غذاهای کاهنده کلسترول که باید از همین امروز مصرف کنید


بیماری قلبی نه تنها در ایالات متحده بلکه در سراسر جهان یک مشکل جدی است. با توجه به CDC ، علت اصلی مرگ و میر در آمریکا بیماری قلبی استبه و همچنین علت اصلی مرگ در جهان است. بنابراین اگر به سلامت قلب فکر نکرده اید ، وقت آن است که این کار را شروع کنید و یک گام بزرگ که باید مورد توجه قرار گیرد این است که آیا شما نیاز به کاهش کلسترول خود دارید.

کلسترول و سن

با افزایش سن ، بسیاری از افراد متوجه می شوند که سطح کلسترول آنها افزایش می یابد. این امر به این دلیل است که با افزایش سن ، بدن تمایل به تولید کلسترول بیشتر دارد.

به همین دلیل مهم است که با افزایش سن به طور مرتب کلسترول خود را چک کنید. هرچه زودتر با کلسترول خود دچار مشکل شوید ، احتمال کاهش آن قبل از اینکه مشکلات از کنترل خارج شوند و حل آنها سخت تر شود ، بیشتر است.

افراد زیر 18 سال معمولاً فقط باید چند بار کلسترول خود را چک کنند مگر اینکه سابقه جدی بیماری قلبی در خانواده وجود داشته باشد. با افزایش سن ، باید هر دو سال یکبار کلسترول خود را چک کنید. اما باز هم ، اگر سابقه بیماری قلبی دارید ، ممکن است بخواهید آنها را بیشتر چک کنید.

کلسترول و وزن

سن تنها عاملی نیست که در مورد کلسترول صحبت می شود. وزن می تواند نقش زیادی در کلسترول بالا داشته باشد ، که حتی در کودکان نیز ممکن است صادق باشد.

کودکانی که غذاهای فراوری شده زیادی مصرف می کنند در معرض خطر ابتلا به کلسترول بالا هستند. و البته بزرگسالان نیز وجود دارند.

بنابراین ، برای اینکه وزن خود را تحت کنترل داشته باشید ، فعال و سالم غذا خوردن برای شما مهم است ، که به نوبه خود می تواند سطح کلسترول شما را پایین نگه دارد.

دو نوع کلسترول

همانطور که در CDC آمده است ، لیپوپروتئین با چگالی پایین (LDL) همان چیزی است که اغلب به آن کلسترول “بد” می گویند. این بیشترین میزان کلسترول را در بدن شما تشکیل می دهد و مقدار زیادی از آن باعث افزایش خطر بیماری های قلبی و سکته می شود.

لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) اغلب به عنوان کلسترول “خوب” نامیده می شود. این نوع کلسترول است که کلسترول را جذب کرده و به کبد منتقل می کند و سپس از بدن خارج می شود. سطوح بالای این است خوب زیرا آنها به کاهش خطر بیماری های قلبی و سکته کمک می کنند.

کلسترول و بیماری قلبی

تجمع کلسترول می تواند باعث تنگ شدن عروق شود

هرچه LDL (کلسترول بد) شما بیشتر باشد ، خطر بیماری های قلبی ، حمله قلبی ، سکته مغزی و موارد دیگر نیز بیشتر می شود. این به این دلیل است که این کلسترول بد روی دیواره رگ های خونی شما جمع شده و “پلاک” ایجاد می کند که باعث می شود عروق خونی داخلی شما به مرور زمان تنگ شود. این باریک شدن جریان خون را در قلب و سایر اندام های بدن دشوارتر می کند ، که می تواند باعث حمله قلبی شود.

به طور خلاصه ، شما نمی خواهید خود را در موقعیتی قرار دهید که این چیزها امکان پذیر است ، به ویژه اگر آنها را با انتخاب شیوه زندگی سالم کنترل کنید.

یک شیوه زندگی سالم شامل مشارکت منظم در زندگی شما با مشارکت در فعالیتهایی مانند پیاده روی ، یوگا ، پیلاتس و موارد دیگر است. این را با یک رژیم غذایی اضافی که سرشار از همه غذاهای مناسب است ترکیب کنید و متوجه خواهید شد که برای سطح کلسترول سالم کار می کنید.

