نقش کلسیم در بدن چیست؟ در مورد این ماده مهم بیشتر بدانید


همه ما نام کلسیم را شنیده ایم. ما می دانیم که کلسیم به سلامت استخوان ها کمک می کند. اما آیا این تنها عملکرد کلسیم برای حفظ سلامت استخوان است؟ در این مقاله قصد داریم در مورد نقش کلسیم در بدن صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید تا نقش این ماده معدنی مهم را بهتر بشناسید.

نقش کلسیم در بدن چیست؟

  • کنترل ضربان قلب ؛
  • کاهش بی خوابی ؛
  • تأثیر مهم بر متابولیسم آهن در بدن ؛
  • مدیریت سیستم عصبی بدن ، به ویژه انتقال محرک های عصبی.
  • استحکام استخوان ؛
  • عملکرد بهتر ماهیچه ها ؛
  • انتقال پیام های عصبی ؛
  • کمک به لخته شدن خون ؛
  • سلامت دهان و دندان را ارتقا دهید.
نقش کلسیم در بدن چیست؟

علائم کمبود کلسیم در بدن چیست؟

  • پوکی استخوان؛
  • پوکی استخوان؛
  • راشیتیسم ؛
  • ناخن ها و دندان های شکننده ؛
  • در عضلات ؛
  • ضعف عضلانی؛
  • عفونت های مکرر ؛
  • کاهش وزن.

بهترین منابع کلسیم کدامند؟

  • انواع محصولات لبنی ؛
  • غلات؛
  • ساردین و ماهی ؛
  • بادام ؛
  • ریواس؛
  • غلات؛
  • تصاویر.

چرا ما کلسیم مصرف می کنیم و هنوز علائم کمبود کلسیم را داریم؟

جالب است بدانید که دریافت کلسیم کافی نه تنها به بدن در تامین کلسیم کمک می کند. در واقع بدن شما باید بتواند کلسیم کافی را جذب کند. مهمترین عامل جذب کلسیم در بدن ویتامین D است. اگر ویتامین D وجود نداشته باشد ، بدن شما فقط 10 تا 15 درصد کلسیم مورد نیاز خود را جذب می کند. به این ترتیب بقیه کلسیم دفع می شود. این موضوع دو موضوع عمده را مطرح می کند. اول ، شما انتظار دارید که سیستم بدن شما خوب کار کند و کلسیم کافی دریافت کند. اما این اصلا اینطور نیست. دوم ، 85 تا 90 درصد کلسیم دفع می شود. کلسیم از طریق کلیه ها دفع می شود. این امر همچنین باعث تجمع کلسیم در کلیه ها می شود. این بدان معناست که مشکلات کلیوی شدید نیز خواهید داشت. برای جذب بهتر کلسیم ، علاوه بر ویتامین D ، باید منیزیم نیز مصرف کنید.

نقش کلسیم در بدن چیست؟

بهترین منبع کلسیم چیست؟

بسیاری از سبزیجات حاوی کلسیم هستند. برای مثال ، می توانید با خوردن انواع کلم و اسفناج کلسیم دریافت کنید. اما محصولات لبنی بدون شک بهترین منبع کلسیم هستند. طبق توصیه پزشکان و متخصصان تغذیه ، هر فرد بالغ باید روزانه بین 1 تا 2 لیوان شیر مصرف کند. همچنین مصرف 1 لیوان ماست توصیه می شود. اگر رژیم دارید ، می توانید از محصولات لبنی کم چرب استفاده کنید. حتی اگر با محصولات لبنی مشکل گوارشی دارید ، می توانید به محصولات لبنی بدون لاکتوز روی آورید.

برای سلامت بیشتر ، می توانید از محصولات پروبیوتیک استفاده کنید. این محصولات حاوی انواع باکتری های مفید هستند. بنابراین می توانند میکروب های بدن شما را متعادل کنند.

دوستان عزیز ، نظر شما در مورد نقش کلسیم در بدن چیست؟ آیا تا به حال از نقش کلسیم در بدن اطلاع داشته اید؟ چگونه کلسیم خود را دریافت می کنید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و شرکای تلفن همراه خود به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که همه ما بی صبرانه منتظر دیدن نظرات و تجربیات شما عزیزان هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید