4 گام برای کنترل اشتها هنگام خوردن آنچه دوست دارید


آیا اغلب احساس گرسنگی نمی کنید؟ آیا احساس می کنید تمایل زیادی به غذاهای خاص دارید؟ ناتوانی در کنترل هوس ها می تواند با بهترین تلاش بسیاری از افرادی که می خواهند وزن خود را کاهش دهند از بین برود.

اما چرا چنین مشکلی وجود دارد؟ و چه کاری می توانید برای کنترل هوس های خود انجام دهید تا به طور منظم پرخوری نکنید و وزن خود را افزایش ندهید؟

هوس خوردن و خوردن چیزی هنگام گرسنگی هیچ اشکالی ندارد. این مشکل زمانی ایجاد می شود که شما به طور منظم هوس خوردن غذاهای خاص در زمانی که گرسنه نیستید کنید.

اول ، اجازه دهید در مورد اینکه چرا مردم هوس می کنند صحبت کنیم. علت اصلی محدودیت رژیم غذایی و رژیم است. بله شما آن را درست خواندید. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که برای اکثر مردم ، ممکن است بخواهید برخی از غذاها را محدود یا محروم کنید.

نه تنها این ، بلکه منع خود از خوردن برخی غذاها باعث ایجاد آرامش نمی شود ، بنابراین به احتمال زیاد وقتی این غذا را بالاخره می خورید بیش از حد آن را می خورید. این عدم طرز فکر یکی از دلایلی است که باعث می شود 97 درصد افرادی که رژیم دارند وزن خود را کم نکرده و آن را حفظ کنند.

من گفتم “سعی کنید محدود کنید” زیرا اکثریت قریب به اتفاق افرادی که به خود اجازه نمی دهند غذاهای خاصی بخورند ، اعم از شیرینی ، تنقلات ، غذاهای سرخ کرده یا هر چیز دیگری ، در نهایت “ریخته” و آن را می خورند ، اغلب بیش از حد زیاد. به

فرض کنید تصمیم گرفته اید رژیم بگیرید (که امیدوارم دیگر هرگز آن را انجام ندهید!) و این که نمی توانید شکر بخورید. عدم تفکر ناشی از رژیم و محدودیت های غذایی باعث می شود حتی بیشتر از حد معمول میل به شیرینی داشته باشید. سپس به جلسه ای می روید و بسیاری از کوکی های خانگی خوشمزه در آنجا وجود دارد. شما قصد نداشتید چیزی بخورید ، اما چون خود را ممنوع کرده اید ، واقعاً چیزی می خواهید.

شما نمی توانید چشم خود را از آنها دور نگه دارید. شما تصمیم می گیرید که فقط یکی آسیب نمی زند. سپس عدم تفکر بر همه چیز غلبه می کند. “من نمی دانم کی بعد کوکی ها می گیرم ، بنابراین باید سهم خود را تا جایی که می توانم بخورم!” بنابراین شما پنج گرگ را پایین می آورید ، به سختی آنها را مزه می کنید و چند تکه را داخل کیف دستی خود می کنید.

آن را با کسی مقایسه کنید که غذای مصرفی خود را محدود نمی کند ، بلکه صرفاً بر اساس علائم گرسنگی و سیری می خورد. او همچنین در جلسه است. از آنجا که می داند می تواند هر زمان که واقعاً می خواهد کوکی دریافت کند ، از نظر ذهنی کم ندارد.

او ظرف بیسکویت را می بیند و فکر می کند که آیا واقعاً امشب برای بیسکویت علاقه دارد ، سپس تصمیم می گیرد که ماکارونی نارگیل بخورد. او ماکارون را می خورد ، مزه هر دهان خوشمزه را می چشد و احساس خوشبختی می کند. او دیگر به کیک ها فکر نمی کند و از بقیه شب لذت می برد.

این می تواند یک حمله سرکش به شما یا چیزی باشد که من آن را اثر باغ عدن می نامم. شما در بهشت ​​هستید و همه چیز فراوان است ، اما تنها چیزی را می خواهید که نمی توانید داشته باشید. طبیعت انسان است

اما خواسته شما بیشتر از این است. اغلب مردم واقعاً به چیزی غیر از غذا نیاز دارند ، اما از آنجا که غذا در دسترس است و از نظر اجتماعی قابل قبول است ، از غذا برای برآوردن نیازهایی که غذا نمی تواند برآورده کند ، استفاده می کند.

به عنوان مثال ، ممکن است غرق شوید زیرا تمام وقت کار می کنید ، اما همچنین از مادر مبتلا به زوال عقل در اوقات فراغت خود مراقبت می کنید و واقعاً به زمان برای استراحت نیاز دارید. چون در حالت استراحت احساس گناه می کنید ، شکلات می خورید تا احساس بهتری داشته باشید.

