استفاده از 7 آیا رژیم کتوژنیک ضرر دارد استراتژی‌ها مانند طرفداران

مشکلات رژیم کتوژنیک با وجود این تصور میشود که اثر لاغری ناگهانی رژیم کتوژنیک هشت روش سکسی برای بهبود کاهش وزن با رژیم کتوژنیک شما 1402 دوام کوتاهی داد. در سال های اخیر اثر آن در کاهش وزن هم مورد بررسی قرار گرفته است. مورد دیگر همبرگر بدون نان است. برخی از افراد مبتلا به دیابت که رژیم کتوژنیک را بدون معطلی شروع کرده بودند، بعد از چند دوره اجرا کردن این رژیم متوجه کاهش واضح قند و همچنین انسولین خون شدند. رژیم کتوژنیک منجر به کاهش قند و انسولین خون می شود و در افزایش اجسام کتونی در بدن موثر است. بدن ورزشکار برای تطابق با رژیم کتوژنیک به چند ماه زمان نیاز دارد. برای مثال چهار روز در هفته رژیم کتوزنیک و یه روز به کربوهیدارت بالا(بیشتر در ورزشکاران مورد استفاده قرار می گیرد). امروزه بیشتر ورزشکاران به سمت رژیم های غذایی با میزان کربوهیدرات کم و چربی بالا رو آورده اند. بیشتر افراد تمایل دارند فقط روی کربوهیدرات خالص تمرکز کنند و مصرف کبوهیدرات های پیچیده(نشاسته و فیبر)را کاهش نمی دهند. در طی یک رژیم کم کربوهیدرات ، کتون ها به میزان قابل توجهی در خون تجمع نمی یابند و نوع بستر مورد استفاده در بافت های اصلی مانند مغز و قلب را تغییر می دهد.

روش لاغری کتوژنیک

سردرد یکی از رایج ترین عوارض جانبی این رژیم است که معمولا با کمبود آب بدن یا پایین آمدن قند خون ارتباط دارد. کتوزیس در نتیجه استفاده بدن از چربی ها و تبدیل آنها به اجسام کتونی برای تولید انرژی لازم برای مغز بوجود می آید. در عوض مستقیما وارد کبد می شود ، جایی که متابولیز شده و انرژی همچون کربوهیدرات را آزاد کرده و در این روند مقدار زیاد کتون ( که به عنوان سوخت استفاده می شوند ) ایجاد می کند. این آستانه در افراد مختلف متفاوت است ، اما یک راهنمای خوب برای اکثر افراد این است که بین 5 الی 15 درصد کل کالری دریافتی روزانه آنها باید به عنوان یک نقطه شروع عمل کند.به طور معمول ، سطح کتون می تواند به هر فرد کمک کند تا محدوده ای را پیدا کند که به آنها اجازه دهد در کتوزدگی بمانند. علاوه بر این برای ماندن در کتون زدگی ، پروتئین نیز باید نسبتا کم و بین 5-15 درصد از انرژی روزانه مصرف شود.

نظر مردم درباره رژیم کتوژنیک

این عوارض، نتیجهی تغییر فاز بدن از فاز کربوهیدرات سوزی به چربی سوزی برای تولید انرژی است. در این مدت بدن ورزشکار یاد میگیرد که به جای استفاده از کربوهیدرات به عنوان سوخت اصلی، از چربی ها استفاده کند. در نتیجه ، اغلب توصیه می شود شش ماه پس از شروع رژیم کتوژنیک صبر کنید تا پانل های چربی خود را آزمایش کنند یا صبر کنید تا کاهش را تجربه کنند. 9. غذاهایی که محتوی شیرین کننده های جایگزین شکر هستند: این غذاها اغلب دارای الکل های قندی هستند که در بعضی موارد ممکن است سطح کتون را تحت تاثیر قرار دهند. در صورتی که ورزشکار از غذاها و یا نوشیدنی های دارای کربوهیدرات استفاده کند در عمل تطابق آنها اختلال ایجاد شده و بدن نمیتواند خود را با شرایط جدید سازگار کند. در کتواسیدوز دیابتی ، انسولینی برای تنظیم کتون زایی ( تولید کتون ها در بدن در اثر اکسیده شدن ناقص مواد آلی مثل اسیدهای چرب و غیره ) وجود ندارد. کتون زدگی در اثر کمبود کربوهیدرات در رژیم غذایی و مصرف کمتر پروتئین در رژیم غذایی به صورت ناشتا یا مصرف زیاد چربی در رژیم غذایی به وجود می آید.

