امسال واقعاً روی مراقبت بهتر از پوست تمرکز کرده ام. من لوازم آرایشی شیمیایی را به نفع محصولات 100٪ طبیعی خانگی آزاد کرده ام و تا کنون از نتایج آن راضی بودم. اگرچه من در مورد آنچه که روی پوست خود می گذارم بهتر فکر می کنم ، تغذیه خودم نیز مهم است پوست از درونبه

در اینجا دستورالعمل هایی در مورد ویتامین های ضروری مورد نیاز برای داشتن پوستی زیبا و نحوه استفاده از آنها در رژیم غذایی خود با محصولات بهاری خوش طعم آمده است.

5 بهترین ویتامین برای پوست زیبا |  سلام گلوا

5 بهترین ویتامین برای داشتن پوستی زیبا

ویتامین های A ، C ، E ، K و B برای پوست زیبا و سالم مفیدترین هستند. خوشبختانه برخی از بهترین منابع این ویتامین ها میوه ها و سبزیجات بهاری هستند. این میوه ها و سبزیجات باید به طور طبیعی از خود در برابر نور خورشید و عناصر تابستانی محافظت کنند ، بنابراین وقتی آنها را مصرف می کنید ، مواد مغذی و ویتامین های محافظ پوست نیز پوست را تغذیه می کنند.

در کنار ویتامین ها و مواد مغذی گیاهی که می دانیم به طور طبیعی در میوه ها و سبزیجات یافت می شوند ، هنوز بسیاری از مواد مغذی مفید دیگر وجود دارد. به همین دلیل است که رژیم غذایی نامناسب و سپس مصرف قرص هرگز به تنهایی کار نخواهد کرد.

خوردن غذای واقعی با افزایش مکمل در واقع بهترین سیاست است. یکی دیگر از دلایل عالی برای خفه شدن!

بیایید به بررسی هر ویتامین بپردازیم ، چه کاری انجام می دهد و چگونه آن را دریافت کنیم.

5 بهترین ویتامین برای پوست زیبا |  سلام گلوا

ویتامین سی.

ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که در پاپایا ، فلفل ، آناناس ، توت فرنگی ، مرکبات ، کلم بروکلی و سبزیجات برگ دار یافت می شود. مطالعات نشان می دهد که غذاهای سرشار از ویتامین C می تواند با محافظت از پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد ، از پوست شما در برابر اشعه مضر UV که از کرم های ضد آفتاب عبور می کند ، محافظت کند. [source]به

ویتامین C نیز برای ساخت کلاژن مورد نیاز است – در واقع بدن ما نمی تواند بدون ویتامین C این کار را انجام دهد. [source]به آیا می دانید که انسان و خوکچه هندی دو حیوان هستند که نمی توانند ویتامین C تولید کنند ، بنابراین ما باید آن را از طریق رژیم غذایی خود دریافت کنیم؟

با افزایش سن ، بدن ما توانایی تولید کلاژن را با همان سرعتی که در جوانی داشتیم از دست می دهد. افزودن ویتامین C اضافی می تواند به کاهش افتادگی پوست ، خطوط ریز و چین و چروک کمک کند.

از آنجا که ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است ، تمام مواد افزودنی که در آن زمان مورد نیاز نیستند از طریق ادرار دفع می شوند ، بنابراین بهتر است غذای غنی از ویتامین C در طول روز داشته باشید تا در یک وعده غذایی. این به حفظ سطح ویتامین C شما در بهترین حالت در طول روز کمک می کند.

علاوه بر خوردن دوز روزانه خود ، به دنبال کرم های موضعی باشید که حاوی ویتامین C هستند تا حتی مزایای ضد پیری بیشتری داشته باشید. همچنین می توانید پوست خود را با کمی آب لیمو تازه خیس کنید تا لکه های پیری کاهش یابد. این کار را فقط شب انجام دهید زیرا استفاده از مرکبات روی پوست می تواند باعث قرار گرفتن در معرض نور خورشید شود.

ویتامین C به بهترین وجه از تازه ترین میوه ها و سبزیجات به دست می آید. بعد از انتخاب یا پخت محصول میزان ویتامین C کاهش می یابد. سبزیجات و میوه های خام و محلی را در بیشترین میزان ویتامین های طبیعی بخورید.

بهترین منابع ویتامین C برای تولید بهار:

کلم پیچ و سایر سبزیجات سبز برگ ، کلم بروکلی ، پرتقال ، لیمو ، لیمو ، گریپ فروت ، جعفری ، گل کلم ، اسفناج ، رازیانه ، لوبیا ، هویج ، کیوی و پاپایا.

منبع ویتامین E آووکادو

ویتامین E

احتمالاً همه چیز درباره قدرت ویتامین E برای داشتن پوست زیبا می دانید. بسیاری از لوسیون ها و سایر محصولات مراقبت از پوست حاوی آنتی اکسیدان ها هستند [source]، ویتامین E محلول در چربی (توکوفرول و توکوترینول) زیرا از رادیکال های آزاد محافظت می کند و به ترمیم آسیب هایی که به پوست وارد می کند کمک می کند. [source]به این ویتامین همچنین در ارتباط با ویتامین C عمل می کند و بنابراین آنها اغلب برای به حداکثر رساندن مزایا با هم یافت می شوند. [source]به

بدن ما نمی تواند ویتامین E تولید کند ، بنابراین مهم است که از رژیم غذایی خود به میزان کافی استفاده کنیم. آجیل و دانه ها بیشترین مقدار را دارند ، اما مارچوبه ، آووکادو ، چارت و چغندر و شلغم را بهار مورد علاقه خود می کند.

هنگام خوردن این غذاها کمی چربی به وعده غذایی خود اضافه کنید تا جذب بهتر ویتامین E موجود در آنها را به دست آورید.

