مقامات بهداشتی توصیه می کنند که بزرگسالان مسن ایالات متحده باید یک واکسن دیگر برای کووید-19 دریافت کنند:


Comirnaty، یک تقویت کننده جدید واکسیناسیون Pfizer/BioNTech برای COVID-19، در داروخانه ای در اورلاندو، فلوریدا، در روز جمعه، 15 سپتامبر 2023 نمایش داده می شود.

جو بربنک/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

جو بربنک/AP


Comirnaty، یک تقویت کننده جدید واکسیناسیون Pfizer/BioNTech برای COVID-19، در داروخانه ای در اورلاندو، فلوریدا، در روز جمعه، 15 سپتامبر 2023 نمایش داده می شود.

جو بربنک/AP

نیویورک – مقامات بهداشتی ایالات متحده روز چهارشنبه گفتند که بزرگسالان مسن ایالات متحده باید برای یک واکسن دیگر کووید-19 آستین ها را بالا بزنند، حتی اگر در پاییز یک تزریق تقویت کننده دریافت کنند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها اعلام کرد که آمریکایی‌های 65 ساله و بالاتر باید دوز دیگری از واکسن به‌روزرسانی‌شده را که در سپتامبر در دسترس قرار گرفت، دریافت کنند – اگر حداقل چهار ماه از آخرین واکسن آنها گذشته باشد. در ارائه این توصیه، آژانس راهنمایی پیشنهاد شده توسط یک هیئت مشاور متخصص در اوایل روز را تایید کرد.

دکتر مندی کوهن، مدیر CDC، در بیانیه‌ای گفت: “بیشتر مرگ‌ومیرها و بستری‌های ناشی از کووید-19 در سال گذشته در میان افراد 65 سال و بالاتر بود. یک دوز واکسن اضافی می‌تواند محافظت بیشتری را برای افرادی که در بالاترین خطر هستند، فراهم کند.”

تصمیم هیئت مشاوره پس از یک بحث طولانی در مورد اینکه گفته شود افراد مسن “ممکن است” این واکسن را دریافت کنند یا “باید” این کار را انجام دهند، اتخاذ شد. این موضوع منعکس کننده بحثی است که در میان کارشناسان در مورد اینکه چقدر یک تقویت کننده دیگر ضروری است و اینکه آیا توصیه دیگری به خستگی روزافزون مردم از واکسن می افزاید، منعکس می کند.

برخی از پزشکان می گویند که بیشتر افراد مسن به اندازه کافی با تزریق واکسن پاییزی که بر اساس مصونیت ناشی از واکسیناسیون های قبلی و قرار گرفتن در معرض خود ویروس است، محافظت می شوند. و مطالعات اولیه تاکنون هیچ کاهش قابل توجهی در اثربخشی واکسن طی شش ماه نشان نداده است.

با این حال، دفاع ناشی از واکسن بدن به مرور زمان محو می شود و این در سالمندان سریعتر از سایر بزرگسالان اتفاق می افتد. این کمیته دوزهای تقویت کننده COVID-19 را برای افراد مسن در سال های 2022 و 2023 توصیه کرده بود.

COVID-19 همچنان یک خطر است، به ویژه برای افراد مسن و کسانی که شرایط پزشکی زمینه ای دارند. به گفته CDC، هنوز بیش از 20000 بستری در بیمارستان و بیش از 2000 مرگ در هفته به دلیل ویروس کرونا وجود دارد. و افراد 65 سال و بالاتر بیشترین میزان بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر را دارند.

برخی از اعضای هیأت مشاوره گفتند که منظور از توصیه «باید» این است که پزشکان و داروسازان را به وضوح ترغیب کند تا این واکسن ها را ارائه دهند.

دکتر جیمی لوهر، یکی از اعضای کمیته و پزشک خانواده در ایتاکا، نیویورک، می گوید: «بیشتر مردم یا می خواهند واکسن را دریافت کنند یا نمی خواهند. من سعی می‌کنم این را برای ارائه‌دهندگان آسان‌تر کنم که بگویند، بله، ما این را توصیه می‌کنیم.»

در ماه سپتامبر، دولت دستور تهیه شات جدید COVID-19 را برای مقابله با نسخه ای از ویروس کرونا به نام XBB.1.5 توصیه کرد. آن واکسن تک هدف جایگزین شلیک های ترکیبی شد که هم سویه اصلی کروناویروس و هم نسخه بسیار قبلی اومیکرون را هدف قرار می دادند.

CDC واکسن های جدید را برای همه افراد بالای 6 ماه توصیه کرد و به افراد با سیستم ایمنی ضعیف اجازه داد تا دوز دوم را دو ماه پس از اولین دوز دریافت کنند.

اکثر آمریکایی ها گوش نداده اند. بر اساس آخرین داده های CDC، 13٪ از کودکان ایالات متحده واکسن دریافت کرده اند و حدود 22٪ از بزرگسالان آمریکایی این واکسن را دریافت کرده اند. میزان واکسیناسیون برای بزرگسالان 65 سال و بالاتر، نزدیک به 42 درصد است.

دکتر دیوید کانادی، متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه کیس وسترن رزرو که کووید-19 را در افراد مسن مطالعه می‌کند، می‌گوید: «در هر واکسن متوالی، جذب کاهش یافته است.

کانادایی که در این کمیته حضور ندارد، گفت: «مردم از گرفتن این همه عکس‌ها همیشه خسته شده‌اند. “ما باید در مورد توصیه بیش از حد واکسن مراقب باشیم.”

دکتر ویلیام شافنر، کارشناس واکسن دانشگاه وندربیلت که در یک کارگروه کمیته ای که در حال بحث در مورد واکسن ها هستند، گفت: اما زیرمجموعه ای از آمریکایی ها وجود دارند – آنهایی که در خطر بیماری شدید و مرگ هستند – که می پرسند آیا دوز دیگری مجاز است یا خیر. سوال تقویت کننده

در واقع، داده های نظرسنجی CDC نشان می دهد که بزرگترین نگرانی گروه در مورد واکسن این است که آیا به اندازه کافی موثر است یا خیر.

مقامات آژانس می‌گویند در میان افرادی که آخرین نسخه واکسن کووید-19 را دریافت کرده‌اند، در مقایسه با افرادی که واکسن پاییزی دریافت نکرده‌اند، 50 درصد کمتر پس از تماس با ویروس، بیمار می‌شوند.