بسیاری از زنانی که به روند کاهش وزن مراجعه می کنند از کاهش وزن شکایت دارند !! آنها می گویند همه ما برنده شده ایم اما چند پوند دیگر نمی میرد. اغلب وقتی به آنها نگاه می کنیم متوجه می شویم که مشکل هورمونی دارند. در واقع ، به طور خلاصه ، می توانیم در 4 هورمون عدم تعادل وجود داشته باشیم: استروژن ، انسولین ، کورتیزول و آدیپونکتین. بیایید امروز در مورد عدم تعادل استروژن صحبت کنیم.

عدم تعادل و استروژن بالا در خون با تأثیر بر اندام ها از کاهش وزن جلوگیری می کند و در واقع مشخص است که حتی چاقی زنان (گلابی شکل) نیز با این هورمون ارتباط دارد. بنابراین اکنون این س isال مطرح است که چگونه باید هورمون ها را متعادل کنیم. یکی از راه های اصلی برای دریافت فیبر کافی.

وقتی به مطالعات بزرگ فراتحلیل نگاه می کنیم. مشاهده می کنیم که مصرف فیبر می تواند بر گیرنده های استروژن تأثیر بگذارد و حتی از سرطان هایی مانند سینه ، اندومتریوز و. سرطان. با مصرف و دریافت صحیح فیبر ، میزان استروژن وارد شده به بدن را با تأثیر بر گیرنده های استروژن کاهش می دهیم.

همه ما می دانیم که منابع اصلی فیبر سبزیجات و حبوبات هستند ، به ویژه سبزیجات کلم (کلم بروکلی ، گل کلم ، جوانه بروکسل و غیره) و مواردی مانند دانه کتان و چیا ، که بسیار مورد علاقه من است.) ⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀

باشه! برای زنان ، بین 25 تا 40 گرم فیبر در روز یک هدف خوب است (توجه: توجه داشته باشید که سبزیجات به ویژه کلم می تواند باعث نفخ شود ، استفاده از کپسول های کربوژل و نوشیدن آب کافی در این مورد ممکن است مناسب باشد!)

برای اجرای این ایده ، من یک میان وعده خوشمزه پیشنهاد می کنم که عالی است و می تواند فیبر تقریبی مورد نیاز شما را تامین کند:

کلم بروکلی (2 فنجان): 5 گرم

گل کلم (2 فنجان): 4.5 گرم

بروکسل (2 فنجان): 8 گرم

دانه چیا (2 قاشق غذاخوری): 7 گرم

دانه کتان (2 قاشق غذاخوری): 8 گرم

توت یا تمشک (1 فنجان): 8 گرم

می خواهید یک قاشق غذاخوری سرکه سیب یا روغن زیتون به این سالاد اضافه کنید …

حالا شما به ما بگویید ، آیا فکر کردید که روزانه چقدر فیبر دریافت می کنید؟ رژیم فیبر مورد علاقه شما چیست و چگونه آن را روزانه دریافت می کنید؟

موفق باشید و سلامت