داشتن یک خواب خوب برای یک فرد شاد و سالم مهم است. اگرچه اکثر مردم این را می دانند ، اما بسیاری از ما دقیقاً درک می کنیم که بی خوابی چگونه بر ما تأثیر می گذارد و بسیاری از کارهایی که ما به طور منظم انجام می دهیم تا باعث اختلالات خواب شود.

خواب خوب شبانه فواید زیادی دارد ، از جمله بهره وری بیشتر ، پیشرفت بهتر در ورزش و کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری ها. بخش دوم نگرانی اصلی است زیرا بی خوابی مزمن ، حتی خفیف ، می تواند به طور قابل توجهی بر سطح هورمون ما از جمله افزایش سطح کورتیزول تأثیر بگذارد و منجر به مسائل مختلف از جمله بیماری های خود ایمنی شود.

اوه!

متأسفانه اکثر مردم برای نیازهای خود به اندازه کافی نمی خوابند و اوضاع را بدتر می کنند ، کیفیت خواب بسیاری از آنها از حد ایده آل کمتر است.

چقدر باید بخوابیم؟

گفته می شود که بزرگسالان باید حدود 7-9 ساعت در شب دریافت کنند ، اما بسیاری از آنها بسیار کمتر از آن خواهد بود. ما نیز مانند دیگران مقصر هستیم ، اما به من اعتماد کنید ، ما سخت تلاش می کنیم تا خواب را به ویژه خواب با کیفیت اولویت بندی کنیم. این لیست کارهایی که ما برای بهبود خواب انجام می دهیم شامل عینک آبی ، F-lux در رایانه ، خیساندن منیزیم ، بلوک های روغن کرچک و موارد دیگر است ، اما محدود نمی شود.

مشکلات خواب را تشخیص می دهد

دلایل مختلفی برای مشکلات خواب وجود دارد و ما نمی توانیم همه آنها را در این پست مورد بحث قرار دهیم. به عنوان مثال ، نداشتن تشک مناسب برای ناراحتی های معده می تواند شما را از خواب شبانه بیدار نگه دارد.

سایر قسمتها عبارتند از:

  • خیلی گرم یا سرد (دمای ایده آل خواب در واقع 65 درجه است) ،
  • نور زیاد
  • محیط بسیار بالا به سادگی (ما از این دو گوش برای کمک به خواب استفاده می کنیم: گوش گوش Macks و XXX سیلیکون شکل پذیر (مایکلز مورد علاقه))

با این حال ، یکی دیگر از مواردی که می تواند به مشکلات خواب شما کمک کند ، غذا و نوشیدنی است که مصرف می کنید. آنچه در بدن خود قرار می دهیم می تواند نقش بزرگی داشته باشد. در حالی که برخی از چیزها کاملاً خوب هستند و حتی ممکن است برای خواب مفید باشند ، برخی دیگر کاملاً برعکس هستند.

رژیم غذایی شما ممکن است عاملی برای این باشد که چرا در خوابیدن ، خوابیدن یا به نظر نمی رسد که به خوبی استراحت می کنید. در تلاش برای کمک به شما ، این مقاله شامل پنج ماده غذایی و / یا موادی است که اگر می خواهید از بهترین خواب خود اطمینان حاصل کنید ، باید از آنها اجتناب کنید.

کافئین

(از طریق: https://pixabay.com/photos/still-life-coffee-beans-2366084/)

شکی نیست که جهان عاشق قهوه و کافئین است. بسیاری از مردم برای جمع آوری ، گرم نگه داشتن آنها یا صرفاً به دلیل دوست داشتن طعم به آن تکیه می کنند. میلیون ها نفر هر روز فنجان زیادی مصرف می کنند و این بخش مهمی از زندگی روزمره آنها است. متأسفانه ، اختلالات خواب که کافئین می تواند ایجاد کند به خوبی شناخته شده است.

در حالی که بسیاری از ما می دانیم که از نوشیدن قهوه در اواخر روز اجتناب کنیم ، کافئین در سایر محصولات دیگر نیز وجود دارد. این ماده در چای ، نوشابه ، شکلات و حتی برخی داروها یافت می شود. شما می توانید روزانه کافئین قبل از خواب مصرف کنید ، و حتی نمی دانید مگر اینکه در مورد آن تحقیق کرده باشید.

