چگونه التهاب را در بدن کاهش دهیم


غذاهایی که التهاب را در بدن کاهش می دهند

رژیم غذایی سالم کلید زندگی طولانی و عاری از بیماری است. لازم است به خاطر داشته باشیم که در طول روز چه چیزی به بدن خود می دهیم. خوردن بسیاری از وعده های غذایی ناسالم و به ویژه چرب و پرچرب می تواند بسیار مضر باشد و باعث بسیاری از بیماری ها مانند التهاب شود. در اینجا لیستی از تمام غذاهایی است که باید از ظروف خود حذف کنید یا به هر قیمتی از آنها اجتناب کنید ، زمانی که قصد دارید التهاب را در بدن خود کاهش دهید و مفاصل و ماهیچه ها را فعال نگه دارید.

رژیم ضد التهابی

این غیر معمول نیست که کودک شما سبزیجات را در بشقاب خود بگذارد یا در سطل زباله پشت سر شما بیفتد. اما اگر می خواهید زندگی سالمی داشته باشید ، بدون اینکه هفته ای بیشمار به بیمارستان بدوید ، لازم است بخش قابل توجهی از میوه و سبزیجات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

رژیم ضد التهابی شامل همه غذاهایی است که منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها هستند. آنتی اکسیدان ها هنگام حذف رادیکال های آزاد از بدن بسیار مهم هستند. این رادیکال های آزاد به طور قابل توجهی خطر التهاب را افزایش داده و باعث ایجاد سایر بیماری های مرتبط می شوند.

در اینجا لیستی از غذاهای حاوی آنتی اکسیدان بالا وجود دارد ،

  • اسفناج.
  • چغندر
  • کلم قرمز.
  • کلم پیچ
  • قلب کنگر فرنگی.
  • بلوبری.
  • هندبر
  • گوجی بر.

به شکر نه بگویید

برای پیگیری افزایش التهاب و فعال شدن سیستم ایمنی بدن ، باید کیلومترها از غذاهای شیرین و فرآوری شده فاصله داشته باشید. ممکن است در ابتدا مشکل باشد اما در دراز مدت نتیجه می دهد.

برخی از غذاهایی که ما روزانه مصرف می کنیم یک علت مهم التهاب هستند که شامل کربوهیدرات های تصفیه شده ، نان سفید ، کیک ، نوشابه و نوشیدنی های شیرین آماده ، مواد سرخ شده مانند سیب زمینی سرخ کرده و غیره است. و مارگارین.

همه این غذاها می توانند التهاب را در بدن به طور قابل توجهی افزایش دهند بدون اینکه حتی در مراحل اولیه متوجه شوند!

کالری خوب اضافه کنید

هنگامی که در این مسیر قرار گرفتید ، باید آگاهانه سعی کنید رژیم خود را به طور مداوم کنترل کنید که باید حاوی غذاهایی باشد که دارای مواد مغذی بالا ، سرشار از چربی های سالم و آنتی اکسیدان های زیادی هستند.

برخی از گزینه هایی که می توانید روزانه با افزایش کالری خوب بدون افزایش خطر التهاب مواجه شوید عبارتند از:

  • گوشت قرمز خود را جایگزین منابع پروتئینی غنی مانند ماهی ، ماهی تن ، ماهی قزل آلا ، ماهی کالی ، ماهی هالیبوت ، باس و ماهی آزاد کنید. همه اینها سرشار از امگا 3 و اسیدهای چرب هستند که قطعاً می توانند به کاهش التهاب در بدن کمک کنند.
  • از خوردن گوشت به شکل سوسیس ، هات داگ و نان همبرگر خودداری کنید ، این ترکیبات مواد مغذی و مغذی گوشت را تقریباً به هیچ چیز کاهش نمی دهد و در عوض ، کلسترول شما را بیشتر می کند.
  • هر زمان که به دنبال یک بسته کلوچه پر از شکر یا یک تکه کیک هستید ، قند زیاد میل کنید ، به جای آن یک اسموتی یا یک کاسه سالاد میوه برای خود تهیه کنید.
  • به جای استفاده از روغن های گیاهی معمولی ، به گزینه های سالم تری برای روغن ها مانند روغن زیتون بروید. اگر قبلاً تعویض نکرده اید ، این کار را در اسرع وقت انجام دهید. زیتون نه تنها یک انتخاب سالم تر در مقایسه با روغن گیاهی است ، بلکه منبع اسیدهای چرب امگا نه نیز است که به کاهش التهاب کمک می کند. علاوه بر این ، در صورت تمایل به انواع روغن های سالم ، گزینه های دیگری مانند هسته انگور ، تخمه آفتابگردان و روغن آووکادو نیز وجود دارد.