در این مرکز مشاورین تغذیه با بررسی توده بدنی و اطلاعاتی که از طریق آنالیز بدن بدست می آید بهترین رژیم غذایی را برای شما تدوین خواهند کرد. پزشک خود را در جریان برنامه غذایی خود قرار دهید تا انتخاب های شما را راهنمایی کند. در صورت پیروی از این رژيم باید سعی کنید سطح سدیم ، پتاسیم و منیزیم بدن خود را افزایش دهید زیرا در صورت کمبود این مواد ، هم از لحاظ فیزیکی و هم ذهنی رنج خواهید برد. بنابراین، این خیلی مهمه که مکمل سدیم و پتاسیم رو مصرف کنید. 4. سدیم، پتاسیم و منیزیم را فراموش نکنید. دیابت خود را کنترل کنید: در افراد دیابتی که از رژیم کتو پیروی میکنند احتمال افت قند خون وجود دارد. رژیم لاغری کتوژنیک منجر به کاهش قند خون ( به مقدار بسیار زیاد ) و سطح انسولین می گردد. بسیاری از افراد بدشان نمیآید این رژیم لاغری را برای کاهش وزن امتحان کنند اما اطلاعات زیادی در مورد آن ندارند و همین کار را برایشان مشکل میکند. مصرف پروتئین بیش از مقادیر خاص ، گلوکوژنیک است ، بدین معنا که می تواند گلوکزی تولید کند که بدن شما از آن برای سوخت استفاده خواهد کرد. بدن شما به جای سوزاندن چربی، ذخایر پروتئین را مصرف می کند، آنها را به گلوکز تبدیل می کند و از آن گلوکز برای انرژی استفاده می کند.

همین امر در کنار

افزایش کتون ها ، مزایای بالقوه زیادی برای سلامتی بدن شما خواهد داشت. هر رژیمی در کنار فواید و تاثیری که در کاهش وزن دارد، ممکن است عوارضی داشته باشد و یا برای افرادی منع داشته باشد. مشکلات استخوانی را کاهش می دهد: افرادی که مشکل تراکم استخوان دارند باید خامه را در رژیم غذایی خود بگنجانند. سایت سلوا تمامی این مواد غذایی را با کیفیت مناسب در اختیار شما قرار میدهد تا با استفاده از آن بتوانید وزن خود را تا جایی که لازم است کاهش دهید. از نظر عملی ، مصرف پروتئین در حدود 15% از کل کالری مصرفی روزانه شما می تواند کافی باشد تا رژیم کتوژنیک شما غیر کتوژنیک باشد. بعد از 2 هفته مجدد برای خودتون برنامه غذایی تهیه کنید تا به نتیجه مورد نظر برسید. در مرحله بعد باید برای خودتون یک برنامه غذایی دو هفته ای تهیه کنید. رژیم کتو بهترین عملکرد رو نسبت به سایر رژیم های لاغری داره و به طوری کلی مصرف کم کربوهیدرات یک استراتژی سریع و موثر برای کاهش وزن هستش که هر کسی میتونه از اون استفاده کنه. دکتر کلیفتون استاد یار ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی میامی معتقد است که در طولانی مدت و در صورت انطباق ورزشکار رشته های استقامتی با رژیم کتو، امکان افزایش و بهبود عملکرد وجود خواهد داشت.

Th​is c on te​nt has  be᠎en w​ri᠎tten  by GSA Con᠎te᠎nt Gener ator ᠎DE MO.

’ رو در همین پست مطالعه کنید.

اما دسته ی دیگری از محققان و صاحب نظران معتقدند که رژیم کتوژنیک برای استفاده در طیف ورزش های استقامتی میتواند مفید واقع شود. رژیم کتوژنیک به جای کالری شماری و محدود کردن خوراکی ها و حتی کمک گرفتن از تمرین های شدید ورزشی برای رسیدن به کاهش وزن شما را از طریق دیگری به هدفتان نزدیک می کند. مطالعه دیگری در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که 7 نفر از 21 شرکت کننده قادر به متوقف کردن استفاده از تمام داروهای دیابت بودند. محصول کرم کنترل کننده چربی و جوش درماتیپیک مناسب شماست.پیشنهاد میکنیم روی لینک زیر کلیک و توضیحات را مطالعه فرمایید. ’ رو در همین پست مطالعه کنید. در رژیم کتوژنیک مهم نیست چند وعده غذایی مصرف میکنید بلکه باید میزان غذایی دریافت رو کنترل کنید. از آنجا که میزان دریافت کربوهیدرات باید بین 0-15% انرژی روزانه مصرف شود ، مصرف غذاهایی مانند برنج ، سیب زمینی ، نان ، ماکارونی ، میوه و سایر غذاهای حاوی کربوهیدرات عملا غیرممکن می شود که در رژیم غذایی فرد قرار گیرد ، مگر اینکه به مقدار خیلی کم باشد.

