غذایی که باعث واکنش هورمونی می شود – آن لوئیز گیتلمن


انسولین ، گلوکاگون و ایکوزانوئیدها

غذا در واقع م effectiveثرترین سیستم انتقال هورمون است. به بیان ساده ، انواع مختلف غذا بر انواع مختلف هورمون ها ، که شیمیایی هستند ، تأثیر می گذارد. به همین دلیل است که بیشتر رژیم های غذایی و برنامه های رژیم غذایی من در حدود 40-30-30 تجزیه می شود ، که به 40 درصد کالری از چربی های سالم و ضروری ، 30 درصد از کربوهیدرات های کند حرکت و 30 درصد از غذاهای کم چرب تبدیل می شود.

کربوهیدرات ها (سیب زمینی شیرین ، مربا ، لوبیا و کدو حلوایی) ترشح هورمون انسولین را تحریک می کند ، که قند خون را کاهش می دهد و به عنوان هورمون ذخیره کننده چربی عمل می کند. پروتئین ها (مرغ ، گوشت گاو ، مرغ ، ماهی ، تمپه و لوبیا) هورمون گلوکاگون را تولید می کنند که باعث افزایش قند خون و فعال شدن چربی ذخیره شده می شود.

چربی ها (بذر کتان ، تخمه کدو ، دانه های چیا ، دانه های کنف ، روغن ماهی و دانه های علف مانند دانه های توت سیاه و روغن خوراک) اجزای سازنده هورمون های بافتی به نام ایکوزانوئید هستند. یک بار دیگر ، این تعادل ظریف کربوهیدرات ها ، پروتئین ها و چربی ها است که سطح این هورمون ها را در بدن تعیین می کند. بیایید فوراً بسته بندی آنها را شروع کنیم.

انسولینم را بخور

انسولین ، همانطور که بسیاری از شما تاکنون می دانید ، اساساً هورمون کلیدی است که قند خون را پس از خوردن هر نوع کربوهیدرات تنظیم می کند. انسولین به بافت ماهیچه ای کمک می کند تا از قند خون به عنوان سوخت انرژی استفاده کند و به دو طریق به ذخیره قند خون اضافی کمک می کند.

اول ، انسولین به ذخیره قند خون در کبد کمک می کند و انرژی را به عنوان گلیکوژن در کبد ذخیره می کند. با این حال ، بدن فقط می تواند مقدار محدودی از گلیکوژن را ذخیره کند. هر چیزی فراتر از آنچه بدن می تواند ذخیره کند ، دوباره با کمک انسولین به چربی بدن تبدیل می شود. به منظور افزایش گلوکاگون در مقایسه با انسولین و در نتیجه بدن برای جذب بهتر چربی بدن ، بدن به نسبت متعادل تری از کربوهیدرات ها ، پروتئین ها و چربی ها در هر وعده غذایی نیاز دارد. ورزش در کنار رژیم متعادل ، سطح انسولین را نیز کاهش می دهد.

هرگاه مشتری پیدا می کنم که در آستانه ابتلا به دیابت نوع 2 است یا مبتلا به دیابت بزرگسالان است ، مطمئن می شوم که کربوهیدرات مناسب دارد و من یک محصول تنظیم کننده انسولین مانند آن دارم. فرمول کاهش وزن حاوی کروم (یک ماده معدنی ضروری که با انسولین برای انتقال گلوکز از خون و سلول ها کمک می کند). همچنین حاوی ال کارنیتین است که برای انتقال اسیدهای چرب در تجزیه چربی ضروری است و ریشه انگور اورگان که منبع طبیعی بربرین است ، یک ترکیب آلکالوئیدی که به تنظیم قند خون و متابولیسم چربی کمک می کند.

گلوکاگون

هورمون پروتئینی گلوکاگون در برابر انسولین عمل می کند. آنچه انسولین در انبار ذخیره می کند ، گلوکاگون را مجدداً مورد استفاده قرار می دهد. این دو هورمون با خون تداخلی ندارند ، زیرا وقتی سطح انسولین بالا باشد ، سطح گلوکاگون پایین است و برعکس.

