فواید ویتامین D چیست؟

شاید مهمترین فایده ویتامین D تنظیم جذب کلسیم و فسفر باشد که بازگشت عملکرد طبیعی سیستم ایمنی را تسهیل می کند. دریافت کافی از ویتامین دی. همچنین برای رشد و نمو طبیعی استخوان ها و دندان ها اولویت دارد و بسیاری از مطالعات اخیر نیز مقاومت در برابر برخی بیماری ها را بهبود بخشیده است.

علائم کمبود ویتامین D چیست؟
  • اغلب بیمار می شود
  • خستگی و خستگی دائما
  • درد کمر یا ساق پا
  • افسردگی
  • بهبود زخم ها و سایر زخم ها مختل می شود
  • Beintap
  • ریزش مو
  • درد عضلانی
چگونه ویتامین D پایین را درمان می کنید؟

هدف کنترل سطوح ویتامین D برای کاهش علائم ذکر شده در بالا و کاهش خطر شکستگی ، عفونت و سایر پیامدهای مضر سلامتی است. برای جلوگیری از کمبود ویتامین D ، متخصصان توصیه می کنند که نوزادان و کودکان حداقل 400 IU در روز هم رژیم غذایی و هم مکمل دریافت کنند.

چه غذاهایی سرشار از ویتامین D هستند؟
  • ماهی های چرب مانند ماهی تن ، ماهی خال مخالی و ماهی آزاد (سعی کنید ماهی قزل آلا را از توزیع کنندگان معتبر یا فروشگاه های ماهی در ایرلند تهیه کنید)
  • غذاهای غنی شده با ویتامین D ، مانند برخی از محصولات لبنی ، آب پرتقال ، شیر سویا و غلات (سویا روی مشخصات هورمونی من تأثیر زیادی می گذارد ، بنابراین مطمئن شوید که یک دفتر خاطرات غذایی داشته باشید!)
  • جگر گاو (من اصلا طرفدار آن نیستم!)
  • پنیر (فقط برای من پیتزا اوه!)
  • زرده تخم مرغ (خوشمزه!)
  • به علاوه شما نمی توانید با این افراد بد اشتباه کنید – طعم آنها نیز بسیار خوب است!