4 قدم برای کنار گذاشتن غذا خوردن زیاد


آیا سعی می کنید زیاد غذا نخورید؟ با ایجاد رژیم غذایی متعادل ، می توانید خوردن زیاد را متوقف کرده و رفاه بیشتری را در اطراف غذا تجربه کنید.

پرخوری شایع ترین اختلال خوردن در آمریکا است. مطالعات نشان می دهد که 1.25 درصد از زنان و 0.42 درصد از مردان به الکل مبتلا هستند.

در نتیجه ، بسیاری از اعضای ما وقتی برای اولین بار به جامعه روش تغذیه آگاهانه ملحق می شوند ، برای جلوگیری از خوردن غذا تلاش می کنند. آنها اغلب گیج ، ناامید و درمانده به سراغ ما می آیند.

ما هرگز نمی خواهیم همنوعان ما چنین احساسی داشته باشند و ما نمی خواهیم که همنوعان ما نیز چنین احساسی داشته باشند.

بنابراین به خواندن ادامه دهید تا بدانید پرخوری چیست و چگونه می توان آن را متوقف کرد.

چگونه غذای زیاد را کنار بگذاریم

هنگامی که علت خوردن غذا را فهمیدید ، می توانید از این مراحل برای حمایت از خود در شکستن این چرخه و ایجاد تعادل بیشتر با غذا استفاده کنید.

1. به نشانه های گرسنگی و سیری گوش دهید

علائم گرسنگی و سیری ما در تمام طول روز و هر روز با ما ارتباط برقرار می کند. آنها توسط دو هورمون گرلین (هورمون گرسنگی) و لپتین (هورمون پر کننده) کنترل می شوند.

این هورمون ها به همراه فرآیندهای مختلف دیگر در بدن ما به ما می گویند چه زمانی گرسنه هستیم و چه زمانی سیر هستیم. وقتی به این سرنخ ها گوش می دهیم ، می توانیم از گرسنگی و سیری اجتناب کنیم.

به نظر می رسد آسان است ، درست است؟

خوب ، ممکن است شرایط مختلفی وجود داشته باشد که به ما اجازه نمی دهد به راحتی به این سرنخ ها گوش دهیم. شاید شما رژیمی دارید که می گوید ما می توانیم فقط سه بار در روز غذا بخورید یا شاید مدتی روزه بگیرید و با وجود اینکه صبح احساس گرسنگی می کنید ، خود را مجبور می کنید تا ظهر منتظر بمانید. شما حتی ممکن است احساس گرسنگی کنید ، اما در مورد حجم کار نیز استرس داشته باشید و بنابراین در زمان استراحت ناهار به کار خود ادامه دهید تا جلو بروید.

آیا هیچ کدام از این سناریوها برای شما آشنا به نظر می رسد؟

وقتی این کار را می کنیم ، اغلب احساس گرسنگی می کنیم. سرانجام به استراحت “گرسنگی” خود رسیدیم و در نهایت چیزی برای خوردن پیدا کردیم. چون ما هستیم سپس گرسنه باشید و اجازه دهید علائم گرسنگی ما از کنترل خارج شود ، خوردن سیری گذشته بسیار راحت تر است.

اغلب اینگونه است که زمینه شروع آغاز می شود.

هنگامی که ما به طور منظم به گرسنگی و سیری گوش می دهیم ، می توانیم قسمت هایی را که مناسب ماست بخوریم ، که از پرخوری مکرر یا پرخوری در طول زمان جلوگیری می کند.

2. با دقت غذا بخورید

به نظر می رسد بسیار ساده است ، اما جهان را تغییر می دهد.

خوردن آگاهانه یک عادت است که به شما امکان می دهد در عین حفظ رابطه سالم با غذا ، روی عادات غذایی خود تمرکز بیشتری داشته باشید.

وقتی آگاهانه غذا می خوریم ، حاضر ، آگاه و درگیر فرایند غذا خوردن هستیم.

از سوی دیگر ، هنگامی که ما ناخودآگاه غذا می خوریم ، آشفته ، بیهوش و از روند خوردن رها می شویم.

خوردن بی دلیل غالباً با پرخوری همراه بوده است. مطالعات نشان داده است که در صورت عدم مدیریت ، می توانند گمراه شده و مسیر درست را از دست بدهند.

با حذف هرگونه حواس پرتی هنگام غذا خوردن شروع کنید تا آگاهانه غذا بخورید. به جای غذا خوردن جلوی تلویزیون ، هنگام تلفن یا حتی هنگام خواندن کتاب ، فقط خوردن این امر آگاهی شما را افزایش می دهد و گوش دادن به علائم گرسنگی و سیری (همانطور که در بالا بحث کردیم) حتی آسان تر می شود.