یا شاید ناراحت باشید زیرا دخترتان و دوست پسرش ، دومی را که دوست ندارید ، به طور موقت با شما نقل مکان کردند و شما هیچ حریم خصوصی یا زمانی برای خود ندارید ، علاوه بر این غیرممکن است که خانه را مشغول کنید و این باعث استرس شما می شود. بیرون شما هر شب با یک لیتر بستنی به عنوان پاداشی برای تحمل این امر دوست می شوید.

یا از مادرشوهر خود بخاطر تلاش های مداوم او برای شرکت در نبرد قدرت عصبانی هستید ، بنابراین یک کیسه چیپس تهاجمی بر می دارید.

این دلایل برای خوردن در واقع مربوط به غذا نیست. بیشتر پرخوری ها مربوط به غذا نیست. این در مورد استفاده از غذا برای برآوردن نیازهایی است که نمی تواند برآورده کند ، و ممکن است شما حتی از وجود آن آگاه نباشید.

بنابراین ، اگر می خواهید اشتیاق خود را متوقف کنید ، بسیار مفید است که در زیر آنها عمیق شوید و آنچه را که واقعاً به آن نیاز دارید پیدا کنید. پشت هر آرزویی تقریباً همیشه یک نیاز عاطفی است که نادیده گرفته می شود.

اگر مشکل گرسنگی نباشد ، غذا آن را حل نمی کند. ممکن است برای چند دقیقه احساس بهتری داشته باشید ، اما وقتی غذا از بین رفت با همان مشکلات مواجه می شوید و در وهله اول به خوردن غذا تشویق می شوید و می تواند با افزایش وزن مشکلات شما را تشدید کند.

برای پی بردن به آنچه واقعاً به آن احتیاج دارید ، س yourselfالات زیر را از خود بپرسید:

  • وقتی می خواهید غذا بخورید اما گرسنه نیستید معمولاً به چه نوع غذایی میل می کنید؟
  • دلیل اینکه شما آن را می خواهید چیست؟ تسلیم نشوید “زیرا من آن را دوست دارم” یا “من نمی دانم”.
  • این غذاها برای نیازهای شما چه معنایی دارند؟ به راحتی بیشتری نیاز دارید؟ آیا عصبانیت خود را بر روی این کیسه تراشه تخلیه می کنید؟

به عنوان مثال ، وقتی من نوجوان بودم ، مادرم اغلب به من می گفت که چه بخورم و چه نخورم. من از این موضوع و تلاش های او برای کنترل آنچه که در بدنم قرار می داد عصبانی بودم. وقتی بزرگسال بودم ، وقتی به مادرم سر می زدم ، غذا را به عنوان راهی برای مشاجره با او می خوردم.

او نمی دانست که من این کار را انجام می دهم و بدیهی است که من فقط به خودم آسیب می رسانم اما این کار را در پاسخ به اتفاقاتی که در گذشته من رخ داده بود ، انجام می دادم. وقتی متوجه این موضوع شدم ، می توانستم حمله به قفس مادرم را متوقف کنم. آیا غذایی را دوست دارید که والدین شما در کودکی به شما اجازه ندهند؟

برخی از افراد به دلایل نوستالژیک هوس غذاهای خاصی می کنند. شاید هوس پای سیب مخصوص مادرتان می کنید چون دلتان برایش تنگ شده است و باعث می شود با خوردن “کیک او” به او نزدیک شوید.

در اینجا یک نکته مهم وجود دارد: ممکن است از زندگی خود لذت کافی را نبرید ، بنابراین به غذا به عنوان منبع اصلی لذت خود اعتماد می کنید. اگر لذت کافی در زندگی شما وجود ندارد ، ایده هایی در دهه شصت زندگی من وجود دارد و من پست خود را با عنوان “گرسنگی شما برای چیست؟ لذت بیشتری در زندگی دارید یا غذا؟ “

گاهی اوقات فقط به دنبال غذا هستید زیرا خود را از این غذاها به عنوان یک رژیم غذایی مزمن محروم کرده اید ، اما اغلب چیزی زیر آن اشتیاق عمیق تر وجود دارد.

لیست غذاهای ممنوعه را حذف کنید

این کار را آغاز کنید و روی پرورش چیزی که من آن را افکار فراوان می نامم ، شروع کنید. من می دانم این می تواند ترسناک باشد که به شما اجازه بی قید و شرط خوردن هر غذایی را که دوست دارید بدهید. در حال حاضر ممکن است در مورد برخی غذاها احساس ناتوانی کنید. احساس می کنید که در شروع غذا خوردن غذای مورد علاقه خود را متوقف کنید.

میفهمم، متوجه هستم، درک میکنم. من قبلاً همین احساس را داشتم. اما به این دلیل است که شما قبلاً این غذا را محدود کرده اید. شما به کسانی که کمبود دارند اهمیت می دهید ، بنابراین می خواهید آنها را بیشتر داشته باشید. اما اگر به بدن خود گوش دهید ، به شما نمی گوید تمام روز براونی بخورید زیرا احساس وحشتناکی خواهید داشت.