در زیر برخی از غذاهایی که باید در رژیم غذایی خود استفاده کنید تا سطح کلسترول خود را سالم نگه دارید ، آورده شده است.

غذاهایی که به کاهش کلسترول کمک می کنند

در حالی که غذاها لزوماً درمانی برای مشکلات کلسترول نیستند ، اما برای شروع بسیار مناسب هستند. در اینجا برخی از بهترین رژیم هایی که می توانید برای کنترل سطح کلسترول خود در رژیم غذایی خود استفاده کنید ، وجود دارد.

جو دوسرجو دوسر

جو دوسر یک صبحانه خوب و آسان است که روز را در مکان مناسب آغاز می کند. جو دوسر حاوی فیبر محلول است که فواید اضافی زیادی دارد.

حبوبات

حبوبات یک غذای خانوادگی است که حاوی لوبیا ، نخود فرنگی و عدس است. حبوبات حاوی مقدار زیادی فیبر ، پروتئین و سایر مواد معدنی هستند که بدن را شاد و سالم نگه می دارد.

آووکادوبرش های آووکادو می تواند به کاهش کلسترول کمک کند

از آووکادو به دلیل چربی آن نترسید. چربی موجود در این میوه تک اشباع نشده است و برای کاهش LDL و افزایش کلسترول خوب HDL ایده آل است.

آجیل

مطالعات نشان می دهد که خوردن مغزهایی مانند بادام ، گردو و مغزها برای قلب مفید است. فقط مطمئن شوید که فقط 2 اونس آجیل در روز مصرف می کنید.

میوه

بسیاری از میوه های موجود حاوی فیبر محلول هستند که به کاهش کلسترول کمک می کند. این به این دلیل است که فیبر به بدن کمک می کند کلسترول را دفع کند ، که باعث می شود همه چیز در حرکت باشد. توت ها میوه های فوق العاده ای هستند که به افزایش HDL و کاهش LDL کمک می کنند.

ماهی چرب

ماهی قزل آلا کبابی روی بستر سبزیجات می تواند به کاهش کلسترول کمک کند

با خوردن ماهی های چرب مانند ماهی قزل آلا ، سطح LDL – کلسترول خوب – کاهش می یابد. این به خاطر امگا 3 موجود در ماهی است.

سبزیجات

زنی یک جعبه سبزیجات در دست دارد تا کلسترول شما را کاهش دهد

سبزیجات برای ده ها مورد مفید است ، اما کلسترول آن چیزی نیست که بسیاری از مردم فکر می کنند. با این حال ، آنها برای پایین نگه داشتن سطح کلسترول عالی هستند زیرا سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان هستند. برخی سبزیجات به ویژه دارای پکتین بالا هستند ، یک فیبر محلول که به کاهش کلسترول کمک می کند. سبزیجات غنی از پکتین شامل هویج ، سیب زمینی شیرین ، کدو ، لوبیا و لوبیا سبز است.

جو و سایر غلات کامل

مشابه جو دوسر ، جو و سایر غلات کامل می تواند به کاهش کلسترول کمک کند ، که به نوبه خود خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد. این به لطف فیبر محلول موجود در آنها است.

مراقبت از قلب با فعال بودن و داشتن یک رژیم غذایی سالم بسیار مهم است ، به ویژه با افزایش سن. اگر متوجه شدید که از بهترین سلامت برخوردار نیستید ، برای کاهش کلسترول خود قدم بردارید و با سلامت قلب خوب به راه خود بازگردید.

بعد بخوانید:

بیماریهای قلبی را بشناسید و از آنها پیشگیری کنید

قلب خود را در جایی بگذارید که دهان شما در آن قرار دارد!

چگونه در هنگام تنهایی از حمله قلبی جان سالم به در ببریم

آیا این مقاله را پسندیدید؟ ثبت نام کنید (رایگان است!) و ما هر هفته مقاله های فوق العاده ای مانند این را برای شما ارسال می کنیم. در اینجا به صورت رایگان مشترک شوید.



دیدگاهتان را بنویسید