باران مورد انتظار می تواند به مبارزه با آتش سوزی های کانادا کمک کند:


یک منظره سوخته ناشی از آتش‌سوزی‌های جنگلی در نزدیکی ورودی، منطقه وایلد هی، آلبرتا، کانادا در 10 می تصویر شده است.

مگان البو/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

مگان البو/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ


یک منظره سوخته ناشی از آتش‌سوزی‌های جنگلی در نزدیکی ورودی، منطقه وایلد هی، آلبرتا، کانادا در 10 می تصویر شده است.

مگان البو/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

بارش باران در پیش‌بینی‌ها به زودی می‌تواند با کمک به آتش‌نشانان در خاموش کردن شعله‌ها و پاکسازی برخی از ذرات که هوا را دودآلود و خطرناک می‌کنند، برای کسانی که در شرق کانادا با آتش‌سوزی‌های جنگلی سروکار دارند، آرامش ایجاد کند.

سوال جرالد چنگ، هواشناس آمادگی هشدار در محیط زیست و تغییرات آب و هوایی کانادا، این است که آیا باران کافی خواهد بود یا خیر. در یک رسانه در دسترس در صبح شنبه، او گفت که بارش باران در جنوب غربی کبک در یکشنبه شب پیش بینی می شود، در حالی که آتش سوزی در شمال کبک تا سه شنبه شاهد بارش باران نخواهد بود.

حدود 10 تا 20 میلی متر – کمتر از یک اینچ – آب خواهد بود. تأثیر آن بر آتش سوزی ها به اندازه شعله بستگی دارد که می تواند قبل از باران رشد کند.

با این حال، با بارندگی احتمال رعد و برق باعث آتش سوزی بیشتر می شود.

چنگ گفت که بازگشت به کیفیت هوای ضعیف همیشه امکان پذیر است. غبار نارنجی غلیظی که روز چهارشنبه بر شهر نیویورک حاکم شد، ناشی از غلظت بالای ذرات ریز است. عوامل کلیدی برای شدت این ذرات سمی، شدت آتش سوزی تولید کننده آنها و باد است که می تواند به پراکندگی آنها کمک کند.

او گفت که دود همچنان در حال حرکت به سمت جنوب به سمت ایالات متحده است و وزش باد روز دوشنبه دود را به سمت شمال شرق انتاریو خواهد برد.

جمعه شب، سیستم هشدار اضطراری آلبرتا به برخی از ساکنان شهرستان یلوهد و شهر ادسون دستور تخلیه کرد و آتش‌سوزی‌ها را «غیرقابل پیش‌بینی‌تر» توصیف کرد.

در روز یکشنبه نیز برای آلبرتا بارش باران پیش بینی می شود.

تا بعدازظهر شنبه، دولت آلبرتا 75 آتش سوزی فعال در این استان را گزارش کرد. دولت کبک می گوید 133 آتش سوزی فعال جنگلی دارد که 72 مورد آن خارج از کنترل در نظر گرفته شده است.

فصل آتش سوزی در کانادا از ماه می تا اکتبر ادامه دارد، اما این آتش سوزی ها برای این زمان از سال به طور غیرعادی پربار هستند. بر اساس گزارش سرویس ملی محیط زیست، ماهواره، داده و اطلاعات ایالات متحده، این کشور در مسیری قرار دارد که بدترین فصل آتش‌سوزی را در تاریخ خود داشته باشد. کبک در سال جاری 446 مورد آتش سوزی را گزارش کرده است. در طول 10 سال گذشته، میانگین تعداد آتش سوزی در همین تاریخ 212 مورد است.

بیل بلر وزیر آمادگی اضطراری در اوایل ماه ژوئن در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «تصاویری که تا کنون در این فصل دیده‌ایم از شدیدترین تصاویری است که تا به حال در کانادا دیده‌ایم». “پیش بینی فعلی برای چند ماه آینده نشان دهنده پتانسیل ادامه فعالیت آتش سوزی بالاتر از حد معمول است.”

آتش نشانان از ایالات متحده، فرانسه، اسپانیا و پرتغال موافقت کردند که به تلاش برای کنترل آتش سوزی در کانادا بپیوندند.