905 9 دلیل برای کاهش وزن نیست

برای برخی از افراد ، کاهش وزن نسبتاً ساده است: آنها فقط باید نوشابه و شیرینی را حذف کرده و به طور منظم به ورزشگاه بروند. در دیگران ، به ویژه کسانی که دارای اختلالات مزمن سلامتی هستند ، کاهش وزن هنوز نامشخص است اگرچه افزایش وزن با وجود انجام همه کارها بسیار آسان است.

افزایش وزن و کاهش وزن از علائم بسیار شایع در افرادی است که مشکلات مزمن سلامتی دارند. برخلاف تصور عموم ، ناتوانی در کاهش یا حفظ وزن نشانه نقص نیست ، بلکه نقص در اختلالات متابولیک ، ایمنی یا عصبی است.

مصرف چربی از نظر فرهنگی به ویژه در مورد زنان پذیرفته شده است. حقیقت این است که افراد دارای اضافه وزن و چاق می توانند برخی از سالم ترین رژیم ها و شیوه های زندگی را داشته باشند. آنها مجبورند – اگر جرات غذا خوردن “عادی” را داشته باشند ، به زودی از کنترل خارج می شوند.

اگر نمی توانید وزن خود را کاهش دهید یا خیلی راحت وزن خود را افزایش داده اید ، به جای این که خود را مورد ضرب و شتم قرار دهید ، در نظر بگیرید که آیا هر یک از علل زمینه ای زیر ممکن است در مورد شما صدق کند.

نه دلیل احتمالی برای اینکه نمی توانید وزن خود را کاهش دهید – هیچکدام دلیل تنبلی یا نظم نیست

1 شما یک پیر هستید که رژیم مادام العمر دارید. صنعت رژیم غذایی چند میلیارد دلاری همراه با استاندارد تصویر غیر واقعی بدن ، رژیم غذایی کم کالری را به سبک زندگی تبدیل کرده است. در دوران کودکی عالی عمل می کند ، اما با افزایش سن ، متابولیسم بدن شما از گرسنگی مداوم خسته می شود.

بدن انسان با کاهش تدریجی متابولیسم و ​​افزایش هورمون ذخیره چربی به گرسنگی واکنش نشان می دهد. بنابراین ، هر رژیم غذایی کم کالری می تواند شما را کمی چاق تر از رژیم قبلی کند ، هنگامی که دوباره کالری معمول خود را شروع می کنید. این توضیح می دهد که چرا رژیم غذایی موفقیت طولانی مدت چندانی ندارد.

این پدیده در مطالعه ای بر روی شرکت کنندگان از برجسته ترین مورد تشریح شد بزرگترین بازنده برنامه های تلوزیونی حقیقی. شش سال پس از شرکت در نمایش ، محققان دریافتند که آنها روزانه 800 کالری کمتر می سوزانند و اکثریت آنها قبل از نمایش وزن خود را بازیابی می کنند و مجبورند کمتر از 400-800 کالری در روز بخورند تا وزن خود را افزایش ندهند.

2. هورمون های گرسنگی شما در حال نوسان است

از طرف دیگر ، اگر معمولاً به اندازه کافی قند و دسر و کربوهیدراتهای فرآوری شده (نان ، ماکارونی ، برنج سفید و غیره) مصرف می کنید ، احتمالاً مقاومت به لپتین دارید و فعالیت هورمون گرسنگی را تحریک می کنید که باعث هوس و گرسنگی مداوم می شود. به حداقل رساندن یا حذف کربوهیدراتهای فرآوری شده و ورزش منظم به افزایش حساسیت لپتین کمک می کند تا علائم گرسنگی و چربی سوزی شما به حالت عادی بازگردد.

3. تیروئید شما به درستی کار نمی کند

یکی از شایع ترین علل افزایش وزن و استقامت کاهش وزن ، کم کاری تیروئید یا عملکرد پایین تیروئید است. و شایع ترین علت این بیماری هاشیموتو است ، یک بیماری خود ایمنی که به غده تیروئید حمله کرده و به آن آسیب می رساند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد حتی با شروع مصرف داروهای تیروئید وزن خود را کاهش نمی دهند. توجه به عوامل زمینه ای کم کاری تیروئید هاشیموتو به منظور بهبود سلامت و کاهش وزن بسیار مهم است.

4- متورم شده اید

التهاب مزمن عملکرد هورمونی ، متابولیسم و ​​سلامت دستگاه گوارش را مختل می کند به گونه ای که می تواند ذخیره چربی را تقویت کرده و از سوزاندن چربی جلوگیری کند.

بسیاری از مردم با پیروی از رژیم غذایی ضد التهاب و شیوه زندگی از کاهش وزن آسان لذت می برند. غذاهای غنی از مواد مغذی بدون اثرات ضد التهابی همچنین درد ، روده ، بیماریهای خود ایمنی ، فشار خون بالا ، اضطراب افسردگی و سایر مشکلات سلامتی را کنترل می کنند.