به عنوان مثال ، در حالی که اکسدرین یک داروی محبوب است که باید هنگام سردرد به دنبال آن باشید ، در واقع حاوی کافئین است. سایر داروها همچنین می توانند حاوی کافئین مانند کاهش وزن متعدد ، دیورتیک ها و داروهای سرماخوردگی باشند.

همیشه فهرست مطالبی را که قبل از خواب مصرف می کنید بررسی کنید تا کافئین را بررسی کنید. اگرچه همه با آن متفاوت رفتار می کنند ، اما بسیاری از مردم هنوز 10-12 ساعت پس از مصرف کافئین در خوابیدن مشکل دارند.

دلیل اینکه کافئین برای خواب ما وحشتناک است این است که یک محرک است که می تواند عکس های انرژی زا به افراد بدهد. همانطور که می توانید تصور کنید ، این برعکس چیزی است که مردم هنگام خواب می خواهند. کافئین همچنین می تواند چرخه طبیعی خواب / بیداری بدن را مختل کرده و گیرنده های شیمیایی خاصی را در مغز که باعث خواب می شوند مهار کند. این کار شما را بیدار ، متمرکز و مولد نگه می دارد ، که همه آنها برای یک روز عالی هستند ، اما نه مانند تلاش برای خوابیدن.

کافئین به طور کلی مدت زیادی در بدن باقی می ماند و اگر مراقب نباشید ، خوابیدن را حتی سخت تر می کند. در بیشتر موارد ، معمولاً تماس مناسب برای اجتناب از کافئین در هر زمان بعد از ظهر است ، مگر اینکه بدانید بدن شما بعداً می تواند آن را تحمل کند.

غذای تند

تعداد کمی از غذاها به اندازه یک غذای تند زیبا خوشمزه یا لذت بخش هستند. با این حال ، به طور کلی باید در شب و درست قبل از خواب اجتناب شود. دلیل اصلی این امر این است که غذای قوی به احتمال زیاد باعث سوزش سر دل می شود.

درد و ناراحتی سوزش سر دل خواب راحت را دشوار می کند و می تواند منجر به بیدار شدن شما در نیمه های شب شود. هنگام دراز کشیدن ، سوزش سر دل و ریفلاکس اسید اغلب می تواند بدتر از نشستن یا ایستادن باشد.

یکی دیگر از دلایل اجتناب از غذاهای تند این است که برخی می توانند دمای بدن شما را افزایش دهند. بسیاری از مردم هنگام گرم شدن زیاد با مشکل مواجه می شوند ، بنابراین می توانید ببینید که چگونه این می تواند به یک مشکل تبدیل شود. شما همچنین برای هضم ادویه جات به انرژی بیشتری از بدن خود نیاز دارید ، که می تواند توانایی خواب خوب شما را بیشتر مختل کند.

همچنین این باور قدیمی وجود دارد که غذای قوی می تواند باعث رویاهای عجیب و غریب شود ، اما هیچگاه اینقدر عمیقاً مورد تحقیق قرار نگرفته است تا بفهمیم آیا واقعاً درست است یا نه.

به طور مشابه ، غذاهای بیش از حد اسیدی نیز می توانند باعث سوزش سر دل شوند و به طور کلی باید در اوایل روز مصرف شوند ، برعکس درست قبل از خواب. بنابراین این پرتقال یا گریپ فروت که قبل از خواب دریافت کرده اید ممکن است همیشه در آینده بهترین انتخاب نباشد.

غذای چرب

چه کسی عاشق یک برگر خوب و سیب زمینی سرخ کرده یا یک بشقاب بزرگ ناچو نیست؟ در حالی که این نوع غذاها ممکن است طعم خوبی داشته باشند ، اما توانایی ما را برای خواب خوب مختل می کنند. به خصوص زمانی که این غذای چرب را می خورید اهمیتی ندارد ، اما اگر رژیم غذایی شما شامل بیش از حد باشد ، خواب راحت می تواند دشوار باشد. این درست است که آنها را برای صبحانه ، ناهار یا شام بخورید.

این اغلب می تواند به این دلیل باشد که این نوع غذاها می توانند بسیار سیر کننده باشند و ناراحتی معده مرتبط با آن می تواند خوابیدن را به چالش بکشد. نفخ و سوء هاضمه از دیگر مشکلاتی است که می تواند رخ دهد و مانع خواب خوب شود.