3. اخلاق را از غذا حذف کنید

آیا تا به حال در مورد واگذاری غذا برای رعایت اخلاق چیزی شنیده اید؟

اگرچه این عنوان برای شما جدید است ، اما من احساس می کنم که این اصطلاح را قبلاً درک کرده اید.

رعایت اصول اخلاقی در غذا عبارت است از نگاه خوب یا بد به غذا ، درست یا غلط. کسانی که برای اخلاق ارزش قائل هستند اغلب معتقدند وقتی غذای “خوب” می خورند ، خوب هستند. وقتی آنها غذایی می خورند که آنها را “بد” تلقی کرده اند ، بد هستند و باید احساس شرم کنند.

آشنا به نظر می رسد؟ یه حسی داشتم

وقتی با رعایت اصول اخلاقی در غذا وارد این حلقه می شویم ، رایج ترین مرحله بعدی برای افراد محدود کردن غذاهای “بد” و تشویق غذاهای “خوب” است.

مشکل این است که ما همیشه ، و منظورم همیشه این است که به غذاهایی رسیده ایم که سعی می کنیم آنها را محدود کنیم. و چون اخلاق در خطر است ، می توانیم کنترل خود را از دست بدهیم.

غذایی که ما فکر می کردیم بد است بسیار جذاب تر به نظر می رسد – درست مانند یک بچه کوچک که به او گفته شده نمی تواند روی میز میز نبات داشته باشد! طبیعت انسان است

بنابراین وقتی بالاخره این غذاهای “بد” و شرم آور را می خوریم ، به احتمال زیاد بیش از حد احساس سیری می کنیم و غذا می خوریم. ما مقدار زیادی از آن را می خوریم ، به سختی آن را تجربه می کنیم زیرا کاملاً بی فکر است ، سپس استرس ، شرم ، گناه و ناراحتی را احساس می کنیم.

واکنش؟ هرگز هرگز غذای “بد” نگفته و به “خوب” برگردید فقطبه این چرخه ایست و محدود کردن است.

با حذف اخلاق از تصویر ، دیگر غذاهای خوب ، غذاهای بد ، درست یا غلط وجود ندارد. غذا فقط غذا است. ما می توانیم هر زمان که بخواهیم ، به روشی آرام ، سرد و جمع آوری شده ، آنچه را که می خواهیم انتخاب کنیم.

4. در غذا تعادل برقرار کنید

تا کنون توصیه کرده ام که از رژیم یا برنامه ای پیروی نکنید. من همچنین توصیه کرده ام که فقط به گرسنگی و سیری شخصی خود گوش دهید ، با دقت غذا بخورید و اخلاق را از غذا حذف کنید.

ممکن است با خود فکر کنید ، “خوب اریکا ، پس چگونه می توانم به اهداف سلامتی و رفاه خود دست یابم اگر در هر زمان فقط چیزی بخورم؟” ، در اینجا تعادل ایجاد می شود.

در اینجا در Nutrition Stripped ، تعادل غذا را به عنوان فرایند اولویت بندی تغذیه و رضایت از غذا تعریف می کنیم. زیرا غذا خوب یا بد نیست ، بلکه فقط مغذی ، رضایت بخش یا ترکیبی از هر دو است.

این به شما این امکان را می دهد که آنچه را که واقعاً می خواهید بخورید و از بروز چرخه ها و چرخه های محدود کننده به دلیل فقدان یا احساس گناه جلوگیری کنید.

شما می توانید برای سلامت جسمی خود همراه با لذت غذا بخورید. این یک الگوی غذایی پایدار و سازگار ایجاد می کند که باعث می شود احساس خوبی داشته باشید.

برای کنار گذاشتن زیاد غذا خوردن ، چه باید کرد؟

برای کنار گذاشتن غذا خوردن ، اولین قدم این است که رابطه خود را با غذا درمان کنید.

ایجاد تعادل غذایی به شما امکان می دهد غذاهای مغذی و متعادل بخورید که واقعاً از آن لذت می برید. به شما این امکان را می دهد که به علائم گرسنگی و سیری خود گوش دهید و همچنین از رژیم غذایی خود خارج شوید. حتی می توانید نسبت به خود و بدن خود احساس قدردانی و شفقت قوی داشته باشید.

این دقیقاً همان چیزی است که ما به افراد یاد می دهیم چگونه در روش تغذیه آگاهانه خود انجام دهند. ما مراحل بهبود رابطه شما با غذا را برای شما راهنمایی می کنیم. ما به شما می آموزیم که چگونه یک رابطه جدید ایجاد کنید که امکان رشد ، ثبات و حمایت را فراهم کند.

می توانید کارگاه آموزشی رایگان ما را بیاموزید تا روش و چگونگی تعادل بیشتر با انتخاب های غذایی خود را بیاموزید ، بنابراین می توانید از رژیم غذایی و وسواس های رژیمی خلاص شوید ، تعادل ایجاد کرده و رابطه مثبتی با غذا و بدن خود برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید