اسراییل، شش ماه پس از حملات 7 اکتبر، تعدادی از نیروها را از جنوب غزه خارج می کند.


مردم در 7 آوریل 2024 پس از اینکه اسرائیل نیروهای زمینی خود را از جنوب نوار غزه خارج کرد، شش ماه پس از جنگی که با حملات 7 اکتبر آغاز شد، از کنار ساختمان های ویران شده در امتداد جاده ای در خان یونس عبور می کنند.

یاسر قدیه/ تصاویر خاورمیانه/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

یاسر قدیه/ تصاویر خاورمیانه/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی


مردم در 7 آوریل 2024 پس از اینکه اسرائیل نیروهای زمینی خود را از جنوب نوار غزه خارج کرد، شش ماه پس از جنگی که با حملات 7 اکتبر آغاز شد، از کنار ساختمان های ویران شده در امتداد جاده ای در خان یونس عبور می کنند.

یاسر قدیه/ تصاویر خاورمیانه/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی

ارتش اسرائیل روز یکشنبه اعلام کرد که نیروهای خود را از خان یونس در جنوب غزه که هدف عملیات اسرائیل بوده است، خارج می کند.

آخرین به روز رسانی در مورد تهاجم نظامی مداوم اسرائیل، شش ماه پس از یک روز پس از حملات غافلگیرانه به رهبری حماس در 7 اکتبر که جرقه درگیری های بعدی را آغاز کرد، منتشر می شود.

مقامات اسرائیلی می گویند حدود 1200 نفر در جریان این حملات کشته شدند و بیش از 250 گروگان به غزه برده شدند. حدود 130 گروگان شش ماه بعد در آنجا باقی می مانند که برخی از آنها کشته شده اند.

به گفته مقامات بهداشتی غزه، حملات نظامی بعدی اسرائیل به غزه بیش از 33000 فلسطینی را که بیشتر آنها زنان و کودکان بودند، به شهادت رساند. جنگ زیرساخت ها را با خاک یکسان کرده، بسیاری از دو میلیون فلسطینی ساکن غزه را آواره کرده و باعث گرسنگی گسترده شده است.

روز شنبه ده ها هزار تظاهرکننده در اعتراض به ناتوانی دولت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل برای آزادی باقی‌مانده‌ها به خیابان‌ها در اسرائیل آمدند. بی بی سی گزارش داد گروگان ها.

اوایل روز شنبه، دولت اسرائیل اعلام کرد که جسد الاد کاتزیر، 47 ساله را که در 7 اکتبر ربوده شده بود، پس گرفته است.

به گزارش آسوشیتدپرس، دور جدید مذاکرات برای دستیابی به آتش بس احتمالی قرار است روز یکشنبه در قاهره برگزار شود. حماس و اسرائیل هیأتی اعزام خواهند کرد. رئیس جمهور جو بایدن، بیل برنز، رئیس سیا را به مذاکرات فرستاد.

ارتش اسرائیل نیروهای خود را از خان یونس خارج کرد

ارتش اسرائیل روز یکشنبه اعلام کرد که لشکر 98 کماندویی غزه را پس از “پایان ماموریت” در شهر جنوبی خان یونس ترک کرده است.

ارتش اسرائیل در بیانیه ای اعلام کرد: این لشکر نوار غزه را به منظور بهبودی و آماده شدن برای عملیات های آینده ترک کرد.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل در ماه فوریه مدعی شد که ارتش حماس را در خان یونس شکست داده و در حال آماده شدن برای حمله به رفح است که در حدود پنج مایلی جنوب در امتداد مرز با مصر قرار دارد و اکنون بیش از 1.2 میلیون فلسطینی آواره شده‌اند. ماه گذشته نتانیاهو برنامه اسرائیل برای تصرف رفح را اعلام کرد.

اما جان کربی، مشاور ارتباطات امنیت ملی کاخ سفید به ABC گفت این هفته روز یکشنبه مشخص نیست که آیا این اعلامیه چیزی را در مورد تلاش های جنگی گسترده تر اسرائیل پیش بینی می کند یا خیر.

کربی گفت: «در حال حاضر سخت است که بدانیم دقیقاً چه چیزی به ما می گوید. همانطور که ما درک می کنیم، و از طریق اعلامیه های عمومی آنها، واقعاً فقط مربوط به استراحت و تجهیز این نیروها است که چهار ماه در زمین حضور داشته اند، و نه لزوما – که می توانیم بگوییم – نشان دهنده عملیات جدید آینده برای این نیروها است. نیروهای.”

ارتش اسرائیل افزود: لشکر 162 و تیپ نهال به عملیات خود در غزه ادامه خواهند داد.

شش ماه جنگ

شش ماه پس از حملات 7 اکتبر، خانواده ها همچنان منتظر خبر عزیزان خود هستند که ربوده شده اند، در حالی که فلسطینیان در غزه زیر بمباران مداوم و ترس از قحطی زندگی می کنند.

یوسف منیر، کارشناس ارشد مرکز عرب واشنگتن دی سی، فلسطینیان گفت با او صحبت شده است که از اینکه رهبران سیاسی در سرتاسر جهان برای پایان دادن به خشونت در آنجا تلاش بیشتری نکرده اند، شوکه شده اند.

منیر گفت: «تقریباً یک ناباوری وجود دارد که بقیه جهان می‌دانند چه اتفاقی در حال رخ دادن است و کاری برای متوقف کردن آن انجام نمی‌دهند.

تامار هرمان، یکی از اعضای ارشد موسسه دموکراسی اسرائیل، گفت، اما در داخل اسرائیل، بسیاری از یهودیان اسرائیلی می گویند که ارتش نباید رنج مردم غزه را در نظر بگیرد زیرا عملیات هایی را با هدف نجات گروگان های 7 اکتبر که هنوز در اسارت هستند انجام می دهد.

او به گفت: “وقتی گروگان ها به خانه بازگردند، مطمئن هستم که ما شاهد انتقادات بسیار بیشتری نسبت به اتفاقات غزه، رنج غزه ها و ادامه جنگ خواهیم بود.”

هرمان پیشنهاد کرد که در اسرائیل نارضایتی فزاینده ای در مورد ناتوانی دولت در بازگرداندن همه گروگان ها به خانه وجود دارد و برخی از اعضای خانواده اسیران شروع به پیوستن به جنبش بزرگتر ضد دولتی کرده اند.

او افزود: «این از سر ناامیدی است و لزوماً به دلیل وابستگی سیاسی به سایر معترضان آنجا نیست.

این درگیری فراتر از مرزهای غزه و اسرائیل نیز طنین انداز شده و توجه جهان را به خود جلب کرده است. ایالات متحده تلاش کرده است حمایت از متحد خود اسرائیل را با محکومیت بحران انسانی فزاینده در غزه متعادل کند. در همین حال، جنگ ادامه دار منجر به خشم و درگیری های اضافی در سایر بخش های خاورمیانه شده است.