سریع ترین راه درمان جوش صورت از نظر دکتر جوش صورت


سریع ترین راه درمان جوش صورت از نظر دکتر جوش صورت

آکنه یک بیماری پوستی است که باعث ایجاد لک و جوش می­شود و زمانی اتفاق می­افتد که چربی و پوست مرده منافذ را مسدود کرده و باعث التهاب شوند که در مواقع شدید نیازمند مراجعه به دکتر جوش صورت هستید.

معمولا در دوران بلوغ، زمانی که غدد چربی فعال می­شوند، احتمال بروز این عارضه نیز افزایش پیدا می­کند، اما در هر سنی ممکن است رخ دهد. به­طور کلی یک بیماری خطرناک نیست، اما می­تواند جای زخم­های پوستی را به جای بگذارد.

در ادامه مقاله قصد داریم تا به علل و روش­های مورد استفاده برای درمان جوش­های صورت بپردازیم و یکی از بهترین پزشکان متخصص برای درمان این عارضه را به شما معرفی کنیم. پس اگر به سلامت پوست خود اهمیت می­دهید پیشنهاد می­کنیم تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

براساس نظر دکتر جوش صورت چند نوع آکنه وجود دارد؟

انواع مختلفی از جوش­های صورت وجود دارد که در مواقعی پوست شما را درگیر خواهد کرد، انواع آن به شرح زیر است:

  • قارچی: جوش­های قارچی زمانی ایجاد می­شوند که مخمر در فولیکول­های مو انباشته شود که این مورد می­تواند با خارش و التهاب همراه باشد.
  • کیستیک: چنین آکنه­هایی باعث ایجاد جوش­ها و ندول­های چرکی می­شوند که در صورت عدم درمان می­توانند اسکار ایجاد کنند.
  • هورمونی: در افراد بزرگ­سالی که تولید بیش از حد سبوم دارند و در این حالت منافذ آنها مسدود می­شود، آکنه­های هورمونی تاثیرگذار هستند.
  • ندولار: نمونه­هایی که با نام ندولار شناخته می­شوند، شکل مزمنی از این عارضه است که علاوه­بر ایجاد جوش در سطح پوست، می­توانند توده­های حساسی را در زیر پوست ایجاد کنند.

همه این اشکال آکنه می­توانند بر اعتمادبه‌نفس شما تاثیر بگذارند و از طرفی آکنه کیستیک و ندولار امکان دارد منجر به آسیب دائمی پوست به‌شکل زخم شود. از همین رو بهتر است از یک دکتر جوش صورت کمک بگیرید تا آنها بتوانند بهترین گزینه­های درمانی را برای شما تعیین کنند.

درمان جوش صورت

انواع جوش صورت چه کسانی را تحت تاثیر قرار می­دهد؟

آکنه معمولا همه افراد را در مقطعی از زندگی تحت تاثیر قرار می­دهد. این عارضه در میان نوجوانانی که تحت تغییرات هورمونی دوران بلوغ قرار می­گیرند بسیار شایع است، البته باید در نظر داشته باشید که جوش صورت در هر سنی رخ می­دهد.

بروز آکنه در سنین بزرگ­سالی در بین زنان شایع­تر است. اگر سابقه خانوادگی و زمینه ژنتیکی در خصوص این عارضه دارید، ممکن است بیشتر در معرض خطر ابتلا به آن باشید.

اگر دچار جوش صورت می­شوید، بهتر است بدانید که تنها نیستید. آکنه شایع­ترین بیماری پوستی بوده که افراد در طول زندگی خود تجربه می­کنند. تخمین زده می­شود 80 درصد از افراد 11 تا 30 ساله حداقل به­شکل خفیف آکنه مبتلا می­شوند.

چه عواملی باعث بروز جوش صورت می­شود؟

مطابق با نظر دکتر جوش صورت مسدودشدن فولیکول­ها یا منافذ مو باعث ایجاد جوش روی صورت می­شود. چندین غدد وجود دارند که موادی را به درون فولیکول­های شما تخلیه می­کنند. هنگامی که مواد بیش‌ازحد در باشد، باعث ایجاد گرفتگی خواهد شد. عواملی که می­تواند در مسدودکردن منافذ شما دخالت داشته باشند عبارت­اند از:

  • سبوم: یک ماده روغنی است که سد محافظتی برای پوست شما ایجاد می­کند.
  • باکتری­ها: مقادیر کمی از باکتری­ها به­طور طبیعی روی پوست شما زندگی می­کنند. اگر مقدار آنها بیش‌ازحد باشد، می­تواند منافذ شما را مسدود کند.
  • سلول­های مرده: بخش رویی پوست شما اغلب می­ریزند تا فضای بیشتری برای رشد سلول­ها ایجاد شود. هنگامی که این عمل در حال انجام باشد، می­توانند در فولیکول­های مو گیر کنند.

