رژیم لاغری سریع

۳ شیفتی که باید انجام داد تا بالاخره رژیم قطع شود


آیا می خواهید رژیم غذایی را کنار بگذارید و با عادات غذایی خود تعادل را به دست آورید؟ اگر چنین است، به جای درستی آمده اید.

اجتناب از رژیم ها و برنامه ها اولین قدم عالی برای به دست آوردن تعادل از طریق رژیم غذایی شما است. این به شما امکان می دهد یک تجربه غذایی مثبت ایجاد کنید، از سلامتی خود مراقبت کنید. اما برای یافتن رویکرد متعادل تری نسبت به عادات غذایی خود، برای حفظ آنها، نه تنها باید رژیم را متوقف کنید، بلکه باید افکار خود را در مورد غذا بازسازی کنید.

شما باید در مورد نقش غذا در زندگی خود تجدید نظر کنید. این دیگر نمی تواند وسیله ای برای کنترل، سوختی برای آتش “کامل” یا گروفروشی برای همه یا هیچ چیز در یک چرخه باشد. غذا باید بخش بی نظیر و آسانی از زندگی شما باشد. چیزی که به شما امکان می دهد بدون استرس غذا بخورید.

این تغییرات اساسی در طرز فکر شما در مورد غذا به شما کمک می کند تا از عود مجدد رژیم غذایی خود جلوگیری کنید. آنها به شما این امکان را می دهند که آن عادات قدیمی را با عادت های جدید، حمایت کننده و پایدار جایگزین کنید.

https://www.youtube.com/watch?v=lWVDu5gX8DQ:

طرز فکر غذایی چیست؟

برای اینکه بالاخره رژیم را متوقف کنیم، باید بدانیم و بفهمیم که رژیم واقعا چیست.

رژیم غذایی بر کوتاه مدت متمرکز است. سریع ترین و سریع ترین راه برای دیدن نتیجه چیست؟ همچنین بر اعمال و افکار افراطی و قطبی تمرکز می کند. به عنوان مثال، از تمرکز بیش از حد آنچه می خوریم، چگونه می خوریم، چه زمانی، تا زمانی که تصمیم بگیریم ارزش آن را ندارد، بنابراین باید فقط بر روی رضایت آنی تمرکز کنید.

این همچنین شامل قوانین رژیم غذایی، علاوه بر این، سختگیرانه است. مثلاً به خود بگویید که باید چیزی بخورید یا هرگز چیز دیگری نخورید. این قوانین رژیم غذایی اغلب بر اساس آن چیزی است که برای شخص دیگری کارآمد است یا آنچه که آنها قسم می‌خورند «کلید» موفقیت شماست.

چرخه رژیم غذایی یا طرز فکر بی پایان است. همیشه سم زدایی، برنامه یا پروتکل دیگری وجود دارد که بهتر، جذاب تر یا سخت تر به نظر می رسد. و با وجود این واقعیت که بسیاری از رژیم های غذایی در گذشته انتظارات شما را برآورده نمی کردند، رژیم بعدی بسیار بهتر به نظر می رسد.

این طرز فکر متشنج و خسته کننده است. این منجر به سوزش سر دل، استرس غذایی و احساس گناه می شود. آیا یکی از آنها زنگ است؟ من آماده شرط بندی هستم. بنابراین برای اینکه شما را از این طرز فکر خارج کنید، بیایید در مورد سه حرکتی که امروز می توانید انجام دهید صحبت کنیم.

تغییراتی که باید زمانی ایجاد شوند که شما آماده باشید تا در نهایت رژیم را متوقف کنید

برای تطبیق با عادات غذایی خود، ابتدا باید رژیم را کنار بگذارید و از یک رژیم غذایی محدود پیروی کنید. به جای اینکه علیه بدن خود کار کنید، باید با آن کار کنید.

برای انجام این کار، همچنین باید عادات غذایی خود را تغییر دهید تا در درازمدت به بهترین شکل از شما حمایت کنند. ما در اینجا به دنبال اصلاح ۱۰ روزه یا ۳۰ روزه نیستیم، ما به دنبال یک تغییر طولانی مدت و پایدار هستیم.

بنابراین بیایید به این موضوع بپردازیم که چگونه می‌توانید شروع به ایجاد آن تغییر کنید.

