لاغری بعد از سزارین فقط با 8 راه حل عالی و سالم


تسکین بعد از سزارین

لاغری بعد از سزارین برای بسیاری از مادرانی که به تازگی با این روش زایمان کرده اند بسیار مهم است. بدن بعد از بارداری نیاز به مراقبت ویژه دارد. پس از سزارین ، بدن به 12 هفته (هرچند این حالت به طور پیش فرض در حدود 6 تا 8 هفته متغیر است) نیاز دارد تا بهبود یابد.

دکتر کریستینا مونز ، دانشیار متخصص زنان و زایمان در دانشگاه کارولینای شمالی ، معتقد است که پس از این زمان پس از سزارین ، درزها بهبود خواهند یافترحم به اندازه قبلی خود باز می گردد و مایع اضافی که در دوران بارداری جمع شده بود تخلیه می شود. بنابراین باید به بدن زمان داد تا این دوره را بگذراند.

با این حال ، برای بسیاری ، بازگشت به دوره و آمادگی جسمانی قبل از بارداری بسیار نگران کننده است. در ادامه برخی از تکنیک هایی که به کاهش وزن بعد از سزارین کمک می کند را معرفی می کنیم.

8 روش بهداشتی برای کاهش وزن بعد از سزارین

کاهش وزن بعد از زایمان یکی از دغدغه های اصلی اکثر مادران است. توانایی تناسب اندام و ورزش قبل از بارداری یکی از نگرانی هایی است که می تواند در دوران بارداری ایجاد شود.

اما آنها نباید سلامت بدن را به خطر بیندازند و با روشهای ایمن به سراغ کاهش وزن بروند. در ادامه ، چند راه حل م effectiveثر و ایمن را برای شما توضیح می دهیم.

قبل از هر چیز صبور باشید

همانطور که در ابتدای متن ذکر شد ، دکتر مونس برآورد می کند که بهبودی بین سزارین بین 6 تا 8 هفته طول می کشد و قبل از این زمان نباید فشاری به بدن وارد شود. بنابراین ، در این مدت ، فقط سلامت بدن خود را در اولویت قرار دهید و برای این منظور ، غذای سالم بخورید و بدن خود را هیدراته نگه دارید.

تغذیه سالم بعد از سزارین

تنها چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که وقتی صحبت از دست دادن وزن می شود ، تمام قسمت های بدن تحت تأثیر قرار می گیرند و شما نمی توانید تنها یک قسمت از بدن را هدف قرار دهید. بنابراین شما باید روی تمام بدن خود تمرکز کنید ، که این امر به زمان نیاز دارد.

2. تغذیه با شیر مادر بدون محدودیت کالری

وقتی نوزاد از شیر مادر تغذیه می کند ، طبیعتاً 300 تا 500 کالری بیشتر از قبل از بدن مادر سوزانده می شود. این مقدار کالری با تولید و ترشح شیر برای تغذیه نوزاد از بین می رود.

تسکین بعد از سزارین

به همین دلیل مادران بعد از سزارین بدون نیاز به کاهش وزن می پردازند کالری و رژیم غذایی آگاه باشید ، آنها بخشی از وزن بارداری خود را پس از زایمان از دست می دهند.

در دوران شیردهی ، مادران باید روزانه 2500 کالری از انواع غذاها دریافت کنند. هر چه مقدار شیر کمتر باشد ، مقدار و حتی کیفیت شیر ​​بیشتر است. به جای محدود کردن میزان کالری دریافتی خود در این مدت ، باید بر غذاهای سالم و مصرف متعادل تمرکز کنید تا کاهش وزن آغاز شود.

3. هیچ غذایی را حذف نکنید و عاقلانه انتخاب کنید

در این دوره ، نباید بدن خود را از منابع غذایی محروم کرده یا محدودیت های مصرف را در نظر بگیرید. بنابراین سعی کنید به جای حذف منابع غذایی ، داروهای درمانی را انتخاب کنید.

یعنی در مورد مصرف غذاهای مفید مانند سبزیجات ، میوه ها و غلات کامل تمرکز. شما حتی باید از پیروی از رژیم غذایی یا رژیم غذایی که دیگران توصیه می کنند خودداری کنید.

