سقط جنین در ماه گذشته، شرکت کنندگان به وضوح هدف خود را ممنوع کردن سقط جنین در همه ایالت ها اعلام کردند.

2. پزشکان ممکن است مرزهای قانونی را بیشتر تغییر دهند

پزشکانی که قوانین سقط جنین را نقض می کنند، ممکن است با زندان، جریمه نقدی و از دست دادن مجوز پزشکی خود مواجه شوند. سؤالات حقوقی بی پاسخ زیادی در مورد اینکه دقیقاً چه چیزی این قوانین را نقض می کند و پیامدهای آن چه خواهد بود وجود دارد. این سوالات بی پاسخ مانده اند زیرا تا کنون در سال اول پس ازقلیه، هیچ اتهامی علیه پزشکان به دلیل سقط جنین غیرقانونی گزارش نشده است.

دکتر نیشا ورما، متخصص زنان و زایمان که در آتلانتا کار می کند و با کالج آمریکایی متخصصان زنان و زایمان مشورت می کند، می گوید: «پزشکان و مؤسسات بسیار مراقب بوده اند. در جورجیا، جایی که او تمرین می کند، سقط جنین پس از شش هفته بارداری غیرقانونی است، قبل از اینکه بسیاری از مردم بدانند باردار هستند.

در مکان‌هایی که سقط جنین ممنوع است، ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی اغلب با موقعیت‌هایی مواجه می‌شوند که باید خطرات سلامتی نگران‌کننده برای بیماران باردار را با رعایت قانون متعادل کنند.

به عنوان مثال، هنگامی که آب بیمار خیلی زود می شکند، قبل از هفته 22 یا بیشتر، بارداری نمی تواند ادامه یابد و بیمار در معرض خطر بالای ابتلا به عفونت است. بسیاری از پزشکان و بیمارستان‌ها در ایالت‌هایی که سقط جنین را ممنوع می‌کنند، عمل سقط جنین را ارائه نمی‌کنند، مگر اینکه قلب جنین متوقف شده باشد یا وضعیت بیمار باردار به اندازه‌ای شدید باشد که یک اورژانس باشد.

ورما می‌گوید برای مواردی از این دست، «بسیاری از موسسات گفته‌اند… هرچند [the patient’s] خطر بیمار شدن بسیار زیاد است، تا زمانی که آنها بیمار نشوند نمی‌توانیم مراقبت کنیم.»

این رویکرد “مدیریت انتظاری” نامیده می شود و نتایج ممکن است برای بیماران خوب نباشد. ورما به مطالعه ای روی 28 بیمار تگزاسی اشاره می کند که تنها پس از قطع شدن زودهنگام آب، به جای مراقبت های فوری، به آنها مدیریت انتظاری داده شد. اکثر این بیماران دچار یک بیماری جدی شدند، از جمله 10 نفر مبتلا به عفونت، پنج نفر که نیاز به تزریق خون داشتند و یک نفر که نیاز به هیسترکتومی داشت.

متخصصان اخلاق زیستی استدلال کرده اند که پزشکان و بیمارستان ها وظیفه اخلاقی دارند که در سمت مداخله زودهنگام اشتباه کنند، و ورما فکر می کند که ممکن است این اتفاق در حال شروع باشد، از جمله در بیمارستان خودش. “اکنون ما در حال کشف کردن هستیم، چقدر می توانیم پاکت را فشار دهیم؟” او می گوید. “اما ترسناک است – هیچ کس نمی خواهد مورد آزمایش قرار گیرد.”

او فکر می کند، با جسورتر شدن پزشکان و بیمارستان ها، در نهایت یک پزشک برای سقط جنین – شاید در سال آینده – هزینه می شود. سؤال این است که چه کسی، کجا و چه چیزی در مورد دسترسی به سقط جنین تغییر خواهد کرد.