ممکن است زمان بر باشد ، اما وقتی ذهنیت زیادی داشته باشید ، فریب این غذاها را احساس نخواهید کرد و به خودتان اعتماد خواهید کرد و آزادی خوردن آنچه دوست دارید را بدون افراط و تفریط احساس خواهید کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پرورش طرز فکر عالی ، مقاله من در Sixty و Me “چگونه از غذاهای جشن بدون افزایش وزن لذت ببریم” را مطالعه کنید.

هنگام غذا خوردن آگاهانه غذا بخورید و چند کار را انجام ندهید

وقتی این غذاهایی را که بسیار دوست دارید می خورید ، چرا توجه نکنید و هر لقمه را بچشید؟ شما آنقدر بیشتر از آنها لذت خواهید برد که به مقدار کمتری راضی خواهید شد و میل شما کاهش می یابد. در وب سایت من می توانید تقویم برنامه ریزی هوشیاری 30 روزه رایگان را بارگیری کنید که به شما کمک می کند انگشتان پا را گام به گام در غذای هوشیارتر قرار دهید.

کشف کنید چه چیزی انگیزه شما را هدایت می کند

وقتی گرسنه نیستید چیزی را که در اشتهای شماست کشف کنید و به جای غذا آنچه را که واقعاً به آن نیاز دارید به خود بدهید. برای انجام این کار ، به این سوالات فکر کنید:

  • درست قبل از این که میل به غذا خوردن داشتید چه می گذشت؟
  • چه افکار و احساساتی داشتید؟
  • با خوردن غذا چه چیزی می تواند باعث ناراحتی شما شود؟
  • به نظر شما واقعاً به چه چیزی نیاز دارید؟
  • اگر غذا خوردن یک گزینه نبود حالا چه می کردید؟

سپس احساس خود را در صورت خوردن این غذا در نظر بگیرید و آن را با احساسی که در صورت عدم خوردن آن احساس می کنید مقایسه کنید. یک انتخاب عمدی انجام دهید.

گشت و گذار بر روی میل

آخرین روش برای کنترل هوس ها یک تکنیک گیج کننده است که موج سواری تشویقی نامیده می شود. میل به غذا خوردن در زمانی که گرسنه نیستید ، یا خوردن زیاد شکر یا نوشیدن زیاد ، مانند موج هایی در اقیانوس است. آنها به قدرت رسیده ، به اوج خود می رسند و سپس ناپدید می شوند.

اگر تا به حال در اقیانوس شنا کرده اید ، بدانید که راهی برای غلبه بر این امواج وجود ندارد. شما نمی توانید آنها را تحمل کنید یا با آنها مبارزه کنید ، یا حتی می توانید غرق شوید. شما باید با آنها حرکت کنید. موج سواری تشویق کننده شامل توجه به خواسته ، سپس گذاشتن آن به آرامی بدون مبارزه با آن یا سفید کردن آن است.

به عنوان مثال ، وقتی در مورد کاری در محل کار استرس دارید و احساس می کنید برای بهتر شدن غذا می خورید ، با خود بگویید: “متشکرم ، اما غذا خوردن در زمانی که گرسنه نیستم به من در انجام این کار کمک نمی کند” و فقط این کار را نادیده بگیرید. انگیزه چند دقیقه طول می کشد.

موج سواری تشویق کننده یک راه عالی است که به ما اجازه می دهد رفتارهایی را انتخاب کنیم که ما را به آنچه ما واقعاً در زندگی می خواهیم ، یعنی شادی طولانی مدت ، و نه ناگهان ناپدید شدن ، هدایت کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه انجام آن ، به قسمت 66 برنامه کاهش وزن برای غذاها گوش دهید و قسمت 67 دارای راهنمای موج سواری است که می توانید از آن در مواقعی که میل به غذا خوردن دارید اما گرسنه نیستید استفاده کنید.

راه اشتیاق به گذشته مستلزم این است که بدانید غذا برای بدن شما سوخت است ، اما همچنین منبع لذت است. پس از سالها رژیم گرفتن و تفکر محدودکننده در مورد غذا ، بسیاری از مردم در اجازه دادن به خود برای خوردن آنچه می خواهند و آنچه بدن آنها می خواهد ، مشکل دارند و واقعاً از غذا لذت می برند. به همین دلیل است که می شنوید مردم در مورد “گناه” بودن برخی غذاها صحبت می کنند ، اما در حقیقت ، غذا فقط غذا است.

استفاده از این چهار روش هنگام هوس خوردن غذا اما گرسنه نبودن به شما در ایجاد عادات غذایی مثبت کمک می کند که به شما این امکان را می دهد تا بدون خوردن زیاد از غذایی که دوست دارید لذت ببرید.

آیا احساس می کنید غذای ممنوعه می خورید؟ چه کسی در ابتدا این غذاها را ممنوع کرد؟ چه اتفاقی می افتد وقتی غذایی را که واقعاً هوس آن را می کنید دریافت کنید؟ آیا فکر می کنید ضعف ذهنی دارید؟ آیا عادات غذایی شما را کنترل می کند؟ آیا تا به حال سعی کرده اید وقتی گرسنه نبودید اشتهای خود را برطرف کنید؟