در حالت ایده آل ، همه ما باید برای شکل گرفتن و داشتن یک سبک زندگی سالم که شامل موارد جسمی ، روحی و روحی است ، تلاش کنیم. مزایای زیادی برای آن وجود دارد ، اما اگر مراقب نباشیم و کارها را به درستی انجام ندهیم ، می تواند منجر به عواقب ناخواسته شود.

ممکن است تسلیم شوید زیرا هیچ نتیجه ای نمی بینید یا نتایج به اندازه کافی سریع اتفاق نمی افتد. یا بدتر ، شما می توانید به خودتان صدمه بزنید.


برای اجتناب از این امر ، می خواهید از اشتباهات رایجی که افراد هنگام تلاش برای خوش فرم شدن مرتکب می شوند آگاه باشید. در اینجا چهار مورد است که بارها و بارها می بینم.

1. هیچ هدف مشخصی وجود ندارد

یکی از رایج ترین اشتباهاتی که افراد مرتکب می شوند ، تعیین اهداف مشخص نیست. اگر می خواهید نتایج را ببینید ، باید مصمم باشید. آیا می خواهید به تناسب اندام برسید؟ عالی! اما واقعاً امیدوار هستید به چه چیزی برسید؟

هدف نهایی شما چیست؟ آیا می خواهید لاغر شوید؟ آیا می خواهید شکم شش بسته داشته باشید؟ آیا می خواهید استرس را از خود دور کنید؟ آیا می خواهید در بدن خود احساس خوبی داشته باشید؟

وقتی بتوانید با اهدافتان تصمیم بگیرید ، به شما کمک می کند تا متمرکز و مسئول باشید.

به عنوان مثال ، اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، ویژه شوید. چند کیلو می خواهید کاهش دهید و بعد از چه تاریخی؟ یک عدد و بازه زمانی واقعی تنظیم کنید.

به عنوان مثال: “من می خواهم در پایان ماه ژوئن 10 کیلو وزن کم کنم (هدف باید کاهش 1-2 کیلو در هفته باشد). من سه بار در هفته برنامه غذایی و ورزش می کنم.

سپس تحقیقات خود را انجام دهید و تصمیم بگیرید که برای دستیابی به هدفتان چه کار خواهید کرد.

2. انجام بیش از حد یکباره

اینها اشتباهات بسیار متداولی هستند. وقتی شروع می کنیم ، پر از هیجان هستیم و تمایل داریم اهداف بزرگی را تعیین کنیم. ما برنامه داریم هر روز به باشگاه برویم و زباله های مورد علاقه خود را از رژیم غذایی خود کاملاً حذف کنیم.

اما حقیقت این است که ما نمی توانیم با چنین تغییرات اساسی در شیوه زندگی کنار بیاییم. برای رسیدن به تناسب اندام ، باید عادت های خاصی را در زندگی خود بگنجانیم. و ایجاد عادت ها زمان می برد.

اگر می خواهید در دو ماه 10 کیلو وزن کم کنید ، با افزایش فعالیت فعلی خود شروع کنید. شما می توانید قدرت تمرینات موجود را اضافه کنید یا تعداد تمریناتی را که انجام می دهید افزایش دهید.

به عنوان مثال ، اگر هفته ای یکبار نوبت می دهید ، سعی کنید هفته ای دو یا سه بار بروید. یا یک دوره دیگر مانند پیلاتس یا تمرین با وزنه اضافه کنید.

پس از چند هفته ، هنگامی که بدن شما خود را با روند تمرین جدید وفق داد ، در نظر بگیرید که یک تمرین دیگر اضافه کنید یا زمان بیشتری را امتحان کنید.

افزایش تدریجی دفعات و شدت تمرینات شما بهترین راه برای انجام این کار است. انجام بیش از حد مکرر می تواند منجر به سوختگی شود. علاوه بر افراط و تفریط می تواند منجر به آسیب شود.

حالا بیایید اهداف شما را برای یک رژیم غذایی سالم بررسی کنیم. آیا می خواهید خوردن شیرینی را کنار بگذارید؟ به جای رفتن به بوقلمون سرد ، آنها را کاهش دهید.

به عنوان مثال ، اگر از خوردن دسر هر شب بعد از شام لذت می برید ، سعی کنید خود را به یک یا دو غذای خوب در هفته محدود کنید. این مقدار را فقط در خانه نگه دارید و دیگر هرگز. بهتر است به دنبال غذاهای جانبی سالم باشید تا بتوانید آن شیرینی را راضی کنید و همچنان ادامه دهید.