بهترین منابع ویتامین E برای تولید بهار:

چغندر ، آووکادو ، اسفناج ، مارچوبه ، کلم بروکلی ، کیوی ، میوه و تره فرنگی.

5 بهترین ویتامین برای پوست زیبا: چغندر |  سلام گلوا

ویتامین A

رتینوئیدها از ویتامین A مشتق شده اند و می توانند نتایج شگفت انگیزی برای پوست از جمله کاهش چین و چروک و درمان آکنه به همراه داشته باشند. [source]به

بدن ما بتاکاروتن را از میوه ها و سبزیجات نارنجی مانند هویج ، سیب زمینی شیرین ، انبه و هلو و میوه ها و سبزیجات تیره مانند چغندر و اسفناج به رتینوئیک اسید تبدیل می کند که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند. [source]به

در هر دو صورت ، پوست ما از افزایش A ، مانند چشم های ما ، سود می برد. مصرف بیش از حد ویتامین A نیز مفید نیست ، اما دریافت رژیم غذایی غنی از میوه ها و سبزیجات رنگارنگ باید به شما کمک کند تا بدون نیاز به افراط در رژیم غذایی ، به آنچه نیاز دارید برسید ، زیرا بدن شما به طور طبیعی تصمیم می گیرد چه مقدار از آن را جذب کند. [source]به

بهترین منابع ویتامین A برای تولید بهار:

سیب زمینی شیرین (در تمام طول سال موجود است) ، سبزیجات برگ دار (کلم پیچ ، کلم ، اسفناج ، چغندر ، خردل و چغندر) ، کاهو ، پاپایا ، تره ، گریپ فروت ، لوبیا سبز ، مارچوبه و کلم بروکلی.

کلم بروکلی

ویتامین B

هشت ویتامین B وجود دارد – B1 (تیامین) ، B2 (ریبوفلاوین) ، B3 (نیاسین یا نیاسینامید) ، B5 (اسید پانتوتنیک) ، B6 (پیریدوکسین) ، B7 (بیوتین) ، B9 (اسید فولیک) و B12 (کوبالامین) ) مجموعاً آنها را مجموعه “B” می نامند.

ویتامین B برای مو ، پوست و ناخن مفید است. کمبود می تواند منجر به خشکی ، شکنندگی ناخن ها و مشکلات مو و پوست شود. نیاسین می تواند توانایی لایه بیرونی پوست ، اپیدرم را در حفظ رطوبت بهبود بخشد [source]به این می تواند منجر به نرم شدن پوست با خشکی و پوسته پوسته شدن کمتر شود ، علاوه بر این خطوط ریز کاهش می یابد.

یکی از نشانه های کمبود ویتامین B ممکن است ظاهر پوست باشد. اگر مشکلات مزمن پوستی مانند تغییر رنگ ، لکه های خشک ، کدر شدن پوست یا آکنه دارید ، باید بدانید که آیا در هیچ کدام از آنها نقصی وجود دارد یا خیر.

و اگر استرس دارید یا زیاد ورزش می کنید ، بدن شما به سرعت ویتامین B مصرف می کند. از آنجا که محلول در آب هستند ، به عنوان ویتامین های محلول در چربی ذخیره نمی شوند ، بنابراین باید آنها را به طور منظم در طول روز مصرف کنید.

مکمل روزانه می تواند یک راه عالی برای تکمیل نیازهای شما باشد ، اما همچنین می تواند رژیم غذایی غنی از غذاهای غنی از B باشد. سطوح بالای ویتامین B در لوبیا خشک شده ، غلات کامل ، سبزیجات سبز ، آجیل و دانه ها ، تخم مرغ ، مرغ ، محصولات لبنی و گوشت گاو یافت می شود.

بهترین منابع ویتامین B برای تولید بهار:

B1: لوبیا سبز ، چغندر ، اسفناج ، رومی ، کلم بروکلی

B2: اسفناج ، چغندر ، مارچوبه ، کلارد ، کلم بروکلی ، چارت ، شلغم ، کلم پیچ

B3: مارچوبه ، لوبیا سبز

B6: اسفناج ، کلم ، بوک چوی ، شلغم ، سیر ، گل کلم ، موز

B9: اسفناج ، آووکادو ، کلم بروکلی ، مارچوبه ، کاهو ، پرتقال

B12: مقدار کمی قارچ

5 بهترین ویتامین برای پوست زیبا |  سلام گلوا

ویتامین K

سبزیجات بهترین منبع طبیعی ویتامین K هستند که به لخته شدن خون کمک می کند. وقتی صحبت از پوست می شود ، استفاده موضعی از کرم ویتامین K می تواند به حداقل رساندن رگ های عنکبوتی ، کبودی ، زخم و علائم کشش کمک کند. همچنین می تواند به بهبود سریعتر از درون کمک کند [source]به

دریافت ویتامین K2 به میزان کافی می تواند به کشسانی پوست کمک کند ، که از چین و چروک و خطوط جلوگیری می کند. K2 به مقدار زیاد از کره ، گوشت و زرده تخم مرغ موجود است.

بهترین منابع ویتامین K برای تولید بهار:

کلم پیچ ، کلم ، اسفناج و سایر سبزیجات برگ دار.

این پست توسط جنیفر هیلی ، متخصص پوست مجرب با تجربه پزشکی ، زیبایی و جراحی ، از نظر پزشکی مورد بررسی قرار گرفته است. درباره بیشتر بدانید سلام به پزشکان معالج درخشش اینجاستبه مانند همیشه ، این توصیه پزشکی شخصی نیست و توصیه می کنیم با پزشک خود مشورت کنید.

119