لاغری دانه های چیا چگونه از دانه های چیا برای آرامش و افزایش وزن استفاده کنیم؟


چگونه از دانه های چیا برای آرامش و افزایش وزن استفاده کنیم؟

میدونی چه دانه ای چیست؟ آیا از خواص چیا اطلاع دارید؟ دانه های چیا یا دانه های چیا یکی از سالم ترین غذاهای روی زمین هستند. این دانه های گیاهی دارای مواد مغذی زیادی هستند که برای عملکرد مغز و بدن بسیار مفید و حتی ضروری هستند. اگر می خواهید با خواص دانه های چیا برای لاغری و سلامتی آشنا شوید ، تا انتهای این مقاله را با Ketocenter دنبال کنید.

2131501942335421920715523013849211126815833 600x400 - چگونه از دانه های چیا برای کاهش وزن و کاهش وزن استفاده کنیم؟

چگونه از دانه های چیا برای آرامش و افزایش وزن استفاده کنیم؟

دانه های چیا ، با وجود کوچک بودن ، ذخیره مواد مغذی هستند و این مواد مغذی آن را به یک ماده مفید برای کاهش وزن و سلامت بدن تبدیل کرده است.

رژیم کتوژنیک - چگونه از دانه های چیا برای کاهش وزن استفاده کنیم؟

دانه های چیا حاوی مقدار زیادی فیبر هستند. یعنی 40 درصد وزن دانه های چیا فیبر است. این الیاف آن را به یک ماده دلپذیر تبدیل کرده است. اگرچه فیبر نوعی کربوهیدرات است ، اما ذاتاً با کربوهیدراتهای قابل هضم مانند نشاسته و شکر متفاوت است. علاوه بر این ، دانه های چیا 10 تا 12 برابر وزن خود در آب جذب می کنند و وقتی به معده می رسند ، ژله لوبیا را تشکیل می دهند. این باعث می شود دیرتر گرسنه شوید و مدت بیشتری احساس سیری کنید.

دانههای چیا؛ کالری بسیار کم

یکی دیگر از فواید دانه های چیا که به کاهش وزن کمک می کند کالری بسیار کمی است. حدود دو قاشق غذاخوری دانه چیا تنها 101 کالری دارند و یکی از مغذی ترین دانه های کالری هستند. با وجود اشباع بالا ، این میزان کالری بسیار کم است.

دانههای چیا؛ سرشار از مواد مغذی

دانه های چیا سرشار از مواد مغذی هستند. تمام مواد مغذی آن از جمله پروتئین ، کلسیم ، چربی ، منگنز ، منیزیم ، فسفر ، فیبر ، ویتامین B3 و … به طور غیر مستقیم اشباع را افزایش می دهد.

دانههای چیا؛ افزایش متابولیسم

دانه های چیا یک منبع چربی خوراکی هستند که کلسترول خوب را افزایش داده و کلسترول بد را کاهش می دهد. وقتی دانه های چیا جایگزین سایر منابع چربی مانند روغن ذرت و آلفا لینولئیک اسید شوند ، تری گلیسیرید را کاهش داده و از چاقی جلوگیری می کنند.

دانههای چیا؛ کنترل قند خون

سطوح بالای امگا 3 ، منگنز و منیزیم در دانه های چیا به کاهش قند خون و کنترل و بهبود دیابت نوع 2 کمک می کند.

دانههای چیا؛ مدیریت فشار خون

مطالعات نشان داده است که مصرف منظم دانه های چیا در رژیم غذایی باعث بهبود و تنظیم فشار خون می شود.

دانههای چیا؛ به هضم غذا کمک کنید

فیبر موجود در دانه های چیا به بهبود هضم و بهبود هضم کمک می کند. هضم بهتر غذا معادل کاهش نفخ ، کاهش احتباس مایعات و کمک به کاهش وزن است.

12367048 364 711x400 - چگونه از دانه های چیا برای کاهش وزن و کاهش وزن استفاده کنیم؟

در اینجا برخی دیگر از خواص دانه های چیا آمده است:

1- دانه چیا و یبوست

فیبر زیاد در دانه های چیا عملکرد روده را بهبود می بخشد و در نتیجه یبوست را درمان می کند.

