برخی از ساکنان کوهستان کالیفرنیا ممکن است برای یک هفته دیگر برف ببارند: NPR


برف در خانه‌ای در رانینگ اسپرینگز، کالیفرنیا، در 28 فوریه 2023 انباشته شد. مناطق کوهستانی کالیفرنیا بارش‌های تقریباً بی‌سابقه‌ای را تجربه کردند – بیش از 40 فوت از شروع فصل.

Jae C. Hong/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

Jae C. Hong/AP


برف در خانه‌ای در رانینگ اسپرینگز، کالیفرنیا، در 28 فوریه 2023 انباشته شد. مناطق کوهستانی کالیفرنیا بارش‌های تقریباً بی‌سابقه‌ای را تجربه کردند – بیش از 40 فوت از شروع فصل.

Jae C. Hong/AP

لس آنجلس – یک مقام روز جمعه گفت برخی از ساکنان مناطق کوهستانی کالیفرنیای جنوبی به دلیل بارش برف عظیم ممکن است تا یک هفته دیگر گیر کنند.

یک انفجار هوای قطب شمال در اواخر فوریه باعث ایجاد کولاک نادری در شرق لس آنجلس در کوه‌های سن برناردینو شد، جایی که هزاران نفر در ارتفاعات در جوامع جنگلی زندگی می‌کنند یا برای تفریح ​​در طول سال از آن بازدید می‌کنند.

بارش برف خارق‌العاده خانه‌ها و مشاغل را مدفون کرد و توانایی تجهیزات برف‌روبی برای طوفان‌های معمولی را تحت تأثیر قرار داد.

تا آخر هفته گذشته، تمام بزرگراه‌های منتهی به کوه‌ها بسته شد و از آن زمان به‌طور متناوب به روی ساکنان و کاروان‌های کامیون‌های بارگیری شده با مواد غذایی یا سایر مواد باز شده است.

برآورد شانون دیکوس، کلانتر شهرستان سن برناردینو، بهبود چشم انداز ساکنان سرگردان بود که قبلاً تا دو هفته ادامه داشت.

او در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «ما گفته‌ایم که می‌توانیم آن را تا دو هفته پیش ببریم، اما به دلیل تلاش‌های ایالت و تجهیزاتی که پشت سر ما وارد می‌شود، امیدواریم آن را به یک هفته کاهش دهیم.»

کلانتری و سایر مقامات گفتند پیشرفت حاصل شده است، اما شرایط سختی را توصیف کردند که به عنوان مثال، آتش نشانان را مجبور به رسیدن به صحنه های اضطراری مانند آتش سوزی در گربه های برفی کرده است.

تام لاکی، عضو مجلس ایالتی، گفت: «درک عظمت این رویداد دشوار است. می‌دانید، ما به این فکر می‌کنیم که “ما در کالیفرنیای جنوبی هستیم”، اما با این حال، طوفانی داشته‌ایم که واقعاً، واقعاً میزان شدیدی از اضطراب، ناامیدی و دشواری ایجاد کرده است، به‌ویژه برای قربانیان و کسانی که در واقع هستند. در خانه خودشان گیر افتاده اند.”

شهرستان سن برناردینو یکی از 13 شهرستانی است که فرماندار کالیفرنیا، گاوین نیوسام، به دلیل تأثیرات آب و هوای شدید، از جمله بارش های عظیم برف که سقف ها را به دلیل وزن زیاد فرو ریخته، وضعیت اضطراری اعلام کرد.

یک جفت ساکن آپارتمان‌های سدار پارک در گراس ولی، کالیفرنیا، در شرایط کولاک در ۲۸ فوریه ۲۰۲۳، از برف‌زدایی با بیل‌کردن استراحت می‌کنند.

الیاس فونز/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

الیاس فونز/AP


یک جفت ساکن آپارتمان‌های سدار پارک در گراس ولی، کالیفرنیا، در شرایط کولاک در ۲۸ فوریه ۲۰۲۳، از برف‌زدایی با بیل‌کردن استراحت می‌کنند.

الیاس فونز/AP

دفتر کلانتر مونو کانتی جمعه در فیس بوک پست کرد در مونو سیتی، یک جامعه کوچک در لبه شرقی سیرا نوادا در نزدیکی پارک ملی یوسمیتی، برخی از ساکنان به مدت یک هفته بدون برق بودند. در بخش شمالی ایالت، جوامع کوهستانی که با شرایط دست و پنجه نرم می کنند، جمعیت کمتری دارند و بیشتر به بارش برف عادت کرده اند.

ساکنان و گردشگرانی که در محدوده سن برناردینو به دام افتاده‌اند، از رسانه‌های اجتماعی استفاده کرده‌اند تا وضعیت اسفناک خود را نشان دهند و از اینکه گاوآهن‌ها می‌آیند تعجب می‌کنند.

