غذای بی فکر؟ در اینجا 6 عامل ایجاد کننده آن وجود دارد


آیا تا به حال به غذا خوردن بدون غذا احساس کرده اید واقعا به غذا خوردن فکر کنم؟ این خوردن دیوانه است

غذای بی فکر زمانی است که شما با تجربه غذا و بدن خود ارتباطی ندارید ، و لذت بردن از آنچه را که می خورید برای شما دشوار می کند و نمی دانید چه موقع شاد و سیر هستید.

همه ما قبلاً آن را انجام داده ایم.

شاید هنگام تماشای تلویزیون یا ناهار غذا می خوریم.

ما افراد شلوغی هستیم ، بنابراین قرار نیست همیشه در هر بار خوردن 100 درصد هوشیار باشیم ، اما مشکل غذای بی فکر این است که می تواند به نتایج نامطلوبی منجر شود. بزدلی از غذا خوردن زیاد گرفته تا سیری زیاد ، ایجاد سوء هاضمه و حتی پشیمانی و گناه ، هرگز به خوبی به ما کمک نمی کند.

در این مقاله ، ما قصد داریم به دلایل متداولی بپردازیم که ممکن است باعث پرخوری شما شود تا بتوانید بر آنها غلبه کنید.

6 شایع ترین دلایل رژیم غذایی بدون قلب

درک بهتر آنچه شما را به خوردن ناجوانمردانه سوق می دهد می تواند به شما در درک بهتر زمان وقوع آن و همچنین اقدامات لازم برای جلوگیری از آن کمک کند.

1. غذا خوردن برای راحتی

طعم غذا خوب است ، به همین دلیل غذا ما را خوشحال می کند ، درست است؟ خوب ، متأسفانه ، این می تواند لغزنده باشد.

غذاها خوشمزه و لذت بخش هستند و به همین دلیل است که باید از آن لذت ببرید! اما کاری که ما نمی خواهیم انجام دهیم این است که به دنبال غذا به عنوان یک غذا یا برخورد با جنبه های دیگر زندگی خود باشیم که لذت بخش نیست.

وقتی کسی برای راحتی غذا می خورد ، به طور کلی به دنبال غذا است تا احساس قبلی را از بین ببرد و لذت را جایگزین کند.

به عنوان مثال ، بگویید که بعد از کار استرس دارید. شاید هنگام بازگشت به خانه نتوانید آن احساس اضطراب را کاملاً از بین ببرید ، بنابراین کیک شکلاتی مورد علاقه خود را تهیه می کنید زیرا می دانید که کیک همیشه طعم خوبی دارد و به شما کمک می کند استرسی را که تجربه می کردید فراموش کنید.

این باعث غذای بی فکر می شود.

شما کیک را نمی خورید زیرا فقط می خواهید کیک را بخورید ، از تک تک آنها لذت ببرید همانطور که از آن لذت می برید! در عوض ، شما به دنبال کیک برای راحتی ، برای فرار هستید. این امر همچنین می تواند به دلیل افزایش هرگونه احساسی – از غم تا عصبانیت یا حتی کینه ، رخ دهد.

2. برچسب زیست محیطی

آیا مکانهای خاصی وجود دارد که به آنها بروید و میل خاصی را برانگیزد؟

یکی از رایج ترین چیزهایی که درباره آن می شنوم سینمای سینما است. آیا وقتی به سینما می آیید بلافاصله موسیقی پاپ می خواهید؟ یا شاید این شیرینی مورد علاقه شما باشد؟

در حال حاضر صرفاً تمایل به لذت بردن از غذا به هیچ وجه شرم آور نیست! غذا باید هم مغذی و هم رضایت بخش باشد ، این بخشی از فلسفه ما در Nutrition Stripped است.

اما بی تفاوتی وقتی به وجود می آید که ما با وجود گرسنگی غذا بخواهیم. اگر کاملاً سیر شده ایم و صرفاً به دلیل نشانه های محیطی غذا می خوریم ، نمی توانیم به علائم گرسنگی و سیری خود گوش دهیم تا راهنمای میزان و زمان خوردن ما باشد. ما به سادگی برای خوردن غذا می خوریم.

این اغلب منجر به مصرف بیش از حد غذا می شود که باعث می شود بعد از خوردن بیشتر از آنچه که تصور می کردیم بیش از حد سیر ، متورم و احتمالاً نیمه توبه کنیم.

یکی دیگر از نمونه های رایج برچسب های زیست محیطی اغلب در موقعیت های اجتماعی یافت می شود. در بسیاری از این شرایط غالباً غذاهایی وجود دارد که برای چرا به نمایش گذاشته می شوند ، مانند کاسه هایی با چیپس یا پالت گوشت. این به سادگی می تواند به این دلیل باشد که شما غذای خاصی را می خواهید که معمولاً نمی گویید برای شما بیشتر خوشایند خواهد بود. همچنین می تواند شما را به استفاده بیش از حد سوق دهد زیرا هر بار که از کنار آن عبور می کنید چیزی را به دست می گیرید یا به دلیل اینکه تمام شب مستقیماً روبروی شما می نشیند.

3. اختلالات

اختلال یکی دیگر از علل رایج رژیم غذایی بدون ذهن است. از پیمایش در اینستاگرام گرفته تا تماشای تلویزیون یا تمرین در هنگام غذا خوردن ، حواس شما را از تجربه غذایی شما پرت می کند.

وقتی حواس شما پرت می شود ، سخت است که از چیزی که می خورید خوشحال باشید زیرا در واقع متوجه طعم و بافت غذا نمی شوید.

