هر فرد چقدر آب نیاز دارد؟ | آبی که بدن به آن نیاز دارد


اکثر مردم از میزان نوشیدنی خود آگاه نیستند و بسیاری حتی نیمی از نیاز خود را نمی نوشند. آب در تمام فرایندهای سلولی بدن شما دخیل است و هنگامی که بدن شما دچار کم آبی می شود ، همه آنها کارآمدتر عمل می کنند ، که متابولیسم را در بر می گیرد. مانند خودروی خود به آن فکر کنید: اگر روغن و بنزین کافی داشته باشید ، کارایی بیشتری خواهد داشت. این بدن شماست متابولیسم شما اساساً مجموعه ای از واکنش های شیمیایی است که در بدن شما رخ می دهد. هیدراته بودن از این واکنشها به آرامی جلوگیری می کند. حتی یک درصد کمبود آب می تواند باعث کاهش قابل توجه سوخت و ساز بدن شود. شما دائماً با ادرار و عرق خشک می شوید. اگر می خواهید بدانید چرا هنگام ورزش عرق می کنید ، می توانید آن را در اینجا بررسی کنید. برای جلوگیری از کم آبی بدن باید مقدار زیادی آب بنوشید. معمولاً هشت لیوان آب معادل حدود 2 لیتر توصیه می شود. با این حال ، برخی معتقدند که شما باید در طول روز به طور منظم آب بنوشید ، حتی اگر تشنه نیستید. مانند سایر موارد ، بستگی به شخص دارد. عوامل زیادی (داخلی و خارجی) در نهایت بر نیاز شما به آب تأثیر می گذارد.

آبی که بدن به آن نیاز دارد

عوامل م theثر بر میزان نوشیدن آب

وزن متغیری است که میزان نوشیدن آب را تغییر می دهد. به طور خلاصه ، این معادله به شما می گوید که نیمی از وزن بدن خود را بردارید و این مقدار را در هر اونس آب (25 میلی لیتر در هر اونس) بنوشید. عادات ورزشی شما همچنین بر میزان آبی که باید بنوشید تأثیر می گذارد. توصیه می شود هر 30 دقیقه که می خواهید ورزش کنید 300 میلی لیتر آب به میزان مصرف روزانه خود اضافه کنید. اگر در خارج از منزل ورزش می کنید و هوا بسیار گرم است ، ممکن است نیاز به تمرینات بیشتری داشته باشید. در صورت وجود آب کافی ، کلیه ها کارآمدتر عمل می کنند. اگر کلیه ها با آب پس انداز کنند ، ادرار غلیظ تری تولید می کنند که این امر باعث صرف انرژی بیشتر و فرسودگی بیشتر بافت های آنها می شود.

در مورد تامین آب باید قوانین ساده ای را رعایت کرد

  • بخش مهمی از هیدراتاسیون این است که قبل از شروع تشنگی یا برای هر گونه فعالیتی آب بنوشید.
  • قبل از رانندگی چند لیوان آب بنوشید.
  • همچنین ادرار خود را کنترل کنید. اگر به میزان کافی هیدراته هستید ، باید هر دو تا چهار ساعت یکبار ادرار کنید و ادرار شما باید بی رنگ یا بسیار زرد کم رنگ (یونجه یا روشن تر) باشد. اگر تیره تر است ، مایعات زیادی مصرف نکنید. سردرد و سرگیجه از نشانه های دیررس کم آبی بدن است. اگر این را تجربه می کنید ، واقعاً باید آب مصرفی خود را به سرعت افزایش دهید.
  • کم آبی می تواند سرگرمی های تابستانی را در بهترین حالت به یک تجربه ناخوشایند یا در بدترین حالت به یک وضعیت اضطراری تبدیل کند.
  • منتظر نمانید تا دیر شود. یک بطری آب با خود ببرید و در تابستان خانواده و خانواده خود را هیدراته نگه دارید!

می توانید مقدار آب مورد نیاز خود را از دو وب سایت زیر محاسبه کنید

https://www.gigacalculator.com/calculators/water-intake-calculator.php

https://calculator-online.net/water-intake-calculator/

منابع

https://www.umsystem.edu/totalrewards/wellness/how-to-calculate-how-much-water-you-should-drink

https://health.usnews.com/health-news/blogs/eat-run/2013/09/13/the-truth-about-how-much-water-you-should-really-drin

https://www.gigacalculator.com/calculators/water-intake-calculator.php

https://www.webmd.com/diet/features/water-for-weight-loss-diet#

https://www.healthline.com/nutrition/how-much-water-should-you-drink-per-day

دیدگاهتان را بنویسید