چربی های سالم مانند آجیل بخورید. از قندهای مصنوعی برای کنترل قند خون خودداری کنید. این برای کاهش وزن و کاهش وزن بعد از سزارین بسیار مهم است.

4. خواب کافی

کمبود خواب نه تنها بر تولید شیر مادر بلکه بر متابولیسم بدن ، گرسنگی و حتی انتخاب غذا نیز تأثیر می گذارد.

اگر مادر پس از زایمان خواب کافی نداشته باشد ، ممکن است دائماً وسوسه شود که غذا بخورد و حتی منابع غذایی ناسالم و بی فایده برای انتخاب. برای ایجاد غذای سالم خانگی که اکثر مادران تازه آن را ندارند ، زمان و انرژی لازم است.

5. مقدار زیادی آب بنوشید

بدن خود را هیدراته نگه دارید برای تولید شیر ، جلوگیری از هوس و هوس های ناسالم بسیار مهم است. گاهی مقدار کمی در نتیجه کم آبی بدن ایجاد می شود که باید با حفظ رطوبت بدن از آن جلوگیری کرد.

آب برای کاهش وزن بعد از تولد

مادران بعد از زایمان بیشتر از دیگران به آب نیاز دارند. زیرا از این آب برای تأمین نیاز شیر نوزاد استفاده می شود. این امر به جلوگیری از پرخوری و حتی کاهش وزن بعد از سزارین کمک می کند ، اما نباید به جای آب و نوشیدنی های سالم ، جایگزین مواد ناسالم مانند آب میوه های مصنوعی که حاوی قند و بدون فیبر هستند ، شود.

6. از بستن کمربند و کمربند بعد از زایمان خودداری کنید

به گفته یک متخصص ورزش ، قبل و بعد از بارداری ، بسیار مهم است که اجازه دهیم ماهیچه ها خودشان کار کنند. این باعث تقویت ماهیچه های اصلی بدن می شود.

استفاده از کمربند یا کمربند بعد از زایمان فقط باعث ضعیف شدن ماهیچه ها می شود. زیرا از وسایلی برای نگه داشتن و کشیدن آنها در کنار هم استفاده شده است. این مورد فقط باعث شد ضعف عضلات شکم خواهد بود.

7. بر ورزش منظم تأکید کنید

تمرینات شامل تمرینات ایزومتریک همانطور که اسکات یا پلانک بر ثبات تأکید می کنند ، عمل کنید. این تمرینات به تقویت ماهیچه های باسن و شکم کمک می کند که در کاهش وزن بعد از سزارین بسیار مثر است.

ورزش برای کاهش وزن بعد از سزارین

حتی اگر تمرینات طبیعی یا واژینال انجام نشود ، به لگن فشار وارد می شود. برای کاهش وزن و ورزش ، بهتر است نه تنها روی معده تمرکز کنید و تمریناتی را انجام دهید که کل بدن را برای به دست آوردن فرم به چالش بکشد.

پلانک و اسکات دو حرکت وجود دارد که بدون حرکت زیاد عضلات شکم و بافت های اندام های دیگر را منقبض می کنند.

8. حفظ سلامت اولیه بدن

سزارین می تواند باعث بیماری هایی مانند بی اختیاری ادرار ، کمردرد و اختلالات لگن شود. حتی اگر تنها هدف کاهش وزن بعد از سزارین باشد ، باید با ورزش این مناطق را تقویت کنید.

برای این منظور می توانید از تمرینات معنوی مانند یوگا نیز برای تقویت ستون فقرات خود استفاده کنید. می توانید روزانه تمرینات تنفسی را جلوی آینه انجام دهید و از سلامت جسم و روح لذت ببرید.

نتیجه

کاهش وزن بعد از سزارین برای بسیاری از مادران مهم است. بازگشت به اندام قبل از بارداری می تواند یک هدف عالی برای مادران پس از زایمان باشد. اما آنها نباید به هیچ وجه سلامت خود را به دلیل این مورد به خطر بیندازند.

منبع: womenshealthmag

دیدگاهتان را بنویسید