فکرش را بکنید – آیا تا به حال روی کاناپه متکبر بوده اید و Netflix را با یک کاسه بزرگ چیپس تماشا کرده اید؟ قبل از اینکه بفهمید ، بسیار بیشتر از آنچه احتمالاً می خوردید می خوردید اگر پشت میز بنشینید و آنچه را که می خورید تماشا کنید.

اکنون مهم است بدانید که گاهی اوقات انجام این کار اشکالی ندارد! گاهی اوقات تنها چیزی که ما می خواهیم یک شب خوب Netflix و خوردن مقداری چیپس در حین تماشا است. اما اگر این بخشی از روال عادی روزانه شما است ، دوست دارید روی تغییر این عادت کار کنید.

4. غذای بی فکر به دلیل ایزوتوپ

همه آن دوست یا یکی از اعضای خانواده خود را دارند ، “نه شما باید این را امتحان کنید ، خیلی خوب است!” ، “می دانم که گفته اید که نمی خواهید ، اما لطفاً آن را با من بیاورید!”.

کسی به نظر آشنا می آید؟

وقتی واقعاً گرسنه غذا نیستیم یا واقعاً از غذا لذت نمی بریم ، اما هنوز آن را می خوریم ، ترسو می خوریم.

ما بار دیگر غذا می خوریم تا به سادگی غذا بخوریم. ما به این فکر نمی کنیم که غذا چگونه مزه دار می شود ، چه احساسی به ما می دهد یا چگونه بو می دهد ، ما در عوض غذا می خوریم زیرا شخصی به ما گفته است.

5. کسالت

در حال حاضر ، این غذا بسیار شبیه غذا خوردن برای راحتی است ، اما بیشتر از هر چیز دیگری رایج است.

عادات ما به ما این امکان را می دهد که در صورت نیاز بر روی کنترل خود کار کنیم تا بتوانیم کارهای روزانه را به راحتی انجام دهیم. این بخش بزرگی از عادات است! اما کاری که آنها انجام می دهند این است که گاهی باعث می شود وقتی در اطراف غذا هستیم ، عمداً یا ناجوانمردانه رفتار کنیم.

به عنوان مثال ، بگویید وقتی در حال بزرگ شدن بودید ، وقتی کارهای خانه را تمام می کردید ، همیشه به آشپزخانه می رفتید و بازی نمی کردید یا کار خاصی انجام نمی دادید. حوصله ات سر رفت! عادت می کنید در قفس غوغا کنید و آنچه در آنجا بود را بگیرید.

خوب ، حالا که خسته شده اید ، مغز شما می تواند مستقیماً به سراغ غذا برود. عادات شکل گرفت.

بار دیگر ما غذا نمی خوریم زیرا گرسنه هستیم و می خواهیم غذا را عمداً تجربه کنیم ، ما برای رفع نیاز دیگری غذا می خوریم که متأسفانه او واقعاً نمی تواند برآورده کند.

6. برنامه های غذایی باعث می شود که شما به طور غیر ارادی غذا بخورید

مشتریان اغلب با برنامه غذایی خاص به من مراجعه می کنند خواهد بود چسبیدن به

آنها هر روز صبحانه ، ناهار و شام را در ساعت معینی می خورند. چرا تونستی بپرسی؟ چون فکر می کردند باید این کار را بکنند.

آنچه در اینجا اتفاق می افتد این است که ما عمداً علائم گرسنگی و سیری خود را نادیده می گیریم. به جای گوش دادن به بدن و واکنش مناسب ، بدن را مجبور می کنیم در مواقعی که فکر می کنیم باید غذا بخورد. هنگامی که ما احساسات غذا را بررسی نمی کنیم ، ما بارها و بارها غذا می خوریم.

چگونه غذای ناجوانمردانه را کنار بگذاریم

اکنون می دانیم که چه چیزی باعث خوردن دیوانه وار می شود. پس چگونه متوقف شویم؟

خوب ، ابتدا می خواهیم از عوامل محرک منحصر به فرد خود آگاه باشیم. آیا اغلب برای راحتی به غذا نگاه می کنید؟ افتادن تحت فشار همسالان؟ برنامه غذایی را دنبال کنید؟ یا شاید شما تحت تأثیر ملال یا محیط خود قرار گرفته اید؟

هنگامی که متوجه شدید چه چیزی باعث می شود اغلب بدون فکر غذا بخورید ، می توانید به طور فعال برای ترک این عادت ها و ایجاد عادت های مثبت و جدید تلاش کنید. در راهنمای رایگان ما ، ابزارهای ساده اما م effectiveثری را به اشتراک می گذاریم که می توانید در وعده غذایی بعدی خود از آنها استفاده کنید تا تعادل بیشتری در انتخاب غذای امروز خود داشته باشید ، و همچنین گام هایی برای حفظ عادات غذایی متعادل برای یک عمر.

غذا خوردن را تمرین کنید

همچنین می توانید تمرین عمدی را بیاموزید. این چیزی است که ما به همه اعضا و مشتریان خود می آموزیم تا برای رسیدن به اهداف منحصر به فرد خود انجام دهند. با دور شدن از غذای بی فکر و ورود به دنیای ذهن آگاهی ، می توانید زندگی و اهداف رفاه خود را کنترل کنید.

اگر این مهارتی است که می خواهید آن را توسعه دهید اما کاملاً مطمئن نیستید که گام بعدی برای شما چیست ، برای تماس رایگان Discovery با یکی از متخصصان تغذیه ما ثبت نام کنید! شما قادر خواهید بود در مورد نقاط درد ، اهداف و امیدهای خود تصمیم بگیرید که در آینده چه کاری باید انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید