فرم بدن خود را بیاموزید! (اشکال مختلف بدن را بشناسید)


قبل از معرفی اشکال مختلف بدن ، باید به یک نکته مهم توجه کنید: همه فرم های بدن زیبا هستند. بدن همه یک شکل نیست و این ما را منحصر به فرد می کند اما اندام ها را می توان در دسته های خاصی قرار داد. در این دسته ها ، مهمترین اصلی که باید رعایت شود تناسب اندام و شیوه زندگی سالم است.

هیکل

انواع شکل بدن

طبق تحقیقات انجام شده ، این تقسیم بندی بر اساس شکل مستطیل ، مثلث ، پیاز ، الماس (رومبوس) ، بیضی شکل و ساعت شنی است. برخی از اندام ها به دو دسته یا بین دسته های مختلف تقسیم می شوند.

مستطیلی شکل:

این شکل وضعیتی را ایجاد می کند که اندازه کمر تفاوت چندانی با قسمت بالایی و تحتانی تنه ندارد. همچنین در این اندامها عرض شانه ها تقریباً برابر باسن است. برای هر هیکل این یک روش خصوصی برای پوشیدن است تا شکل کلی و بدن کامل را نشان دهد. چنین عضوی معمولاً در ورزشکاران شایع تر است. زیرا ممکن است حجم و شکل ماهیچه ها بدن را شکل دهد. البته در ورزشکاران مرد ، شکل مستطیل به ذوزنقه تبدیل می شود. این امر باعث می شود شانه ها پهن تر و قسمت تحتانی بدن باریک تر به نظر برسد.

پروفورم:

در اندام مروارید ، عرض شانه و قسمت بالای بدن باریک تر از قسمت تحتانی بدن و عرض لگن است. افرادی که چنین اندامی دارند معمولاً کمردرد شدید دارند.

شکل ساعت شنی:

در شکل ساعت شنی ، شبیه به شکل مستطیل ، عرض شانه و باسن تقریباً یکسان است و تنها تفاوت آن در اندازه کمر است. افرادی که اندام ساعت شنی دارند کمری باریک تر از بالاتنه و پایین تنه دارند. گاهی اوقات در این دسته تفاوت عرض شانه ، قفسه سینه و باسن می تواند متفاوت باشد که به آن ساعت شنی بلند یا ساعت شنی کم می گویند.

شکل مثلث:

اندام مثلثی وضعیتی است که در آن عرض بالای تنه باریک تر از قسمت پایین تنه است یا برعکس. هنگامی که عرض شانه ها و قفسه سینه کمتر از عرض باسن است ، یک مثلث به سمت بالا در اندام فرد ایجاد می شود و برعکس ، یک مثلث شکل می گیرد.

بیضی شکل:

در این حالت ، مرکز بدن گسترده تر از اندام است. این افراد قفسه سینه پهن تر و پهن تری نسبت به شانه ها و باسن دارند.

شکل زونا (الماس)

اندام های رمانتیک تنه پایینی پهن تری دارند. در این حالت ، رانها به احتمال زیاد بزرگتر از بازوها هستند.

شکل بدن را با اندازه گیری تجزیه و تحلیل کنید

شما می توانید بدن خود را بلافاصله پس از خواندن این دسته بندی ها تشخیص دهید. ممکن است برای برخی افراد دشوار باشد که شکل بدن خود را پیدا کرده و به دو دسته مختلف تقسیم شوند. در زیر نحوه اندازه گیری دقیق را توضیح خواهیم داد. این روش مشابه اندازه گیری خیاط است.

برای عرض شانه ، متر را مستقیماً از پشت سر دقیقاً از یک شانه به شانه دیگر قرار دهید. اندازه سینه باید در زیر بازو و برآمدگی سینه اندازه گیری شود. دور کمر ناحیه بالای ناف و زیر دنده ها است. برای یافتن ناحیه کمر راست بهتر است کمی به طرفین خم شوید خطی که در کنار ناحیه ایجاد شده این است که برای اندازه گیری اندازه دور کمر باید متر را دور آن بپیچید. برای مفصل ران ، سنج را روی گردن قرار دهید و دور آن را اندازه بگیرید.

چه عواملی بر بدن شما تأثیر می گذارد؟

مهمترین عامل ارتفاع است. کوتاه شدن یا ارتفاع باعث تغییر شکل و فرم بدن می شود. عامل بعدی ژنتیک است. بعضی از آنها از نظر ژنتیکی در ران و بازو بزرگتر هستند ، حتی اگر نازک باشند. در نهایت ، هورمون ها در شکل دهی بدن و شکل آن نقش دارند. هورمون ها بر نحوه و منطقه ذخیره چربی تأثیر می گذارند.

دیدگاهتان را بنویسید