غذاهای پرچرب همچنین می توانند حساسیت افراد را نسبت به موادی در مغز که به کنترل خواب کمک می کنند ، کاهش دهند. این می تواند برای بدن شما دشوار باشد که بفهمد زمان خواب یا بیدار شدن چه موقع است. علاوه بر این ، با داشتن مقدار زیادی چربی اشباع ، اغلب زمان کمتری را در خواب عمیق می گذرانید که می تواند باعث خستگی و خواب آلودگی در طول روز شود.

خوردن بیش از حد غذاهای چرب علاوه بر اینکه به خواب آسیب می رساند ، برای بدن شما نیز بسیار ناسالم است ، بنابراین همه چیز را در حد متعادل نگه دارید. سرگرمی های عجیب اینجا و آنجا خوب است ، اما اگر با خوردن تن غذاهای چرب به نان روزانه تبدیل شود ، می تواند مشکل ساز شود.

غذاهای دارای پروتئین بالا

پروتئین به طور کلی خوب است که از غذا دریافت شود. این نه تنها به ما انرژی می دهد بلکه به بازسازی چیزهایی مانند ماهیچه ها و استخوان های ما نیز کمک می کند. با این حال ، اگر درست قبل از خواب غذا می خورید ، عموماً می خواهید از چیزهایی که سرشار از پروتئین هستند پرهیز کنید.

دلیل این امر این است که اغلب می تواند زمان بیشتری طول بکشد تا بدن شما تجزیه شود. از آنجا که هنگام خواب هضم غذا به نصف کاهش می یابد ، هضم وعده غذایی پر پروتئین درست قبل از خواب برای بدن شما دشوار است.

یکی دیگر از دلایل اجتناب از تنقلات سرشار از پروتئین قبل از خواب این است که کارشناسان معتقدند این وعده ها به اندازه بسیاری از اسیدهای آمینه دیگر تریپتوفان تولید نمی کنند. این آمینو اسید قبل از سروتونین است که برای آرام شدن ما بسیار مهم است.

اگر به اندازه کافی از این تریپتوفان استفاده نکنید ، در واقع می تواند سروتونین دریافتی را کاهش دهد ، که می تواند منجر به این شود که درست قبل از خواب احساس خستگی یا آرامش لازم را نداشته باشید. مانند رژیم غذایی چربی ، غذاهای غنی از پروتئین نیز بسیار سنگین هستند و با خوابیدن با شکم پر احساس ناراحتی می شود.

پنیر

غذاهای کمی به اندازه پنیر محبوب هستند. مردم در سراسر جهان آن را در غذاهای مختلف می خورند و انواع مختلفی دارد. اما همانطور که می توانید از این لیست انتظار داشته باشید ، پنیر بهترین غذا برای خوردن قبل از خواب نیست.

این به این دلیل است که بسیاری از انواع پنیر (به ویژه آنهایی که قوی یا قدیمی هستند) حاوی آمینو اسیدی به نام تیرامین هستند. این مقدار نورفدرین را که بدن ما تولید می کند افزایش می دهد ، که اغلب به عنوان هورمون مبارزه یا پرواز شناخته می شود.

این اغلب هوشیاری ما را به هوا می فرستد ، که می تواند خوابیدن را تقریباً غیرممکن کند. اگر بتوانید به خواب بروید ، به سختی می توانید به خواب بروید.

در حالی که برخی از پنیرها برای برخی مفید هستند ، حتی اگر عدم تحمل شیر کمی دارید ، بهتر است از همه پنیرها ، به ویژه هنگام خواب اجتناب کنید. آنها می توانند باعث نفخ ، گاز ، التهاب و ناراحتی عمومی شوند.

در نهایت ، همه این غذاها می توانند مشکلاتی را در مورد خواب کافی ایجاد کنند. نه تنها این ، آنها همچنین می توانند به کیفیت خواب شما آسیب برساند. اگر می خواهید خوب بخوابید ، بهتر است حداقل در چند ساعت گذشته قبل از خواب از این کار اجتناب کنید.

اگر احساس می کنید به چیزی نیاز دارید یا می خواهید چیزی بخورید ، یک میان وعده سبک و ضدالتهاب سالم (پیوندی به سایت ما اضافه کنید) اغلب ***** است. چیزی که به راحتی هضم می شود و غذاهایی که سروتونین آزاد می کنند یا حاوی ملاتونین هستند نیز معمولاً ایده خوبی است.