وقتی منافذ شما مسدود می­شود و به­دنبال آن دچار جوش صورت می­شوید، چنین وضعیتی باعث ایجاد التهاب خواهد شد که آن را به­صورت درد و تورم احساس می­کنید. در مواقعی که التهاب باعث قرمزشدن و سوزش پوست شود می­توانید از دکتر جوش صورت تهران برای یافتن درمان­های لازم کمک بگیرید.

محرک­های بروز آکنه براساس نظر دکتر جوش صورت کدام است؟

موارد خاصی در محیط شما باعث ایجاد جوش صورت می­شوند یا می­توانند در تشدید علائم آن تاثیرگذار باشند که تعدادی از آنها به شرح زیر است:

  • آلودگی هوا و شرایط آب­وهوایی خاص
  • استفاده از محصولات مراقبت شخصی روغنی یا چرب، مانند لوسیون­ها و کرم‌های سنگین، یا کار در محلی که به­طور معمول با گریس در تماس است، مانند کار در رستوران با روغن سرخ کردنی
  • یکی دیگر از مواردی که در تشدید این وضعیت دخیل بوده، قرارگیری در معرض تنش و استرس است.
  • عوارض جانبی یک دارو
  • رژیم­های غذایی با قند بالا ممکن است منجر به شیوع جوش شود

برای کاهش خطر ابتلا به آکنه، یک رژیم غذایی متعادل و مغذی با مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه، به­ویژه مواد خوراکی که سرشار از ویتامین C و بتاکاروتن هستند را انتخاب کنید. دنبال­کردن یک رژیم غذایی مناسب به کاهش التهاب کمک می­کند.

جوش صورت تا حد زیادی یک وضعیت هورمونی است که توسط تستوسترون ایجاد می­شود. این وضعیت معمولا در سال­های نوجوانی و جوانی فعال خواهد شد. در ضمن در دوره­های قاعدگی با توجه به تغییرات هورمونی بدن امکان دارد متوجه بروز جوش شوید.

درمان جوش صورت

دکتر جوش صورت چگونه این عارضه را بررسی می­کند؟

یک دکتر جوش صورت می­تواند آکنه را در طول معاینه پوست تشخیص دهد. در طول این معاینه، علاوه­بر مشاهده ظاهری، ممکن است پزشک در مورد عوامل خطر در بروز آکنه نیز سوالاتی را بپرسد، مانند:

  • آیا احساس استرس می­کنید؟
  • آیا سابقه خانوادگی آکنه دارید؟
  • اگر خانوم هستید، آیا در طول چرخه قاعدگی خود متوجه جوش می­شوید؟
  • درحال‌حاضر چه داروهایی مصرف می­کنید؟

پزشک شما نیازی به انجام آزمایش‌های تشخیصی برای بررسی جوش ندارد، اما ممکن است در صورت شیوع ناگهانی و شدید آکنه، آزمایش­هایی را برای تشخیص بیماری­های زمینه­ای ارائه دهد، به­خصوص اگر بزرگ­سال هستید.

برای افرادی که ساکن شیراز هستند و ترجیح می­دهند مراقبت­های لازم برای درمان و رفع جوش صورت را تحت نظر یک پزشک حاذق انجام دهند، دکتر سید محمد ناصر حسینی می­تواند در این زمینه انتخاب مناسبی برای آنها باشد.

درضمن راه­های مختلفی برای درمان آکنه وجود دارد که هر کدام براساس سن شما، نوع آکنه و شدت آن متفاوت است. یک دکتر جوش صورت ممکن است مصرف داروهای خوراکی، استفاده از داروهای موضعی یا را برای درمان پوست شما توصیه کند.

درمان جوش صورت جمع ­بندی

دکتر جوش صورت می­تواند با بررسی نشانه­های ظاهری درخصوص درمان­های مورد نیاز اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهد. به­طور معمول دلیل بروز این عارضه مسدودشدن منافذ پوست بر اثر عواملی همچون سبوم، باکتری و سلول­های مرده است.

انواع مختلف آکنه نیز شامل قارچی، کیستیک، هورمونی و ندولار است که هر کدام در مواقع مختلفی بروز می­کند. شرایط محیطی و قرارگیری در معرض عوامل آسیب­رسان منجر به تشدید این وضعیت می­شود.



Source link