هنگامی که قند خون کاهش می یابد ، لوزالمعده شما گلوکاگون ترشح می کند. تصور می شود که غذاهای غنی از پروتئین و ورزش هم مسئول این فرایند هستند. گلوکاگون باعث می شود گلیکوژن ذخیره شده قند به خون بازگردانده شود تا قند خون بازیابی شود. گلوکاگون علاوه بر انتشار گلیکوژن ، چربی را از بافت چربی آزاد می کند. سپس این چربی به عنوان سوخت سوزانده می شود.

نقشهای مختلف انسولین و گلوکاگون چیست؟ انسولین قند خون را کاهش می دهد در حالی که گلوکاگون آن را افزایش می دهد. انسولین چربی را ذخیره می کند و گلوکاگون چربی ذخیره شده را فعال می کند. و انسولین کربوهیدرات آزاد می کند در حالی که گلوکاگون پروتئین نامیده می شود. همه چیز در مورد اطمینان از تولید کافی گلوکاگون است که برای مقاومت در برابر انسولین بسیار مهم است. مهم است که پروتئینی مانند هضم آسان داشته باشید پروتئین وی یا پروتئین بدن برای تثبیت قند خون من غذای روزانه خود را با چربی مناسب تهیه می کنم.

ایکوزانوئیدها

همانطور که اکنون می دانیم ، ما به چربی های مناسب در رژیم غذایی خود نیاز داریم تا اسیدهای چرب ضروری که بخشی از ایکوزانوئیدها هستند را تأمین کنیم. ایکوزانوئیدها هورمون های طبیعی هستند که توسط بدن ترشح می شوند و عملکرد بدن ما را دقیقه به دقیقه تنظیم می کنند.

پروستاگلاندین ها تنها ایکوسانوئیدهایی هستند که اکثر مردم در مورد آن شنیده اند و این به دلیل اهمیت پروستاگلاندین ها در سیستم جنسی مردان است. اما ایکوزانوئیدها نقش بسیار بزرگتری در زیست شناسی انسان دارند از آنچه تصور می شود. در واقع ، برخی از مقامات ادعا می کنند که ایکوزانوئیدها تقریباً همه هورمون ها و کلیه عملکردهای بدن را کنترل می کنند. شناخته شده است که آنها بر مواد مغذی ای که از غذا جذب می کنیم تأثیر می گذارد.

همانطور که قبلاً گفتم ، انواع مناسب چربی ها برای ایکوزانوئیدها ضروری هستند. چربی های سالم ، به ویژه اسیدهای چرب ضروری مانند آنهایی که در GLA-90 و CLA-1000، و امگا 3 ، مانند موارد موجود در Super-EPA، مواد لازم برای ایجاد ایکوزانوئیدها را تهیه کنید. این چیزی است که من برای افرادی که نیاز به افزایش ایکوزانوئیدهای خود دارند ، توصیه می کند ، که به گشاد شدن عروق خونی ، تأخیر در لخته شدن خون ، گشاد شدن برونش ها ، کند شدن تکثیر سلولی و تقویت ایمنی کمک می کند.

ایکوزانوئیدها همچنین با التهاب ، کاهش کلسترول ، کاهش درد ، تحریک هورمون های غدد درون ریز ، کاهش تری گلیسیرید و مبارزه با افسردگی مبارزه می کنند. برای GLA-90، توصیه می کنم 2 عدد ژل نرم دو بار در روز همراه با غذا میل کنید. برای CLA-1000، سه بار در روز یک عدد نرم مصرف کنید. و برای Super-EPA، توصیه می کنم دوبار در روز از یک سافت ژل استفاده کنید.

به طور کلی ، غذا به عنوان م deliveryثرترین سیستم زایمان هورمونی در نظر گرفته می شود. ما دیگر برای کالری غذا نمی خوریم ، ما برای هورمون های خود غذا می خوریم. سلامتی شما!



دیدگاهتان را بنویسید