شما مدت زیادی در این کار هستید به آرامی و پیوسته رقابت برنده می شود.

3. به بدن خود گوش ندهید

گوش دادن به بدن می تواند تفاوت زیادی در عملکرد شما ایجاد کند. اگر این کار را نکنید ، می توانید صدمه ببینید ، بسوزید ، دلسرد شوید و غیره. و این روی بقیه روز تاثیر می گذارد!

بنابراین وقتی ورزش می کنید یا رژیم دارید ، به بدن خود توجه کنید.

بله ، ماهیچه های شما بعد از ورزش درد می کنند و این مشکلی ندارد. اما اگر درد شدید و مداومی را تجربه می کنید ، به ویژه پس از ورزش یا ورزش طولانی مدت ، ممکن است زمان توقف و کاهش سرعت فرا رسیده باشد.

اگر هنگام تمرین با تنفس مشکل دارید یا رژیم جدیدی را شروع کرده اید و سرگیجه یا ناراحتی معده دارید ، مراجعه به پزشک را متوقف کرده و کار خود را مرور کنید.

و اگر مشکلات سلامتی دارید ، قبل از ورزش با پزشک خود مشورت کنید.

برای گیر افتادن در آخرین چیزی که می آید

در اینجا برخی از اشتباهات رایج دیگر که ممکن است مرتکب شوید وجود دارد. “یک برنامه غذایی جدید ارائه شده است. حتماً آن را امتحان کنید »یا« بیایید این تمرین جدید را امتحان کنیم. بسیاری آن را تحسین کرده اند. “

با بازاریابی موجود ، ایجاد تغییر آسان است. بالا بودن آخرین فیدها هیچ ایرادی ندارد ، اما اگر مدام از یک برنامه به برنامه دیگر تغییر دهید ، ممکن است به نتایج دلخواه خود نرسید.

حدود 6 تا 8 هفته ورزش منظم طول می کشد تا نتایج قابل توجهی را مشاهده کنید. اگر ورزش را متوقف کرده و شروع کنید ، ممکن است نتایجی را که بدنبال آن هستید مشاهده نکنید. یا می توانید در نهایت به بدن خود استرس وارد کنید.

این امر در مورد رژیم غذایی و رژیم غذایی سالم نیز صدق می کند. اگر همچنان رژیم خود را تغییر دهید یا رژیم را شروع کرده و متوقف کنید ، در حال تمرین رژیم جوجو هستید و این می تواند بر بدن شما تأثیر منفی بگذارد.

سعی کنید غذاهای ناسالم را به آرامی حذف کنید و رژیم متعادلی داشته باشید در حالی که هر از گاهی به خودتان اجازه می دهید که برنامه ریزی شده داشته باشید.

همه ما اشتباه می کنیم

اگر شما یکی از این اشتباهات را انجام داده اید اشکالی ندارد. هیچ کس کامل نیست!

موفقیت بیش از حد عالی!

اکنون که می دانید ، می توانید روی اجتناب از آنها کار کنید. این شیوه زندگی سالم که شما می خواهید در دسترس شماست.

آیا هیچ کدام از این اشتباهات شما را از رسیدن به اهداف تناسب اندام باز می دارد؟ یا در حال تلاش هستید و مطمئن نیستید که در حال اشتباه هستید؟ در نظرات به من اطلاع دهید و من قطعاً پاسخ خواهم داد.

برای دریافت نکات بهداشتی منظم ، درمان ها ، چالش ها و غیره. با گروه Vitality یا در صفحه مربی آنیتا دوول در پیری شرکت کنید.

به زندگی که داری عشق بورز،


آنیتا دوول

دارای مربی تغذیه جامع
مشاور دارای مجوز سلامتی محل کار
پیری گروه FB با طراوت
مربی آنیتا دوول صفحه FB

PS اگر 45 سال یا بیشتر دارید ، از شما دعوت می کنم به من بپیوندید افزایش سن با گروه FaceBook Vitalityبه این مکان برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و سیاست های مربوط به کیفیت زندگی و انرژی زندگی است. اولین نفری باشید که به رایگان ، چالش ها و غیره دسترسی دارید. همچنین مکانی برای به اشتراک گذاشتن برخی از سرگرم کننده!