اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به استراحت به نوشیدن قهوه عادت کرده اید ، ممکن است تأثیرات آن را بر روحیه خود احساس کرده باشید. ارتباط بین قهوه و اعصاب پیچیده است ، اما ویژگی های آن عبارتند از:

  • افزایش ضربان قلب
  • اختلالات
  • اضطراب
  • عصبانی شدن
  • سرگیجه
  • تعریق
  • کوتاه

وقتی کافئین مصرف می کنید ، شادی ابتدا در تمام وجود شما می گذرد. اما متأسفانه ، این احساس به سرعت از بین می رود و تنها چیزی که باقی می ماند این است که پس از آن مضطرب شوید. اما چگونه می توان آثار قهوه و عصبانیت ناشی از آن را از بین برد؟

در اینجا چند روش برای خلاص شدن سریعتر از کافئین آمده است:

1. آب بنوشید

یک راه م toثر برای رهایی از عصبی ، پاکسازی سیستم بدن با آب است. نوشیدن آب اثرات کافئین را در مدت زمان نسبتاً کوتاهی کاهش می دهد. کم آبی بدن گاهی اوقات می تواند عصبانیت شما را افزایش دهد ، بنابراین نوشیدن آب کافی به بهبود شما کمک می کند. سعی کنید به ازای هر فنجان قهوه یک لیوان آب بنوشید. بعداً از آن توصیه من تشکر خواهید کرد!

2. ورزش کنید

وقتی کافئین وارد بدن شما می شود ، احتمالاً نمی توانید بی حرکت بنشینید. ورزش به سوزاندن و آزادسازی کافئین کمک می کند و تمام انرژی ناخواسته ای را که جمع کرده اید از بین می برد. حرکات کششی ، تشویق یا دویدن را امتحان کنید. همه اینها به بهبود ذهن ، بدن و روح شما کمک می کند.

3. صبور باشید

خوشبختانه ، اثرات کافئین سرانجام به خودی خود از بین می رود. همیشه می توانید تکنیک های تنفس را هنگامی که منتظر پایان چیزی هستید تمرین کنید! به طور معمول ، اگر این بیماری را برای مدت طولانی مدیریت کنید ، پس از چند ساعت به حالت عادی برمی گردید.

4. چای گیاهی بنوشید

چای گیاهی اثرات کافئین را بر بدن خنثی می کند. این معجون های جادویی بدون کافئین فواید زیادی برای سلامتی دارند. به عنوان مثال ، آنها به هضم غذا ، محافظت از سلول ها و بهبود سرماخوردگی شدید کمک می کنند. به طور کلی ، خواص دارویی آنها یک مزیت اضافی است! بابونه یکی از انتخاب های فوق العاده ای است که می توانید امتحان کنید.

5. ویتامین C مصرف کنید.

میوه های غنی از ویتامین C خوشمزه هستند. سطوح بالای کافئین در خون بر غلظت ویتامین C در خون تأثیر می گذارد و بدن شما را فریب می دهد گویی که کمبود ویتامین C دارد. خوردن پرتقال یا گریپ فروت می تواند بهترین راه برای بازگشت بیشتر ویتامین C به جریان خون باشد. با این کار شما بازی را به نفع خود تغییر می دهید ، یعنی این بار بدن فکر می کند میزان کافئین در خون کاهش یافته است!

5 مورد از بدترین آسیب ها به جوجه ها و برخی موارد بسیار مهم

آیا بهتر نیست کافئین را از رژیم غذایی خود حذف کنید؟

اثرات کافئین حداقل چند ساعت در بدن وجود دارد. هنگامی که کافئین وارد بدن شما می شود ، هیچ راه حل سریع برای دفع آن از بدن وجود ندارد. بهترین راه برای از بین بردن کافئین این است که به مرور زمان کار کند.

با این حال ، شما می توانید موارد زیر را برای به حداقل رساندن عوارض جانبی آن انجام دهید:

  • مصرف کافئین اضافی را متوقف کنید!
  • فراموش نکنید که غذاها و نوشیدنی های کافئین دار قهوه ، چای ، نوشابه های انرژی زا ، نوشابه و شکلات هستند ، بنابراین آنها را کنار بگذارید.
  • قهوه بدون کافئین بنوشید. در این حالت ، می توانید از طعم و مزایای سلامتی بدون احساس تلخی لذت ببرید.
  • ما قهوه بدون کافئین را با روش شستشوی سوئیسی توصیه می کنیم. در این فرایند ، تا 99.9 درصد کافئین موجود در دانه های قهوه حذف شده و همچنین از مواد خالص می شود.
  • از داروها و مکمل هایی که ممکن است حاوی کافئین باشند آگاه باشید. به عنوان مثال ، هر قرص آسپرین ممکن است حاوی 40 تا 60 میلی گرم کافئین باشد. مکمل های ورزشی اغلب حاوی مقدار زیادی کافئین هستند ، بنابراین قبل از استفاده محصولات را بررسی کنید.

اگر کافئین وارد بدن شود:

  • اثرات کافئین در 45 دقیقه اول مصرف قابل توجه است و می تواند تا 6 ساعت ادامه یابد.
  • 10 ساعت طول می کشد تا کافئین به طور کامل از سیستم بدن خارج شود.

بنابراین توصیه ما این است:

  • بهتر است مصرف کافئین را 6 تا 8 ساعت قبل از خواب قطع کنید.
  • در طول روز به طور منظم آب بنوشید و منتظر بمانید تا کافئین از بدن شما خارج شود.
  • برای رفع استرس و اضطراب گام های متوسط ​​بردارید.
  • برای 5 دقیقه نفس عمیق بکشید یا مدیتیشن را تمرین کنید تا آرام شوید.
  • غذاهای پر فیبر مانند غلات کامل ، لوبیا ، عدس ، سبزیجات نشاسته ای ، آجیل و دانه ها بخورید زیرا باعث کاهش انتشار کافئین در جریان خون می شود.

25 فایده جالب نوشیدن قهوه صبح زود (روزانه)