2. فاقد گلوتن

دانه های چیا حاوی گلوتن یا غلات نیستند. بنابراین ، می توانید از تمام مواد مغذی آن در رژیم فاقد گلوتن استفاده کنید.

3- درمان بیماریهای ایسکمیک

بیماری سلیاک یک بیماری حساس به گلوتن است. از آنجا که دانه های چیا فاقد گلوتن هستند ، انتخاب خوبی برای مکمل و درمان گلوتن هستند.

4. سرشار از آنتی اکسیدان است

یکی دیگر از خواص چیا ، محتوای بالای آنتی اکسیدان ها است. آنتی اکسیدان های موجود در چیا از اکسیده شدن چربی دانه ها جلوگیری می کند.

اگرچه مفید بودن مکمل های آنتی اکسیدانی هنوز مورد بحث است ، اما محققان تأیید کرده اند که جذب آنتی اکسیدان ها از طریق غذا می تواند برای سلامتی مفید باشد.

مهمتر از همه ، آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد بدن مبارزه می کنند. رادیکال های آزاد به مولکول های سلولی که باعث پیری زودرس و بیماری هایی مانند سرطان می شوند آسیب می رسانند.

5. خواب را بهبود بخشد

دو هورمون خواب به نام های سروتونین و ملاتونین وجود دارد. این دو هورمون توسط تریپتوفان ، یک اسید آمینه در بدن تولید می شود. دانه های چیا که سرشار از تریپتوفان هستند به خواب و آرامش کمک می کنند. بر اساس یک مطالعه آمریکایی ، تریپتوفان همچنین به طور گسترده ای برای درمان اختلالات خواب استفاده می شود.

6. سلامت قلب را بهبود می بخشد.

با افزایش HDL یا کلسترول خوب در بدن ، طبیعی است که سلامت قلب نیز حفظ شود. بنابراین اگر نگران سلامت قلب هستید ، می توانید دانه های چیا را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید.

7. جایگزینی تخم مرغ

لایه بیرونی دانه های چیا وقتی با مایع مخلوط می شود متورم می شود و ژلی در اطراف آن ایجاد می شود. برای کاهش کلسترول و افزایش محتوای غذایی میان وعده ها و کیک ها و کوکی ها می توانید از این تخم مرغ به جای تخم مرغ استفاده کنید. برای تهیه تخم مرغ ، 1 قاشق غذاخوری دانه چیا را با آب مخلوط کرده و بگذارید 15 دقیقه بماند.

8. جذب ویتامین E را در بدن افزایش می دهد.

ویتامین E برای پوست بسیار مهم است. با خوردن روزانه دانه های چیا می توانید توانایی بدن خود را در جذب ویتامین E افزایش دهید زیرا حاوی سلنیوم است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند. مقدار سلنیوم برای هر 28 گرم دانه چیا حدود 15 میکروگرم است. بسیار آسان است که از بدن خود در برابر رادیکال های آزاد با استفاده از این دانه های کوچک محافظت کنید ، اما مطمئناً نمی توانید به این غذای فوق العاده تکیه کنید.

9- افزایش انرژی

مواد مغذی موجود در دانه های چیا مانند ویتامین های گروه B ، تیامین و نیاسین مواد غذایی موجود در بدن را به انرژی تبدیل می کند. این افزایش انرژی خلق و خوی شما را بهبود می بخشد ، فعالیت ها و نشاط روزانه شما را افزایش می دهد

10-پوست خود را جوان کنید و به رشد موها و ناخن ها کمک کنید

پروتئین ها و آنتی اکسیدان های موجود در دانه های چیا باعث ایجاد کلاژن در پوست و در نتیجه تجدید آن می شود. کلاژن پروتئینی است که در سراسر بدن یافت می شود و بخش بزرگی از غضروف ، ماهیچه ها ، استخوان ها و تاندون ها است. علاوه بر این ، دانه های چیا حاوی منیزیم و اسیدهای چرب هستند که التهاب را کاهش داده و در نتیجه رشد مو و ناخن را بهبود می بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید