کارگران فست فود کالیفرنیا از دوشنبه 20 دلار حداقل دستمزد دریافت خواهند کرد:


یک کارگر مک دونالد در 28 سپتامبر در پنجره ای در لس آنجلس به مشتری غذا می دهد.

دامیان دوارگانس/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

دامیان دوارگانس/AP


یک کارگر مک دونالد در 28 سپتامبر در پنجره ای در لس آنجلس به مشتری غذا می دهد.

دامیان دوارگانس/AP

کارگران فست فود کالیفرنیا که بیگ مک می پزند یا فراپوچینو را شلاق می زنند حداقل دستمزد 20 دلار در ساعت را از دوشنبه شروع کنید. برای بسیاری، این به معنای افزایش 25 درصدی است.

حداقل ایالت جدید به طور منحصر به فردی بر روی یک بخش خاص تمرکز می کند، فست فود، که بر برخی از بزرگترین زنجیره های کشور، از جمله مک دونالد، استارباکس، مترو و پیتزا هات تأثیر می گذارد.

این یک برد بزرگ برای آشپزها، صندوق‌داران و سایر کارگران فست فود – برخی از مشاغل کم‌درآمد در ایالات متحده – است که دستمزدشان پس از دهه‌ها رکود، از زمان همه‌گیری با سرعت بیشتری در حال رشد بوده است.

کالیفرنیا یکی از گران ترین ایالت های کشور است. تخمین زده می شود که حدود نیم میلیون نفر در اینجا در فست فود کار می کنند که بیشتر آنها زنان، مهاجران و رنگین پوستان هستند. بسیاری زیر خط فقر زندگی می کنند.

ساندرا ژائورگی از ساکرامنتو برای اولین دستمزد بزرگتر خود در دو هفته دیگر لحظه شماری می کند. پس از 18 سال کار در چندین فرنچایز Jack in the Box، دستمزد او از 17.50 دلار به 20 دلار افزایش می یابد. این بدان معناست که او می تواند 120 دلار دیگر برای هر چک حقوق به خانه بیاورد.

Jauregui، 52 ساله که به زبان اسپانیایی صحبت می کند، می گوید: «خیلی عالی است. “حداقل این به من اتاق تنفس می دهد … و پرداخت اجاره خانه و سایر صورت حساب ها را آسان تر می کند.”

Chipotle، McDonald’s درباره افزایش قیمت ها، کار کمتر هشدار می دهند

اما افزایش چشمگیر دستمزد نیز بحث داغی را در مورد تأثیر آن بر مشاغل محلی ایجاد کرده است. صاحبان رستوران های کوچکتر هشدار می دهند که باید قیمت ها را افزایش دهند، ساعات کار کارگران را کاهش دهند، مشاغل را کاهش دهند یا حتی مغازه را تعطیل کنند.

افزایش دستمزد کالیفرنیا نتیجه توافقی است که توسط رهبران کارگری از جمله اتحادیه بزرگ بین‌المللی کارکنان خدمات و شرکت‌های فست فود در سال گذشته منعقد شد. قانون دستمزد جدید برای فست فودهای زنجیره ای با حداقل 60 مکان در سراسر کشور اعمال می شود، با معافیت برای برخی نانوایی ها و مراکز کوچکتر فست فود در فروشگاه های مواد غذایی، فرودگاه ها و سایر مکان ها.

چندین مدیر فست فود پیشنهاد کرده اند که قیمت ها 2.5 تا 3.5 درصد افزایش می یابد تا دستمزدهای بالاتر را جبران کند. Jack in the Box، Starbucks، McDonald’s و Chipotle همگی نسبت به افزایش قیمت‌ها هشدار داده‌اند. این بالاتر از افزایش قیمت است که بسیاری از رستوران ها برای ماه ها راه اندازی شده اند. حتی با کاهش تورم در جاهای دیگر، هزینه غذا خوردن سرسختانه بالاتر رفته است.

دیگر زنجیره‌ها قصد دارند استفاده از اتوماسیون را تسریع کنند، از جمله کیوسک‌ها و روبات‌ها. یکی از صاحبان امتیاز اصلی پیتزا هات، افزایش دستمزد را دلیل اخراج بیش از 1000 راننده تحویل در سال جاری، با تغییر به برنامه‌هایی مانند Uber Eats و DoorDash عنوان کرد که هزینه‌های تحویل بیشتری را به خریداران تحمیل می‌کند.

یکی از صاحبان امتیاز بزرگ پیتزا هات در کالیفرنیا افزایش دستمزدهای آتی را دلیلی برای اخراج بیش از 1000 راننده تحویل کالا در تغییر برنامه های تحویل مانند Uber Eats و DoorDash ذکر کرد.

