هر آنچه که باید درباره رژیم انقراض بدانید


به نظر می رسد عدم تحمل غذایی بیش از هر زمان دیگری رایج است. امروزه طبیعی است که بشنویم که چگونه کسی گلوتن نمی خورد یا از محصولات لبنی خودداری می کند ، به دلیل تأثیرات منفی که می تواند بر بدن داشته باشد. برای برخی ممکن است عدم تحمل غذایی و برای برخی دیگر ممکن است حساسیت غذایی باشد ، که امروزه نیز مسئله مهمی در ایالات متحده است.

با توجه به تحقیقات و آموزش آلرژی غذایی ، بیش از 32 میلیون آمریکایی از حساسیت غذایی رنج می برندبه این علائم از علائم خفیف ، از جمله خارش در دهان و کهیر ، تا علائم شدیدتر مانند تنگی گلو متغیر است.

حساسیت غذایی چیزی است که باعث واکنش در سیستم ایمنی بدن شما می شود ، اما عدم تحمل غذایی چیزی است که باعث سوء هاضمه می شود. عدم تحمل غذایی معمولاً از شدت کمتری برخوردار است و شما همچنان می توانید مقدار کمی غذا بدون داشتن مشکلات جدی بخورید.

تخم مرغ به عنوان حساسیت غذایی یا بخشی از رژیم غذایی در حال انقراض است

یکی از راه های تعیین عدم تحمل غذایی حذف رژیم غذایی است. این رژیم همراه با افزایش مشکلات عدم تحمل غذایی بسیار محبوب شده است. چگونه اون کار را انجام می دهی؟

همه آنچه را که باید در مورد رژیم انقراض بدانید بخوانید.

رژیم انقراض چیست؟

رژیم حذف بیشتر یک برنامه رژیم غذایی است که به شما امکان می دهد غذاهایی را که علل شایع آلرژی و عدم تحمل هستند ، از بین ببرید تا بتوانید آزمایش کنید و ببینید بدن شما چگونه به آنها واکنش نشان می دهد زیرا هر بدن متفاوت است.

شدت رژیم ترک اعتیاد به شدت مشکلات شما بستگی دارد. برخی از افراد تصمیم می گیرند که گلوتن و محصولات لبنی را به مدت چند هفته حذف کنند تا احساسات خود را ببینند ، در حالی که دیگران رژیم غذایی قوی تری را برای از بین بردن مشکلات جدی تر مانند IBS انجام می دهند.

چرا باید رژیم غذایی خود را حذف کنید؟

اگر متوجه شدید که علائم جسمی دارید ، از جمله:

  • نفخ
  • گاز
  • سوء هاضمه
  • مشکلات سیستم ایمنی بدن
  • مه مغزی
  • خستگی
  • سردرد
  • آکنه
  • اضطراب
  • نوسانات خلقی
  • افسردگی

ممکن است بخواهید رژیم غذایی خود را حذف کنید. به عنوان مثال ، ممکن است شگفت زده شوید که دلیل نگرانی شما مسائل مربوط به کار نیست ، بلکه نانی است که هر روز صبح می خورید.

زخم معده یا معده باعث درد معده می شود

رژیم غذایی انقراض چگونه کار می کند؟

با حذف برخی مواد غذایی در رژیم غذایی خود برای مدتی که می تواند واکنش بدی در بدن شما ایجاد کند ، ممکن است متوجه شوید که علائم شما برطرف شده و دوباره احساس طبیعی می کنید.

رژیم حذف برای بازگرداندن میکروب و کاهش التهاب عمل می کند. برخی مطالعات نشان داده اند که رژیم حذف می تواند به مشکلاتی مانند IBS و نشت روده کمک کند.

چگونه رژیم انقراض را شروع کنم؟

بسیاری از مردم رژیم غذایی خود را با حذف غذاهایی که برای بسیاری حساسیت / عدم تحمل دارند ، حذف می کنند.