لیست خرید کتوژنیک

متاسفانه خیلی از افراد لاغر با این دید که پروتئین و چربی باعث چاق تر شدن میشه، اقدام به استفاده از این مواد غذایی میکنن و در نهایت با نتیجه برعکس روبه رو میشن. قطعاً نمیشه وعدههای سنگین خورد و لاغر شد! مثل زمان هایی که بعد از مسابقات سنگین نیاز به ریکاوری دارم. برخی مکملهای غذایی مثل روغنهای تریگلیسرید با زنجیره متوسط و مواد معدنی میتوانند در رژیم کتوژنیک فواید زیادی برای سلامتی داشته باشند. برای خارج شدن از این رژیم، باید آرام آرام پیش روید. 8. الکل: نوشیدنی های الکلی به خاطر داشتن کربوهیدرات بدن تان را از حالت کتوزی خارج می کنند. کاهش سهم کربوهیدارت دریافتی و استفاده بدن از چربی ها به عنوان سوخت سلول ها شرایطی به نام کتوزیس را بوجود می آورد. نوعی دارو به نام مهارکننده های سدیم-گلوکز 2 (SGLT2) برای دیابت نوع 2 می تواند خطر ابتلا به کتواسیدوز دیابتی را افزایش دهد، وضعیت خطرناکی که اسیدیته خون را افزایش می دهد. کتو اسیدوز ( کم شدن pH خون و بافت ها ) چطور ؟

1. روغن MCT: روغن MCT به تأمین انرژی و افزایش سطح کتون ها کمک می کند. همچنین چربی ها را به کتون های موجود در کبد تبدیل می کند ، که نهایتا انرژی مورد نیاز مغز را تامین می کند. هنگامی که متابولیسم چربی به سطحی می رسد که بسترهای اصلی چرخه کربس تخلیه می شوند ( یعنی اگزالو استات ) بدن ، به ویژه کبد ، شروع به تولید اجسام کتون ( بتا-هیدروکسی بوتیرات ، استواستات و استون ) می کند که سپس به یک منبع سوخت قابل توجه برای انتخاب بافت در بدن ( به عنوان مثال قلب و مغز ) تبدیل می شوند. در این برنامه غذایی طبق استنانداردهایی که قرار داده میشود، مواد مورد نیاز بدن به صورت دوره ای مصرف میشود. با وجودی که روی رژیم کتوژنیک استاندارد و پروتئین مطالعات بیشتری صورت گرفته است، ولی رژیم کتوژنیک دوره ای و هدفمند طرفدار بیشتری دارد و معمولا بدنساز ها و ورزشکار ها بیشتر از آن استفاده می کنند. افرادی که از این رژیم پیروی میکنند بیشتر از گوشتها، لبنیات، تخممرغ و سبزیجات غیرنشاستهای استفاده میکنند. ​Th is da ta w​as gen erat᠎ed ​by G​SA  Content  Ge᠎ne rator DE​MO .

رژیم کتوژنیک چه بخوریم

این سبک از زندگی می تواند برای افرادی که اضافه وزن ، دیابت و سایر بیماری هایی که در بالا گفته شده را دارند یا به دنبال بهبود سلامتی متابولیک هستند ، فوق العاده می باشد و در طرف مقابل این رژیم برای ورزشکاران هرگز مناسب نمی باشد. مطالعات نشان داده که افرادی که پنیر میخورند، 12 درصد کمتر از سایرین در معرض ابتلا به دیابت قرار دارند. صبحانه:املت تخم مرغ، گوجه فرنگی، ریحان و پنیر بز. مثلاً هر 1 تخم مرغ 0.7 کربوهیدرات خالص و 6.3 پروتئین داره که باید از مقدار مصرف روزانه کسر کنید. کافیه مثل کربوهیدرات یا پروتئین و چربی ران مرغ رو در گوگل جستجو کنید و مقدارش رو یادداشت کنید. زمانی که این اتفاق رخ می دهد بدن شما به صورت موثر چربی ها را جهت تامین انرژی می سوزاند. این کاهش کربوهیدرات بدن شما را در حالت متابولیکی به نام کتون زدگی قرار می دهد. در رژیم های کتوژنیک که مصرف کربوهیدرات به شدت محدود می شود و تاکید اصلی روی مصرف چربی ها قرار می گیرد خیلی از ورزشکاران به ویژه رشته های قدرتی و از جمله بدنسازان طی هفته های اول دچار افت قدرت و بازدهی می شوند و این تا وقتی که بدن به تغییر دادن منبع تامین انرژی از کربوهیدرات به چربی عادت کند ادامه دارد و اجتناب ناپذیر است.