جاستین سالیوان/گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

جاستین سالیوان/گتی ایماژ


یکی از صاحبان امتیاز بزرگ پیتزا هات در کالیفرنیا افزایش دستمزدهای آتی را دلیلی برای اخراج بیش از 1000 راننده تحویل کالا در تغییر برنامه های تحویل کالا مانند Uber Eats و DoorDash ذکر کرد.

جاستین سالیوان/گتی ایماژ

فرانچایزها بر کاهش ساعات کار کارگران تاکید می کنند

بسیاری از صاحبان رستوران انتظار دارند کارگران ساعات کمتری کار کنند. تحقیقات نشان می دهد که این عارضه جانبی اصلی یک دهه پیش بود، زمانی که سیاتل حداقل دستمزد خود را به 15 دلار افزایش داد.

مایکلا مندلسون، یکی از مدافعان قدیمی کارگران LGBT و همچنین مالک شش رستوران El Pollo Loco با حدود 170 کارمند، می‌گوید: «من عادت کرده‌ام قهرمان کار باشم و در این موقعیت عجیب قرار دارم.

او می‌گوید رستوران‌های او پس از افزایش پیش‌دستانه قیمت در فوریه، خریداران خود را از دست دادند. اکنون، تمرکز بر کاهش هزینه‌ها از طریق ساده‌سازی عملیات، تغییر مدت زمانی است که کارگران برای تهیه سس‌ها، به عنوان مثال، یا تعطیل کردن آن‌ها برای شب نیاز دارند.

مندلسون می گوید: «ما باید کارآمدتر شویم. “بنابراین واقعا چیزی که باقی می ماند کاهش ساعات کار است. و من از گفتن آن متنفرم.”

در سال های اخیر، نبرد برای حداقل دستمزد بالاتر به طور فزاینده ای در سطح شهر، شهرستان و ایالت انجام شده است، زیرا حداقل فدرال به 7.25 دلار در ساعت می رسد.

به طور کلی، کالیفرنیا غالباً نوار بسیاری از تصمیمات تجاری را تعیین می کند که سایر ایالت ها بعداً از آنها پیروی می کنند. مدافعان امیدوارند که اتفاقی مشابه با پرداخت فست فود رخ دهد – به سایر صنایع در ایالت و سراسر کشور گسترش یابد.

حداقل قیمت کالیفرنیا قبلاً در 1 ژانویه به 16 دلار در ساعت افزایش یافت.

کارگران هیجان زده و در عین حال مضطرب هستند

کارفرمایان اخطارها علیرغم پتانسیل قدرت هزینه اضافی، بسیاری از کارگران را با احساسات متفاوتی در مورد افزایش حقوق مواجه کرده است.

ژاورگی، کارگر 52 ساله «جک در جعبه»، دو دستمزد را با هم کار می کند و حدود 54 ساعت در هفته کار می کند. رستوران و یک خشکشویی

او می گوید که همیشه سعی می کند برای درمان نوه هایش کمی پس انداز کند – که حضانت سه نفر از آنها را بر عهده دارد – که مدام از لباس و کفش بیرون می آیند. و اگرچه او در کنار دیگر اعضای SEIU برای برنده شدن در افزایش دستمزد راهپیمایی کرد، اما از نتیجه منفی می ترسد.

ژائورگی گفت: «رئیس من به من گفت که ساعات کاری من را کم نمی کند، اما ساعات کاری دیگران را کاهش می دهد.

همه اینها افزایش دستمزد کالیفرنیا را به یک مطالعه موردی برجسته تبدیل می کند که دقیقاً چگونه حداقل دستمزد بالاتر در اقتصاد محلی بازتاب می یابد.

جاکوب ویگدور، استاد سیاست عمومی و حکومت داری در دانشگاه واشنگتن که تأثیرات افزایش حداقل دستمزد سیاتل در سال 2014 را مطالعه کرده است، می گوید: «این سیاست در مناطق مختلف کالیفرنیا واقعاً متفاوت خواهد بود.

این تحقیق نشان داد که پس از افزایش حداقل دستمزد از 9.47 دلار به 13 دلار – در سالهای اولیه مبارزات کار برای 15 دلار – کارگران به طور کلی شغل خود را از دست ندادند حتی اگر ساعاتی را از دست دادند. و در نهایت دستمزد بالاتری دریافت کردند.

ویگدور می گوید: «کسب و کار رستوران واقعاً یک تجارت دشوار است. رستوران‌ها همیشه باز و بسته می‌شوند، حتی در مکان‌هایی که حداقل دستمزد برای بیش از یک دهه تغییر نکرده است. هزینه های دستمزد.”

فریدا جابوالا رومرو از KQED در این گزارش مشارکت داشت.