رضایت به عنوان “احساس رضایت و رضایت شاد” تعریف شده است.

وقتی صحبت از زندگی خوب می شود چه چیزی شما را خوشحال می کند؟ آیا این احساس خوب ، داشتن انرژی ، ارتباط با افراد و چیزهایی است که به آنها اهمیت می دهید؟ فکر می کنم اینها چیزهایی هستند که بیشترین لذت را به ما می دهند.

نکته این است که هیچ یک از این موارد به طور خودکار اتفاق نمی افتد – برای موفقیت و لذت بردن از آنها باید تلاش زیادی انجام دهید.

اخیراً در مورد رضایت با مشتری صحبت می کردم. او می خواهد وزن کم کند و بهتر بخوابد. اما او همچنین می داند که یک غذای احساساتی است و متوجه می شود که وقتی شیرینی می خورد آرام می شود. آشنا به نظر می رسد؟

این به دلایل زیادی برای بسیاری از ما مشکل ساز است. در کودکی ، ممکن است وقتی از سه چرخه ما بیرون می آیید یا از خواب چرت می زنید شیرینی داشته باشید. ارتباط بین درد و تسکین فوری ثابت شده است.

وقتی شیرینی می خورید ، ممکن است متوجه شوید که در حال حاضر احساس بهتری دارید. شیرینی ها مضر هستند زیرا در مرکز لذت مغز قرار می گیرند و باعث می شوند احساس بهتری داشته باشید. برای لحظه ای لذت را تجربه می کنید.

اما بعد واقعیت به چشم می خورد. مشکلی که مشخص کرده اید حل نمی شود. و از خود به خاطر عدم حمایت از هدف کاهش وزن یا ساده سازی سلامت کلی خود انتقاد می کنید. “چی فکر میکردم؟” شما می توانید بگویید “چرا وقتی می توانستم اقدامی انجام دهم که لذت دائمی را به همراه داشته باشد ، خودم را اذیت کردم؟

لذت بلند مدت احساسی است که وقتی چشم و اقدامات خود را بر روی هدف بلند مدت متمرکز می کنید تجربه می کنید. شما آن لحظات را دارید که میل به رفتن در لحظه بوجود می آید اما شما تکنیکی را برای یادآوری اهداف عالی خود ایجاد کرده اید.

برای هدایت شما به نتایج قابل اطمینان تر و رضایت بخش تر ، ممکن است بخواهید یک مانترا طراحی کنید …

“من می دانم در دراز مدت چه می خواهم” یا “این لحظه مشکل من را حل نمی کند.”

… یا می توانید با فعالیت های مثبتی مانند پیاده روی ، یوگا یا صحبت با شخص دیگر ، حواس خود را پرت کنید.

ایده این است که بدانید لذت فوری که از اعتماد به نفس بیش از حد دریافت می کنید فقط شما را ناراحت می کند و به طور بالقوه باعث آسیب می شود. این مانع از آن می شود که از اهداف بلند مدت خود برای داشتن احساس خوب ، وزن کمتر ، داشتن انرژی بیشتر و … لذت ببرید.

به محض اطلاع از وسوسه ، متوقف شوید و فکر کنید – در این لحظه ، من می خواهم لذت فوری را که از این بستنی یا پیتزای پنیری دریافت می کنم ، داشته باشم ، یا می توانم از طریق احساسات نفس بکشم و به خودم یادآوری کنم که چقدر احساس خوبی خواهم داشت ، زیرا وقتی سنگین تر هستم ، انرژی بیشتری دارم و غیره.

هیچ یک از ما همیشه در این راه موفق نیستیم ، اما وقتی می توانید بیشتر اوقات موفق شوید ، به خود بسیار افتخار خواهید کرد.

این روزها برای خوش فرم شدن چه می کنید؟ آیا از سلامتی و توانایی بدنی خود راضی هستید؟ چرا و چرا نه؟ آیا شخصا بعد از 60 سالگی وزن کم کرده اید؟ لطفاً به گفتگو بپیوندید.