3. یک داروی کلیدی سقط جنین در خطر است

فعالیت های قانونی زیادی در مورد یکی از دو دارویی که برای سقط جنین در خانه استفاده می شود: میفپریستون وجود دارد. از آنجایی که بیش از نیمی از سقط جنین ها در ایالات متحده سقط های دارویی هستند، این می تواند اثرات موجی بزرگی داشته باشد.

دو مورد متضاد فدرال در بازی وجود دارد. یک قاضی در تگزاس حکم داد که سازمان غذا و دارو به طور نادرست میفپریستون را تایید کرده است. قاضی دیگری در واشنگتن حکم داد که FDA باید دسترسی به میفپریستون را حفظ کند.

در حال حاضر، میفپریستون هنوز در ایالت هایی که سقط جنین قانونی است در دسترس است، و انتظار نمی رود تا زمانی که دادگاه عالی استدلال های مربوط به پرونده تگزاس را بشنود و تصمیمی صادر کند، چیزی تغییر نکند، که برای چندین ماه اتفاق نخواهد افتاد.

«اگر سقط دارویی در نتیجه این امر به طور معناداری محدود می شد [Texas] کیتلین مایرز، استاد اقتصاد کالج میدلبری، که یک پایگاه داده امکانات سقط جنین را مدیریت می‌کند، می‌گوید: «این یک «اگر» بزرگ است، به‌طور چشمگیری دسترسی به سقط جنین را کاهش می‌دهد، مخصوصاً در حال حاضر در ایالت‌هایی که بالاترین سطح دسترسی را دارند.

او می‌گوید بسیاری از مراکز سقط جنین فقط سقط‌های دارویی را ارائه می‌کنند، نه سقط‌های رویه‌ای، بنابراین این تصمیم می‌تواند منجر به تعطیلی بسیاری از کلینیک‌ها شود. «اگر دیگر سقط جنین دارویی واقعاً در دسترس نباشد، کالیفرنیا نسبت به هر ایالت دیگر امکانات بیشتری را از دست خواهد داد.

من نمی دانم چه اتفاقی خواهد افتاد، اما ممکن است بزرگتر از این باشد دابزمایرز می‌گوید، از نظر تأثیر آن بر دسترسی به سلامت باروری. من فکر می‌کنم درک این موضوع برای مردم مهم است.

4. برخی از بودجه برای محافظت از دسترسی به سقط جنین ممکن است از بین برود

یکی از دلایلی که سقط جنین در سال اول پس از آن به اندازه مورد انتظار کاهش پیدا نکرد دابز دایانا گرین فاستر، نویسنده مطالعه Turnaway Study، یک پروژه تحقیقاتی برجسته که اثرات پزشکی و اجتماعی درازمدت سقط جنین بر زندگی زنان را مستند می‌کند، می‌گوید به دلیل افزایش حمایت از دسترسی به سقط جنین است که در واکنش به آن پدیدار شد.

این حمایت شامل صندوق‌های سقط جنین و راهنماهای آنلاین می‌شد که به زنان کمک می‌کرد تا قرار ملاقات، جمع‌آوری پول برای عبور از خطوط دولتی، و پیمایش در چشم‌انداز گیج‌کننده قانونی را فراهم کنند. گرین فاستر می‌گوید: «سرمایه‌های جدید ظاهر شد، مردم سخاوتمندانه بودند. یک حس اضطراری وجود داشت و بودجه وارد شد.»

او می گوید، اما ممکن است این دوام نیاورد. او می گوید: «من نگران خشک شدن منابع هستم. از سوی دیگر، سال اول، سالی است که بیشترین منابع برای راه‌اندازی سیستم‌ها و انتشار خبر مورد نیاز است.»