ناهار سالم بسته بندی شده

تعجبی ندارد که ما همیشه تمایل داریم هنگام تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود در Netflix به سراغ یک کیسه سیب زمینی سرخ کرده یا پاپ کورن برویم و تا زمانی که متوجه نشویم ، دیر شده و دیر شده است. این باعث افزایش کالری بیش از حد می شود و مقدار بیش از حد سدیم و کربوهیدرات های آزاد شده در بدن از این طریق واقعاً توصیه نمی شود.

بنابراین کاری که می توانید در اعتصاب غذا انجام دهید این است که میان وعده ای را با آجیل هایی مانند بادام ، بادام هندی ، فندق ، هویج ، گردو ، کشمش ، تخمه آفتابگردان و غیره جایگزین کنید. همچنین می توانید توت خشک و آناناس بخورید. قطعاً خواسته شما را برآورده می کند و همچنین شما را سیر نگه می دارد و از حمله به آن کیسه تراشه جلوگیری می کند. و فراموش نکنید که آجیل منبع عالی اسیدهای چرب امگا 3 است و محتوای تغذیه ای بالایی نیز دارد!

افزودن گیاهان دارویی به رژیم غذایی

به طور کلی ، با گذشت زمان ما ثبات کارها و نحوه انجام کارها را از دست می دهیم ، به ویژه در عصر مدرن. به طور مشابه ، نسل قدیم از گیاهان زیادی در غذاهای خود استفاده می کرد. و به همین دلیل ، غذا نه تنها طعم خوبی داشت ، بلکه به حفظ سلامت آنها نیز کمک کرد.

گیاهان و ادویه جات دیگر به دلیل خواص درمانی قرن ها مورد استفاده قرار گرفته است. برای کاهش التهاب در بدن ، مجموعه ای عالی از ادویه جات ضد التهابی وجود دارد که می توانند برای این منظور استفاده شوند ، از جمله برخی فلفل چیلی ، میخک ، زردچوبه ، چای سبز ، زنجبیل رزماری و غیره.

غذاهای پر فیبر بخورید

مطالعات و پزشکان غذاهای حاوی مقدار نسبتاً بالای فیبر را برای کمک به متابولیسم و ​​چنین فعالیت بدنی بسیار توصیه می کنند. با این حال ، فیبر همچنین به کاهش پروتئین بستر C (CRP) کمک می کند. وجود CRP در خون نشانه التهاب است. اگر فیبر به طور مداوم در رژیم غذایی وجود داشته باشد ، می تواند به طور قابل توجهی به کاهش التهاب در بدن کمک کند.

برخی از غذاهای دارای فیبر بالا شامل غلات کامل مانند بلغور جو دوسر ، کینوا ، برنج قهوه ای ، بلغور و گندم کامل است. لوبیا و میوه ها و سبزیجات مانند پرتقال ، چغندر و پاپایا نیز سرشار از فیبر هستند.

با این حال ، هنگام مصرف غذاهای سرشار از فیبر ، باید مطمئن شوید که به گلوتن حساسیت ندارید زیرا می تواند محرک باشد و همچنین می تواند در چنین مواردی بسیار مضر باشد.

منابع:

اسپریتسلر ، ف. ، “6 ماده غذایی که باعث التهاب می شوند” ، Healthline ، 12 نوامبر 2019 ؛ https://www.healthline.com/nutrition/6-foods-that-cause-inflammation#1 ، آخرین بار در 6 ژوئیه 2020 افتتاح شد.
فلچر ، J. ، “رژیم ضد التهابی: آنچه باید بدانید” ، اخبار پزشکی امروز ، 3 ژانویه 2020 ؛ https://www.medicalnewstoday.com/articles/320233 ، آخرین دسترسی 7 جولای 2020.
“غذایی که با التهاب مبارزه می کند” ، دانشکده پزشکی هاروارد ، 7 نوامبر 2018 ؛ https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/foods-that-fight-inlammation ، آخرین بار در 6 ژوئیه 2020 افتتاح شد.

دیدگاهتان را بنویسید