۱. به جای نتایج کوتاه مدت، روی تغییرات بلندمدت تمرکز کنید

اولین حرکتی که باید انجام شود، منحرف کردن توجه از نتایج کوتاه مدت است. در عوض، ما بر تغییرات بلندمدت تمرکز می کنیم.

زمانی که رژیم می گیرید، در بسیاری از موارد به این دلیل است که سعی می کنید در مدت زمان کوتاهی به هدف خاصی برسید. ممکن است اینگونه به نظر برسد. “من باید ۱۰ پوند در ۲ هفته کم کنم” یا “چگونه می توانم تا پایان این ماه دو پوند کم کنم؟” اینها فقط برخی از ابزارهای اشتراک گذاری هدف گذاری هستند که می توانید هنگام تلاش برای یافتن یک رژیم غذایی جدید از آنها استفاده کنید.

با این حال، زمانی که آماده توقف رژیم هستید، باید آمادگی داشته باشید که برای مدتی به نتایج غیرواقعی فکر نکنید. در عوض، فکر خود را به چیزهای خوب در زندگی منحرف کنید.

تمرکز بر بلندمدت مستلزم ایجاد عاداتی است که حمایت کننده و پایدار هستند. اگر حمایت کنند و پایدار باشند، هر روز برای شما کار می کنند.

وقتی به اطلاعات تغذیه و نکات و با این لنز نگاه می کنید، از خود بپرسید که آیا این از بدن من حمایت می کند، سبک زندگی من، دید بلندمدت من، شما می توانید پایین بیایید. یک راه “دراز” بسیار عمدی تر و سالم تر. شما در “آگاهی” درونی خود احساس قوی و اطمینان خواهید داشت که کار درست را برای شما انجام می دهید.

این به خوبی با تغییر دومی که باید اتفاق بیفتد همزمان است: انحراف از دستیابی به کمال با عادات غذایی خود – انعطاف و شفقت.

۲. انعطاف پذیر باشید، سعی نکنید “کاملا” غذا بخورید.

وقتی رژیم دارید، لیستی از قوانین سختگیرانه به شما داده می شود که باید رعایت کنید. این قوانین انعطاف پذیر نیستند، آنها در مورد سبک زندگی شخصی شما اعمال می شوند، شما باید آنها را دنبال کنید کامل برای دیدن نتایجی که به دنبال آن هستید

این طرز فکر غذا خوردن “کامل” واقعاً خوب غذا خوردن را برای شما سخت می کند. اغلب شما را در خلق و خوی چیزی یا هیچ چیز قرار می دهد. شما یا “کامل” هستید، فقط روی غذا خوردن متمرکز هستید، یا “از همه چیز” که فکر می کنید اگر کامل نیستید، اصلاً معنی ندارد. فقط باید یک روز دیگر را شروع کنید.

همه این یا آن طرز فکر می تواند تأثیر مخربی بر سلامت جسمی و روحی شما داشته باشد.

ممکن است متناقض به نظر برسد، اما بهترین راه برای ایجاد ثبات بیشتر در تغذیه خود این است که انعطاف پذیری بیشتری داشته باشید. این به شما این امکان را می دهد که از همه غذاهای مورد علاقه خود آگاهانه، عمدی و نه محدودکننده لذت ببرید.

وقتی این انعطاف پذیری را داشته باشید، غذایی که زمانی به شما احساس کنترل نکردن می داد، نمی تواند قدرتی بر شما داشته باشد. شما آگاهانه می توانید: عمداً انتخاب کنید که چه زمانی می خواهید آن را داشته باشید یا چه زمانی می خواهید بدون آن بروید.

شما می توانید سناریوی زندگی و عادات غذایی خود را بازنویسی کنید. این انعطاف پذیری است، نه کنترل یا سفتی، که دعوت به انتخاب غذا را آسان تر می کند.

۳. به جای رعایت قوانین تغذیه، با بدن خود هماهنگ شوید

سومین تغییر بزرگی که باید اتفاق بیفتد، انتشار قوانین غذایی است که می توانید از رژیم غذایی خود پیروی کنید.

برخی از قوانین کلی رژیم غذایی شامل محدود کردن کربوهیدرات ها و ایجاد یک برنامه غذایی خاص است. دیگران قوانینی را برای شمارش کالری ها و نادیده گرفتن گرسنگی شما تعیین می کنند.