5. دید واضح تری از آنچه که اخیراً اتفاق افتاده است ایجاد خواهد شد

Upadhyay خاطرنشان می کند که در واقع هنوز مشخص نیست که چه تعداد از افرادی که به دنبال سقط جنین بودند نتوانستند در سال 2022 آن را انجام دهند. از 25000 نفر کمتری که با ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی سقط جنین کردند، “ما نمی دانیم که چه تعداد از آن 25000 سقط جنین خود را مدیریت کردند. [with abortion medication at home] و چند نفر به بارداری خود ادامه دادند.» او توضیح می دهد: «تا زمانی که اطلاعات تولد در حدود یک سال آینده منتشر نشود، نمی دانیم.»

جمع آوری و تجزیه و تحلیل تأثیر واقعی ممنوعیت سقط جنین بر تعداد فرزندان به زمان زیادی نیاز دارد، تا حدی به این دلیل که حاملگی کامل نزدیک به یک سال طول می کشد. هنگامی که CDC داده های تولد 2022 را در سال آینده منتشر کند، محاسبه تعداد افرادی که از سقط جنین خودداری می کنند آسان تر خواهد بود.

6. دسترسی به پیشگیری از بارداری ممکن است افزایش یابد، اما تقاضا برای سقط جنین را تغییر نخواهد داد

به نظر می رسد FDA قرص های ضد بارداری بدون نسخه را در تابستان امسال تایید کند. اما هم گرین فاستر و هم آپادیای شک دارند که این امر تأثیر زیادی بر نیاز به سقط جنین خواهد داشت.

گرین فاستر می‌گوید: «مردم می‌خواهند بشنوند که مقداری پوشش نقره‌ای وجود دارد و استفاده از روش‌های پیشگیری از بارداری در حال افزایش است. اما اکثر افرادی که باردار می شوند و به دنبال سقط جنین هستند، قبلاً از روش های پیشگیری از بارداری استفاده می کردند. هر روش کنترل بارداری دارای نرخ شکست است.

Upadhyay موافق است. او می گوید: همیشه نیاز به سقط جنین وجود خواهد داشت. مهم نیست که مردم چقدر مراقب باشند یا چقدر تلاش می کنند مسئولیت پذیر باشند، مردم همیشه به سقط جنین نیاز دارند.»

7. ایالت های پناهگاه ممکن است برای محافظت از بیماران و پزشکان بیشتر پیش بروند

از آنجایی که بیماران مجبورند دورتر سفر کنند و پول بیشتری برای دسترسی به سقط جنین در خارج از ایالت جمع آوری کنند، مراقبت از آنها ممکن است تا اواخر بارداری به تعویق بیفتد. Upadhyay تجزیه و تحلیلی انجام داد که نشان داد ارائه دهندگان سقط جنین استفاده خود را از بهداشت از راه دور افزایش داده اند و در اواخر بارداری برای رفع نیازهای بیماران شروع به ارائه مراقبت کرده اند.

بسیاری از ایالت ها قوانین “سپر” را برای محافظت از بیماران خارج از ایالت و پزشکانی که آنها را درمان می کنند تصویب کرده اند. اما Upadhyay خاطرنشان می کند، برخی از همان ایالت هایی که میلیون ها دلار برای افزایش دسترسی به سقط جنین هزینه می کنند، محدودیت های سقط جنین خود را دارند.

Upadhyay می‌گوید: «بسیاری از ایالت‌هایی که اعلام می‌کنند از حقوق سقط جنین حمایت می‌کنند، در واقع محدودیت‌هایی در دوران بارداری دارند. در موارد نادر، این محدودیت ها می تواند موانعی را برای والدین در شرایط سخت و غم انگیز ایجاد کند. ایالت هایی که این محدودیت ها را دارند شامل کالیفرنیا، ایلینوی، نیومکزیکو، ماساچوست، نیویورک و غیره هستند.

آپادهای می‌گوید امیدوار است که این ایالت‌ها برای افزایش دسترسی به سقط جنین تلاش بیشتری کنند، به‌ویژه که ساکنان ایالت‌هایی که دسترسی ندارند، راه‌های بیشتری برای سفر دارند.

ویرایش شده توسط Carmel Wroth.