5- دچار آسیب مغزی شده اید یا عملکرد مغز را مختل کرده اید

بسیاری از مردم از ضربه مغزی و آسیب مغزی رنج می برند ، آنها ناگهان بعد از آسیب احساس سنگینی می کنند و نمی توانند آن را از دست بدهند. آسیب های مغزی باعث التهاب در مغز می شود که نه تنها بر عملکرد مغز تأثیر می گذارد ، بلکه متابولیسم ، هورمون ها و سیستم ایمنی بدن را نیز مختل می کند به نحوی که باعث افزایش وزن می شود و از سوزاندن چربی جلوگیری می کند. قربانیان آسیب مغزی نیز اغلب با خستگی ، عدم تحمل ، افسردگی و سایر علائم که با سوزاندن و ذخیره چربی مناسب تداخل دارند ، دست و پنجه نرم می کنند.

6- شما به بیماری کپک مبتلا هستید

بیماری های نرم کننده به طور فزاینده ای علت اصلی بسیاری از اختلالات و علائم بهداشتی از جمله افزایش وزن و کاهش وزن شناخته می شوند. تقریباً یک چهارم ایالات متحده مستعد ابتلا به کپک است. سموم سمی ، محصولات جانبی قارچ ها ، می توانند تأثیرات جدی بر سلامت متابولیک ، ایمنی و عصبی داشته و منجر به افزایش وزن غیرقابل توضیح و تحمل کاهش وزن شوند. این امر نه تنها در مورد قالب سیاه ترسناک بلکه در مورد قطعات رایج گرد و غبار ناشی از نشت و آسیب آب در ساختمانها صدق می کند.

7. شما با چاقی روده متولد شده اید

مطالعات بر روی میکروب های روده ، میلیاردها دستگاه ما در روده ، نشان می دهد که آنها تقریباً بر همه جنبه های سلامتی ما تأثیر می گذارند ، از جمله اینکه آیا ما بیشتر لاغر یا سنگین هستیم.

مطالعات بر روی موش و انسان نشان داده است که بیماران چاق که با باکتری های روده افراد لاغر واکسینه شده اند ، سریع و آسان وزن خود را کاهش می دهند.

عواملی که بر “امضای” روده میکروبی شما تأثیر می گذارد و به چاقی کمک می کند شامل زایمان با سزارین ، تغذیه با غذای شیرده و استفاده مکرر از آنتی بیوتیک ها در دوران کودکی است.

8. شما قربانی خشونت جنسی یا خشونت جنسی در دوران کودکی هستید یا PTSD دارید

پس از بیش از دو دهه تلاش برای فهمیدن اینکه چرا اکثر بیماران چاق وزن خود را از دست دادند ، یک محقق چاقی به طور اتفاقی کشف کرد – اکثر تحقیقات او در دوران کودکی مورد آزار جنسی قرار گرفته یا درست قبل از شروع افزایش وزن مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته است. این می تواند منجر به PTSD پیچیده و ظهور اعتیاد به غذا برای مقابله با آن شود.

به طور مشابه ، محققان ارتباطی بین اعتیاد به غذا و PTSD در زنان پیدا کرده اند.

9. شما مبتلا به زوال عقل هستید که اعتیاد به غذا و اختلالات خوردن را افزایش می دهد

برای بسیاری از افرادی که مشکلات وزن دارند ، غذا منبع رفتارهای اعتیادآور طاقت فرسا می شود که می تواند به یک اختلال خوردن تبدیل شود. اعتیاد و اختلالات خوردن به طور فزاینده ای با بیماری های مغزی مانند ADHD مرتبط است. فعالیت ضعیف عصبی مستلزم اختلال وسواس فکری- عملی است که زمینه را برای خوردن و اختلالات خوردن اعتیاد آور ایجاد می کند.

به دنبال دلایل اصلی افزایش وزن و استقامت کاهش وزن برای ایجاد حس ترحم در خود باشید

امیدوارم این مقاله به شما در درک برخی از عوامل موثر در مبارزه طولانی مدت برای افزایش وزن و کاهش وزن کمک کند. جامعه ما از ما می خواهد که غذاها و نوشیدنی های شیرین را از طریق تبلیغات مداوم بفروشیم ، در حالی که رژیم غذایی چند میلیارد دلاری و تصویر غیرممکن از بدن مردم به ارزش انسان بر اساس رقیق سازی می پردازد.

نتیجه این می شود که میلیون ها نفر ، اکثریت آنها زن هستند ، دوز چربی جامعه را می خورند و شرم و عزت نفس را در اطراف غذا و بدن خود ایجاد می کنند ، در حالی که یک بیماری واقعی در جامعه وجود دارد و نه فرد.

بدن یک ماشین معجزه گر است که در خدمت دائمی به ما کار می کند. شما می توانید زندگی و غذا خوردن را به گونه ای بیاموزید که بدون توجه به اندازه شما به سلامتی و فعالیت شما احترام بگذارد. از من بپرسید چگونه می توانم به شما کمک کنم.