تمام قوانین غذایی که رعایت می‌کنید، مانند برچسب زدن به غذاهای «خوب» و «بد» و تمرکز بر نتایج کوتاه‌مدت و رفاه بلندمدت، همگی بر تفکر شما در مورد غذا و رفتار خوردن تأثیر می‌گذارند.

حتی زمانی که تصمیم می گیرید رژیم بگیرید، این باورها و عادات قدیمی همچنان وجود دارند. آنها ممکن است ناخواسته شما را به «تاریک ترین» یا «کامل» ذهنیت هدایت کنند. این به طور ناخواسته شما را مجبور می کند که به عادت های قدیمی بازگردید، حتی زمانی که می دانید برای شما مناسب نیستند.

این مثل شماست؟

با خواندن این مطلب، احتمالا متوجه خواهید شد که این عادات قدیمی را دارید. می توانید درک کنید که آنها حتی رفتار غذایی فعلی شما را راهنمایی می کنند. در نتیجه، آنها می توانند اعتماد شما را نسبت به بدن خود تضعیف کنند.

در عوض، ما می خواهیم از شر این عادت ها و روندهای قدیمی خلاص شویم. ما می خواهیم درک درستی از آنچه برای ما به صورت فردی بهتر است ایجاد کنیم. به‌راحتی کار را با بدن توسعه دهید و بر خلاف آن کار کنید.

انتخاب غذایی که به شما کمک می کند برای شما بسیار آسان تر است زیرا مطمئن هستید که چرا چیزی برای شما کار می کند یا نمی کند و احساس نمی کنید که باید از قوانین خاص غذایی مانند آن رژیم، برنامه یا تأثیرگذار پیروی کنید. شخص گفت همچنین.

اینجا مکانی است که در آن احساس آرامش عمیقی در اطراف غذا دارید. دیگر از رژیم غذایی به رژیم دیگر یا از روندی به گرایش دیگر نمی روید. دیگر سعی نمی کنید چیزی را پیدا کنید که بتوانید «به آن بچسبید» یا این یک راه «ایده آل» برای سلامتی است.

در عوض، شما این دانش درونی را دارید که باید برای خود انجام دهید. به علاوه، با اصلاحات کوتاه مدت حواس شما پرت نخواهد شد یا تحت تأثیر روندهای اخیر قرار نخواهید گرفت.

این درک عمیق از آنچه برای شما مفید است، شما را بر روی ایجاد تغییرات طولانی مدت متمرکز می کند که واقعاً در طول زندگی شما را پشتیبانی می کند.

روش هایی را شناسایی کنید که به شما کمک می کند رژیم غذایی را کنار بگذارید و تعادل پیدا کنید

این سه تحول کلیدی برای ایجاد یک راه طولانی مدت، حمایتی و متعادل برای تغذیه خود هستند. با تغییر طرز تفکر خود در مورد غذا و نقش غذا در زندگی خود، قادر خواهید بود یک بار برای همیشه کنترل زندگی خود را در دست بگیرید.

اگر آماده‌اید که رژیم‌های غذایی را کنار بگذارید، باید روی ادغام شیوه‌های جدید در زندگی‌تان تمرکز کنید تا به شما کمک کند غذای خود را تغذیه کنید و تعادل مناسب را پیدا کنید.

شیوه‌های جدید شامل گوش دادن به سیگنال‌های بدن شما، ایجاد یک رویکرد انعطاف‌پذیر برای تغذیه و لذت و در عین حال تمرکز بر تغییرات بلندمدت به جای اصلاح سریع کوتاه‌مدت است.

این دقیقاً همان چیزی است که من در کلاس کارشناسی ارشد رایگان خود پوشش می دهم. ثبت نام کنید تا یاد بگیرید که چگونه از رژیم غذایی و هوس غذایی خلاص شوید.

نیازی به استرس یا فریب خوردن غذا نیست. راه بهتری وجود دارد، بله، می توان رابطه مثبتی با غذا ایجاد کرد. برای یادگیری نحوه انجام این کار، به این کلاس آموزشی رایگان تغذیه متعادل بپیوندید.

کلاس کارشناسی ارشد رایگان را تماشا کنید

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر