در این مقاله مشترک شوید

در این مقاله آکادمی علم و بدن تعدادی از موارد وجود دارد که می تواند باعث پرخوری شما شود. و راههای مقابله با پرخوری افزایش.

بسیاری از مردم به پرخوری عادت کرده اند ، اما متوجه آن نیستند

در واقع ، غذا آنقدر با فعالیت های دیگر در هم آمیخته است که در هنگام پرخوری هرگز متوجه آن نمی شویم.
اگر عادت دارید هنگام تماشای تلویزیون به طور غیر ارادی چیپس بخورید ، یا با وجود شام پاپ کورن در سینما بخورید یا همزمان دعوت مادر خود را به مطبوعات دیگر بپذیرید ، غذای شما بسیار بیشتر از نیاز بدن شما است. ممکن است زیاد غذا خورده باشد

برای درک میزان نیاز بدن به خوردن ، باید به عادات غذایی خود ، چند بار در روز و مقدار غذا خوردن و مهمتر از همه ، دلیل پرخوری خود توجه کنید. پرخوری معمولاً می تواند نشانه یک مشکل بزرگ باشد.

وقتی متوجه شدید که بیش از حد غذا می خورید ، باید دلیل آن را در عادات غذایی خود جستجو کنید تا بتوانید زندگی سالم تری داشته باشید.

اغلب
راههای مقابله با پرخوری

پرخوری چیست؟

قبل از اینکه بیش از حد غذا بخورید ، باید عادات غذایی خود را بررسی کنید تا ببینید آیا مشکلی برای سلامتی شما نشان می دهد یا خیر. پرخوری می تواند یک اختلال خوردن مانند بی اشتهایی یا چاقی باشد که می تواند منجر به مشکلات جدی مانند دیابت یا بیماری های قلبی شود.
این نوع پرخوری می تواند با بیماری هایی مانند افسردگی یا احساس گناه همراه باشد و افراد مبتلا به این عارضه سعی می کنند به تنهایی غذا بخورند تا دیگران از میزان خوردن آنها مطلع نشوند.
البته پرخوری افراد با افرادی که مقدار زیادی گوشت و پروتئین برای عضله سازی مصرف می کنند بسیار متفاوت است.


بیشتر بخوانید:

بهترین پودر پروتئین برای کاهش وزن کدام است؟


پرخوری همان پرخوری است ، حتی اگر گرسنه نباشید. از آنجا که مردان تمایل بیشتری نسبت به زنان دارند ، این مشکل رایج نیست. اگرچه پرخوری نسبت به اختلالات شدید خوردن کمتر رایج است ، اما همچنان می تواند نشانه بدی از مشکلات جسمی یا روحی باشد.


بیشتر بخوانید:

8 دلیل برای کاهش وزن!

دلایل زیادی برای پرخوری وجود دارد

برای شما که این مشکل را دارید ، باید بگوییم که بهتر است به دنبال دلایل آن باشید. راههای مقابله با پرخوری چیست؟

خستگی و کسالت

1 – خستگی و بی حوصلگی می تواند علت پرخوری شما باشد زیرا به چیز دیگری جز خوردن فکر نمی کنید. فکرش را بکنید. همه دوستان شما در حال تفریح ​​با دوستان خود هستند و تلویزیون برنامه جالبی برای تماشا ندارد.
بسیاری از مردم فقط برای اینکه وقت خود را بگذارند چیزی می خورند.

غذا خوردن درونی و ادراکی است و حواس را تحریک می کند.
به همین دلیل است که گاهی اوقات به عنوان سرگرمی تلقی می شود.
البته ، این می تواند سرگرمی خوبی باشد ، اما نباید از آن به عنوان سرگرمی مانند گلف یاد کرد.

اضطراب و عصبی بودن

۲- اضطراب و استرس مهم نیست که این استرس از کجا ناشی می شود (کار ، خانواده ، مدرسه و غیره) ، همه افراد ، چه بخواهند و چه نخواهند ، در طول روز با این مسائل دست و پنجه نرم می کنند.
بنابراین تصور نکنید که شما یک استثنا هستید و راهی برای کاهش این فشار ندارید مگر اینکه مشغول غذا خوردن باشید. وقتی مضطرب یا مضطرب هستید چه می کنید؟ می خورید؟

این نوع رژیم عصبی در زنان شایع تر است ، اما برخی از مردان نیز با این مشکل تشخیص داده شده اند.
غذا خوردن به افراد احساس کنترل و قدرت می دهد و راحتی که در معده خود احساس می کنید می تواند از بسیاری از مشکلات شما جلوگیری کند.

خوردن اعتیاد

۳ – ترک اعتیاد سرانجام تصمیم به ترک اعتیاد گرفتید اما با مشکل جدیدی روبرو هستید.
گاهی اوقات برخی از افرادی که ترک اعتیاد می کنند دست های خود را پر نگه می دارند و غذا می خورند تا استفاده از آنها را متوقف نکنند.
و آنها فکر می کنند غذا خوردن راهی مطمئن برای این کار است.
البته ، پرخوری می تواند بهتر از مصرف مواد مخدر شما باشد ، اما راه های بهتر و سالم تری برای پر نگه داشتن دست ها وجود دارد.

آداب و رسوم فرهنگی

۴ – شیوه های فرهنگی و اجتماعی می بینیم که در برخی فرهنگ ها پرخوری و استفاده از غذاهای حجیم به یک سنت تبدیل شده است. در این نوع فرهنگ ، کشیدن پرس دوم ، سوم یا حتی چهارم کاملاً طبیعی است و احترام به سرآشپز در نظر گرفته می شود.
در برخی از فرهنگ های دیگر خوردن هنگام تماشای ورزش طبیعی است. متأسفانه غذاهایی که معمولاً برای این منظور استفاده می شوند هیچ خاصیت مفیدی برای بدن ندارند و فقط چاق کننده هستند.

