آزمایش مارشملو یک مطالعه گسترده و بیش از حد ساده است.

گل ختمی را جلوی نوزاد قرار دهید. به آنها بگویید که اگر بتوانند پانزده دقیقه بدون خوردن غذا در اتاق با گل ختمی دوام بیاورند ، یک اتاق دیگر دریافت می کنند.

برخی از کودکان موفق می شوند ، برخی از کودکان شکست می خورند.

چند سال پیش مطالب زیر را نوشتم:

آزمایش مارشملو ، در تمام تجسماتش ، چیزی را اثبات می کند که مدتها پیش به آن اعتقاد داشتم: خودکنترلی ، توانایی نادیده گرفتن رضایت فوری و تکمیل کار ، درک اینکه تأخیر در ارضاء در واقع بسیار شیرین تر است … این چیزها ذاتی نیستند به آنها آموخته شده اند. بسیاری از ما آن را در سنین بسیار کمتری نسبت به دیگران آموختیم ، اما این از نظر ژنتیکی نیست … از این رو بحث “طبیعت و پرورش” مطرح می شود.

این مقاله به طور خاص این واقعیت را می طلبد که واکنش های یک فرد با (الف) شخصیت و (ب) شرایط او رنگ آمیزی می شود. در مورد کودکان صحبت شد ، اما من فکر می کنم این امر به ویژه برای بزرگسالان نیز اهمیت دارد و از نظر مدیریت وزن حتی جنبه سومی را نیز اضافه می کنم: تجربه. به عبارت دیگر ، عادی. [source]

چیزی که من به آن فکر نکردم این است: اگر شما می توانید قدرت اراده را بیاموزید ، شما نیز می توانید دیگر عوامل تصمیم گیری که نیز آموخته شده است. به عنوان مثال ، ترس خیالی از کمیابی – ختمی دوم هرگز واقعاً نمی آیدبه

قبلاً این سوالات را در وبلاگ مطرح کرده بودم.

نکته این است که اگر فقیر شده اید ، خیلی سریع یاد گرفته اید که چگونه آنچه را که برای احساس معده نیاز دارید به دست آورید. این مهم است. اما این به شما در مورد نحوه تغذیه خود چه می آموزد؟ در مورد تغذیه خود چه می آموزید؟ علاوه بر این ، اگر نان شیرین است ، چیزهایی که داخل آن می ریزید شیرین است و هدف این است که تا آنجا که ممکن است برای سیر شدن معده آن را بخورید … این چرخه عادت چقدر سریع لذت بخش می شود؟ [source]

چرا دوباره همه اینها را تکان می دهم؟

سرانجام ، مطالعه جدید حمایت محدودی از این ایده دارد که توانایی به تأخیر انداختن لذت منجر به نتایج بهتر می شود. در عوض ، این نشان می دهد که توانایی دوام آوردن در ختمی دیگر تا حد زیادی بر اساس زمینه های اجتماعی و اقتصادی کودک شکل می گیرد و از سوی دیگر ، آن زمینه ، نه توانایی به تأخیر انداختن لذت ، چیزی است که در پشت موفقیت طولانی مدت کودک نهفته است.

[…]

در این مقاله جدید مشخص شد که در بین کودکانی که مادران آنها دارای مدرک دانشگاهی بوده اند ، کسانی که منتظر مارشملو دیگری بوده اند در درازمدت بهتر از نظر نمرات امتحانات استاندارد و گزارش مادران در مورد رفتار فرزندان خود – از آنهایی که که درست وارد شد به طور مشابه ، در بین کودکانی که مادران آنها تحصیلات دانشگاهی نداشتند ، کسانی که بهتر از آنهایی که در برابر وسوسه تسلیم شدند ، منتظر نماندند ، زمانی که عوامل دیگری مانند درآمد خانوار و محیط خانه کودک در 3 سالگی (بر اساس معیار استاندارد که نشان می دهد به عنوان مثال ، تعداد کتابهایی که محققان در خانه مشاهده کرده اند و میزان استقبال مادران از فرزندان خود در حضور محققان). برای کودکان ، کنترل خود به تنهایی نمی تواند بر معایب اقتصادی و اجتماعی غلبه کند.

تکرار ناموفق آزمون ختمی بیش از آنکه ایده قبلی را از بین ببرد. این توضیحات احتمالی دیگری را برای این که چرا بچه های فقیرتر کمتر تشویق شده اند که منتظر این مارشملو دوم باشند ترغیب شده است ، نشان می دهدبه برای آنها، زندگی روزمره مسئولیت های کمتری دارد: ممکن است امروز در قفس غذا وجود داشته باشد ، اما ممکن است فردا نباشد ، بنابراین احتمال انتظار وجود دارد.به و حتی اگر والدین آنها وعده خرید بیشتر غذاهای خاص را بدهند ، این قول گاهی از ضرورت مالی نقض می شود. [source]

به عبارت دیگر ، برخی از ما واقعاً gera بزرگ شدن با یادگیری ناتوانی در انتظار. احساس محرومیت دائمی – این ایده که هرگز نمی تواند مارشملو دیگری وجود داشته باشد – شاید به این دلیل که پول ممکن است به اندازه کافی ثبات نداشته باشد یا شاید تعداد زیادی خواهر و برادر وجود داشته باشد و آنها قبل از شما متوجه شده اند – به این واقعیت منجر می شود که شما هرگز یاد بگیرید که صبر کردن اشکالی ندارد در عوض ، انتظار باعث ایجاد احساس اضطراب می شود که به کشش کشیده می شود و تنها با خوردن آن گل ختمی می توان آن را کاهش داد.

این مهم است زیرا نحوه برخورد ما با مفهوم “اراده” را تغییر می دهد. برخی از افراد یاد گرفتند که تسلیم شوند نه تنها برای کاهش اضطراب ناشی از کمبود ، بلکه در زمان شما gera با مکمل هورمونی خوب همراه با شیرین کننده های قندی پاداش بگیرید. (و اشتباه نکنید ، مارشمالو شامل شکر ، آب و ژلاتین است ، بنابراین شکر خالص است.)

رفتار انسان در یک حلقه وجود دارد و این حلقه توسط مغز ما بر اساس احساسی که این رفتار به ما می دهد پذیرفته شده است. شما یاد بگیرید که چگونه ادامه هید چیزهایی که احساس خوبی دارند و متوقف کردن چیزهایی که احساس بدی دارند شما مکرراً دست خود را در آتش باز نمی گذارید زیرا احساس خوبی به شما نمی دهد. شما یاد می گیرید که از آتش اجتناب کنید و این رفتار برای شما حلقه می زند – هر زمان که آتش می بینید ، از آن اجتناب می کنید. برعکس در مورد چیزهایی که از آنها لذت می برید صادق است – می آموزید که بر اساس دوپامین خوب است که باعث سیل در مغز می شود و بنابراین هنگامی که هورمون های بدن شما پایین است ، آن را تحت فشار قرار می دهید.

از آنجا که از قبل مشخص است که فقر باعث اضطراب شدید می شود ، برای کودکان دشوار است که بفهمند چه نوع “اراده ای” شما را قادر می سازد مارشملو را رد کنید (و متعاقباً احساسات اضطرابی را که با کمبود همراه است رد کنید).

اما اگر ما آن را هدف بگیریم بخصوص، ما می توانیم نحوه تصمیم گیری افراد و متعاقباً روند سلامتی آنها را تغییر دهیم.

عکس: Flickr / aidanmorgan