شله ریگز گفت خیابانی که در کرست لاین در آن زندگی می‌کند، هشت روز است که برف‌روب ندیده است و مردم در حدود 80 خانه در کنار جاده جایی برای رفتن ندارند. او گفت که معمولاً هر یا دو روز وقتی برف می‌بارد، یک گاوآهن می‌آید.

او در یک مصاحبه تلفنی گفت: “ما با پنج یا شش فوت (1.5 یا 1.8 متر) پوشیده شده ایم؛ هیچ کس به هیچ وجه نمی تواند از مسیرهای خود خارج شود.”

ریگز که با دختر 14 ساله‌اش زندگی می‌کند، گفت: همه تلاش می‌کنند تا برف و یخ را از عرشه‌هایشان دور نگه دارند تا از فروریختن آن جلوگیری کنند و مطمئن شوند که دریچه‌های گاز در خانه‌هایشان باز است.

او گفت که پاسخ شهرستان “وحشتناک” بوده است و “مردم واقعا عصبانی هستند.”

دیوین هوروات، همچنین از کرست لاین، گفت که 30 دقیقه طول کشید تا او و پسرش در خیابان قدم بزنند تا همسایه‌اش را بررسی کنند – سفری که معمولاً فقط چند دقیقه طول می‌کشد.

هوروات گفت که او خوش شانس بود که قبل از فروریختن سقف آن چند روز قبل به خواربارفروشی محلی رسید، اما از آن زمان نتوانسته بود خیابان خود را ترک کند.

او گفت: “روز به روز ناراحت تر می شوم.”

کلانتر به دنبال این بود که اطمینان دهد که حتی اگر مردم هیچ گاوآهنی را ندیده باشند، کمک در راه است.

دیکوس گفت: “ما شما را بیرون می کشیم و می آییم.” ما در حال پیشرفت فوق العاده ای هستیم. من دیروز این را از هوا دیدم. جاده ها در حال پاکسازی هستند.»

مقامات گفتند که خدمه با چنان عمق عظیمی از برف برخورد می کردند که برداشتن آن به جای گاوآهن معمولی به لودرهای جلویی و کامیون کمپرسی نیاز داشت.

جیم راجرز، مقام وزارت حمل و نقل کالیفرنیا گفت، خدمه ای که در شیفت های 24 ساعته کار می کنند، بیش از 2.6 میلیون یارد مکعب (1.9 میلیون متر مکعب) برف را از بزرگراه های ایالتی برداشته اند.

مسیر ایالتی 138 در 1 مارس 2023 از میان درختان پوشیده از برف در نزدیکی هسپریا، کالیفرنیا می پیچد.

Jae C. Hong/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

Jae C. Hong/AP


مسیر ایالتی 138 در 1 مارس 2023 از میان درختان پوشیده از برف در نزدیکی هسپریا، کالیفرنیا می پیچد.

Jae C. Hong/AP

مقامات بسیاری از مشکلات را در بازگشایی جاده های کوچکتر، از جمله وسایل نقلیه مدفون و خطوط برق سقوط کرده که پیشرفت را دشوار می کند، توصیف کردند. از ساکنان خواسته شد به نحوی مکان خودروها را علامت گذاری کنند.

یک جاده بازگشایی شده ممکن است فقط به عرض یک وسیله نقلیه واحد با دیوارهای یخی در هر طرف باشد.

دن مونسی، رئیس آتش نشانی شهرستان گفت: “ما خانه به خانه می رویم و به معنای واقعی کلمه از بیل ها برای بیرون آوردن مسیرهای ورودی استفاده می کنیم تا مطمئن شویم مردم به ماشین های خود دسترسی دارند.” همانطور که جاده ها شخم می زنند، شما هنوز یک برف 10 فوتی (3 متری) دارید که باید از آن عبور کنید.

گربه‌های برفی بیشتری همراه با یک خدمه گارد ملی کالیفرنیا که معمولاً با گروه ویژه آتش‌سوزی و مقاومت جنگل‌های کالیفرنیا در مورد آتش‌سوزی‌های جنگلی کار می‌کنند، وارد شدند. خدمه در بیل زدن برف کمک خواهند کرد.

در حالی که پیش‌بینی می‌شود در اوایل روز شنبه برف سنگین بیشتری به کالیفرنیای شمالی برسد، انتظار می‌رود کالیفرنیای جنوبی به جز باران خفیف، عاری از طوفان باقی بماند.

مونسی گفت: «آب و هوا برای هفت روز آینده عالی به نظر می رسد و این خبر خوبی است.

حدود 80000 نفر در کوه های سن برناردینو به صورت نیمه وقت یا تمام وقت زندگی می کنند. این شهرستان برآورد نکرده است که چند نفر در حال حاضر در کوهستان هستند زیرا بسیاری از اقامتگاه ها خانه های تعطیلات یا اجاره ای هستند.