در برخی فرهنگ ها ، ایده آلیست باید بزرگ و قوی باشد و مردانی که لاغر هستند و در خوردن غذا دقت می کنند هیچ ارزشی ندارند.

برای خوشحال کردن دیگران

۵ – برای بسیاری از مردان ، زنان شاد با شاد نگه داشتن مادر خود و آگاه ساختن آنها از غذا ، پرخوری را شروع می کنند.

مردان معمولاً برای جلب رضایت سرآشپز پرس دیگری انجام می دهند و بس. بسیاری از مردان با حرص غذا می خورند تا به سرآشپز ثابت کنند که غذا را دوست دارند و سرآشپزهای خود را تشویق می کنند که فکر نکنند آزمایشات آنها بیهوده بوده است. در نتیجه ، تازه عروس ها در اوایل ازدواج چندین کیلو وزن اضافه می کنند.

چگونه با پرخوری مقابله کنیم؟

نحوه برخورد با پرخوری حالا که زمان و دلایل پرخوری را می دانید ، می توانید سعی کنید این عادت را تغییر داده و غذای سالم تری بخورید. با کاهش رژیم غذایی خود ، از خطر چاقی و بیماری های قلبی نیز جلوگیری می کنید.
لباس های قدیمی شما به اندازه شما باز می گردند! سرگرمی دیگری به جز تلویزیون با چیپس پیدا کنید برای ترک این عادت ، وقتی حوصله تان سر می رود و تلویزیون تماشا می کنید ، سعی کنید علاوه بر غذا خوردن ، به سرگرمی های دیگر هم مشغول باشید.

غذا خوردن ممکن است برای شما یک سرگرمی باشد ، اما باید بگویم که ذکر آن در کارهای روزمره سرگرمی خوبی نیست.

سرگرمی بهترین راه برای جلوگیری از پرخوری است

سعی کنید سرگرمی هایی مانند ورزش ، هنر و سایر فعالیتها را بیاموزید ، یا حتی اگر بتوانید یک ساعت پشت میز برای حل مسائل وقت بگذارید ، باز هم بهتر از عادت قبلی خواهد بود.

سنگ صبور را دنبال کنید

به دنبال سنگ صبور باشید. اگر بیش از حد غذا می خورید تا افکار خود را از استرس و اضطراب اعصاب خود دور کنید ، بسیار اشتباه است. در عوض ، می توانید با دوستان یا خانواده خود صحبت کنید و مشکلات خود را به آنها بگویید.

این به شما کمک می کند تا بهتر و سریعتر با مشکل برخورد کنید. دستان خود را مشغول نگه دارید اگر سیگار یا سایر غذاهای اعتیادآور را ترک می کنید ، سعی کنید همیشه دستان خود را مشغول نگه دارید.
همچنین با جویدن آدامس می توانید پرخوری را کاهش دهید. رژیم غذایی خود را کنترل کنید عادات غذایی و مصرف غذا را مرور کنید. اگر متوجه شدید که بشقاب شما همیشه پر از غذا است ، پس حتماً باید غذایی را که می خورید کاهش دهید.

برنامه غذایی داشته باشید

سعی کنید یک برنامه دقیق روزانه یا هفتگی برای وعده غذایی خود تنظیم کنید. این کار از خوردن میان وعده زیاد بین وعده های غذایی جلوگیری می کند. به جای سه وعده غذایی بزرگ در روز ، وعده غذایی را به شش وعده تقسیم کنید. به باشگاه بروید و ورزش را شروع کنید. با افزایش سن ، غذایی که می خورید نیز کاهش می یابد بدون آنکه از غذایی که می خورید کاسته شود.

با بالا رفتن سن پرخوری را کنترل کنید

با بالا رفتن سن ، متابولیسم بدن شما کند می شود و باید بیشتر مراقب آنچه می خورید باشید.

با انجام تمرینات ورزشی می توانید این مشکل را حل کنید. این امر متابولیسم شما را تسریع می کند.
آهسته تر بخورید یادگیری نحوه تهیه و طبخ غذای مغذی به شما کمک می کند تا دیدگاه خود را نسبت به غذا تغییر دهید.

سرعت را کم کنید

اگر سرعت خود را کم کرده و سعی کنید روی طعم غذا در حین غذا خوردن تمرکز کنید ، احتمال خوردن بیشتر از آنچه که نیاز دارید بسیار کمتر خواهد بود. مزیت دیگری برای آهسته غذا خوردن وجود دارد و آن این است که مغز شما این شانس را دارد که بفهمد و می دانید چه زمانی سیر شده اید و دیگر غذا نمی خورید.

مصرف شکلات را کاهش دهید

مصرف شکلات خود را کاهش دهید برای مقابله با پرخوری ، باید غذاهای خود را جدی بگیرید و ببینید چه انتخاب های ناسالمی کرده اید و آنها را کنار بگذارید.

بدن شما می داند چه موقع گرسنه هستید و به غذا احتیاج دارید ، و چه زمانی سیر هستید و وقتی دقیق به دلایل پرخوری نگاه می کنید ، به راحتی می توانید تشخیص دهید که چه زمانی گرسنه هستید و چه زمانی سیر هستید.

علاوه بر کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت ، بهبود عادات غذایی باعث تقویت بدن شما ، افزایش میل به غذا و لذت بخشیدن به غذا می شود.


بیشتر بخوانید:
بهترین پودر پروتئین برای کاهش وزن کدام است؟
چگونه کالری بیشتری بخوریم و وزن کم کنیم؟

پروتئین آن و بهترین زمان مصرف آن (متفاوت)