این شامل:

  • محصولات لبنی
  • گلوتن
  • سویا
  • غلات
  • شکر تصفیه شده
  • آجیل
  • تخم مرغ

زنی که برای حذف رژیم غذایی یک لیوان شیر کم می کند

اگر رژیم غذایی فشرده تری را انتخاب می کنید ، احتمالاً می خواهید یک رژیم غذایی کوچک FODMAP را امتحان کنید. این مخفف فروکتوز ، الیگوساکاریدها ، دی ساکاریدها ، مونوساکاریدها و پلیول ها است. در اینجا برخی از غذاهایی که باید با این رژیم غذایی سختگیرانه حذف کنید حذف می شوند:

  • سایه شب (بادمجان ، گوجه فرنگی ، فلفل ، سیب زمینی سفید)
  • میوه های دارای فروکتوز بالا (سیب ، گیلاس ، انبه ، انجیر)
  • محصولات لبنی
  • حبوبات (لوبیا ، نخود ، عدس)
  • سیر
  • پیازها
  • محصولات گندم

این غذاها کربوهیدراتهای کوتاه مدت محسوب می شوند ، به این معنی که هضم آنها دشوارتر است.

رژیم انقراض چقدر طول می کشد؟

این بستگی به مسائل شما دارد و اینکه رژیم سقط جنین را چقدر امتحان می کنید بستگی دارد.

با حذف برخی از غذاهای اصلی گوشتی ، ممکن است متوجه شوید که نتایج را چند روز پس از شروع رژیم غذایی خود مشاهده می کنید. با این حال ، چندین هفته و حتی ماه ها طول می کشد تا نتایج را برای افراد دیگر به دست آورید.

به این ترتیب شما باید رژیم انقراض را امتحان کنید تا نتایج را ببینید. یک مکان واقع بینانه برای شروع این است که رژیم خود را به مدت سه هفته حفظ کنید. در آن مرحله ، ارزیابی کنید و تعیین کنید که آیا آماده هستید که غذا را دوباره وارد رژیم غذایی خود کنید.

چگونه می توانم غذا را دوباره تبلیغ کنم؟

هنگامی که احساس می کنید بدن شما بهتر شده و غذای کافی را حذف کرده اید ، زمان آن رسیده است که کارها را به حالت عادی برگردانید.

بهترین راه برای انجام این کار این است که فقط یک غذا در یک زمان ارائه دهید. به عنوان مثال ، تخم مرغ را در نظر بگیرید. هر چند روز یک یا دو بار تخم مرغ بخورید و احساس خود را ببینید. مهم است که این غذا را در آن دوره چندین بار بخورید زیرا ممکن است 24 ساعت طول بکشد تا علائم ظاهر شوند.

اگر اولین ارائه خوب انجام شد ، می توانید به وعده غذایی بعدی بروید. در طول دوره بهبودی ، شما باید به احساسات بدن خود توجه زیادی داشته باشید. با هر ارائه یک یادداشت در مورد نحوه انجام کارها داشته باشید.

هنگام رژیم گرفتن ، دفترچه خاطرات غذا یا کتاب غذا

اگر بعد از معرفی مجدد دوباره شعله ور شده باشم چطور؟

اگر غذا را دوباره معرفی کردید و متوجه شدید که بدن شما نشانه های عدم تحمل خود را نشان می دهد ، سعی کنید دوباره آن را برای دو هفته دیگر حذف کرده و دوباره وارد کنید. اگر این چرخه را امتحان کنید و غذا همچنان شما را آزار دهد ، احتمال دارد که شما آلرژی داشته باشید و باید آن غذا را به طور کامل حذف کنید.

نتیجه

رژیم انقراض ارزش امتحان کردن را دارد. مطمئناً به شما آسیبی نمی رساند و فقط می تواند به مشکلات غذایی که ممکن است داشته باشید کمک کند. کلید موفقیت در این رژیم صبر ، ثبات و هماهنگی با بدن است. ممکن است مدتی طول بکشد تا آثار حذف را مشاهده کنید ، اما باید به رژیم غذایی خود پایبند باشید و به احساسات بدن خود گوش دهید.

بعد بخوانید:

رژیم گیاهی ضدالتهاب

آیا رژیم کتو می تواند به یائسگی کمک کند؟

آیا این مقاله را پسندیدید؟ ثبت نام کنید (رایگان است!) و ما هر هفته مقاله های فوق العاده ای مانند این را برای شما ارسال می کنیم. در اینجا به صورت رایگان مشترک شوید.



دیدگاهتان را بنویسید